Hvilken kamp husker Du som Danmarks bedste?


Antaeus
 Share

Hvilken kamp husker Du som Danmarks bedste?  

153 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Klart Danmark-Sovjet 4-2

Unden sammenligning den bedste kamp med et dansk landshold nogensinde - og blandt de allerbedste kampe af noget landshold jeg nogensinde har set.

To angrebsivrige hold, der denne dag havde valgt at spiller det bedste tekniske spil de overhovedet evnede, og det endog i ekstremt voldsomt tempo i alle 90 min.

Begge hold var ekstremt målfarlige i næsten hvert eneste angreb.

Da Danmark var på 4-1 og med et kvarter igen, da sad man stadig og var hamrende nervæs - for så godt og farligt som Sovjet spillede, da virkede et 3-målsforspring som alt, alt for lidt.

Men vi holdt 4-2.

Selvom ingen af de to forsvar var dårlige, så var et mere retfærdigt resultat af kampe nok 5-5 eller 6-6. :)

Link to comment
Share on other sites

En af de bedre kampe, som ingen betydning havde, var da vi slog Brasilien i en træningskamp. Uagtet at der var en del reserver med på det Brasilianske hold ;) Nogen der husker resultatet?

Det var en venskabskamp i anledning af DBU's 100 års jubilæum og endte 4-0 til Danmark. :)

Link to comment
Share on other sites

Den fedeste kamp jeg har set, var den første landskamp jeg var til. Danmark - Luxemborg tilbage i 1982, tror jeg nok. Vi vandt 6-0. Står stadigvæk som en vanvittig stor oplevelse for mig.

Men skal jeg vælge, så bliver det kampen mod Brasilien.

Niske

Link to comment
Share on other sites

En af de bedre kampe, som ingen betydning havde, var da vi slog Brasilien i en træningskamp. Uagtet at der var en del reserver med på det Brasilianske hold ;) Nogen der husker resultatet?

Det var en venskabskamp i anledning af DBU's 100 års jubilæum og endte 4-0 til Danmark. :)

Så var sejren måske bare tænkt som en gave fra Brasilien til DBU ;)

Link to comment
Share on other sites

En af de bedre kampe, som ingen betydning havde, var da vi slog Brasilien i en træningskamp. Uagtet at der var en del reserver med på det Brasilianske hold ;) Nogen der husker resultatet?

Det var en venskabskamp i anledning af DBU's 100 års jubilæum og endte 4-0 til Danmark. :)

Så var sejren måske bare tænkt som en gave fra Brasilien til DBU ;)

I samme lille turnering udspillede Danmark med en sublimt spillende M. Laudrup Sverige med 6-0. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jarvigs begrundelse for Danmark mod Sovjet, på Grundlovsdag 1995 er som taget ud af munden på mig - altid bedst med 2 gode hold på banen! Kampen som vi tabte mod Brasilien kommer nok ind som nummer 2 hos mig!

Ellers er den mest fantastiske fodboldkamp jeg kan huske, en kamp som West Bromich Albion vandt over Manchester U med 4-3 engang i 70erne :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ellers er den mest fantastiske fodboldkamp jeg kan huske, en kamp som West Bromich Albion vandt over Manchester U med 4-3 engang i 70erne  :lol:

Som WBA-fan siden slutningen af 70'erne må jeg lige påpege, at kampen faktisk endte 5 - 3 ;) . Cyrille Regis, Laurie Cunningham, Len Cantello (scorede et mål på langskud, som i lang tid indgik i indledningen til SportsLørdag), Bryan Robson o.s.v. WBA var bare et superhold dengang. Det bliver vi igen i næste sæson, som kommer til at foregå i Premier League :)

Link to comment
Share on other sites

Ellers er den mest fantastiske fodboldkamp jeg kan huske, en kamp som West Bromich Albion vandt over Manchester U med 4-3 engang i 70erne   :lol:

Som WBA-fan siden slutningen af 70'erne må jeg lige påpege, at kampen faktisk endte 5 - 3 ;) . Cyrille Regis, Laurie Cunningham, Len Cantello (scorede et mål på langskud, som i lang tid indgik i indledningen til SportsLørdag), Bryan Robson o.s.v. WBA var bare et superhold dengang. Det bliver vi igen i næste sæson, som kommer til at foregå i Premier League :)

Jep du har helt ret - jeg holdt selv med MU i den kamp - men måtte overgive mig - WBA spillede hvad der må være den bedste kamp i deres klubhistorie.. Det var 8 perlemål - helt fantastisk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker især to kampe: Holland og Sovjet kampen.

De andre nævnte kampe var også gode, herunder Brasilien kampen som ikke er nævnt - Danmark tabte jo :(

Som Jarvig også skriver - to fantastiske hold, som spiller nogenlunde lige op og hvor man hele tiden er i tvivl om resultatet giver klart den bedste kamp.

Jeg endte med at stemme Holland kampen, selv om jeg stadig er i tvivl - nok fordi det er den jeg husker bedst og fordi den havde den største betydning.

Link to comment
Share on other sites

Ellers er den mest fantastiske fodboldkamp jeg kan huske, en kamp som West Bromich Albion vandt over Manchester U med 4-3 engang i 70erne   :lol:

Som WBA-fan siden slutningen af 70'erne må jeg lige påpege, at kampen faktisk endte 5 - 3 ;) . Cyrille Regis, Laurie Cunningham, Len Cantello (scorede et mål på langskud, som i lang tid indgik i indledningen til SportsLørdag), Bryan Robson o.s.v. WBA var bare et superhold dengang. Det bliver vi igen i næste sæson, som kommer til at foregå i Premier League :)

Jeg mener, målene fra kampen ligger som små videoklip på én eller anden "baggie"-hjemmeside. Det må jeg da lige lede efter :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Stemte nigeria kampen, hvilket måske skyldes at det er den eneste jeg set. Men husker det tydeligt Nigeria var blevet omtalt som det bedste bud på den første afrikanske verdensmester de vandt deres pulje, men da løjerne gik i gang udspillede vi dem fuldstændig. Ebbe Sand scorede det hurtigste mål nogensinde af en indskiftet spiller.

Desværre så jeg ikke kampen mod brasilien, det var 4. juli og jeg skull til nogle festligheder :( ,men når i siger den er så god må jeg nok hellere finde nogle gamle vhs bånd frem :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Helt klart Sovjetkampen i 85, hvor jeg selv var så heldig at være på plads i den gamle idrætspark bag det mål, hvor Elkjær bankede sine to kasser ind. Det var en fantastisk kamp som DK lig så vel kunne have tabt 4-5. :)

Andre mindeværdige kampe er 1-0 sejren på Wembley i 83 som vel egenligt var startskudet til 80er holdets succes, 3-2 sejren over Belgien ved EM 84, 6-1 sejren over Uruguay som egenligt ligger flot ud hvorefter de går helt ned da DK kommer på 4-1, kampene mod Frankrig og Holland ved EM i Sverige, samt kampene mod Nigeria og Brasilien ved VM i 98. :)

Link to comment
Share on other sites

Husker helt klart Hollands kampen som den største oplevelse!!

Nerverne heeelt uden på tøjet!

Fedt med den Hollandske målmand som efter kampen udtalte at de mest ærgelige var at nu ville Tyskland ikke få modstand i finalen :blink: :lol:

Så ikke brasser kampen. Sad i en bus på vej hjem fra træningslejr og hørte den på spansk radio. Sjovt at høre dem tale om "Laudrup" og "Brian Laudrup"....

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skelner lidt mellem den største oplevelse og den bedste kamp. Var ikke så gammel da vi spillede mod Sovjet, men har senere set kampen og har stemt på den. Den var rigtig god. Det var de uslåelige Sovjetter. Rinat Dasejev på mål. Den bedste målmand i verden. Sovjet tabte sjældent og ihvertfald ikke til et lilleputhold som Danmark. Som tidligere skrevet, sad man bare og ventede på at russerne ville gå op og putte et par kasser ind og vinde kampen.

Mit fodbold liv "vågnede" først under VM i Mexico. Mine forældre interesserer sig ikke en døjt for noget som helst der har med sport at gøre. Jeg havde fået lov til at se kampen mod Uruguay, så mine forældre rendte rundt ude i haven og lugede ukrudt. Det endte med at jeg løb fem og tilbage mellem have vinduet og fjernsynet hver gang de scorede. Det var helt vildt! :lol:

Alle kan vel huske hvor de var under EM i '92. Jeg var på kanotur i Sverige på grænsen til Norge. Vi var nået at kvalificere os til semifinalen inden vi tog af sted. Heldigvis var lederne også interesseret i fodbold, så de havde arrangeret at vi kunne se kampen i varmestuen på den lokale station (et lille trinbrædt midt i ingenting). Det var altså ikke det samme at se kampen på svensk fjernsyn og vi ønskede alle at vi kunne være på Rådhuspladsen. Det var en hel speciel oplevelse at være så langt væk fra alting og være de eneste danskere i miles omkreds. De havde lidt svært ved at forstå hvorfor vi jublede. Men rent fodboldmæssigt er det nok noget af det kedeligste vi nogen sinde har spillet. Har siddet og set nogen af kampene på Eurosport og Zulu. Det er altså træls fodbold.

Jeg var lige ved at stemme på Brasilien-Danmark. Vi var endnu engang undertippede, selv om vi lige havde slået Nigeria. Vi kommer foran 1-0 og vi spiller lige op med dem hele kampen. Det var helt vildt. Med mine farvede briller på, syntes jeg det var lidt heldigt at de vandt. Det var ekstra ærgeligt for det var Michael Laudrups sidste kamp. Vi spillede det bedste fodbold siden de glade 80'ere i den turnering.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share