Thomas J - 2004


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Seated front squat - hvad er det, og hvad er den godt for? Lyder næsten som noget military.

Du mener vel seated front presses. Og det er reelt bare military presses siddende. Men det hedder den bare ikke når man sidder ned. Og det er såmen bare for at spare min ryg lidt. Den brokker sig lidt for tiden.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Seated Front Squat??? en mindre kortslutning, jarvig13? :tongue:

Jeg kan kun se "Seated front presses" som jeg går ud fra svarer til siddende military, eller også er det en maskine til siddende bænkpres :freaked:

Nej, det glemte jeg alt om i den omtågede træthedstilstand jeg vaklede omkring i

Dvs 2 komplet spildte sæt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det med ryggen, er det lumbago??

Nej, jeg tror faktisk nærmere det er SI-leddet som låser lidt. Det er ihvertilfælde nede omkring L5 og røven. Det giver ikke nogen voldsom smerte. Men jeg er voldsom stiv og spændt dernede. Har haft det nogen gange før, og der gik det i sig selv igen. Nu må vi se om den arter sig. Det startede så småt i fredags efter eksplosiv dødløft stående på 2 skiver. Det var nok mere end ryggen kunne klare. Det er jo en lang træklængde.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan selv ikke lave DL med forøget trækretning. Det er det samme med back squats; hvis jeg kipper bækkenet ind under mig får jeg problemer.

Men kan vi undgå et vis periodisk ubehag i ryggen, hvis man træner ben tungt med frie vægte?

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Briller - jeg har sq allerede kontaktlinser. :w00t:

Ved ikke hvad der gik galt. Syntes også at seated front squat lød som dem mest vanvittige øvelse i mands minde. :lol: :lol: :lol:

Ikke så mærkeligt jeg var totalt forvirret. På den anden side, TJ træner alle mulige mærkelige øvelser pt., så det ville passe fint i programmet. :D

Link to comment
Share on other sites

Det er jo det jeg siger... du træner kun eksplosivt i squat for at snyde mig... også lige pludselig KAAAAPPOOOOWWW sir' det også squatter du 250kg hel nøgen :weeping:

Men den Mathilde får du ikke... og hvis du endelig gør... så skal jeg personligt sørge for at den er både lunken og sidste holdbarheds-dato er overskredet med flere måneder muahahahahahaha :evillaughter: :lol2: :evillaughter:

Edited by Zoa
Link to comment
Share on other sites

Jeg valgte at stå over i dødløft idag, så min ryg kan blive OK igen. Og det kan godt være det bliver nødvendigt at gøre det samme i næste uge. Nu får vi se hvordan den får det af hvile i weekenden.

Og da jeg nu ikke skulle køre dødløft, så kunne jeg ligeså godt bruge tiden på at gøre min træningsmakker glad. Så jeg sluttede mig til ham, da han skulle køre hans ekstra brysttræning. Dette betød at jeg for første gang i mit liv prøvede at lave noget så hæsligt som cable crossovers. Men lidt ekstra pec masse skader jo heller ikke :D

Bænkpres kørte ekstremt godt idag. Alle sættene til og med de 120 kg kørte med mega god hastighed. De 130 kg var ikke voldsomt hurtige, men meget nemme.

FREDAG DEN 16/1-2004

DE - bænkpres

2 sæt x 7 reps med 50 kg

4 sæt x 3 reps med 90 kg

1 single med 100 kg

1 single med 110 kg

1 single med 120 kg

2 singles med 130 kg

Seated machine chest-press

1 sæt x 8 reps med 85 kg

1 sæt x 8 reps med 95 kg

1 sæt x 8 reps med 105 kg

1 sæt x 8 reps med 115 kg

Cable cross-overs

1 sæt x 10 reps med 30 kg

1 sæt x 10 reps med 35 kg

Lying dumbell triceps extensions

6 sæt x 6 reps med 26 kg håndvægt (1 min. mellem sæt)

Overhead rope extensions

2 sæt x 15 reps med 35 kg

Barbell shrugs

6 sæt x 6 reps med 140 kg (1 min. mellem sæt)

Cable rows

1 sæt x 12 reps med 90 kg

1 sæt x 12 reps med 95 kg

1 sæt x 12 reps med 100 kg

Cable side laterals

2 sæt x 10 reps med 15 kg

10 minutter på kondicyklen (intervaller mellem 150-400 watt) (puls 130-165)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det er utroligt. Jeg laver næsten aldrig ekstra brysttræning, da jeg bænker 3 gange i ugen nu. Så jeg var 100 % sikker på at jeg ville vågne med ekstrem DOMS i brystet pga. mit lille BB trip igår. Men jeg har faktisk kun meget svag DOMS i brystet. Så min work capacity må være ganske god efterhånden. Det eneste sted jeg er rigtig øm er i biceps ??? Ganske givet fordi biceps musklen strækkes godt i toppositionen af cable crossovers.

Tror jeg snupper lidt GPP træning senere, hvis jeg stadigvæk gider til den tid.

Later.....

Thomas

Link to comment
Share on other sites

>Thomas.

Jeg har selv købt den nye video med Marcus Rühl.

Jeg har set den nogle gange og har nogle spørgsmål vedr. filmen som jeg tænkte at du evt. kunne svare på, eftersom du selv har set den (det mener jeg at have læst her på MOL/ i din log).

1. Hvordan i al verden kan det være at han tager 20-30g creatin 3 gange dagligt? Umiddelbart synes jeg det lyder helt ondsvagt.

2. Er det overhoved nødvendigt at tage i nærheden af 400g protein dagligt med en kropsvægt på ca. 137-140kg?

3. Jeg har også set videoen med Ronnie Coleman, og heller ikke han kører bænkpres i sit træningspas i mens kameraet er på. Jeg kan ikke lade være med at tænke på om der er pristige i ikke at vise hvor "slap" man er i bænkpres, siden hverken Marcus eller Ronnie bænkpresser (konventionel) i deres videoer.

4. Hvordan kan det være at Marcus Rühl kører så mange reps, troede ikke at over 15 reps gav specielt meget hypertrofi (han siger flere gange i videoen at han kører denne øvelse med 12-30reps -tror jeg nok).

5. Marcus Rühl siger i filmen at han ikke kan squatte pga. sine skuldre. Jeg kan ikke rigtig se hvor problemet ligger. Det eneste jeg kan komme på er, at han ikke kan holde ordenligt på stangen i squat pga. sine enorme skuldre.

Håber du gider at besvare mine spørgsmål

MVH Vetö

Edited by Vetö
Link to comment
Share on other sites

Det skal lige siges at jeg IKKE har set den nye film. Jeg har kun set den gamle film med Ruhl, XXXL. Men jeg skal da prøve at besvare det jeg kan alligevel.

1. Aner ikke hvorfor han gør det. Det lyder også vanvittigt i mine øre. Måske har det noget at gøre med at nogen af de steroider han tager øger evnen til at lagre kreatinphosphat ????

2. Det vil jeg mene. Når man tager steroider, så er proteinsyntesehastigheden drastisk forøget. Dette gør at man kan omsætte meget store mængder protein, sammenlignet med en drug-free person. Det er jo netop en af forklaringerne på at man vokser når man tager steroider.

3. Tror det er pga. skadesrisiko, og så det at dumbell presses måske er svagt bedre til muskeltilvækst, pga. den forøgede ROM, og strækeffekten i bunden. Begge 2 er med garanti stærke i bænkpres. Jeg ved at Coleman tidligere var styrkeløfter (har vist sågar en Texas rekord i dødløft som stadigvæk står ??). Mener at have læst at han tidligere kørte 10-12 reps med 220 kg i bænkpres. Der er ikke mange styrkeløftere som kan det. Ikke engang dem som bænkpres tæt på 300 kg i trøje.

4. Der er mange af de proffessionelle som køre relativt høje reps. Specielt pre-contest. Måske har det igen noget at gøre med at de er panisk bange for skader før en konkurrencer, og derfor sætter repsne op. Når man er på steroider, så vokser man jo reelt af alt. Jeg kan huske jeg læste om en pro, som påstod at han fik et massivt pump af at bære hans madvarer hjem :D

5. Han squatter i hans gamle film, XXXL. Så han har kunnet. Der kan jo godt være noget om det. Hvis man har skulderskader, så kan det være svært at få armene så langt tilbage. Iøvrigt så er der jo ingen grund til at squatte for ham. Han har jo bygget en vanvittig portion masse, og i den proces har squat med sikkerhed indgået.

Er filmen iøvrigt pengene værd ?? Jeg kunne vildt godt tænke mig at se den nemlig.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

3. Jeg har også set videoen med Ronnie Coleman, og heller ikke han kører bænkpres i sit træningspas i mens kameraet er på. Jeg kan ikke lade være med at tænke på om der er pristige i ikke at vise hvor "slap" man er i bænkpres, siden hverken Marcus eller Ronnie bænkpresser (konventionel) i deres videoer.

Coleman bænker skam stadigt. Han kører blot udelukkende med DBs i hvertandet træningspas. :)

Link to comment
Share on other sites

>Om filmen er pengene værd!

Nu har jeg kun set 2 BB-film (Ronnie og Marcus), så jeg ved ikke hvor meget erfaring jeg har inde for "faget".

Jeg synes den rimelig god, men jeg bryder mig ikke om alt det der maskin-geil, som han kører. Jeg kan bedre lide the Raw style, som Ronnie kører.

Men er man til store massive bodybuildere så kan man vist rolig købe filmen, han er meget ubehagelig at se på i nogle situationer. Han har enormt vilde skuldre.

Det som jeg godt kan lide ved filmen er, at han er meget ærlig. Han fortæller løbende om sine svage og stærke sider. Det er naturligvis relativ overfladisk, men alligevel rart.

Desuden får man et lille indblik i hvordan det er at være så stor. Han bliver overbegloet uanset hvor han er!

Der er noget ekstra materiale, men de skriver på hjemmesiden at der i alt er 180 min. spilletid, det passer sgu ikke helt. Noget af ekstra materialet er et "seminarium" som han holder, og det kan man ikke få på engelsk. Så ikke så fedt når han sidder og taler tysk med en mærkelig accent.

Med hensyn til mit spørgsmål angående bænkpres, mente jeg at de ikke ville vise hvor meget de bænker i konventionel stil. ( I filmen med Marcus ser man ham kun bænke 70kg konventionel og så lidt om hans brede greb), mere viser de ikke. Det er det jeg mener med at de ikke vil "udstille" deres bænkpres, for tænk nu hvis en af de andre bodybuildere er stærkere end mig.

Vetö

Edited by Vetö
Link to comment
Share on other sites

Hvis man ser bort fra at min lænd stadigvæk brokker sig en smule, så var det en kanon træning idag.

Bænkpres skulle egentlig kun have været DE træning, men det kørte så godt, at jeg valgte at lave lidt tungere doubles istedet for. De 135 kg kørte ganske godt, og der var måske til 2 reps mere.

I dødløft havde jeg besluttet mig til at prøve lidt lette sæt af 5 reps. De første sæt mærkede jeg intet til lænden, og sættet med de 140 kg kørte let og eksplosivt, uden brok fra lænden. De 160 kg var også lette og hurtige, men her kunne jeg mærke at det var nok for idag. Det er dog ikke blevet værre af træningen, så jeg tror jeg prøver at træne let de næste par uger, og håber så det har fortaget sig helt.

Jeg fik også lavet noget nasty dumbell row, hvor jeg løftede en håndvægt der var tungere end jeg nogensinde har prøvet. Og der var klart til mere.

MANDAG DEN 19/1-2004

Bænkpres

2 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 4 reps med 80 kg

2 sæt x 2 reps med 100 kg

1 sæt x 2 reps med 120 kg

1 sæt x 2 reps med 135 kg

1 sæt x 2 reps med 120 kg

1 sæt x 2 reps med 100 kg

Bænkpres supports

1 sæt x 10 sekunder med 160 kg

1 sæt x 10 sekunder med 180 kg

Dødløft

1 sæt x 5 reps med 80 kg

1 sæt x 5 reps med 110 kg

1 sæt x 5 reps med 140 kg

1 sæt x 5 reps med 160 kg

One-arm dumbell rows

1 sæt x 5 reps med 42 kg håndvægt

1 sæt x 5 reps med 52 kg håndvægt

1 sæt x 5 reps med 62 kg håndvægt

1 sæt x 5 reps med 72 kg håndvægt (5RM PR)

Stiff-arm pulldowns

4 sæt x 12 reps med 50 kg

Pulldowns

3 sæt x 8 reps med 75 kg

Face pulls m. bredt greb

1 sæt x 15 reps med 30 kg

1 sæt x 15 reps med 40 kg

1 sæt x 15 reps med 50 kg

One-arm cable preacher curls

1 sæt x 6 reps med 15 kg

1 sæt x 6 reps med 25 kg

1 sæt x 6 reps med 30 kg

1 dropsæt x 6, 6, 6 reps med 35, 20, 10 kg

1 eccentrisk sæt x 5 reps med 50 kg

Standing calf-raises

2 sæt x 15 reps med 150 kg

Weighted ab machine

2 sæt x 12 reps med 40 kg

Cuban-presses

2 sæt x 6 reps med 25 kg

Thomas

Edited by Thomas J
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share