Watts


Watts
 Share

Recommended Posts

Tanker om dødløftprogram har jeg gjort mig efter at Klaus spillede ud med TJ's single cyklus. Jeg føler mig rimelig stærk i bunden og mit stickingpoint lige ved knæet illustrerer også at det ved lockout at problemet kommer. Derfor har jeg overvejet at lave 5 ugers singlen med kæder.

Snakkede med TJ om hvordan den så skulle skrues sammen og han synes det smarteste ville være at tage udgangspunkt i 10 kg under mit alm. dødløft max og så smide kæderne på stangen. Det vil sige at der skal lægges 33kg oveni de tal som fremgår af tabellen (kæderne). Starter på programmet mandag.

Incognito-> Takker ;)

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Du skal lige vide, at den 5-ugers ting er ikke noget TJ står inde for eller har lavet. Jeg skulle på et tidspunkt peake mit dødløft på 5-6 uger, så jeg makkede selv det der sammen ved at skære den første halvdel af programmet, som jeg husker det. Og det var i samme regneark, som den RIGTIGE singles cycle senere blev spredt i - med nogen forvirring til følge. :)

Link to comment
Share on other sites

Recovering glutes and erector spinae Lidt let squat efter mandagens mellemtunge squat og tunge dødløft. Kan ikke mærke meget til det i benene, men erector fik sig en omgang DOMS. Tog det også stille og roligt i bænken.

Sidelaterals

10x5

2x10x7,5

Bænkpres

5x5x50

Squat

6x2x70

Cablecrunches

4 sæt af 15

Klaus-> Tak for oplysningen. Håber at programmet duer alligevel... :huh:

Link to comment
Share on other sites

En smule blandet da jeg idag ikke har tid til at træne pga. arbejde, blev det kun til side laterals. Jeg er nu oppe på at kunne køre 10kg, uden knas med skulder, så det MEGET positivt. Udover det blev det til lidt militarypress med 25liters øl-fostaicier. Prøvede også at støde med en træklods på ca. 50 kg, men den var lidt svær at have med at gøre pga, en uhensigtsmæssig facon.

Side laterals:

3x8x10

Military press med ølfostacier

10 stks.

Link to comment
Share on other sites

Roberto-> Det er Tårnbys hemmelige våben. Kæderne monteres således at de sidder fast i det 'laveste' hul (der hvor alle kæderne mødes i en ring). Det vil sige at ved lockout hænger kæderne ca 10-30 cm over jorden afhængig af om man bruger sumo eller konventionelt.

Link to comment
Share on other sites

ny squat-dragt og første dag i mit nye program Jepper, det kører bare for tiden. Lagde ud med single cyklussen og det gik fint. Fik noget sved på panden, men sådan er det jo. Derefter bænk med kæder, som også kørte fornuftigt, selvom at min skulder er smule træt bagpå (men sålænge det kun er bagpå, så er det jo et luksusproblem). Tenace prøvede min titan trøje og lavede ny PR i bænk, men det kan han selv fortælle om. Derefter prøvede jeg Tenaces Titan squat dragt str. 34 TIGHT!!! - men den føles virkelig god. Lavede nogle nemme rep på 100 med dragten på, kan mærke de 200 kg squat lige om hjørnet... Til slut lidt mave.

Dødløft 5 ugers single cyklus

15 single på 100 + 33kg kæder 45 sek mellemrum

Bænkpres med kæder (+33kg)

6x2x50

Squat med ny dragt

100 easy

2x100 easy peasy

Cable crunches

3 sæt

FED DAG!!! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Lobby-arbejde i TSK med hele tre emner, Anyone og to som jeg har lobbiet på, på bodyhouse. Anyone var velfornøjet med al den råben og klirren med stænger og de to unge fyre fik deres første omgang med øvelsen squat!! Min træning blev lidt ustruktureret, da jeg brugte det meste af tiden på at snakke squat og træning med de to unge fyre. Anyone passede sig selv (Stor dreng). Jeg lavede lidt mellem squat og håber på at benene er friske til fredagens tunge squat. Jeg kørte en god omgang bænkpres med kæder, men skulderen var ikke helt tilfreds, men håber på det bedste.

Super at se Anyone dernede, som iøvrigt gæstetræner på fredag igen. Jer der læser dette er selvfølgelig også velkommen i TSK på fredag (men pas på, det er vanedannene).

Squat

8x60

5x60

5x60

2x3x80

3x70

Bænkpres med 33 kg kæder

6x2x55 PR B)

Cable crunches

3 sæt

Link to comment
Share on other sites

Trætte ben og let bænk Meningen var at jeg skulle køre deropad i squatten, men som jeg frygtede var mine ben noget trætte. At jeg samtidig skal lave 5 singler på 146 + 33 kgkæder dødløft på mandag, gjorde at jeg kørte en omgang let 5x5 squat. Snuppede også en let omgang bænkpres med kæder og det kørte bare. Glad blev jeg, da jeg så Anyone skrive under på medlemskab idag, super!!. Brugte de første 45 minutter på at instruere to nye folk som jeg har støvet op på bodyhouse i dødløft og har sat dem til at køre TJ's fundamenttræning for begyndere. De vil gerne være store og det kommer de til at blive.

Sidelaterals

2 sæt

Bænkpres med kæder let

6x2x50

Squat let

5x5x60

det var vist det. Imorgen skal jeg ud og dømme DM junior, held og lykke alle MOL-folk som skal løfte imorgen. B)

Link to comment
Share on other sites

Yeah baby!! Nervøs mave og mange tanker har jeg igennem sidste uge gjort mig omkring den planlagte uge nr. 2 i min 5 ugers dødløft single cyklus med kæder. Jeg har været noget skeptisk overfor om satserne er ordentlig sat. Ved at tage udgangspunkt i 10 kg under mit max og så lægge 33 kg kæder oveni satserne, bliver programmet mig 23kg tungere i toppen, end hvis jeg havde kørt det uden kæder. Til gengæld er det så 10 kg lettere i bunden. Men dagen viste at det var fornuftigt at tage udgangspunkt i 10 kg under max og kæderne oveni, da jeg fik alle 5 singler på 178kg (inkl. 33 kg kæder) med en smule overskud. Det var bare YEAH!!.

Derefter kørte jeg squat med Anyone. Det kørte også fint, men skulle lige vænne mig lidt til kæderne igen, så der kom først fart i de sidste sæt. Det var Anyones debut med kæder og han kørte dem flot, men højden på kæderne skal lige justeres lidt bedre næste gang, han er jo en Høj mand.

Bænkpressen i dag var bare lige for at klargøre pattøjet til onsdagens max-forsøg i trøjen, håber på lidt over 100kg.

Til slut lidt mave af forskellig slags.

Dødløft

6x60

3x100

(inkl. 33kg kæder)

1x133

1x153

1x163

1,1,1,1,1x178 PR :devil::devil::devil:

Squat

5x70

3x70

3x70

(inkl. 33kg kæder)

3x103

4x2x113

Bænkpres

8x20

3x5x40

Diverse mavetræning

Link to comment
Share on other sites

ved lockout hænger kæderne ca 10-30 cm over jorden afhængig af om man bruger sumo eller konventionelt.

hej watts

tillykke med PR

kommer kæderne ikke til at dingle meget når de slipper jorden?

Edited by SFX
Link to comment
Share on other sites

SFX-> i dødløft er det ikke så slemt, da 'pendulet' (længden på kæderne) ikke er så langt. Desuden udgør 33 kg ikke så meget ud af 178kg. Men i squat er det værre, men det skal vel bare ses som lidt ekstra 'stabilitetstræning' i maveregionen. Prøv det, Prøv det ;)

Link to comment
Share on other sites

Badminton fra morgenstunden kl. 8 op ad formiddagen, ialt 2½ time. Vi spillede double, så det var ikke så hårdt igen. Men min højre skulder kan ikke lide det, smerten sidder bag på skulderen og ikke foran (heldigvis), så nu må vi se om mit maxforsøg idag, skal udskydes lidt... <_<

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share