Marion Jones dopet?


T
 Share

Recommended Posts

En lille anekdote som er lidt interessant er at Marion Jones faktisk blev udelukket i 4 år tilbage i 1991 som 15 årig, for at have udeblevet fra en dopingtest.

Hendes mor hyrede den kendte advokat Johnnie Cochran, og det lykkedes ham at få ophævet karantænen, da der var tvivl om hvorvidt brevet med indkaldelsen var nået frem til Marion Jones.

Link to comment
Share on other sites

Hendes tidligere mand (CJ Hunter) var dopet. Hun træner (eller gjorde i hvert fald sidste år) så vidt jeg kan huske under Ben Johnsons gamle træner.

Og nu siger i, at hun har en gammel dopingsag.

Hun er i hvert fald ikke særlig god til at virke uskyldig :blink:

Jeg har i øvrigt altid undret mig over at man kan få ophævet en dopingdom af rettens vej (Butch Reynolds gjorde det vist også). Eftersom det er atletikkens egne love, de overstæder, så burde enhver anden domstols indblanding med det samme afvises.

Link to comment
Share on other sites

Hendes tidligere mand (CJ Hunter) var dopet. Hun træner (eller gjorde i hvert fald sidste år) så vidt jeg kan huske under Ben Johnsons gamle træner.

Og nu siger i, at hun har en gammel dopingsag.

Hun er i hvert fald ikke særlig god til at virke uskyldig :blink:

Jeg har i øvrigt altid undret mig over at man kan få ophævet en dopingdom af rettens vej (Butch Reynolds gjorde det vist også). Eftersom det er atletikkens egne love, de overstæder, så burde enhver anden domstols indblanding med det samme afvises.

Jups, men en dopingdom kan ankes med baggrund i "berufsverbot". Man kan reelt set ikke udelukke folk fra at tjene deres penge på f.eks. sport.

Men så vidt jeg erindrer, så er det normalen at atleterne skal overholde CASs dom.

Niske

Link to comment
Share on other sites

Hendes tidligere mand (CJ Hunter) var dopet. Hun træner (eller gjorde i hvert fald sidste år) så vidt jeg kan huske under Ben Johnsons gamle træner.

Og nu siger i, at hun har en gammel dopingsag.

Hun er i hvert fald ikke særlig god til at virke uskyldig :blink:

Jeg har i øvrigt altid undret mig over at man kan få ophævet en dopingdom af rettens vej (Butch Reynolds gjorde det vist også). Eftersom det er atletikkens egne love, de overstæder, så burde enhver anden domstols indblanding med det samme afvises.

Jups, men en dopingdom kan ankes med baggrund i "berufsverbot". Man kan reelt set ikke udelukke folk fra at tjene deres penge på f.eks. sport.

Men så vidt jeg erindrer, så er det normalen at atleterne skal overholde CASs dom.

Niske

Har man ikke efterhaanden gjort op med denne lovgivning i takt med at Doping i de fleste lande nu er inde under narkolovgivningen?

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i øvrigt altid undret mig over at man kan få ophævet en dopingdom af rettens vej (Butch Reynolds gjorde det vist også). Eftersom det er atletikkens egne love, de overstæder, så burde enhver anden domstols indblanding med det samme afvises.

Jeg mener, at Butch Reynolds fik omstødt sin dopingdom pga straffens længde. På det tidspunkt operede IAAF med en karentæne længde på 4 år. Ved en anden domstol (vist nok en form for arbejdsret) blev det afgjort, at man ikke kunne afskære en person fra sin indtægtskillde i en så lang periode på baggrund af en førstegangs forseelse. Derfor blev dommen omstødt, hvilket fik IAAF til at ændre sin karentæne tid til 2 år.

Link to comment
Share on other sites

Hendes tidligere mand (CJ Hunter) var dopet. Hun træner (eller gjorde i hvert fald sidste år) så vidt jeg kan huske under Ben Johnsons gamle træner.

Øehm syntes i at det er rimeligt at dømme en træner for livstid fordi en af hans atleter blev taget for doping?

Nu er charlie francis meget anerkendt sprint træner. Utroligt dygtig og har også skrevet flere fremragende bøger om træning.

Link to comment
Share on other sites

Hendes tidligere mand (CJ Hunter) var dopet. Hun træner (eller gjorde i hvert fald sidste år) så vidt jeg kan huske under Ben Johnsons gamle træner.

Øehm syntes i at det er rimeligt at dømme en træner for livstid fordi en af hans atleter blev taget for doping?

Nu er charlie francis meget anerkendt sprint træner. Utroligt dygtig og har også skrevet flere fremragende bøger om træning.

Jeg sagde ikke, at hun var skyldig, jeg aner ikke om hun er skyldig, men jeg mener at hun er god til at mistænkeliggøre sig selv.

Med hensyn til Ben Johnsons træner, så mener jeg dels at han også var træner for Desai Williams den anden canadier, som var i VM-finalen, og som var lige så muskløs og også blev dømt for doping, så jeg tror ikke, at træneren ikke vidste, at de ikke var rene.

Har man ikke efterhaanden gjort op med denne lovgivning i takt med at Doping i de fleste lande nu er inde under narkolovgivningen?
Jo men det gælder vel højst den ene vej, for du kan vel ikke blive udelukket fra en privat sportsklub i en straffesag. Det er vel en sag imellem dig, klubben og det pågældende sportsforbund.
Link to comment
Share on other sites

Nu er charlie francis meget anerkendt sprint træner. Utroligt dygtig og har også skrevet flere fremragende bøger om træning.

Mon ikke også de østtyske sprinterpigers trænere kunne skrive fremragende bøger? At man ved meget og opnår gode resultater er desværre ikke ensbetydende med, at man også har moralen i orden.

Edited by Bruno J
Link to comment
Share on other sites

Jeg er bare ærgelig over at folk peger fingre af atleter pga de trænere de associeres med.

Er der en del doping i sport?

Ja

Betyder det at træninginformationen fra disse trænere er værdiløs?

Nej

Er det forkasteligt at insinuere atleter tager doping inden det er bevist?

Ja

Men jeg må hellere trække mig ud af denne diskussion.. har ikke energi til endnu et korstog imod doping..

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved godt at Francis var involveret i doping, det gjorde de andre i tråden bare ikke...

Det er hele pointen! Slyng ikke omkring med hovedløse beskyldninger.

Jeg har læst næsten alle artikler på t-mag (minus de fleste atomic dog samt steroide artiklerne).

Så jeg ved godt hvad Francis står for! Men det er ikke ensbetydende med at Marion Jones er dopet eller skulle forhindres i at arbejde med en suspekt træner..

Sååå Hessel, jeg er sat ind i tingene, leger blot djævlens advokat ;)

Grundlæggende set er dopingdebatten i høj grad næret af misundelse og manglende viden om præparaterne/effekten af dopingen. Latterligt og skadeligt for sporten :thumb_down:

Ærgeligt at tage fokus fra den kendsgerning, at Marion Jones er en fantastisk atlet.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig har jeg også mistanke til hun bruger lidt doping, du kan bare ikke bruge de beskyldninger til noget. Er man ikke testet positiv, så er man ej dopet officelt? nogle test kan ikke klare de stoffer, atleterne indtager og derfor er de selvfølgelig "negative"!

Hvis det er sådan fremtiden ser ud for antidoping, så tror jeg mange vil holde sig væk fra eliten? Er det sådan man bedømmer om nogle er dopet med håndsoprækning, i stedet for en test i fremtiden?

QUOTE 

Øehm syntes i at det er rimeligt at dømme en træner for livstid fordi en af hans atleter blev taget for doping?

Ja

Du var min instruktør i fitness centret, du sat mig ind i tingene og sådan. Men jeg var dopet, bliver testet positiv! Du skal så miste dit job eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Så jeg ved godt hvad Francis står for! Men det er ikke ensbetydende med at Marion Jones er dopet eller skulle forhindres i at arbejde med en suspekt træner..

Jeg skal ikke kunne sige om Marion Jones har brugt eller bruger doping, men jeg ville nok aldrig personligt kunne finde på at hav en træner der kommentere doping på den måde Francis har gjort i T-mag. Jeg mener at Marion Jones mistænkeliggøre sig selv og det ville jo egentlig være ærgeligt hvis hun ikke har noget med doping at gøre.

Men jeg synes Marion Jones er en af de flottere kvindelige atleter at se på! ;)

Link to comment
Share on other sites

Du var min instruktør i fitness centret, du sat mig ind i tingene og sådan. Men jeg var dopet, bliver testet positiv! Du skal så miste dit job eller hvad?

Læs nu bare den artikel fra T-mag. ;) I dette tilfælde er mit svar på dit spørgsmål: "ja"

Link to comment
Share on other sites

Goddamn jeg er træt af selvretfærdige antidoping evangelister.

Fuldstændigt vanvittigt at mene man skal dømmes på baggrund af, hvad ens atleter vælger at gøre ved deres egen krop.

Francis valgte at stå frem og fortælle om tingenes tilstand. Der er mange ting der tyder på, at der er enddog en meget høj procentdel af de deltagende ved OL, der var/er dopede.

For Francis ville det letteste være at holde mund og afvise et hvert kendskab til doping, men han valgte at tage bladet fra munden, og sige tingene som de er. En Bo Hamburger der testes positiv for Epo (dog under grænseværdien) men holder mund og derfor kan repræsentere dk ved OL er en 100gange mere uhæderlig. Er også en fattigrøv som ikke har råd til hemopure ;)

Ikke mange top sprintere der har en helt pletfri record!!

Ikke engang Carl Lewis (havde taget pseudoefedrin ved de amerikanske udtagelses mesterskaber til OL), som alle satte op imod Ben Johnson som eksemplet på det gode og det "onde". At Lewis ikke var muskuløs som Ben betyder ikke at han ikke var dopet.

Marion Jones er Cute.. Det er Merlene Ottey også (taget for nandronolon men frikendt/reduceret straf af enten IAAF eller sit lands eget atletikforbund, husker det ikke).

Ben Johnson tævede i mine øjne Lewis på et lige grundlag..

MHT.

Du var min instruktør i fitness centret, du sat mig ind i tingene og sådan. Men jeg var dopet, bliver testet positiv! Du skal så miste dit job eller hvad?

Jeg har ikke udarbejdet kure for nogen!!

Er ikke kompetent til det, er i tvivl om der er nogen der er da synergien imellem flere præparater ikke er undersøgt (normalt stackes en del produkter i en steroide kur).

Vil ikke være med til det, da jeg finder det amoralsk at udsætte andres kroppe for et sådan misbrug.

Jeg har rådet en kunde til at stoppe, da han allerede havde skudt sig 2 gange med testosteron uden noget præparat imod bivirkningerne.

De råd jeg har givet i kraft af min stilling som instruktør har været omhandlende kost træning, de har aldrig omhandlet brug af ulovlige stoffer, da det er amoralsk, ude af tråd med virksomhedens politik, ulovligt?

Tror det eneste Knowledge refererede til var mine udemærkede træningsfif...

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Goddamn jeg er træt af selvretfærdige antidoping evangelister.

Tillykke du har lige spillet kællingekortet.

Der er vel ingen i den her tråd som mener at Marion Jones med sikkerhed er dopet. Det er bliver sagt er at hun har mistænkeliggjort sig selv.

Det virker som om du bevidst prøver at puste diskussionen op til mere end den reelt er.

Link to comment
Share on other sites

har efterhånden læst en del om hendes formodede "misbrug".

Er hun dopet? eller er hun bare et gudsbenådiget talent?

En lille anekdote som er lidt interessant er at Marion Jones faktisk blev udelukket i 4 år tilbage i 1991 som 15 årig, for at have udeblevet fra en dopingtest.
Hendes tidligere mand (CJ Hunter) var dopet. Hun træner (eller gjorde i hvert fald sidste år) så vidt jeg kan huske under Ben Johnsons gamle træner.

Og nu siger i, at hun har en gammel dopingsag.

Hun er i hvert fald ikke særlig god til at virke uskyldig

Jeg ved ikke hvilket kællingekort jeg har spillet?

Jeg har udtrykt min indstilling over for folk med dine holdninger. Gør det mig til en kælling?

At du kalder mig en kælling kvalificerer dig vist også til et kællingekort!?! :D

Det jeg kommunikerer ud, er at hentydninger til dopingmisbrug er uheldige. Det er respektløst over for atleterne og ødelæggende for sporten.

Min lille henvisning til Carl Lewis vs Ben Johnson, var et forsøg på at vise hvordan doping beskyldninger ofte er tilfældige, og baseret på folks følelser over for den enkelte atlet frem for facts.

Modsat en del andre er Marion Ikke teste positiv en eneste gang.. Det må være nok!

At jeg kalder dig for hellig, bunder i at du ikke ville lade dig træne af en kompetent træner, blot fordi han har en plettet fortid. Hvis træneren er dygtig hvad er så problemet? Hvis man gang på gang består sine dopingtests, er der vel ikke noget problem i at have en "suspekt" træner.

Behøver jeg at omtale Joakim B. Olsens træner? DIF ville også udelukke alle trænere med tidligere dopingdomme, men lod det sive til Joakim at hans træner ville være sikret dispensation. Det der er cool ved Joakim er at han træder frem og kritiserer DIF's dobbeltmoral og spil for galleriet. I dette tifælde skaber DIF grobund for doping frem for at løse problemet.

Det er en hel del nemmere at sidde i lille Dannevang og udtale sig om doping, når man ikke har stået med millionindtægt, doping, success i den ene hånd og ingen sejre, ingen penge ingentig i den anden hånd, bortset fra en dårlig smag i munden over alle konkurrenterne der doper sig og løber fra en..

Taberne i dette spil er altid atleterne! Enten presses de til dopingmisbrug for at følge med, ellers er de allerede bagud i forhold til resten af feltet.

Dopingtests bliver mere og mere sofistikerede så nye uprøvede stoffer skal bruges med højere risiko til følge.

Prisen på præparaterne bliver presset op, da de er nye og sjældne.

Risikoen for at blive knaldet og dermed miste sit levebrød forværres med flere sofistikerede tests.

Udaftil er der større og større pres for at fremstå clean.

Der er et pres på atleterne for at optræde hyppigere. Se f.eks. fodbolden med så mange turneringer, at man fristes til at spekulere i hvordan spillerne formår at restituere uden "hjælp". Løsningen? Sepp Blatter foreslår flere turneringer!!!!

NBA: 82kampe om året, playoffs er antallet kampe forøget og Lederen af NBA har meldt ud at der skal være kortere pause imellem kampene for seernes skyld.

På det ene hold i NBA semifinalerne opstod der 3skader i løbet af playoffs. Spillerne presses til at spille alligevel.. Løsningen: kortere pauser imellem kampene :blink:

De eneste tabere er atleterne der udsættes for en tilfældig usaglig hetz af medier og befolkningen.

De virkelige skurke er organisationerne omkring sporten, der er med til at forværre problemet igennem deres slet skjulte dagsorden og anløbne moral.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Hvis træneren er dygtig hvad er så problemet?

ptpoul jeg tror såmænd ikke vi er så langt fra hinanden når kommer til stykket. Jeg er enig med dig et langt stykke hen af vejen. Og udgangspunktet er at man er uskyldig ind til det modsatte er bevist.

Der hvor vi er uenige:

1. Jeg kunne aldrig selv finde på at bruge en træner er der blottet for moral og sætter mig i et dårligt lys.

2. Udeblivelse fra en dopingkontrol tæller som at man er blevet knaldet for doping. Længere er den ikke.

3. Det er alt for nemt bare at sige at dem der er skeptiske er hellige og bla bla bla. Der er ikke en eneste der har i den tråd der har sagt at Marion Jones er dopet.

Link to comment
Share on other sites

Aehm så blev vi næsten enige.. Hvor dansk B)

Jeg bliver følelsesladet når det kommer til spekulationer omkring en atlets rene/dopede status. Sorry!

Jeg finder det forkastelig at spekulere i den retning. Jeg har set min del genetiske freaks til at vide man ikke skal pege fingre af nogen! Der findes mennesker der reagerer enddog meget godt på træning.

2. Udeblivelse fra en dopingkontrol tæller som at man er blevet knaldet for doping. Længere er den ikke.
Ja det kan godt være at det tæller som, men betyder ikke at man var dopet.. Stor forskel!
3. Det er alt for nemt bare at sige at dem der er skeptiske er hellige og bla bla bla. Der er ikke en eneste der har i den tråd der har sagt at Marion Jones er dopet.

Jeg kom til at skrive at der blev kastet beskyldninger, ikke korrekt :unsure:

Men det er stadigvæk ikke i orden at spekulere på den måde.

Det værste er næsten de folk der undskylder egne manglende resultater med at de ikke bruger doping og forklarer andres overlegenhed med doping.

Som Louis Simmons Engang har sagt: I have yet to see a bottle of testoterone squat 1000pounds (eller noget i den retning).

Men jeg må vist hellere dreje uden om doping debatten en anden gang :hehe:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Så klarede Marion Jones en løgnedetektor, hvor der var spørgsmål om dopinganklagerne. Desvære for hende, blev den foretaget på hendes advokats kontor. Kan ikke hekt finde ud af om det også var hendes advokater der foretog den. Hvis det var kan den ikke bruges til særlig meget, hverken det ene eller det andet sted.

Ekstra Bladet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share