jarvig 13 - 2006


jarvig13
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så summa summarum: Problemet er sundhedsmæssigt/energimæssigt - ikke socialt eller afhængighedsmæssigt.

Uden at være ekspert på området deler jeg din vurdering på baggrund af dine oplysninger. Jeg vil dog også tillade mig at mene, at det er en god idé at være OBS på, om problemet skulle have tendens til at eskalere.

Link to comment
Share on other sites

Dag 2-100:

Diæt: 2 x :4mewantfood:

Energiindtaget lige i underkanter, idet jeg grundet ingen appetit "glemte" at spise i løbet af eftermiddagen.

Gåtur 1:

Distance: ca. 9 km

Tid: ca. 1.30

Gåtur 2:

Distance: ca. 3 km

Tid: ca. 0.30

Udemærket med hastigheden - sygdommen taget i betragtning. Dog var det noget koldt for pande og ører med snestorm i hovedet.

Styrketræningsplaner

Nu skal al sygdom lige ud af kroppen - men så er jeg også klar til ST.

Har gået lidt og overvejet, hvad jeg skulle.

HST fint

Mit eget herlige BB fundament program er også fint

Noget SL ville også være fint

Bobbob

Ingen tvivl om at muskeldegerationen er vigtig. Ikke kun skaber et BB-program nok stimuli til at holde mest muligt på muskelmassen under diæten, den har også en højere hvileforbrænding (grundet restitutionen).

På den anden side, så kunne det være sjovt med noget tungt på vægten.

Dette program af TJ (som iøvrigt er tyvstjålet fra en diskussion her på MOL :tongue: ), er ganske spændende.

Jeg finder dog den kræver visse modifikationer.

Jeg har tænkt mig at sammensætte et program, hvor der ikke er alt for mange øvelse med, men hvor man alligevel kommer næsten hele vejen rundt.

Stort set er det eneste der ikke får seriøse tæsk i nedenstående program hhv. laterals og læg.

Programmet bliver:

Dødløft (t)

Inc. bænk (t)

Squat (l)

Pulldowns (t)

Crunch

Rows (l)

Dips (t)

Curls (l)

t = tungt (TJ's program), l = let (almindelig BB-program med lidt prog.)

De tunge øvelser:

8 sæt af 3 reps. Dødløft tages med 5 kg prog. pr. uge - resten med 2,5 kg

De lette øvelser:

2 sæt af 8 reps. Preg. på 2,5 kg eller lavere hvis muligt.

Programmet kører over 9 uger.

Link to comment
Share on other sites

Glemte lige at kommentere at programmet har endnu en fordel.

Eftersom jeg ikke kender mine maks'er pt., så er det noget usikkert, hvad jeg har som 3rm. Ligeledes vil der jo som altid komme en hel del "automatiske" neurale adaptioner til de første uger man træner. Således vil "prøve-3rm" være noget usikre.

Begge dele gør dog ikke noget. For så længe jeg bare sætte alle øvelser efter en enkelt 3rm for hver øvelse (på fredag eller mandag), så skal det nok gå.

For skyder jeg for lavt, så tager man bare endnu en eller to uger med yderligere progression. ;)

Link to comment
Share on other sites

Dag 5-100:

Dagens første gåtur:

Distance: ca. 9 km

Tid ca. 1.30

Jeg var lige ude på Amager og vende. Sneen næsten væltede ned. Mørkt og oldt. Uha, sikke et hundevejr!!! Men fint tempo. Som sædvanlig i Kbh. så er problemt lyskryds. De er simpelthen ikke designet til løbere eller spaserende. Altid rødt. :angry:

Link to comment
Share on other sites

pyt - Jeps, gode ideer.

Hvor ved du det fra? Troede ikke du boede på Sjælland.

Diæt: 2 x :4mewantfood:

En anelse sløset idag. Der røg en franskbrød mad med ost ned, som ikke skulle have været der.

Dagens anden gårtur:

Distance: ca. 3 km

Tid: ca. 0.35

Link to comment
Share on other sites

pyt - Jeps, gode ideer.

Hvor ved du det fra? Troede ikke du boede på Sjælland.

Jeg er stedkendt mangt et sted. ;)

Nu er Amager per definition jo ikke Sjælland (Jeg ved, du er glad for definitioner. :) )

Fordelen ved Strandvejen ud over udsigten og vinden i håret, er de meget få lyskryds. Et smut forbi Kastrupfortet modsat Tiøren (den store græsplæne ved siden af Fem-øren), er godt hvis du vil tage et par trapper eller tre. ;) Du kan eventuelt med fordel tage metroen (hvis den kører) til Lergravsparken og gå ned derfra. Industrikvarteret omkring Kløvermarken er ikke så spændende, hvis kravet også er lidt afvekslende at se på.

'Pyt

Edited by Vandpyt
Link to comment
Share on other sites

Dag 6-100:

Diæt: 1 x :4mewantfood:

På dette tidspunkt af dagen har jeg fulgt min diæt fuldstændig. Men i aften skal jeg feste lidt med vennerne. Regner med der ryger lidt ned (det har jeg ligesom lovet dem).

Ligesom sidste diætperiode i efteråret, så starter jeg lidt blødt. Man skal lige tune sig ind på, at være helt straight.

Gåtur 1:

Distance: ca. 6 km

Tid: ca. 0.55

Gåtur 2:

Distance: ca. 6 m

Tid: ca. 1.00

To gode gåture. Fint med fart på den første. :)

Link to comment
Share on other sites

Endvidere er det dårlige vejr godt for psyken. Er det kun mig der bliver mere aggressiv når det regner? Det er jo tilladt at råbe af regnen hvis man har lyst! ;)

Sådan et tropisk regnskyl i 20+ grader, det er da lækkert, der er ikke meget at blive ked af. :)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share