Watts


Watts
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Armoured Female-> Jeg har Fitnessdk's ord for at jeg er helt normal og ikke nogen pind ;)

Hippo-> Tak og velkommen til min log. Dødløft er absolut den øvelse som jeg har haft størst fremgang i, siden jeg begyndte at træne den for et år siden. Sammenlagt har jeg trænet i 15 måneder og jeg er meget tilfreds med de styrkemæssige resultater jeg har opnået i den øvelse, taget min spinkle statur i betragtning. :a-okhand:

Klausen-> Takker ydmygt. (henter dig snart på wilks :devil: )

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

Mass-> Jo tak, bænken er småt begyndt med lidt fremskridt. Dette skyldes primært at jeg ikke har haft skulderproblemer de seneste måneder, hvilket har muliggjort en vedvarende træning i øvelsen, som nu er begyndt at give pote.

Anyone-> Ja så fik jeg prøvet at dratte ned på alle fire, men der skete jo ikke noget og jeg var klar i hovedet bagefter :beatup:

Link to comment
Share on other sites

Idag er det gået op for mig at jeg kørt programmet efter forkerte satser. Jeg har i realiteten taget mit alm. max og lagt 33 kg kæder OVENI mit max som udgangspunkt :beatup: :beatup:(meningen var kun 23kg). Jeg troede at de kg antal der stod til højre for procentsatserne i excelarket, skulle lægges oveni i den angivede vægt. Det betyder at jeg har kørt 10 kg for tungt igennem næsten hele programmet. Så istedet for at lave 5 singler på 95% af mit max igår, så lavede jeg 3 singler på 102% :retard: og forrige mandag lavede jeg 10 singler med en vægt som ligger 5 kg under den jeg skulle have haft kørt 5 singler med igår.

Nå men så blev jeg så meget klogere, og stærkere.... (tro flytter åbenbart bjerge).

Alarmklokken burde nok have ringet når jeg forstod at man 4 uger efter programmet start skulle lave 5 singler på 105% af ens max... - men det er jo også mit første program. :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Afprøvning af ny sq-stil pga. Af lyskeproblemer har jeg gennem den seneste måned ændret min stil, således at jeg står meget smalt og med stangen højt placeret på ryggen. Nærmest olympisk stil. Havde oprindeligt tænkt mig at tage både dragt og knæbind på. Men da der viste sig alvorlige tekniske problemer allerede ved 110 og meget løse knæbind, havde det ikke meget mening at smække den nye stramme dragt på. Det kørte ikke idag, håber at det skyldes den tunge dødløft i forgårs. Bankpres kørte fornuftigt og rimelig hurtigt (hvis du spørger Anyone mener han helt sikkert noget andet :)). Prøvede også lige en omgang benpres, det blev til en enkel rep på 220, så har jeg prøvet det med.

Squat med knæbind

110 (ekstremt løse knæbind)

120 - miss120 missede nr2 (løse knæbind)

120x2 (lette knæbind) Vist nok PR (har taget den med dragt og knæbind)

140miss (lette knæbind) - god fart ned af, men fandt mig pludselig sidene på bunden... Har heller ikke taget 140 uden dragt før og slet ikke med lette knæbind)

Bænkpres (inkl. 33kg kæder)

6x2x83

4 rep eksplosive på klods (ville bare lige vise Anyone min topstyrke i bænk, da vi havde en diskussion omkring hvad 'eksplosiv' er, han synes jeg træner bænk for tungt og det har han måske ret i ved nærmere eftertanke, men så længe at min styrke stiger fortsætter jeg).

Benpres

1x220 mærkelig øvelse

Mavetræning

- lortetræning men i godt humør. Havde håbet på at min nye smertefrie squatstil var helt uden problemer. Men nu håber jeg på at det bare var børnesygdomme. :)

Ps. Rart med alle de komplimenter!!!!! :bigsmile::bigsmile:

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

Du får det til at lyde som om jeg sviner dig! :( Men det gør jeg altså ikke, jeg prøver bare at komme med lidt konstruktiv kritik. ;)

Alle dine sæt på bænken var LETTE, ingen tvivl om det, men de var ikke direkte eksplosive som dine boardpress var, der var immervæk smæk på.

Link to comment
Share on other sites

Recovery workout Benene var godt brugt efter mandagens tunge dødløft og onsdagens tunge squat og cardioen tidligere idag. Armene var også trætte, så det blev kun til en omgang let bænk og squat.

På søndag skal jeq træne med Berkeley og regner med at køre min 5. og sidste runde af dødløftcyklusen. Der er ingen kæder på kollegiet, men hopper i dragten og så skulle det svare til kæder.

Bænkpres (inkl. 33kg kæder)

6x2x83

Squat

3x3x60

Mave :)

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

Berkeley in 'da basement idag havde jeg fornøjelse af et besøg fra Mol. Berkeley var i København i weekenden og havde brug for et sted at træne og jeg øjnede en chance for at få endnu en mol-boer afsat til TSK. Vi fik snakket lidt om dødløft og squat. Af en førstegangssquatter var det meget kønt at se på!!! Jeg færdiggjorde min cyklus i dødløft og prøvede for første gang at dødløfte i centurion dragten. Det gik fint, udover at det var svært at komme ned til stangen :w00t: - er spændt på mit maxforsøg om en uge.

Der blev også plads til lidt recovery bænk og lidt mave.

Dødløft:

5 stks på 105 i dragten (føltes som 60 i bunden)

lidt ekstra uden dragt.

Bænkpres

2x5x25

Mave

Link to comment
Share on other sites

Har man egentlig tre forskellige dragter til squat, dødløft og bænk?

Man kan godt dødløfte i en squatdragt, men du kan også få en dragt der kun er beregnet på dødløft, og det giver vel lidt sig selv at man ikke bruger det samme udstyr til sq/dl som man gør til bænkpres ;)

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Hej Watts,

Vil lige sige mange tak for din gode input til dødløft og squat. Og ja hvis TSK lå lidt tættere på, så ville du nok også se mig der ;)

Jeg var imponeret over at se den eksplosivitet, du lægger i dit dødløft :a-okhand:

Held og lykke med dine max-forsøg...

Link to comment
Share on other sites

En let omgang træning i dag. Bænken kørte jeg let, da der har været lidt knas med bagsiden i weekenden. Squatten kørte jeg let pga sidste uges store mængde ben-work. frygter lidt for patella-senen med den smalle stand jeg praktiserer. Denne uge bliver også hård for benene med 2 planlagte badminton træninger plus 2 squat træningspas. Da jeg skal maxe i dødløft på mandag, er jeg ikke glad for at køre posterior chain for hårdt.

Bænken kørte fint og jeg mærkede ikke noget til ømheden på bagsiden.

Squat

6x2x80

Bænkpres (inkl. 33kg kæder)

6x2x83

mave

Berkeley-> selv tak :) - og bare vent, før du ser dig om træner du i TSK :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Kæder er fede Dagens show bestod af let squat og tung bænk med kæder. Den lette squat skyldes at mine ben har været udsat for meget træning gennem de sidste par uger og da jeg skal maxe i dødløft på mandag, skal de være fuldt restitueret.

da jeg ingen badminton træning har i denne uge var det på tide med en omgang tung bænk. Det lykkedes at hive en lille PR hjem 6x2 med kæder og pause på brystet.

Fik inden træning en god og konstruktiv snak med min træner om hvad der skal ske med mig, min træning og mål året frem. Desuden fik vi en snak om udstyr og han er slet ikke så "anti-udstyr-for-begyndere" når det kommer til stykket. Han vil bare have kvalitetsløft!

Squat

6x2x60

Bænkpres (inkl. 33kg kæder)

6x2x88 Pause på brystet PR

Mave

Link to comment
Share on other sites

Kæde PR Jeg har ligget syg i weekenden og skulle maxe i dødløft i mandags ifølge programmet. Dette har jeg udskudt til fredag og derfor blev der ikke trænet ben idag. Jeg benyttede breaket fra bænken til at køre derop af. Jeg hev en ny PR hjem i bænk på 65+33kg kæder, med noget i overskud. Men synes ikke der var nogen ide i at køre mig selv helt ud.

Fandt ud af at TSK i år tager til Thy-cup, hvis det bliver afholdt over en dag, så det er næste stævne.

Bænkpres inkl. 33kg kæder

1x83

1x93

1x98PR :devil:

Mave

Chin-up 5x3xmig (nice and easy)

Link to comment
Share on other sites

er det ikke dumt at træne så meget med kæder, når dit klistrepunkt sidder så lavt i bænkpres?

Eller drejer det sig bare om noget kosmetisk tricepstræning? :4whip:

Hvor langt nede hænger kæderne, når de bruges til squat?

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

er det ikke dumt at træne så meget med kæder, når dit klistrepunkt sidder så lavt i bænkpres?
Så er næste spørgsmål, hvorfor træner jeg ikke bund med kæder? Kæderne er ikke tunge nok til at jeg kommer til at sidde fast i lockout, derfor slår jeg to fluer med et smæk i og med at jeg både for trænet bunden, samtidig med at jeg vænner mig til at holde de tunge vægte (giver mig stabilitet). Det 3. fluesmæk er at med kæder minder løftet en hel del om det løft man laver med bænkprestrøje på.
Eller drejer det sig bare om noget kosmetisk tricepstræning?

Hvis dette var formålet må man sige at jeg træner så forkert som man næsten kan, ved at lave 2 reps med lange pauser imellem :D

Hvor langt nede hænger kæderne, når de bruges til squat?

De hænger og dingler når man går ud med vægten, når man så er i bunden af squattet er kæderne lige præcis nede på gulvet, således at man de første 40 cm ROM (koncentrisk) får en stadig linæer stigende belastning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share