Skal vi have et RAW forbund i DK?


Stryger2
 Share

Recommended Posts

Jeg tror ikke at grunden til, at vi ikke klarer os så godt skyldes at folk løfter i udstyr som ungdomsløftere, det gør de jo også i Rusland og Ukraine.  Jeg tror mere grunden er den strenge doping kontrol, der er i DK.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er da noget af forklaringen, men synes nu ikke at man kan kalde det for en streng dopingkontrol, men synes at det var god stil at alle vinderne blev testet til DM :smile:, men de kunne godt komme mere ud i klubberne og teste.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

de komme jo rundt til klubberne og tester

nogle klubber får jo flere besøg end andre

det kunne da helt sikkert, hjælpe med flere klub test.

men det skal jo også betales

nu har jeg besøgt rusland, og se hvor og hvordan de træner

bare det at træde ind i lokalet var en oplevelse

der er da ingen tvivl om at, det er meget doping i østlandene

men det er langt fra det eneste der gør at de er klangt fremme

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke at grunden til, at vi ikke klarer os så godt skyldes at folk løfter i udstyr som ungdomsløftere, det gør de jo også i Rusland og Ukraine.  Jeg tror mere grunden er den strenge doping kontrol, der er i DK.

<{POST_SNAPBACK}>

For at quote Brian Siders:

"Powerlifting is the only sport I know of where some people expect to become great at it spending 3 hours a week doing it. "

Det er hverken pga dopingkontrol eller udstyr IMO.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke at grunden til, at vi ikke klarer os så godt skyldes at folk løfter i udstyr som ungdomsløftere, det gør de jo også i Rusland og Ukraine.  Jeg tror mere grunden er den strenge doping kontrol, der er i DK.

<{POST_SNAPBACK}>

For at quote Brian Siders:

"Powerlifting is the only sport I know of where some people expect to become great at it spending 3 hours a week doing it. "

Det er hverken pga dopingkontrol eller udstyr IMO.

<{POST_SNAPBACK}>

Helt enig

Link to comment
Share on other sites

Tonni har også opbygget et bedre RAW-fundament inden end man ser mange andre løftere gører inden de begynder på at lege med udstyr. Desuden er Tonni ikke en løfter der får vanvittigt mange kilo ud af udstyret. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, du må trods alt have større viden end jeg på det område. Ved du hvad hans Raw-maks ca. er i de 3 øvelser?

<{POST_SNAPBACK}>

Han bænker vel lige under 200, dødløfter lige omkring 300 - og squat aner jeg ikke noget om, da det ikke er noget han praktiserer tungt uden udstyr.

Link to comment
Share on other sites

Tonni har også opbygget et bedre RAW-fundament inden end man ser mange andre løftere gører inden de begynder på at lege med udstyr. Desuden er Tonni ikke en løfter der får vanvittigt mange kilo ud af udstyret. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, du må trods alt have større viden end jeg på det område. Ved du hvad hans Raw-maks ca. er i de 3 øvelser?

<{POST_SNAPBACK}>

Han bænker vel lige under 200, dødløfter lige omkring 300 - og squat aner jeg ikke noget om, da det ikke er noget han praktiserer tungt uden udstyr.

<{POST_SNAPBACK}>

Tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Desuden bør man tænke på, hvor mange løftere der er herhjemme inden man smider flere stævner på terminslisten. I trekamp er der jo i forvejen DM, JM/SM, Copenhagen, Thy og Nordland. I bænk er der DM, JM/SM, ER Open og fra næste år også Fyn Cup

Fyn Cup ?

Link to comment
Share on other sites

Desuden bør man tænke på, hvor mange løftere der er herhjemme inden man smider flere stævner på terminslisten. I trekamp er der jo i forvejen DM, JM/SM, Copenhagen, Thy og Nordland. I bænk er der DM, JM/SM, ER Open og fra næste år også Fyn Cup

Fyn Cup ?

<{POST_SNAPBACK}>

Bænkpresstævne som arrangeres af Jar her fra MOL. Jeg mener, det er planen at det afvikles første gang i slutningen af april 2006. :smile:

Læs mere her.

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

jeg vil også deltage i nordland cup næste år... det skal nok blive en oplevelse.

Det er bare ærgeligt det er så dårligt besøgt... Er det eneste stævne hvor man kan bevise hvor stærk man egentligt er, og ikke hvor meget man kan få ud af at have en masse elastikker på hele kroppen.

Link to comment
Share on other sites

jeg vil også deltage i nordland cup næste år... det skal nok blive en oplevelse.

Det er bare ærgeligt det er så dårligt besøgt... Er det eneste stævne hvor man kan bevise hvor stærk man egentligt er, og ikke hvor meget man kan få ud af at have en masse elastikker på hele kroppen.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er der jo ingen der forbyder dig at stille op uden udstyr til de andre stævner på terminslisten. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det kommer jo ik til at stå nogen steder at man har løftet raw, desuden er man også chanceløs når alle andre bruger det, ikke at jeg ikke også ville være det til raw stævne, men stadig.

nu vil jeg også mene det kunne være spændende at se toppen af styrkeløft løfte raw....

Link to comment
Share on other sites

jeg vil også deltage i nordland cup næste år... det skal nok blive en oplevelse.

Det er bare ærgeligt det er så dårligt besøgt... Er det eneste stævne hvor man kan bevise hvor stærk man egentligt er, og ikke hvor meget man kan få ud af at have en masse elastikker på hele kroppen.

<{POST_SNAPBACK}>

Nogen der vil vædde? Jeg sætter 100kr på du heller ikke dukker op næste år. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det er sku i orden. Eneste grund til jeg ikke kom i år, var fordi min licens røg da jeg skiftede center. Jeg skal nu vente på at ku bestille licens igen og så vente de 3 måneder. Det skulle gerne kunne nås at ku deltage i nordland så. Skal deltage med min svoger noz.

Vi havde skam allerede planlagt turen, da vi fandt ud af vi ik måtte deltage. Tjek evt nordland tråden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke antallet af tilmeldinger er så lavt igen. Er det 26 der er meldt til, for at sammenligne var der meldt 32 til åbne Thy. Stævnet er kun på sit 3. år, så det synes jeg er meget flot, det skal nok vokse, det er jeg sikker på.

Det er egentlig lidt ærgerligt der ikke er blevet reklameret med det til "alm. mennesker". Der skulle da nok komme nogle stykker og se folk der løftede tungt, man kan altid bruge nye medlemmer i denne noget tyndt befolkede sportsgren.

Link to comment
Share on other sites

Søren W>> Jeg synes faktisk også 26 er et ret godt felt. Tror det er en fordobling i forhold til sidste år. Det kan gutterne i Nordland sagtens være stolte af. :smile:

denrittihurra>> Jamen vi har da et væddemål så. :4thumbup:

Jeg skal betale dig 100kr hvis du deltager ved Nordland Cup 2006.

Du skal betale mig 100kr hvis du IKKE deltager ved Nordland Cup 2006.

__________________ Klaus Jensen

__________________ Basse Hurra

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share