Hr. Kirchebrandts log


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Vale Tudo-træning i dag.

Fin træning med basisøvelser og en smule bokseteknik.

Der er kommet en masse nye medlemmer, og jeg ender tit med at træne med een af dem. Jeg går og tænker om det er en ubetinget god ide. Her tænker jeg på min egen gameudvikling. På den ene side er det lækkert at få tid til at gennemgå de basale øvelser og på den anden, så mangler jeg de råd jeg tit får af de "ældre" i klubben. :blink:

Hr. K

editor45_2.jpg

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Det korte svar: variation er er godt: stor, lille, dygtig, knap-så-dygtig - alle sparringspartnere kan man lærer noget af, og den anden vej rundt.

Hvem man sparrer med vælger man selv, så du tager bare fat i en dygtigere de næste par gange :smile:

Edited by Svendsen
Link to comment
Share on other sites

cheer up. :smile:

hvis der er en ting jeg har fundet ud af med min Muay thai er folk på ens eget niveau kan hjælpe en med at se åbninger og folk der er bedre end en selv kan inspirere en ved hjælp af deres dygtighed.

desuden finder man ud af når man sparre med erfarne folk at en røvfuld krydret med cirkelspark ikke nødvendigvis gør så ondt som man frygtede :laugh:

Link to comment
Share on other sites

EDT v 2.0

Clean and press m. 31,5 kg sæk PR

4 x 8, 4 x 7, 5 x 6, 1 x 3

i alt 93 reps

Brede armstrækker

13 x 5

i alt 65 reps

Hængende knee-ups til bryst PR

1 x 6, 4 x 5, 9 x 4, 1 x 3

i alt 65 reps

Bent over rows med 30 kg sæk PR

11 x 12, 2 x 10

i alt 152 reps

God træning, men armstrækkerne skal ikke lægges i forlængelse af cleans. Det er sikkert bedre at bytte rundt på knæ og armstrækker.

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Yiiiiiiir PR i loggen!! :superman: Jf. din tidl. post omkring pushups; Har du overvejet one arm pushups?

Ja, OAPU kunne være en mulighed, og så vidt jeg husker har Pavel også lavet en progression i sin Naked Warrior?

Så skal jeg bare lige have regnet ud, hvordan jeg får den slags træning ind i EDT-regi.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Note -->

Jeg har heldigvis både videoen og manualen liggende fra Naked Warrior, og det ser ud til at jeg sagtens kan smide OAPU ind i programmet. Tilgengæld skal jeg nok sætte mit ambitionsniveau lavt til at begynde med Dvs, satse på at tage een OAPU med hænderne hævet til at begynde med, og så tage den derfra med små skridt.

Det skal nok blive spændende.

one-arm-push-up.jpg

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Vale Tudo-træning

Riiigtig varm træning i dag, og selvføleglig skulle Kim køre en lang opvarmning. :4thumbup: :nonono:

Vi havde kig på skoleboksning -især mht. placering og afstand til modstander.

Herefter nogle shoots og forskellige mountteknikker.

Til sidst fik vi rullet lidt, og som sædvanligt ender jeg i en masse BJJ-låse, og det pisser mig af i den grad.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

kim, lang opvamning?? for real?? *dåner* :tongue:

..and Yes, all the subz sux!!! .. Derfor - hold arme ben tæt ind til kroppen.. keep thight .. og når de begynder at blive trætte af at hive efter subz - UNLEASH HELL!! :smile:

Lars - roided Panda :tongue:

Gode fif ... Så er det altså bare at holde skansen og så pounde dem, når de giver op? :devil:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Guarden -->

Jeg var ikke klar over, at du kendte til EDT? Men jo, det er en kool måde at træne på, og jeg har faktisk fået fine resultater med programmet på trods af, at jeg kun træner to gange om ugen.

LarsB -->

Jeg fik lige en historie fra Lasse, om hvordan du totalt ødelægger andres bjj-game med at sidde tight og bare skubbe modstanderen i gulvet, hver gang han prøver på noget fancy. :4thumbup: :laugh: Tror kun det er en mulighed for dig med dit styrkepotentiale. Os andre må nok hellere lære lidt bjj i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Vale Tudo træning

Igen en laaaaang opvarmning med Kims kamppædagogiske drills. :nonono: Af en eller anden grund har han forelsket sig i monkeytree-øvelsen. Den er pænt svær at gennemføre, når ens makker vejer 20 kg mindre end een selv. :laugh:

Ellers var der en masse boksning, og det er som altid rigtig fedt. Jeg skal bare være bedre til at udnytte mine lange arme, men det går bedre og bedre. Jeg fokuserer en del på den basale 1-2 kombo. Efter sigende skulle den være den mest brugte?

Herefter rullede vi lidt. Jeg fik en masse god coaching af min makker. Rigtig givtigt!

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

EDT v 2.0

Clean and press m. 33 kg sæk

i alt 70 reps

Hængende leg-ups til bryst

i alt 64 reps

Bent over rows med 35 kg sæk

i alt 94 reps

OAPU fra viduekarm

i alt 47 reps på hver arm

Ok træning. Det var sjovt at prøve OAPU. Jeg regner med at skal op på en 100 reps på hver arm før jeg hopper op til næste niveau.

Clean and press og BOR kører rigtig let. Måske skulle jeg køre med 2 kg intervaller i stedet for 1 kg?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Guarden -->

Jeg var ikke klar over, at du kendte til EDT? Men jo, det er en kool måde at træne på, og jeg har faktisk fået fine resultater med programmet på trods af, at jeg kun træner to gange om ugen.

LarsB -->

Jeg fik lige en historie fra Lasse, om hvordan du totalt ødelægger andres bjj-game med at sidde tight og bare skubbe modstanderen i gulvet, hver gang han prøver på noget fancy. :4thumbup: :laugh: Tror kun det er en mulighed for dig med dit styrkepotentiale. Os andre må nok hellere lære lidt bjj i stedet.

kender til EDT, har kørt noget i den stil, hvor jeg bare har holdt antal reps fikseret og så forsøgt at knalde dem af så hurtigt som muligt (chins og dips), hvor det i edt jo er omvendt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har du et link til øvelser med sandsæk, og har du selv lavet sin sæk eller er det noget man køber? =)

send evt. lige en PM, glemmer nok at kigge tilbage i din log, sry :innocent:

Yo!

Sækken er en køjesæk købt ind ved armyvarer.dk og den er fyldt om med små sandsække af 5 kg. Desuden har jeg mindre sække på 2,5 kg, 1 kg og 0.5 kg De små sække er også købt ved armyvarer.dk.

Mht. øvelserne, så kan du lave samme øvelser, som alm. BB-øvelser ellers har MZ lavet en fin vejledning under "powerbags øvelseskort" på MOLs forside.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg 100% smadret. Kropshævningerne sidder fast, jeg ryger bare tilbage og tilbage i antal. :nonono:

Skulle du så ikke give dem en pause.. hvis du overreacher lidt i kropshævninger nu her, hvad med så at smide en helt anden rygøvelse ind?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share