Watts


Watts
 Share

Recommended Posts

Badminton igen igen Denne gang mod min sædvanlige modstander, som ikke giver den helt samme modstand som dem igår. En times badminton med mellem intensitet. Vandt kampen. Imorgen står den på en cardio-session omkring middag og en tur i TSK om eftermiddagen sammen med mvp.. - NEJ han er ikke ved at blive styrkeløfter, men da jeg har hans trøje som han glemte til mol-træf 2, så besøger han lige tsk ved samme lejlighed.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

mvp's gæstebesøg i TSK. Han havde glemt en sweat-shirt (bogstavelig talt) til mol-træf2 og da jeg var i Horsens og løfte til DM-C, fik jeg den af Klaus som havde opbevaret den siden. Det var hyggeligt med et mini MOL-træf og dejligt at se de desillusionerede blikke fra de stærkeste styrkeløftere i klubben, da mvp. lagde sig og reppede med deres max og vel og mærke uden trøje. - Så kan de lære det.

For mit eget vedkommende blev det til endnu en teknik squat-dag og en mellem tung bænk.

Skal afsted om en ½ time til TSK igen. Der er lørdagstræning derude idag.

Squat:

6x2x70

Bænkpres:

6x2x70

Mave

1-arm dødløft: 2x5x60

Link to comment
Share on other sites

Tjaaah endnu en træningsdag der ikke skilte sig så meget ud fra mængden. Det gik fint med både bænk og dødløft. Lang tid siden at jeg har lavet dødløft, da squat er blevet prioriteret, men den kørte fint. Imorgen skal jeg i romaskinen med pulsmåler og hele pivtøjet, så det bliver vældig spændene!! :bigsmile:

Bænk:

6x2x60

Dødløft

6x2x100

Link to comment
Share on other sites

Ro-ergometer fik en tur idag, da jeg som i nævnt i et af mine tidligere indlæg har tænkt mig at smide en cardio-træning ind i træningsprogrammet en gang om ugen (foreløbig). Hjemme hos Arne fik jeg rettet lidt på teknikken for en uge siden og idag koncentrerede jeg mig om at afslutte benene samtidig med ryggen og ro-tag. Det er lidt svært og medførte en del færre SPM Strokes Per Minute, men det føles bedre.

Efter at have snakket lidt med Arne om hvad der var fornuftigt at træne kom dagens ro tur til at se således ud:

Concept2:

Opvarmning: 1000m

Sprint: 500m

lavintensitet: 250m

Sprint: 500m

Lavintensitet: 250

Sprint: 500 m

Lavintensitet: 250m

Sprint:500 m

Lavintensiet: 500m

Sprint: 500

Afkøling: 250m

Total 5000m / 21m24s. SPM 24

max puls: 185

Gnmsn: 173

Link to comment
Share on other sites

Arne og Incognito i huset! - dagens træning blev gennemført med gæstebesøg af incognito og TSK's nye medlem Arne. Hyggeligt at se ansigt på endnu en MOL'boer. Dagens træning bestod af let træning i de tre store.

Squat:

5x5x60

Dødløft:

3x3x100

Bænkpres

3x3x50

Bænkpres hold i toppen på 5 sek (Så de 100 kg til E.R.-equipment stævne på lørdag ikke kommer bag på mig).

2x100kg

Link to comment
Share on other sites

hej igen og tak for sidst ;)

Jeg har lige et par spørgsmål..... ham den lille fyr nede i TSK - de løft du sagde, det var vel med skjorte og pakket ind i diverse bind?

Hvor stærk er han i andre øvelser? Kører han overhovedet andet.... Jeg går rundt og skumler over det her med specificiteten af neurale tilpasninger....

Link to comment
Share on other sites

Nå, jeg stener lige lidt mere i din log......

jeg hænger nok lidt meget fast i BB-dogmatikken.... neurale tilpasninger og hypertrofi udelukker på ingen måde hinanden, kan jeg godt se nu (jeg har ikke nogen vægtklasser og tage hensyn til, jeg vil bare være mig selv og være det så godt jeg kan ved den vægt jeg nu engang på et givet tidspunkt er på). Det gøre neurale tilpasninger til gengæld, og jeg vil bare ikke fokusere så meget på styrkeløftene som dig.... Særligt når man har gener som dig og mig, må man vel sætte sin lid til noget andet end musklerne... Du kan nok se at jeg tænker, så det brager lige nu..........

Nå jeg vil spise nogle frikadeller

Jeg kommer helt sikkert ud i TSK snart igen og stiller dumme spørgsmål hvis vi kan lave en aftale?

Anders

Tak

Link to comment
Share on other sites

ham den lille fyr nede i TSK - de løft du sagde, det var vel med skjorte og pakket ind i diverse bind?

Hvor stærk er han i andre øvelser? Kører han overhovedet andet

Morten Rasmussen TSK 60 kg. Råt laver han 170 squat, 120 bænk, 180 dødløft sådan cirka.
Jeg kommer helt sikkert ud i TSK snart igen og stiller dumme spørgsmål hvis vi kan lave en aftale?

Du skal være velkommen, ligesom alle jer andre MOL-boere fra Københavnsområdet. :)

Link to comment
Share on other sites

ER-equipment bænkpresstævne i Randers. Kørte derop med 8 andre fra klubben. Havde sat en startvægt på 90 kg, som jeg har tidligere har taget en del gange uden problemer. Da jeg lå under stangen til mit første forsøg var stangen RIGTIG tung og jeg fik den ikke ordentlig op. HOLY SHIT tænkte jeg, de 90 kg var satme tunge. Bagefter var jeg temmelig nervøs for overhovedet ikke at kunne løfte de 90 kg, så da jeg lå under stangen til mit 2. forsøg var der godt med adrenalin i blodet og denne gang fløj de 90 op uden de store vanskeligheder. Da jeg så kom ned fra mit 2. forsøg, viste det sig at der var blevet sat et forkert antal skiver på mit første løft, det vil sige 100 kg istedet for 90 (Tror pokker de føltes noget tunge). Så mit 2. forsøg var således pludselig mit 1. forsøg. Fordi at det 1. rigtige forsøg blev placeret sidst i rækken, så skulle jeg løfte mit 2. forsøg 2 minutter efter, så jeg var noget udbrændt til de 95kg. I 3. forsøg var jeg for koncentreret om alt muligt andet at vente på signal, så jeg fik tre røde for at løfte de 95 uden signal :o (men de kom op).

Min trøje er blevet meget løsere end da jeg fik den (måske jeg er blevet mindre?) og det betyder at den ikke støtter ligeså meget som den har gjort. Det er dog muligt at få den til at låse noget mere ved at dreje ærmene, så det skal der eksperimenteres med.

Forkert forsøg: 100kg MISS

1. forsøg: 90 kg godkendt 3-0

2. forsøg 95 kg miss

3. forsøg 95 kg fik den, men underkendt.

Bagefter tulrede XAX, onkel_troels og jeg rundt og lavede lidt træning. Jeg lavede ny rå max bænk med bump på brystet og skæv udstrækning på 80 kg. Missede et board pres på 100kg og fik en på 90 og 3 på 70. Troels købte en sprit ny Fury NXG+ (afløseren af den gamle fury) og det kunne han godt li', så vi glæder os til at se de 160kg flyve op snart.

Alt i alt en superfed dag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ansvaret for en sådan begivenhed skal placeres et eller andet sted imellem ham der fortæller hvilke skiver der skal på og overdommeren. Spotterne skal groft sagt 'bare parere ordre'. Heldigvis skete det vist kun 1 gang til stævnet. No hard feelings, dig og Los gjorde et beundringsværdigt job!! :)

Link to comment
Share on other sites

Tung dag efter 3 ugers med let træning i squat og dødløft skulle den fyres af idag med hele udstyret. Varmede godt op i squat med 3x3x60 og var opmærksom på min gamle fibersprængning i lysken, som har generet mig temmelig meget den sidste uges tid. For at undgå problemer med lysken, stod jeg noget smallere idag end jeg plejer. Det fungerede fint og snuppede også lige en enkelt på 80. Derefter tog jeg dragten halvt på og nuppede den sidste inden at knæbind og bælte skulle på. Denne gang fokuserede jeg på at SLIPPE i den nedadgående bevægelse og de 100kg fløj op og ned på under 2 sek (føltes ligesom de 60kg), så det var ret vildt. Spotteren Claus var målløs og kom med nogle gode råd om at jeg først skulle slippe lidt senere i løftet. Kunne godt mærke lidt i mine knæ at jeg havde fart på nedad, men hold kæft hvor var det fedt. På med knæbindene som jeg selv bandt let og en enkelt på 120. De kørte ok, men jeg formåede ikke helt at slippe ligeså godt som med 100. Derefter op på 140, som ikke var så frygtelig kønne at se på. Kom til at hænge lidt for meget ude (overbalance), men den kom fint op. Derefter lavede jeg en 2'er på 140, men kønne er de altså ikke. Derfor gik jeg ned på 120 igen og lavede 2sæt 2'ere og de var rigtig kønne (og lette) at se på. Bandt iøvrigt selv mine knæbind idag.

Derefter stod den på dødløft med kæder, hvor jeg også skulle køre deropad. Jeg sluttede på 183 (inkl. 33kg kæder) hvilket er 20 kg PR. Yeah!!

Squat:

3x3x60 (opvarmning)

1x80

1x100 (halv dragt) Super eksplosiv :devil:

løse knæbind, dragt, bælte

1x120

1x140 grim

2x140 PR lidt pænere

2x2x120 lette og pæne

Dødløft med 33kg kæder (angivet inkl kæder) + dragt

1x133

1x153

1x173 PR

1x178 PR

1x183 PR :devil:

Recovery bænk

2x6x40

Dagens indtag:

08:00 1/4 liter mælk og cornflakes

11:00 8 falafel, lidt pasta og kottelet

14:00 ½ kakao

15:00 Double Cheeseburger

16:30 1 kakao

17:30 1 kakao

19:00 2 Big mac

Total: 200 gram protein

Normalt spiser jeg ikke så 'usundt' men da det er tung da, skal ædespalten sgu fyldes op :retard:

Squatfather-> jeg er taknemmelig for at jeg overhovedet er blevet filmet. No worries! :rolleyes:

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

Takker!! ;) Synes det bliver meget mere vanskeligt at slippe med knæbind på, men et eller andet sted er det vel logisk nok, fordi at det ikke er tilstrækkeligt at slippe. Hvis man bare slippede på samme måde uden knæbind, vil man falde forover, pga. at knæene bliver låst med knæbind på, derfor skal det styres en smule. Det er så netop DET jeg skal arbejde med, men det kommer og de 200kg er lige om hjørnet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share