Hessel's mission: At løbe jorden rundt - 40.043 km


Hessel
 Share

Recommended Posts

  • 4 months later...
  • Replies 425
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så er jeg tilbage efter log-pause og 6 uger i Nepal.

I forrige uge fik jeg løbet 20 km. og så småt startet op på styrketræningen. Hvis det gode vejr fortsætter vare det ikke længe inden cykeltræningen kan genoptages. Heldigvis er jeg ikke i nogen dårlig grundform, da det er blevet til en del trekking-timer i bjergene. Inden afrejsen fik jeg testet mit kondital ved hjælp af en bib-test. Konditallet blev målt til 62, så måske øjnes der en mulighed for begyndelsen til en formfremgang i det kommende år?

Km. to go: 36.574,9

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sige uge blev det ligeledes til 20 km. løbetræning.

I mandags løb jeg 4 km.

Onsdag d. 5.03.2008

Løb 8,5 km.

Tid: 36.50 min.

Desuden er jeg så småt begyndt at styrketræne igen. Jeg regner med at starte på Korte's 3x3 program i næste uge.

Km. to go: 36.542,4

Link to comment
Share on other sites

Hej Hessel

Velkommen tilbage på disse kanter.

Jeg kan ikke lade være med at more mig over din formulering "så småt begyndt at styrketræne igen", hvorefter du nævner Korte's 3x3 - program. Det program er da alt andet end "småt"! Ikke desto mindre ønskes du som altid held og lykke med planerne.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til, CoqRouge.

Ja, jeg vil give dig ret i at Korte's 3x3 program ikke er så småt. Alligevel er programmet småt forstået på den måde at der kun er 3 øvelser og at der kun trænes 3 gange i ugen. Pt. kender jeg ikke min max i de tre øvelser, så i første omgang bliver programmet kørt så der tages højde for at der også skal være plads til løbetræningen og idrætsundervisningen.

Løbetræning

Distance: 4 km.

Tid: 15.46 min.

Hastighed: 3.57 min/km

Første gang jeg er under 4 min/km i år 2008.

Styrketræning

Squat: 5x5 @ 50 kg.

Deadlift: 5x5 @ 60 kg.

Bench: 5x5 @ 60 kg.

Mavebøjninger: Pavel's ladder: 20,19,18,17,16,15,14,13,12,11,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1

Hvis jeg skal påbegynde Korte's 3x3 program i næste uge skal jeg nok sætte vægten ned i bænkpress og lidt op i dødløft.

Km. to go: 36.538,4

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 9.03.2008

Løbetræning

Distance: 5,3 km.

Tid: 21.15

Hastighed: 4.01 min/km.

En rigtig god løbetur, hvor jeg havde en rigtig god fornemmelse.

Km. to go: 36.533,1

Velkommen tilbage (lidt forsinket), meget godt tempo på turen :4thumbup: Er det et du kan holder længere distancer, eller er du færdig når du runder de 5 km?

Link to comment
Share on other sites

KnuD45: Jeg tror nu ikke at mit ambitionsniveau er på højde med dit. Du skriver at du har et mål om at løbe 5 km. på 15 min. Mht. styrketræningen er det forløbig ment som basis styrketræning, der har til hensigt at give mig allround styrke. Måske vil jeg senere supplere med mere specifikke øvelser, men ind til videre arbejdes der blot på at opbygge en grundform.

Transportcykling

Distance: 2x27 km.

Det var lækkert at komme op på cyklen igen. Der var kraftig medvind ud og modsat hjem. Ryggen beklagede sig lidt, men det var overordnet en rigtig god oplevelse.

Styrketræning

Squat: 5x5 @ 50 kg.

Bench press: 5x5 @ 60 kg.

Dead lift: 5x5 @ 65 kg.

Jeg tror ikke helt jeg er klar til Korte's 3x3 program, så ind til videre er træningen forbeholdt den lidt mere ustruktureret træning en rum tid endnu.

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Hehe, det er nu lidt en joke med 15min, lige nu løber jeg 5km på ca. 19.45. Jeg tror desværre aldrig det bliver til 15min, men omkring de 17 ville jeg gerne ned på. Jeg tænkte på om du før i tiden lavede teknik øvelser for at forbedre løbestilen og løbeøkonomien?

Link to comment
Share on other sites

KnuD45: Jeg har før i tiden arbejdet med både teknik-, plyometrisk- og styrketræning med henblik på at forbedre min løbeøkonomi. Selve tekniktræningen ligger dog mindst 10 år tilbage i tiden.

Badminton

2 timers badminton træning.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 16.03.2008

I dag blev det til en times spinning. Første gang længe at jeg har været i motionscenter. Bortset fra at instruktøren var ringe og at cyklerne nedslidte så var det en god træningstime. Pedalerne som hæfter til skoene er så løse at det er vanskeligt at få intensiteten op. Samtidig er det stort set umuligt at hive op ad i pedalerne.

KnuD45: Jeg husker ikke hvad de forskellige øvelser hedder, men jeg har da et par bøger og nogle artikler liggende om emnet, hvis du er interesseret?

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 18.03.2008

Løbetræning

Distance: 8,5 km

Tid: 35.23 min.

Hastighed: 4.10 min/km

Kommentar

Godt vejr. Godt humør og kroppen følte sig rigtig godt tilpas under turen. Jeg var lidt overrasket over hvor hurtigt tempoet reelt var.

Km. to go: 36.508,1

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 19.03.2008

I dag har jeg været til et sundhedstjek og få målt forskellige værdier.

Kolesterolværdier

Totalkolesterol: 4 mmol/l

HDL: 1,2 mmol/l

LDL: 2,4 mmol/l

Triclycerid: < 0,8 mmol/l

Fasteblodsukker: 5,3 mmol/l

Blodtryk: 115/75

Kommentar

I forhold til den gennemsnitlige dansker er mine tal gode, men jeg havde nu håbet at mit kolesteroltal havde været en del lavere, min alder og livsstil taget i betragtning. Tilgengæld er blodtrykket pænt og kombineret med det kondital på 62 jeg fik målt i vinters ser det slet ikke så ringe ud endda. Kan ovenstående værdier fastholdes gennem de næste mange år ser det lovende ud.

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 20.03.2008

Alternativ træning

I dag gik dagen med at transportere gipsplader op på 1. sal. Det er vel også en slags træning?

Fredag d. 21.03.2008

Løbetræning

Distance: 8,5

Tid: 34.02

Hastighed: 4.00 min/km

Kommentar

I dag forsøgte jeg mig med at løbe med min Ipod. Selvom det ikke er noget jeg har tænkt altid har tænkt mig at gøre brug af i forbindelse med træningen var det alligevel en god og anden oplevelse. Jeg er både glad og overrasket over tempoet i dag.

Km. to go: 36.499,6

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share