DOMS


FittSmoker
 Share

Får i DOMS ?  

103 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Kom lidt til at tænke på om i oplever DOMS, når i kører med lave repranges ?

Jeg er næsten evig ramt af DOMS dagen efter et BB-træningspas, men det er underligt at det udebliver, når jeg har kørt pas med lave reps <5 ?

Derfor ville jeg bare lige høre om trenden er anderledes hos styrkeløftere kontra BB'ere.

Link to comment
Share on other sites

Tja...Så kommer spørgsmålet igen:

Jeg træner (primært) de tre store

Jeg ønsker ikke at blive tungere (hverken hypertrofi eller fedt)

Jeg træner i en popgrotte (Parken, Kbh.)

Jeg har ikke licens (ihvertfald ikke til styrkeløftskonkurrencer).

Er jeg styrkeløfter eller bodybuilder?

(NB. Jeg har ikke turde svare på pollen endnu - man har jo kun en chance, og jeg vil gerne sætte mit kryds korrekt :tongue: ).

Jeg vil stemme på: Ja, ofte!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nok sige at jeg ligger et sted mellem ofte og sjældent ;) (og jeg træner primært bb-style).

Har jeg lavet markant mere end sidst giver det som regel doms, men i de fleste tilfælde giver min almindelige progression i dette programforløb ikke noget særligt - ud over i opstartsfasen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg får sjældent DOMS. Udstrækning og nye øvelser giver mig de typisk. Jeg oplever ofter træthed i musklerne i en aller to dage efter en træning. En gang imellem er der også en smule ømhed, men det er ikke meget. Jeg træner næsten altid med 5 reps.

Link to comment
Share on other sites

Martin, selvom du ikke ønsker at være tungere kan du jo godt træne for at få kiloerne fordelt anderledes. Og så vil jeg sige du er BB'er.

Definitionen på styrkeløfter har vi vist snakket om :lol:

Jeg gider ikke være bodybuilder, og mine kilo sidder fint allerede, tak! :lol:

Der må være en mellemting! Jeg vil kalde mig selv styrkeløftermotionist, og derfor kommer "styrkeløfter" tættest på i denne sort/hvis poll :blink:

Sådan! Har stemt: Ja ofte (jeg er styrkeløfter) :)

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Jeg har ofte DOMS.. Hvis jeg kører nye nye øvelser eller udfordrer min work capacity har jeg stortset altid doms.. Eller bare øvelser jeg ikke har kørt i et stykke tid... Veksler f.eks. mellem dumbell pres, flyers og lying cable press.. Såeh jeg får faktisk DOMS af alle de 3 øvelser.. Bænkpres hænder også at kunne give lidt doms, hvis jeg kører tungt.

Jeg er BB´er

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner primært for hypertrofi og jeg oplever sjældent ordentlige doms. Kun hvis jeg ikke har kørt en øvelse i en længere periode, får jeg lidt dagen efter.

Men med de kilo jeg flytter rundt med, overrasker det vel ingen :lol:

Edited by TCO
Link to comment
Share on other sites

Kanonpoll....den kan jeg virkelig bruge til noget.

Ja (jeg er styrkeløfter) [ 5 ]  [11.90%]

Ja ofte (jeg er styrkeløfter) [ 6 ]  [14.29%]

Nej / sjældent (jeg er styrkeløfter) [ 6 ]  [14.29%]

Ja (jeg er BB'er) [ 8 ]  [19.05%]

Ja ofte (jeg er BB'er) [ 11 ]  [26.19%]

Nej / sjældent (jeg er BB'er) [ 6 ]  [14.29%]

Den taler jo sit tydelige sprog..... :w00t:

Link to comment
Share on other sites

pollen skulle nok være opbygget i forhold til hvor ofte man træner og program, folk der træner fullbody 3 gange ugentligt har muligvis mindre doms end folk der træner 2 gange split om ugen.

Så skulle grundlaget nok være større end ~100 personer.

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Jeg trænede leg for første gang i over et år - i forgårs. I går da jeg vågnede kunne jeg næsten ikke sætte hælene i gulvet efter jeg var stået op! Spørg mig om det er værre i dag: JA jeg har Mega DOMS. Ellers plejer jeg aldrig at få doms, med mindre jeg overdriver med volumen og træner nær failure.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share