Damn


pickles
 Share

Recommended Posts

Han er nu godt nok lav af en 12 årig at være :unsure: Under 150cm og en vægt på 40kg :blink: Det er sq godt nok ikke meget :freaked: Han skal nu nok blive til noget....fx verdens mest muskuløse havenisse :lol:

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Han skal nu nok blive til noget....fx verdens mest muskuløse havenisse
:lol: :tongue: :D
vildt nok, men også lidt sygt, hvis det er rigtigt.

Er ikke sikker, men umiddelbart virker det rigtigt nok... Men sygt at starte så tidligt hvis den er sandfærdig!

Link to comment
Share on other sites

Han er nu godt nok lav af en 12 årig at være  Under 150cm og en vægt på 40kg  Det er sq godt nok ikke meget

Min lillebror, der bliver 13 denne uge, er 176 og vejer omkring 65 ;) Så joo, han er ikke så stor igen :tongue:

I øvrigt irriterende når man pludselig er lavere end sin lillebror <_< Jeg er sgu snart den mindste i familien! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm jamen jeg har altid været den mindste i min familie, min lillebror er mere end et hoved højere end mig, men uanset hvad så kan man stadig ikke sige til mig at

"Han er nu godt nok lav af en 12 årig at være Under 150cm og en vægt på 40kg " *GG* :)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm jamen jeg har altid været den mindste i min familie, min lillebror er mere end et hoved højere end mig, men uanset hvad så kan man stadig ikke sige til mig at

"Han er nu godt nok lav af en 12 årig at være Under 150cm og en vægt på 40kg " *GG* 

ok :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det må siges at være rimelig hardcore af hans alder, men hvis man tager generelt, er det da ikke nogen imponerende muskelmasse han har opnået?

Drengen har jo trænet i flere år, men ligner stadig en der lige er begyndt. I hans tilfælde, går jeg ud fra, at det skyldes at han endnu ikke har særlig meget testosteron i kroppen?

Det for mig til at tænke på.. Foregår det også sådan med drenge der er i puberteten?

Altså eksempelvis, hvis en normal udviklet 15 årig dreng og en færdigudviklet 20 årig mand, de begynder at træne. De har begge spist og trænet rigtigt. Vil mandens resultater så være bedre? Simpelthen fordi han er færdig udviklet og drengen ikke er.

Lidt optimistisk siger vi at de har ens gener.

Selvfølgelig vil manden være større og stærkere af natur, men det undre mig bare lidt. Har en ikke færdigudviklede teenagere svære ved at opbygge muskelmasse end en færdigudviklet mand? Eller skyldes størrelses forskellen blot at mandens knogler og muskler er større pga. han er fuldt udvokset og drengen stadigvæk er en bønnestage?

Håber i forstår hvad jeg mener :)

- Bare for diskussionens og min nysgerrigheds skyld :)

Edited by Anton
Link to comment
Share on other sites

ANTON

Det kommer jo an på hvem der har mest testosteron i kroppen og det vil manden ved normale omstændigheder (ikk? :unsure: )

Forresten, kan man ikke lufte muligheden for at knægten har været en tur opå apoteket, siden han nu er så muskuløs og så lav? Lukker øget testosteron ikke for knoglevækst?

Link to comment
Share on other sites

ANTON

Det kommer jo an på hvem der har mest testosteron i kroppen og det vil manden ved normale omstændigheder (ikk? :unsure: )

Forresten, kan man ikke lufte muligheden for at knægten har været en tur opå apoteket, siden han nu er så muskuløs og så lav? Lukker øget testosteron ikke for knoglevækst?

Jo, det er vel en af de ting der spiller ind. Så vidt jeg ved er det sådan at man i en alder af 17 år (hvis alt går vel med ens udvikling) opnår det højeste niveau testosteron. Altså at man starter med at producere testosteron når man kommer i puberteten, hvorefter den kommer op på dens højdepunkt når man er 17 og derefter mindskes med alderen. Har også læst at man kan holde ens testosteronproduktion oppe ved at styrketræne.

Jeg skal ikke kunne sige om det er pga. testosteronen ens knoglevækst stopper eller ej. Men en ting sikkert, nemlig at hvis en ikke færdigudvokset person tager steroider - så stopper knoglevæksten.

Correct me if i'm wrong :)

Edited by Anton
Link to comment
Share on other sites

Synes det er synd... :(

:unsure:

Kan næppe forestille mig, at det er efter eget ønske, at begynde at styrketræne i en alder af 5-6 år - i den alder burde der, efter min mening, slet ikke at være fokus på kroppen på den "sygelige" måde! Lad dog drengen selv bestemme...

Link to comment
Share on other sites

ej det er sku for tidligt efter min mening. :angry:

En dreng i den alder kan ikke selv vælge og er helt sikkert blevet presset til det, er sku forkert.

fair nok at unge selv vælger det, men nægter sku at tro at en 6 årig selv siger: hva jeg tror sku jeg vil starte og BB.

jeg startede selv da jeg var 13 hvor valget 100% var mit eget, sådan så jeg helst det var alle steder.

ReneBL

Link to comment
Share on other sites

ej det er sku for tidligt efter min mening. :angry:

En dreng i den alder kan ikke selv vælge og er helt sikkert blevet presset til det, er sku forkert.

Hvad så med alle dem der begynder at spille fodbold eller badminton i den alder? Er de også blevet presset til det? :blink:

Link to comment
Share on other sites

ej det er sku for tidligt efter min mening. :angry:

En dreng i den alder kan ikke selv vælge og er helt sikkert blevet presset til det, er sku forkert.

fair nok at unge selv vælger det, men nægter sku at tro at en 6 årig selv siger: hva jeg tror sku jeg vil starte og BB.

jeg startede selv da jeg var 13 hvor valget 100% var mit eget, sådan så jeg helst det var alle steder.

ReneBL

Du kan godt have ret i at det var forældre der i første omgang satte ham igang med at træne, men det er vel ikke være end at sende ens 6 årig dreng afsted til fodboldt (eller en eller anden sport, for den sags skyld)? Jeg tror at han selv med tiden er blevet bidt af det.

Jeg har set et klip med ham fra >Ripley's believe it or not< - hvori han fortæller om Arnold S. og Jackie Chan, som er han favorit skuespillere. Derfor vil han genre træne og dyrke kampsport .. Han siger noget ala: "I want to grow.. I want to be strong like my father and mother.." også.

Kom ikke og påstå at de også har tvunget ham til at sige det.. ?

Edited by Anton
Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået fortalt at de impulser man sender til musklerne ved træning når man er under de 17-18 år ikke rigtigt har den samme effekt på musklen, dvs. at de ikke bliver omsat til så meget vækst.

Men at disse impulser der "ikke bliver til noget" når man er for ung, gavner en i vækst når man er gammel nok

der bliver sådanset "opsparet"

er jeg blevet naret, eller er det rigtigt?

gad godt vide det da jeg selv kun er 16...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share