Biceps forsvundet når man ikke spænder ;(


JPetersen
 Share

Recommended Posts

Hejza. Den her topic er måske lidt bizar, men jeg vil meget gerne vide det. Jeg kan SLET ikke se mine biceps når jeg ikke spænder dem. Død irriterende. Her er billede hvor det kan ses:

Billeder

(ved godt jeg ligner en idiot på det billede :biggrin:)

Desuden kan i se mine tønde arme.... :(

Nogle idéer til at løse disse "problemer". Og så fortæl mig lige om mine arme er (for) små..... takker

Link to comment
Share on other sites

Well, på samme måde som dig ca (tror jeg):

50 mavebøjninger med benene oppe ligeud.

50 mavebøjninger med benene oppe ligeud.

50 mavebøjninger med benene oppe ligeud.

100 sakse.

Som du kan se er der ikke engang noget vægt. Det er nok også lidt fordi jeg har en relativ lav fedt-procent.

Hvad med dig. Har du et billede?

Link to comment
Share on other sites

Du mener dine arme er for tynde, og vil gerne have dem til at vokse. Det er et typisk problem for mange af de unge mænd, som dig selv. Personligt træner jeg ikke meget biceps, da man jo ikke bliver stærkere af dette. (Naturligvis i de primære løft som bænkpres, dødløft og squat m.m.) Men hvis du gerne vil have lidt større arme til når du skal på stranden til sommer så okay da…. :)

Mange som gerne vil have større arme overtræner armene, hvilke ikke får dem til at vokse. Tag det roligt og se dig selv vokse. Husk samtidig på nødvendigheden af restitutionen. Derudover bør du ikke køre mere end 8 – 10 sæt i biceps. Det er en lille muskel som ikke kan ”holde” til mere.

Hvis ikke dit spørgsmål går direkte på biceps, men på dine armes størrelse generelt, bør du huske at triceps er en væsentlig større muskel, og er derved nemmere at få til at vokse. Glem ikke denne, hvis du vil have større arme.

Link to comment
Share on other sites

Nej det kan du ikke gøre meget ved.

Jeg er faktisk lidt imponeret. Rigtig flot mave. Det må jeg sige. Der er godt potientale i dag. Men der kan du selv se hvor pumpet man kan blive uden brug af vægte.

Mht armene, så er det et spørgsmål om træning. Altså jo større muskel masse du får på dem jo mindre vil det problem være. Samtidig er det også en af de ting Kreatin MÅSKE kan gøre noget ved. Da der danner sig en form for væse ansamlinger i musklerne, dvs de mere eller mindre konstant ser pumpede ud.

Men ja du må have en ret lav fedt procent. men det er der vidst heller ingen tvivl om.

Link to comment
Share on other sites

Hvis der overhovedet skal være tale om en maksimal anabol effekt, så skal der mere til end bare curls. Glem ikke at rygtræning også spiller en stor rolle i udvikling af biceps.

Jeg mener bare at 8-10 sæt på sådan et plan er spild af kræfter, hvor 3-6 sæt kombineret med god rygtræning burde være rigeligt.

Biceps er en lille muskel, og behøves ikke så meget stimulans som de større muskelgrupper på kroppen. Biceps restituerer også hurtigere. 3 sæt curls hver. 3-4 dag ville efter min mening være fint nok.

Jeg ser skam masser af personer hver gang som træner deres 8-10 sæt biceps. Har nogen af dem store arme? Nej, overhovedet ikke. Det er de store drenge som primært træner med basisøvelser, som har de store arme. Tilfældigt? Næh :devil:

Link to comment
Share on other sites

XAX > Er i grove træk enig med. Problemet er bare at Joergens indlæg ikke er særlig detaljeret. Træner han ryg samme dag som biceps, er 3 – 6 sæt biceps efter rygtræningen tilstrækkeligt, så langt så godt.

Du siger at man ikke kan tale om maksimal anabolsk effekt, da der skal mere end blot curls til, selvfølgelig skal der det. Jeg ville blot pointere at uden rygtræning kan biceps klare 8 – 10 sæt.

M.h.t. basisøvelserne er vi helt enige. Dem skal han primært træne, for derefter at slutte af med de mere ”specifikke” øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Panser skrev:

[...]triceps er en væsentlig større muskel, og er derved nemmere at få til at vokse. Glem ikke denne, hvis du vil have større arme.

At triceps er en større muskel end biceps betyder ikke, at den er nemmere at få til at vokse. Det er som regel et spørgsmål om genetik, hvilke muskler den enkelte har lettest ved at få til at vokse.

Men du har ret Panser: hvis man vil have større overarme generelt, så kan det godt betale sig at satse på triceps, netop fordi det er en større muskel end biceps, hvilket folk ofte overser.

Jørgen:

Hvad mener du egentlig med, at din biceps forsvinder, når du ikke spænder? Snakker du om din venstre arm, som er strakt? Der er meget få mennesker, der har en prominent biceps i strakt tilstand. Hvis det er tilfældet, kan du også være sikker på, at den ser mutantagtig stor ud i spændt tilstand (a la Georg Olesens). Prøv f.eks. at strække armene bagud. Hvor meget brystmuskel kan du så se? Ingen, og hvis du kan, så har du et par gode hængepatter, når du igen fører armene frem.

Når din arm er strakt, så er det triceps du skal blære dig med på din datingprofil. Når din arm er bukket, er det biceps. ;)

Morten

Link to comment
Share on other sites

Jørgen:

Træner du chinups indendørs? Så kunne du prøve at blande nogle af dem med noget bicepstræning. Du kan jo bruge en stol eller lignende som belastning.

Hvis du vælger at lave bench dips for triceps, så får du brug for lidt belastning af biceps.

(Skoletasken kunne jo også være en mulighed for at belaste biceps?)

Link to comment
Share on other sites

Og tak gutter. Det er bare fordi der er nogen, hvor man kan se 3 forskellige steder når de bare står med armen løst hængende. På mig er der kun 1 del.....men det må næsten være sådan det skal være?! Det er ofte på folk med mørk hud (må man godt sige sådan?), hvor man kan se musklerne ekstra meget??......

Link to comment
Share on other sites

I kan anbefale nok så mange træningsøvelser og træningsprogrammer men det ændre stadig ikke på det faktum at jørgen vil øge sin muskelmasse. Dette kan kun gøres på en måde, indtage flere kalorier end du forbrænder, derfor æd en masse mad fordelt jævt ud over dagen og træn hårdt ved siden af, helst basisøvelser. Ud fra det billede Jørgen har postet ligner han en hardgainer og derfor mener jeg at kosten i lige så høj grad er en variabel der bør justeres. Når man kan se mavemusklernes spiser man ikke nok mad. Tag muskelmasse/fedt på først og tab derefter noget af fedtet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share