+50kg DIPS for reps.


jsc
 Share

Recommended Posts

Da jeg tror at min lille dødløft 200 kg for flest reps reps inden september kan være med til at gøre MOL til et mere massivt sted at være, synes jeg at der manglede noget for forsiden af overkroppen også.

Så efter at have overvejet det lidt kom jeg frem til, at dips jo nok er kongen af presseøvelser for overkroppen.

Så nu kommer der en yderligere udfordring til alle jer styrke/masse folk:

HVEM KAN INDEN UDGANGEN AF AUGUST TAGE FLEST REPS MED + 50 KILO I DIPS?

Ingen bind af nogen art!

Overarmen skal ned og være i fuld kontakt med underarmen!

Det står deltagere frit for,hvilket greb de vælger.

Let's get it on.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

HVEM KAN INDEN UDGANGEN AF AUGUST TAGE FLEST REPS MED + 50 KILO I DIPS?

Overarmen skal ned og være i fuld kontakt med underarmen!

Efter at have set Saintpaulis video var jeg mere hooked på en +15 kg challenge. Hvad med halv kropsvægt som kompromis. Og det bliver kun til vandret overarm for mit vedkommende. Jeg er så glad for mine skuldre.

Edited by Henrik C
Link to comment
Share on other sites

Overarmen skal ned og være i fuld kontakt med underarmen!

Er det ikke lige lovligt optimistisk, jeg ville nok foretrække at køre til parallel, når man kører med så tung vægt :)

Men jeg er skam frisk, hvis det kan accepteres at man kører til parallel :devil:

Det værste bliver nok at holde vægten, da jeg ikke har dip bælte <_< Og når der hænger kg 50 i en snor om livet så strammer den sq helt godt :blink:

Edited by Granhof
Link to comment
Share on other sites

Lyder som en udfordring, count me in ;)

Har tidligere taget 5 reps med +50 kg (85 kg kropsvægt, til parallel) men det er et stykke tid siden, så ved ikke helt hvad jeg er god for nu. Men det kunne da være meget sjovt at få nogle flere med, så det bliver noget ala dødløfts challengen!

Synes nu også at det må være i orden blot at gå ned til parallel, da presset på skuldrene ellers bliver temmeligt voldsomt :o

/Myhlers

Edited by Myhlers
Link to comment
Share on other sites

>>Lungbrush: Vi er så nogen der skal løfte sølle 170-175 kg så.. piv piv.

>>Henrik C, Granhof og SaintPauli: Piv piv ;)

Til overarmen rammer underarmen og med + 50kg er reglerne. Der er 6 mdr til, så det skulle være et mål at skyde efter, synes jeg. Dips er en taknemmelig øvelse at øge i efter min mening. Og en af de bedste, hvis ikke den bedste, massebygger for overkroppens forside. Hvis man har en V-stang til rådighed er det alligevel til overarmen rammer underarmen, når man går til parallel.

>>Maxpower: Jeg tror jeg er god for en 3-5 reps om en måneds tid eller to :)

Link to comment
Share on other sites

Nja, ved nærmere eftertanke kommer det til at favorisere de lette atleter og da jeg ikke er en af dem er der ikke nogen ide i det for mig. Gider ikke starte en konkurrence jeg ikke kan vinde :) ;)

Så 50 kg it is :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm,

Har vurderet min egen stil i V-bar dips og parallel er hvis det længste jeg kommer ned. Så de nye regler er nu:

Så langt man kan komme ned, respekterende skulderleddets integritet. Ikke noget med halve reps. Så langt ned som muligt.

Link to comment
Share on other sites

The list:

5 reps - MaxPower

Jsc

Myhlers

Loonie

Onkel Troels

Roberto Baggio

Eruption

Lucas

Jeg er med. Min nuvärende dip max er 2 reps med 40 kg i bältet. Det er sikkert over et aars tid siden jeg lavede denne PR og jeg har ikke forsögt siden, saa mon ikke jeg kan klemme en rep eller 2 ud med 50 kg? Jeg er i hvert tilfälde med paa at pröve.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge min logbog fra Equinox har jeg lavet 12 reps med 50 kg i bæltet. Ikke helt så godt når jeg har taget 10 med 60.

I dag vejer jeg 10 kg mere, men er også en del stærkere, så der burde være en god mulighed for at komme over 12 reps :)

Men det kræver nok, at jeg begynder at træne øvelsen ;)

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share