Bend-over barbell row


Krea
 Share

Recommended Posts

Jeg tror ikke det var det han mente. Hans program er ikke decideret delt op i muskelgrupper. Det er delt op i strukturelle områder. Det han mente (hvis jeg forstod ham ret), var at front squat og squat har en større eller mindre effekt på ryggen. Men han må selvfølgelig selv redegøre for hvad han helt specifikt mente :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hehe i har ikke meget tiltro til mig hva drenge. Selvfølgelig er squat og front squat ikke mine ryg øvelser. DOOOH

Tj forstod mig ret.

Mht T-Bar rows, så er spørgsmålet om jeg skal fortsætte med den, eller jeg skal prøve noget Bendover istedet. Jeg tror jeg udfører T-Bar rows forkert. Pic`s anyone?

Skal man stå med strakte ben?

Skal det udføres i 45 grader.

Og skal det være med over eller underhånds greb?

Det med Squat og front squat var egentlig ment som et svar på XAX`s indlæg, for at fortælle at det altså ikke er fordi jeg er bange for at bruge min ryg, men jeg vil ikke bruge den forkert.

Link to comment
Share on other sites

Nu kan jeg selvfølgelig kun tale for mig selv, men jeg udfører den i 45 graders vinkel, og med bøjede ben, og overhåndsgreb.Det tager måske lidt tid at vende sig til den, men efter lidt tid, så vil det måske gå hen og blive en af dine yndlings rygøvelser, det er den ihvertfald blevet for mig. Og så er den næsten altid ledig i vores center pga. folk piver over at den går for meget i lænden og i benene. Folk foretrækker de 2 træktårne istedet.

Link to comment
Share on other sites

Mine haser er IK smidige nok til at stå med strakte ben når jeg laver Bent Over BB Row!!! :crazy:

Jeg står med MEGET spredte ben! Min Gluteus Maximus skubbet godt tilbage ;), ryg omkring de 60-70°.

Jeg har fundet ud af at den virker bedst for mig, hvis jeg ikke bare prøver at træke vægten op til bunden af brystkassen, men nærmere prøver at få mine albuer til at røre hinanden på ryggen!!! Det kan selvfølgelig ikke lade sig gøre, men den fremgansmåde VIRKER for mig! :D

Link to comment
Share on other sites

Hmm Prehn det kan være at du kommer og viser mig den så?

Det vil jeg se frem til :biggrin:

Hvor laver du den? ved det store spejl, hvor jeg også squater og dødløfter.

Jeg blev jeg skærmt væk fra øvelsen første gang jeg var i centeret af ham den gamle. Han har heldigvis ikke været der siden.

Link to comment
Share on other sites

For ikke at misforstå hinanden: Jeg snakkede kun om T-bar rows. Jeg har ikke rigtig prøvet bendover barbell row, men den kommer sandsynligvis med på programmet, når jeg engang ka køre den. Desuden tror jeg ikke det bliver foreløbigt at jeg viser nogen noget som helst :(

Jeg er i skrivende stund lige kommet tilbage fra hospitalet, og kommer nok ikke til at kunne gå før om en måneds tid, og køre den slags øvelser, ja der går ihvertfald endnu længere tid :(

Men så er det jo godt at lying barbellrow og chins er opfundet, det løser rygtræningen.

Men jeg kommer nok stavrende på et par krykker i centeret om 14 dages tid, når jeg ikke ka holde mig væk længere

Link to comment
Share on other sites

Nå ok. Hmm trist. Ja det kan jeg godt se, det er ikke så fedt. Men du skal da bare komme forbi. Der er jo heldigivis massere man kan lave uden brug af ben. Du må bare sige til hvis du mangler en spotter en eller anden dag så kan vi nok finde ud af det.

Jeg overvejer at prøve Bend over barbell rows igen på Torsdag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share