hvorfor!!


lau_lycke
 Share

Recommended Posts

Et godt udseende er ligesom et ønske om velstand noget universelt. Hvor meget drive man har er et spørgsmål, men at alle i et eller omfang vil have begge dele, er så sikkert som amen i kirken.

I teorien har du ret. Men sådan forholder det sig jo ikke helt i virkeligheden ellers ville du f.eks ikke have folk der tog til Afrika som frivillig ulandshjælper og plejehjemsassistenten der sled sig ihjel livet igennem af et godt hjerte. Ser du uden for lille Danmarks grænser forholder det også ganske anderledes, så universelt er nok et stort ord - stammefolket i regnskoven vil nok blæse der fremtoning, som vi forstår det, en lang march. Men allright, som udgangspunkt må vi antage at diskussionen tager rod i vores værdier.

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg træner fordi det er en motionsform jeg kan lide. Har aldrig kunne dyrke så megen sport selvom jeg gerne ville (pga en hjertefejl). Så styrketræning og BB har passet godt til mig. Selvfølgelig er det da en dejlig sidegevinst og få større muskler osv., men i det hele taget bare at holde sig igang og føle man får brugt sin krop er ret fedt....og så går der jo også lidt sport i den for mig ved at prøve om man ikke lige kan løfte de der 10 kg mere end jeg har kunne...og når det lykkes ja så er man dælme glad. :)

Link to comment
Share on other sites

I teorien har du ret. Men sådan forholder det sig jo ikke helt i virkeligheden ellers ville du f.eks ikke have folk der tog til Afrika som frivillig ulandshjælper og plejehjemsassistenten der sled sig ihjel livet igennem af et godt hjerte. Ser du uden for lille Danmarks grænser forholder det også ganske anderledes, så universelt er nok et stort ord - stammefolket i regnskoven vil nok blæse der fremtoning, som vi forstår det, en lang march. Men allright, som udgangspunkt må vi antage at diskussionen tager rod i vores værdier.

Kim S

Goddamn du er en ordkløver <_<

Som du selv finder frem til, går jeg ud fra for mig kendte værdier. Med det mener jeg de værdier der er dominerende i den vestlige verden.

Jeg siger ikke at penge og udseende er det vigtigeste i alles liv. Men jeg siger at det er noget alle søger.

Jo du kan finde en lille procentdel som ikke tillægger deres udseende nogen betydning. Men de er ufatteligt sjældne.

Dette mener jeg er nok til at omtale noget som universelt.

Det er lidt trættende at du fordrejer alt hvad jeg siger, fordi du tror at jeg ikke indser helt grundlæggende nuancer.

Prøv at læse mit indlæg, uden at tillægge det en forventning om, at jeg har et livssyn der korresponderer med det, man ville se hos en påståelig 3årig. Så tror jeg mit budskab vil træde igennem.

Jeg siger ikke at du skal være enig :B

Bare læs indlægget for hvad det er, uden at gå ud fra at jeg er en ensporet narcissist hvis livssyn er copy/paste fra Arnolds Encyclopedia of Bodybuilding. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det ligger til menneskets natur at prøve at tilpasse sig til den verden de lever i - det har mennesket altid gjort, og vil højest sandsynligt altid gøre det. Det er ingen hemmelighed at penge og udseende betyder meget i den vestelige verden (om man bryder sig om det eller ej) og værdsættes. At mange mennsker søger at efterstræbe dette er blot naturligt. Det kan godt være at disse værdier er skabt på en kunstig basis, men ikke desto mindre er det blevet en del af det samfund vi lever i, og at overleve (meget groft sagt :) ) i det samfund betyder for mange naturligt nok, at hvis udseende kan give en en fordel, så er det noget der efterstræbes.

Link to comment
Share on other sites

Et godt udseende er ligesom et ønske om velstand noget universelt. Hvor meget drive man har er et spørgsmål, men at alle i et eller omfang vil have begge dele, er så sikkert som amen i kirken.

I teorien har du ret. Men sådan forholder det sig jo ikke helt i virkeligheden ellers ville du f.eks ikke have folk der tog til Afrika som frivillig ulandshjælper og plejehjemsassistenten der sled sig ihjel livet igennem af et godt hjerte. Ser du uden for lille Danmarks grænser forholder det også ganske anderledes, så universelt er nok et stort ord - stammefolket i regnskoven vil nok blæse der fremtoning, som vi forstår det, en lang march. Men allright, som udgangspunkt må vi antage at diskussionen tager rod i vores værdier.

Kim S

Selv ude i bushen går kvinder og mænd (fortrinsvis kvinder) op i deres udseende. Ja, de pynter sig rent faktisk med smykker og pænt tøj, når de fester. Det er nok ikke omdrejningspunktet i deres liv, men det ville være løgn at påstå de ikke forsøgte at gøre sig så pæne som muligt. :klokkeblomst:

Link to comment
Share on other sites

Enig - den grundlæggende trang til at fokusere på det ydre er ikke vestlig, men forekommer også hos buskmanden. Derimod er normen for hvordan man skal se ud endog meget forskellig fra Vesten til buskmand-land ;)

Hvor buskmanden synes en knogle gennem næsen er cool, synes mange vestlige unge mænd, at en (uhyggeligt stor - skræmmende stor :lol: ) krop som Brad Pitt er cool.

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Anyone er et pudsigt eksempel, han træner endda "forkert", da han er styrkeløfter. Men for pokker da. Tung træning og en pervers mængde hakket oksekød har givet ham en helt pæn muskelmasse B)

Jeg træner KUN for at høre/læse sådan nogen kommentarer! B) :bblush:

…og så fordi jeg elsker det, kan ikke la' vær! Selv med vinter depressioner og andre problemer træner jeg, det er min oase.

Link to comment
Share on other sites

I starten ville jeg bare være stor. Nu, efter ca. ét års træning, vil jeg nærmest sige, jeg er blevet afhængig. Træningen styrer ikke mit liv, men det er en del af min fritid. Og hvis min fritid fungerer godt, fungerer min skolegang etc. også rigtig godt. Selvfølgelig, jeg træner også for at blive stor, men primært fordi jeg elsker det! Tæt på afhængig!

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner fordi jeg ikke har tid til at lade være. Inden jeg startede på styrketræning trænede jeg kampsport 5-6 gange om ugen, men det stoppede jeg for at få mere tid til mine studier. Efter et halvt år uden træning kunne jeg mærke at jeg havde brug for mere søvn om natten og jeg havde sværer ved at koncentrere mig i længere perioder. Jeg fik faktisk lavet mindre end da jeg trænede.

Jeg valgte så at starte med styrketræning fordi jeg tit havde manglet fysisk styrke til kampsportstræning og fordi jeg kunne træne når jeg havde lyst. Senere har jeg også fundet ud af at træning er dejlig mental afslapning, man skal ikke tenke bare lade kroppen arbejde.

Link to comment
Share on other sites

Goddamn du er en ordkløver  <_<

Som du selv finder frem til, går jeg ud fra for mig kendte værdier. Med det mener jeg de værdier der er dominerende i den vestlige verden.

Jeg siger ikke at penge og udseende er det vigtigeste i alles liv. Men jeg siger at det er noget alle søger.

Jo du kan finde en lille procentdel som ikke tillægger deres udseende nogen betydning. Men de er ufatteligt sjældne.

Dette mener jeg er nok til at omtale noget som universelt.

Det er lidt trættende at du fordrejer alt hvad jeg siger, fordi du tror at jeg ikke indser helt grundlæggende nuancer.

Prøv at læse mit indlæg, uden at tillægge det en forventning om, at jeg har et livssyn der korresponderer med det, man ville se hos en påståelig 3årig. Så tror jeg mit budskab vil træde igennem.

Jeg siger ikke at du skal være enig :B

Bare læs indlægget for hvad det er, uden at gå ud fra at jeg er en ensporet narcissist hvis livssyn er copy/paste fra Arnolds Encyclopedia of Bodybuilding. :tongue:

Du skal kunne tåle at folk siger dig imod hvis du skriver på et diskutionsforum uden at kalde dem ordkløvere. Du tillægger mit indlæg en personlig angrebsvinkel som ikke er der - eller ihvertfald ikke var tiltænkt. <_<

Men lad os ikke spilde tid på det fnadder - dit sidste indlæg har gode pointer, tror i grunden ikke vi er så langt fra hinanden - hele idéen var såmend bare at få lidt nuancer ind i debatten - det er trods alt det der gør dem interessante og var vi alle enige ville MOL sq være et kedeligt sted :)

Det er jo sjældent man sidder med sandheden eller den ultimative viden på et område - Jeg får jo også lige selv en klokkeblomst af Mette_Musen ;)

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor træner man - det bliver altså sværere og sværere at svare på :)

Er lige kommet hjem fra træning, det piver for mine ører, jeg er småsvimmel og min hjerne er nulstillet - der er langt imellem tankerne, DOMS fra gårsdagen træning gnaver i kroppen, og resten er udpumpet efter træningen.

Det er en følelse man lærer at elske - og kombineret med det kick selve træningen giver - det må altså være grunden til jeg træner - det er et element i min hverdag som jeg vil have svært ved at undvære, det at blive til et nyt menneske hver aften ;)

Som jeg har det lige nu, så er jeg hamrende ligeglad om jeg bliver stor eller lille eller hvad der sker ;)

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Jeg træner fordi jeg elsker når det gør ondt :tongue:

Jeg træner fordi jeg elsker at være stærk :4flex:

Jeg træner fordi jeg elsker store, stærke, svedige mænd der træner :wub:

Jeg træner fordi jeg elsker følelsen af at have præsteret noget jeg troede umuligt :angelgrin:

Jeg træner fordi jeg elsker at se på andre mennesker der byder deres krop halsbrækkende vægt B)

Jeg træner fordi jeg elsker at pine min krop og se hvad den kan klare af hug... :devil:

osv.... jeg kunne blive ved i timer

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner for at

  • Bilve mere muskuløs
  • blive stærkere, eller vedligeholde styrken
  • det er sundt, og det føles sundt
  • det holder mig yngere
  • Forbedre udseendet og
  • det giver selvtillid
  • jeg elsker det og er afhængig, kan ikke lade være :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Tja... Inden jeg startede med at træne var jeg den høje stammende pind :chicken: Selvværdet var ikke lige på det højeste (var virkelig en pind af rang, og desuden det med at jeg stammede/stammer gjorde det ikke ligefrem bedre :tongue:)

Der gik ikke særlig lang tid efter jeg var startet med at træne, før jeg havde det MEGET bedre! Jeg var meget gladere, snakkede med alle, mit selvværd er meget højere idag, og jeg stammer egentlig heller ikke så meget mere :bigsmile:

Nu er det bare noget jeg gør, fordi jeg elsker det. Elsker at presse mig selv, løfte mere og mere, og så det at være totalt bombet efter træning :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share