Hr. Kirchebrandts log


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Sandsæktræning

Clean'n'press

11 x x 35 kg

Kropshævning

2 x 6 x mig + 12 kg

4 x 6 x mig

1 x 5 mig

Turkish get ups

1 x 6, 5 x 10 kg

Front squat

7 x 6 x 42,5 kg

Samlet volumen af Bear-øvelser: 7935 kg (+ 3,9%) :superman:

Rigtig fin træning. Nu skal der laves mad og drikke til aftenens bytur i gaden :4thumbup: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Vale Tudotræning 220107

Vi lå ud med lidt gulvkamp, hvor der var frit slag mht. teknikker. Jeg kan tydelig mærke, at jeg klarer mig bedre på gulvet nu, hvor jeg har haft en håndfuld timer på gulvet.

Herefter stod den på stående træning med spark til kroppen og counters. Jeg har aldrig trænet spark tidligere, men jeg har ingen problemer med at sparke i hovedhøjde, så her skal jeg få arbejdet på et kraftigt spark. :4thumbup:

Vi sluttede af med gennemgang af nogle chokes, og diverse counters.

schivata%20laterale%20side%20kick%20arretrata3.JPG

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Vale Tudotræning

Vi begynder med lidt fri gulvkamp og går over i shoot-teknik, hvor vi griber efter benene. Derefter en counter til bengrebet.

Senere kommer der lidt counter til en opsætning til trekantlås fra mount-position. Rigtig nytte counter :4thumbup:

Så står den på sparring. Vi har et par gutter fra klubben, der træner til kamp, og vi andre stod i kø for at sparre med dem. Sikkert rigtig hårdt for dem :devil:

Under sparringen kæmper jeg med en gammel tai-kwondoe fyr, som er uhyggelig hurtig. Det siger bare smak-smak-skak og jeg får slag over hele kroppen. :nonono: Faktisk en ubehagelig fornemmelse at være i en situation, hvor man ikke har kontrol. Det satte i hvert fald et par tanker i gang. :eh:

Fik fucket min nakke og håndled op til et tre-firetal på en ti-skala. Men det går nok over.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Lyder godt, Camilla. :4mewantfood: Husk, at det også snart er sæson for en vintervandretur.

Hr. K

Jeg er klar! Så længe der er nogen at ligge i ske med om natten, så jeg ikke fryser røven af... :laugh:

Hvad med nogle dag i uge 7? (Har I egentlig vinterferie der?) Jeg får svært ved at finde tid når jeg først starter i praktik i uge 8...

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Som I sikkert kan se, så er min træning temmelig uregelmæssig. Det er selvfølgelig ikke optimalt eller ønskeligt, så jeg prøver at finde en smartere måde at organisere den på.

Kamptræningen er i vinkel, og den bliver fortsat mandag og onsdag. Styrketræningen kunne jeg måske gøre til morgentræning i stedet? Eller i hvert fald gøre til en mulighed. Tirsdag og torsdag møder jeg et par timer senere de andre dage, så de dage er i hvert fald muligt.

Måske er dette muligt:

Mandag - Vale Tudo

tirsdag - Fri

onsdag - Vale Tudo

torsdag - Sandsæk (morgen)

fredag - Fri

lørdag - Fri

søndag - sandsæk (morgen)

thought.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sandsæktræning

Clean'n'press

12 x 6 x 35 kg

Kropshævninger

2 x 6 x mig + 12,5 kg

4 x 6 x mig

Front squat

9 x 6 x 42,5 kg

TGU

2 x 5 x 12,5 kg

Mågen

2 x 5 x 10 kg

Total bearvolmen: 8205 kg (+3,4%) :devil:

Ok træning, men mit håndled er stadig svagt. :nonono:

post-3384-1169997179_thumb.jpg

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Vale Tudotræning.

Vi begyndte med at rulle lidt og samtidig skifte partnere efter bippet. Herefter var det stort set stående træning resten af tiden. Jeg fik øvet nogle komboes med nævnerne og lidt sparketeknik.

Umiddelbart skal jeg huske de forbandede parader og få hånden tilbage til udgangsposition efter et slag. Jeg kan sagtens se, at det er en kraftig inviation til et eller andet ondt, hvis armene flagre og ikke dækker ansigtet. Svendsen foreslog, at jeg kørte crazy monkey paraderne. Det skal jeg også huske til næste gang.

crazy%20monkey.jpg

Og nårh ja ... op på tæerne og træd ud i de lave spark, når de kommer til låret.

:nonono: Så mange ting og så lidt tid. :tongue:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Herligt at læse, dine tanker vedr MMA træningen :smile:

.. Ang Crazy Monkey - Så kan jeg varmt anbefale dét - specielt når du er presset.. Dog skal det pointeres at CM bedst fungerer som, en slags aggressiv - forsvars position - ELLER som indgang til clinch og dirty boxing!! - Syntes jeg! :wink:

.. og JAAA, er helt vild m dét!! :shades:

Lars - Sten Papir Saks 10 Dan!

Link to comment
Share on other sites

Herligt at læse, dine tanker vedr MMA træningen :smile:

.. Ang Crazy Monkey - Så kan jeg varmt anbefale dét - specielt når du er presset.. Dog skal det pointeres at CM bedst fungerer som, en slags aggressiv - forsvars position - ELLER som indgang til clinch og dirty boxing!! - Syntes jeg! :wink:

.. og JAAA, er helt vild m dét!! :shades:

Lars - Sten Papir Saks 10 Dan!

Velkommen i loggen, Lars.

Er der andre defencevarianter end CM? :smile:

Jeg fandt i øvrigt en hulens masse om Crazy Monkey Defence på nettet;

Rodney King's Crazy Monkey

Wikipidia - Crazy Monkey Boxing

Bolg om CMD

Link to comment
Share on other sites

Vale Tudotræning

Fik lavet en god opvarmning, hvilket jeg er sikker på vil minimere evt. skader på længere sigt. Så vidt jeg husker, så har jeg et specifik topvarmningsprogram liggende et eller andet sted. Det må jeg se, om jeg kan finde. :smile:

Vi lå ud med at rulle. Herefter lavede vi liggende defensiv mod stående modstander, hvor modstanderen skulle holdes på afstand, så man kunne komme på benene igen. Det er i øvrigt irriterende at blive sparket og slået på, når man ligger på ryggen. :nono: Det er up and go ASAP.

Resten var i samme dur.

Tanker:

Jeg kan mærke, at min grundform er bedre nu. Jeg er ikke 100% smadret efter en træningssession længere og har overskud til at tænke på mine parader.

Link to comment
Share on other sites

Vale Tudotræning

Fik lavet en god opvarmning, hvilket jeg er sikker på vil minimere evt. skader på længere sigt. Så vidt jeg husker, så har jeg et specifik topvarmningsprogram liggende et eller andet sted. Det må jeg se, om jeg kan finde. :smile:

Vi lå ud med at rulle. Herefter lavede vi liggende defensiv mod stående modstander, hvor modstanderen skulle holdes på afstand, så man kunne komme på benene igen. Det er i øvrigt irriterende at blive sparket og slået på, når man ligger på ryggen. :nono: Det er up and go ASAP.

Resten var i samme dur.

Tanker:

Jeg kan mærke, at min grundform er bedre nu. Jeg er ikke 100% smadret efter en træningssession længere og har overskud til at tænke på mine parader.

Næh, det gælder om at blive liggende og lavet noget lækker BJJ :wink:

Link to comment
Share on other sites

Sandsæktræning

Clean'n'press

10 x 6 x 37,5 kg

Kropshævninger

2 x 6 x mig + 15 kg

3 x 6 x mig

1 x 5 x mig

Total bearvolmen: 5355 kg (-34%) :unhappy:

Hurtig minimalistisk træning med to bear-øvelser. Jeg kan mærke, at kroppen er træt efter i gårs Vale Tudo. Gider ikke rende ind i overtræningsskader, så det blev stille og roligt.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Vale Tudotræning

En masse gulvarbejde i dag. Fik arbejdet med nogle rigtig fine chokes, men jeg er stadig en spade til at koordinere mine arme og ben. :nonono:

Jeg ender tit i en guarde, hvor jeg forsøger at lave en front choke på modstanderen. Træneren mente, at det var spild af tid og kræfter, og jeg hellere skulle forsøge at komme ud af den guard. Det giver selvfølgelig mening, når modstanderen både har arme og ben til at kontrollere mig med. Det må jeg huske til næste gang.

fistspocock2.jpg

Damage report: Trælår, flækket tånegl, tre brændmærker og et knæ i skridtet. Tak for dansen, Mr. Mojo. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Vale Tudotræning

En dejlig masse stående træning med fokus på nakke og slag med knæ.

Den første time gik med en del nakkedrills, hvor modstander holder om ens nakke med begge hænder. Vi trænede et par frigørelsesgreb fx slag mod kind for at gøre plads til, at ens hænder kan køre indenom og tage fat i modstanderens nakke. Øvelsen er rigtig god :4thumbup: Tilgengæld fik jeg ikke rigtig fat den næste, hvor der skubbes på modstanderens skulder og skabes plads ved at presse med albuen. Oh well ... De næste frigørelsesgreb var ved brug af skulderen, der presses imellem modstanderens arm. Også en god øvelse, hvor der bliver plads til at køre et par upper cuts.

Herefter kørte vi tekniktræning med knæslag. Rigtig ondt og ubehageligt :superman:

God træning.

Damage report: Knæ i skridtet og et enkelt skavmærke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share