trænings makker


ABS
 Share

Recommended Posts

Ville lige høre om hvor meget betydning det har om man har en trænings makker.

Jeg har trænet i et halvt års tid uden en trænings makker og på nuværende tidpunkt står min muskelvækst stille og har gjort det et stykke tid... :angry: Kan sagtens presse mig selv, men har svært ved f.eks i bænk at tage den sidste og nok mest givende rep. når der ikke er en til lige at kigge og sætte en finger på vægtstagen. Vil det ikke være klogest at finde en jeg kunne træne med for at kunne hjælpe/presse hinanden, eller skal jeg bare køre videre??

MVH Anders

Link to comment
Share on other sites

Det er forskelligt fra person til person om det er nyttigt for dem at have en træningsmakker. Jeg har personligt ingen makker, da jeg foretrækker at kunne tage til træning på forskellige tidspunkter om dagen og iøvrigt ikke har problemer med motivationen.

Benyt dig af en makker hvis du mangler motivation.

Hvis du ikke føler at du opnår fremskridt burde du istedet at kigge på din kost eller skifte træningsprogram.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal du presse dig til det sidste

det er bedre at være en eller to rep fra udmattelse

Hvorfor er det bedere, jeg syntes selv at det er bedst hvis der ihvertfald er lidt hjælp til den sidste rep..

Og så er det også godt med en makker der kan gejle en op...

- eXet0r

Link to comment
Share on other sites

Det kan også virke modsat, når ens makker er meget stærkere og

har trænet kortere tid.

Når man så bliver lokket til max forsøg, der misser hver gang,

så kan man helt gå i stå, fordi det ser helt håbløst ud.

Når man så træner alene, går det alligevel, for det er trods alt

kun sig selv man konkurrerer med, og ikke dem der er dobbelt så stærke.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Hvis man er afhængig af en makker, eller rettere føler at man er det, tror jeg at ens chancer for at nå ens mål falder drastisk. Man skal dæleme kunne få en ordentlig træning uden en makker. Det er da sjovt at træne med en anden en gang imellem, bevares, men jeg tror jeg fx ville have ret svært ved at finde en der:

Havde ca samme styrkeniveau eller over (helst), der ville træne præcist efter mit hoved. Når folk når et vist niveau har de som regel deres egne ideer om træning, da man har fundet ud af hvad der virker for en selv.

Altid var klar, når jeg havde tid til at træne, med de skiftende tider jeg personligt holder mig. Og ikke mindst kommer til tiden. JEG gider ikke sidde og vente på at en eventuel træningsmakker dukker op.

Altid var et boost for mit humør og min gejst. Jeg gider ikke længere dele ud af min enthutiasme til andre der altid klager, eller måske bare ikke er topmotiverede for træning.

Find selv på flere. En træningsmakker er en god ting, hvis man er godt matchet, ligesom et forhold. Men man SKAL sgu kunne få gode træningspas uden. En træningsmakker er mest for humøret, synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Kommer an på hvor seriøst man tager det..... Jeg træner nogen gange sammen med nogen fra min klasse og de træner mega useriøst ( vil sige de kommer der ned løber lige 5 min og så ned til vægtene, så tager de måske 3 øvelser på 30 min og så har de ondt i hovedet eller hvad de nu brokker sig over og tager derefter hjem) De er der måske max 45 min på en god dag mens jeg bliver ved 40-50 min efter de er skredet. De er hvertfald ikke specielt motiverende at se på eller træne med. Men træner også med seriøse folk og der er motivationen langt højere.

Men hvis du ikke lige har en træningspartner så spørg da lige nogen om de gider stå bag dig i fx bænk bare som støtte.

Link to comment
Share on other sites

Sjovt som al træningsnak altid ender i en snak om bænk...

Vi mænd ER brystfikserede  ;)

Nu er det jo sjældent man får problemer i fx DL hvor man har brug for en til at hjælpe :tongue: , men det ville da os helt sikkert være en fordel med en makker i squat...

Link to comment
Share on other sites

Man skal ha en træningspartner..! Har selv haft det lige fra starten af. Find én der er på dit eget niveau og er seriøs, så kan i sammenligne og på den måde motivere hinanden til den lille ekstra 1,25kg eller 2,5kg der er vigtige :) Plus der er en hjælpende hånd HVIS du nu failede ;)

Men lad lige vær med at køre til failure hver gang..!

Link to comment
Share on other sites

jeg vil egentlig helst undvære en træningsmakker.. Kan selv bedst i mit eget tempo.. Jeg skal hverken følge med nogen, eller vente på nogen...

Jeg kan dog sagtens se fornøjelsen i at træne sammen med andre, og det gør jeg da også en sjælden gang imellem...

Men det ene opvejer det andet, og jeg undværer helst...

Som en anden sagde, gælder det ikke kun om at finde en der er på nogenlunde samme niveau, som en selv, både styrkemæssigt, videnmæssigt og seriøsitetsniveau, men også ens formål med træningen skal nogenlunde være ens.......... ellers kan det ikke helt fungere for mig...

Der er selvfølgelig en masse positive ting som opvejer at have en træningsmakker - men som sagt undlader jeg bevidst.... Indtil videre i hvert fald..

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner også alene. Det er da hyggeligt at træne med andre, men er det i bund og grund hyggen man træner for? :devil:

Om det er hyggen man træner for ? Ja, hvad ellers ?

Det er i hvertfald fordi det er rart at træne, at jeg gør det.

Og det er da hyggeligt, når der er andre i centeret, men det er

ikke nødvendigt, for jeg har ikke brug for en spotter til håndvægts bænk

chin-ups, dips osv.

De gange jeg har haft brug for en spotter er de træninger jeg helst har villet

undvære.

Og det er når der er flere, at jeg er blevet lokket til de missede max forsøg,

som jeg er så træt af.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner pt uden en træningsmakker. Da jeg havde en træningmsakker, trænede vi alligevel ofte forskellige ting. Det var mere hyggeligt, men det gjorde næppe noget for min træning. Når jeg træner alene nu, så går træningerne ofte hurtigere. Noget jeg dog virkeligt savner, er en form for træner, som kan hjælpe med teknikken og lignende ting.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share