Gene Rychlak med ny rekord


AndersL
 Share

Recommended Posts

Jeg kan godt give dig ret i at løftet er latterligt, men trøjen er vel ikke mere til grin end en almindelig bænktrøje? Forstået på den måde, at den gør det "samme" som en almindelig trøje, men er bare sat en smule anderledes sammen, ved at være åben i ryggen. Om ikke andet, så må den være noget nemmere at få på ;) :lol:

Link to comment
Share on other sites

Her er endnu en video med løftet. Hans serie var 890, 936 og 965.

Trøje eller ej, så er det mange kg at ligge med.

Som i enhver anden sport så er det om at udnytte de regler(og udstyr) der er sat op, alt andet vil tåbeligt hvis man vil nå til tops.

Link to comment
Share on other sites

Craw "provokalorius" Daddy-o

Du burde ellers efterhånden kunne se forskellen, men som jeg skrev det var bare min "personlige" mening. ;)

Jast

Selvfølgelig skal man da udnytte grænserne inden for reglerne til det yderste, og ellers starter man jo bare et nyt forbund, med egne regler og laver verdensrekorder hver uge til træning! :w00t:

Funder

Make no mistake, jeg er 100% udstyrsrytter, jeg synes bare at grænsen for udstyret er overskredet temmelig meget, når bænkpres rekorden er højere end dødløft rekorden. <_<

Link to comment
Share on other sites

Craw "provokalorius" Daddy-o

Du burde ellers efterhånden kunne se forskellen, men som jeg skrev det var bare min "personlige" mening. ;)

Hehe ;) Den er åben i ryggen, men ellers kan jeg da ikke se at den adskiller sig markant fra andre trøjer. Måske har den tykkere stof eller noget i den stil, men konceptet er da ikke meget anderledes. Hvis en slags trøje er ok, så må andre slags vel også være det? De lever så måske ikke op til reglerne i IPF, men de er ikke mere angribelige end andre trøjer IMO :)

Link to comment
Share on other sites

Det er da bare fordi at han er så fed at han har opgivet at få den trukket helt op :lol:

En bænktrøje, squat- dødløftdragt synes jeg giver for meget mekanik og for lidt indtryk af løfteren.

Men, trøje eller ej, det er satan´eme mange kilo at ligge under :blink:

Link to comment
Share on other sites

Han har da i øvrigt ikke en skid styr på stangen på noget tidspunkt af løftet, den vælter jo fanme mere fra side til side end når jeg skal lave en single på 110 :lol: :lol:

Anyone

Jeg har efterhånden fået opfattelsen af at du godt kan lide af ridde på udstyrsponyen i ny og næ. Som Crawdaddy skriver så ser jeg dog ikke den store moralske forskel i at bruge en standard inzer eller whatever i løfter i og så en open back trøje, det er stadig ikke RAW.

Grunden til bp rekorden er højere er jo netop at trøjer er tilladt og at der åbenbart lige i det løft er mange kg at hente i en avanceret og specialudviklet trøje.

Link to comment
Share on other sites

Læg mærke til han fighter den det sidste stykke i triceps (der er trøjen altså stoppet med at hjælpe)...  :blink:  :cry:

Bare fordi han fighter den betyder det vel ikke, at trøjen er holdt helt op med at hjælpe :unsure:

Tror du han kan lave raw lockouts med den vægt?

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Bare fordi han fighter den betyder det vel ikke, at trøjen er holdt helt op med at hjælpe

Tror du han kan lave raw lockouts med den vægt?

Det vil jeg tro han kan. Har ikke selv prøvet sådan en trøje som han har på, men med en alm. trøje så presser man vægten det sidste stykke selv, det er hovedsagligt bundstyrken den hjælper med.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

... stangen har da ogs både op og nedad bevægelse!!

Hvad er egenligt pointen med åben ryg - er det bedre?

Det giver en pænere kavalergang, hvis man har en stor fed ryg :lol: ;)

Krøya>

Jeg gir' sgu også Craw ret. Trøjer er snyd, og Rychlak snyder bare lidt mere  :tongue:

Jojo, men jeg mente bare at den ene slags trøje ikke er mere "Latterlig" end en anden slags ;) De er begge lige ærwelige, men den ene er bare "lovlig" i IPF ;) :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jojo, men jeg mente bare at den ene slags trøje ikke er mere "Latterlig" end en anden slags ;) De er begge lige ærwelige, men den ene er bare "lovlig" i IPF ;) :lol:

Den dækker ikke op om skuldrene og den sidder halvvejs nede af armene, den eneste måde stange kan komme ned på ved at bænke langt nede på maven, almindelige trøjer ser fjollede ud, men de åbne der sidder bulket sammen lige under albuerne synes jeg personligt ser latterligt ud. Jeg forventer ikke at andre skal give mig ret, eller synes det samme, det er bare min mening. ;)

Trøjer er snyd, og Rychlak snyder bare lidt mere

Jeg tror nu ikke Kazmaier ville ha' været helt utilfreds med en trøje, der kunne ha' beskyttet ham fra at rive sin pectoralis muskel over… B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nu ikke Kazmaier ville ha' været helt utilfreds med en trøje, der kunne ha' beskyttet ham fra at rive sin pectoralis muskel over…

Bænkpres havde INTET med hans skade at gøre. Hans pec-tear fik han pga. bar-bending i worlds strongest man konkurrencen i 1981 mener jeg det var.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nu ikke Kazmaier ville ha' været helt utilfreds med en trøje, der kunne ha' beskyttet ham fra at rive sin pectoralis muskel over… 

Men hvor meget beskytter disse trøjer? Jeg synes da det virker farligt med trøjer, hvor man kan miste kontrollen med stangen fuldstændigt og hvor trøjen tilmed kan sprænge...

Er de ikke ved at blive mere skadelige end de hjælper(amerikanske forbund i hvert fald)?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share