hvorfor!!


lau_lycke
 Share

Recommended Posts

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

For at blive stor, stærk, massiv og ond, og så æde små børn  :devil:

Lidt ala det TJ skriver, og så fordi jeg *elsker* fornemmelsen at at være godt og grundigt smadret efter en ond gang dødløft eller squat!! :devil:

Edited by Doggie
Link to comment
Share on other sites

Jeg træner for at kan sige jeg træner, og så når damerne er kommet med hjem, knapper jeg skjorten op, og *PaaaaaaaaaaaaaaaW* de prøver at rende skrigende væk, men døren er jo låst, så de har ingen chance, det er i øvrigt derfor jeg flytter flere gange om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg spillede meget Ultimate Frisbee indtil sidste vinter hvor vores klub (Gentofte Frisbee Klub / DiscDragons) mere eller mindre blev opløst. Jeg skulle altså finde noget nyt at lave.

Desuden har jeg langsomt fået nogle problemer med lænden ... min læge mente jeg bare skulle træne den fordi jeg har meget stillesiddende arbejde. Hun anbefalede styrketræning og evt. svømning, men jeg er blevet meget tændt på styrke/BB-træning så det gør jeg nu.

Som en ekstra bonus så skjuler en større brystmuskulatur også mit fuglebryst (pectus carinatum), selvom jeg aldrig har haft de store problemer med det ... jeg har heldigvis ingen af de negative følger af det, så min læge og lægerne inde ved militæret sagde faktisk jeg havde en fordel i forhold til en normal brystbygning, men jeg ved ikke om det er sandt. Mit bænkpres er i hvert fald meget bedre end mine andre øvelser, men det er måske af andre grunde :)

Mon fuglebryst (pectus carinatum) kan give en fordel i brystøvelser? (sorry hvis jeg hijacker din tråd)

Link to comment
Share on other sites

Da jeg var i praktik på børneafdelingen på OUH i forrige måned spurgte en af mine holdkammerater mig faktisk om det. Talen var igen faldet på det store beskidte uhyre (mig) og så spørger Lone (som er en særdeles sød lille sag) hvorfor jeg egentlig træner? Og da jeg svarer at jeg godt kan lide at være stor og stærk :rolleyes: Siger hun så: "jamen det er da meget godt, men du skal da ikke være større nu, vel?" Selvfølgeligt mener jeg klart jeg skal være større og især stærkere :devil: Det kan hun så ikke forstå, og vil høre hvad der er fedt ved at være stor og stærk. Så kan jeg ikke sige andet end det lommefilosofiske, at hvis hun ikke ved det, kan jeg ikke forklare hende det. Utilfredsstillende, men hvad skal man sige til folk, der bare ikke forstår fascination.

Hvor langt ned i detaljen kan man forklare sine bevægegrunde?

Link to comment
Share on other sites

Hvis man drømmer om at blive fysisk stor, hænger det nok sammen med overkompensering i forhold til følelsen af at være utilstrækkelig eller en lille person.

Krop og sjæl hænger tyisk meget tæt sammen i infantile personlighedsstrukturer. Det er jo typisk for små børn, at de ikke vil klippes, fordi de er bange for, at de mister noget af sig selv, når de mister noget af håret. Altså at sjælen strækker sig helt ud i håret.

Body builderes angst for at miste muskelmasse skyldes, at de er bange for, at deres person skrumper, hvis kroppen skrumper.

Læg dertil en form for volumensyge: big is beautiful. Lidt ligesom agent smith i Matrix ikke er tilfreds med at være én, han vil være mange og fylde så meget som muligt i verden. Således tror den, der lider af volumensyge, at vedkommenes betydning i verden kan afledes af kroppens størrelse.

Selvfølgelig rager det her også ned til det dyriske i manden. Den stærke dominerer den mindre stærke. Så gælder det om at vokse så meget som muligt. Og derfor omtaler visse sig som hulemænd - altså regrediering til et tidligere udviklingsstadium i menneskets historie, hvor magt og forplantning afledes direkte af fysisk styrke.

Man kan kun spekulere i, hvad det gør for vores kultur, at volumensygen nu findes i et enormt omfang i forhold til for bare 10 år siden. Enhver gymnasiedreng ved, at han "skal" være stor for at ha succes hos andre drenge og pigerne. Da jeg gik i handelsskole var dem, der styrketrænede særlinge og meget få i antal.

:4smartass:

Eller osse træner man bare fordi man synes, det er et sjovt game.... :)

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Så kan jeg ikke sige andet end det lommefilosofiske, at hvis hun ikke ved det, kan jeg ikke forklare hende det. Utilfredsstillende, men hvad skal man sige til folk, der bare ikke forstår fascination. Hvor langt ned i detaljen kan man forklare sine bevægegrunde?

Det er jo klassikeren - den fortjener næsten en plads i Hall Of Fame ;)

jsc> Det er en ulige "kamp" - alene fordi du drøfter emnet med en kvinde, starter du allerede med handicap, da de fleste har forholdsvis svært ved at sætte sig ind i en sådan maskulin tankegang. Det er alt andet nemmere at forklare til mand.

Men som med alt andet er der heldigvis undtagelser, da det jo nærmest er så stereotypt, så det er til at knække sig over.

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Styrke/masse-koblingen er en kulturel bevidsthedsdannelse. Folk, der ikke beskæftiger sig med at løfte jaaarn, tror typisk, at tykke mænd ikke er stærke - ligesom man typisk ikke tror, en lille skinny type kan være stærk. Men som vi ved, er massivt overindtag af energi for langt de fleste en forudsætning for stor styrke. Og vi kender jo fra mol en del ikke ret store fyre, som imidlertid er meget stærke.

Så virkeligheden passer ikke til kulturens briller.

Styrke og masse, altså muskelmasse, hænger sammen i den gængse bevidsthed. Derfor: vil du være stærk, skal du være stor (muskelstor, ikke tyk-stor).

Link to comment
Share on other sites

Startede også oprindeligt pga. en dårlig ryg... Idag er det vel mere følelsen, som opstår efter et godt træningpas, der driver værket!

Men nu har der jo, på det sidste, været meget snak omkring hvor stor man kan bliver uden AS. Folk siger jo generelt, at de vil være store og stærke... Hvor store vil i være? For man bliver vel næppe STOR og trimmet uden AS... Og kommer dagen mon nogensinde, hvor vi ser os i spejlet, og tænker vi er blevet for store!!! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pudsig ting: Jeg bemærker egentlig ikke, at jeg selv vokser (det ku der jo være en god forklaring på :lol: ). Men jeg bemærker, at dem, jeg før anså som virkeligt store, nu kun er moderat store. Og jeg kan se, at noget måske mere er fedt end muller.

Så man definerer sikkert sig selv ud fra de andre. Og så er grunden jo lagt til konkurrence.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har så længe jeg kan huske gerne villet være stærk. I de tidlige teenage år har mindreværds følelser og en lyst til at blive en bedr boldspiller også været andr motiverende faktorer.

Men grundlæggende set føler jg at det er sjusk hvis ikke man træner.

Kroppen og sindet forfalder. Man gør ikke sit bedste..

Alle vil gerne have en flot krop, alle! Om de har viljen til at gøre hvad der skal til? Det er spørgsmålet..

John Berardi har nok sagt det bedst:

What kind of person needs a mission statement for training? It only makes sense to be big and strong, to regularly challenge the body. I train because I can.

Link to comment
Share on other sites

Men nu har der jo, på det sidste, været meget snak omkring hvor stor man kan bliver uden AS. Folk siger jo generelt, at de vil være store og stærke... Hvor store vil i være? For man bliver vel næppe STOR og trimmet uden AS... Og kommer dagen mon nogensinde, hvor vi ser os i spejlet, og tænker vi er blevet for store!!!

Nu ved jeg ikke hvordan du definerer stor og trimmet..

Men Det er absolut muligt at blive stor. Når du hver dag i et år, har haft et kcal indtag 500-1000kcal over dit vedligeholdelses niveau så kom tilbage og se om du har det på samme måde...

Trimmet er for de fleste menneske ganske let! Det er bare at skære de forkerte fødevare valg fra, huske at øge protein indtaget en smule, skære lidt i overall kcal hvis ikke det første trin sikrede dette anygay.

Naturligvis er en fysik som ronnie coleman eller arnold ikke mulig uden mutantgener og AS. Men alle kan rykke deres egen fysik betragteligt, med mindre de decideret er syge/har en genetisk defekt.

At du ikke kan gøre det uden AS, er en undskyldning for din egen indsats.

Her på MOL ser du en del eksempler på at det kan lade sig gøre.

Anyone er et pudsigt eksempel, han træner endda "forkert", da han er styrkeløfter. Men for pokker da. Tung træning og en pervers mængde hakket oksekød har givet ham en helt pæn muskelmasse B)

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Alle vil gerne have en flot krop, alle! Om de har viljen til at gøre hvad der skal til? Det er spørgsmålet..

Det er jeg ikke så sikker på du har helt ret i - der er faktisk mennesker det interesserer temmelig lidt. Spørger man dem siger de selvfølgelig "Ja" - men på samme måde hvis man spurgte om de ville have 10 millioner. Den kropsfiksering som vi her på MOL dyrker er altså langt fra sådan alle har det - nogle går mere op i deres arbejde, åndelig udvikling eller gud ved hvad folk har af interesser. Som jeg oplever det er prioriteringen meget forskellig.

Mht. dem som går i gang med projekt "krop" - ja, der har du ret : vilje og ikke mindst tålmodighed skal nok være egenskaber der ikke er helt fjerne. Jeg siger tit til folk : Ja, du vil det - men vil du det nok ? :lol:

Blot et par input.

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg ikke så sikker på du har helt ret i - der er faktisk mennesker det interesserer temmelig lidt. Spørger man dem siger de selvfølgelig "Ja" - men på samme måde hvis man spurgte om de ville have 10 millioner.

Øhm, naturligvis er der forskellige grader af vægtning af udseendet/fysikken?!??

Men udseendet er så væsentligt for hvordan vi opfattes af omverden/vores muligheder ifht valg af partner(e) at det er noget der berører os alle.

Træning er ikke den eneste vej til at forbedre sit udseende. Men hvor mange mennesker har du kendt rigtigt godt, som ikke på et eller andet tidspunkt brokkede sig over deres krop?

Et godt udseende er ligesom et ønske om velstand noget universelt. Hvor meget drive man har er et spørgsmål, men at alle i et eller omfang vil have begge dele, er så sikkert som amen i kirken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share