Arnes log - 5 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Hey der Arne .... :bigsmile:

Jeg kender kun alt for godt den periode du er i nu og jeg har vist et råd du måske kan bruge som jeg har haft meget glæde af den sidste halve års tid.

Den negativ spiral skal ændres og det er dælme svært hvis man ikke er klar til at se kendsgerninger i øjene.

Det ser dog ud til på din kringlede måde at skrive på :wink: du kender alt til hvilken problematikker du står i, så det er da halvvejen.. :cooldance:

Fedeste jeg læste er at denne såkaldt lille nedtur ikke påvirker din kost plan.

So Here we go!!!

Du er sindsyg god til at føre log / dagbog...

Nu kunne du forsøg at lave en på den mere personlig plan for dig selv.

Det vigtig er du ikke stille for store krav til dig selv men derimod sætter, som du er så vant til, nogen mål.

Af gode og fornuftig nok grunde kender jeg ikke til dine problemer men synes jeg har et godt billede af hvilken vilje styrke du er i besiddelse af.

Din nye dagbog som føres hver aften bør du nedfælde de problematikker eller mangler du ønsker at gøre noget ved.

Lidt dosmus seddle agtigt...

Hver aften sætter du dig mål for hvilken af disse ting som du skal gøre noget ved.

Feks;

Lørdag;

Find alle girokort frem og læg dem sammen.

Dagen efter skal du så skrive om du fik det gjort. Hvordan det gik og hvordan du havde det med det da det var overstået.

Få dine gerninger synligt for dig selv.

Du vil hurtig mærke på den psykisk plan om du stiller dig for mange mål og tro mig det giver blod på tanden og giver overskud når man kan se hvilken fremskridt man opnår på denne log form.

I bogen kan / bør man også dagligt skrive mindst 5 ting som man oplevet glæde ved.

Få fokus på det og mærke hvordan glæden afløser tristheden over ens situation.

Det behøver ikke være noget stort som giver en glæde og i starten kan man feks bare skrive at en flok børn der legede fik en til at smile.

Husk Arne... At dine tanker om din situation ikke nødvendigvis er sandhed.

Vores tanker fortæller os mere om alt det vi ikke når, ikke opnår eller som vi ser os selv som desværre ikke altid er korrekt.

Jeg kalder dem for :devil: tanker.

De negative tanker har vi ikke meget at bruge til vel?

Det vigtig er at vide nogen af os er vores værste kritikker og det bør vi ikke være. Du er et styks sej fyr med så mange positive sider som snilt kan rode bod på de personlige problemer du nu engang står i.

Med de samme redskaber du netop har brugt de sidste år med din træning og kost.

Jeg kan prøve at vise det i min log så du kan følge mening i den " Psykisk og praktisk" log jeg må fører for mig selv.

Jeg håber du vil prøve det af om ikke andet så læse min log i næste uge hvor du kan se hvordan jeg laver min.

Håber du kan bruge min "Stil" til noget.. :bigsmile:

Have en super dag

Knus og varme tanker med masse af viking energi sendes til dig med luft post herfra Fyn

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ingen træning i dag - jeg sov for længe i morges til at komme til svømning og havde ikke billet til Parken i eftermiddag - men det gør ikke så meget - og i morgen er der atter en dag.

Dagens kost: 2300 Kcal, med 22% protein og 14% fedt

Link to comment
Share on other sites

Spinning II+ i Scala med Christina Peick

Fyldt sal, god stemning, god instrutør, jeg var flyvende på trods af moderate tømmermænd og kørte 16 min over 90% på de i alt 56 min. Det bedste af det hele: Foden gav INGEN problemer. Total optur og en masse flow undervejs .

Hvad skal jeg sige?: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

post-125-1107102868_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Morgen på Østerbro - stadig 2 timer til solopgang. En modvind fra helvede gør hvad den kan for at holde mig væk fra Parken - men det får den ikke lov til.

Der holder ikke mange cykler uden for og der er da heller ingen problemer med at få ynglingsskabet nummer 547

Jeg kommer op på første sal - der er mennesketomt i hele maskin området, i frivægtsområdet er der en enkelt igang med decline....

Jeg sætter 51 kg på bænkpresstangen og løfter 3 gange - det var dagens opvarmning...

2 5kg skiver og 2 på 2,5 kg ryger på og jeg er klar til de 10 singler. De 3 første løft er tunge. 4-7 er ok nemme og så bliver det tungt igen--- De tager ialt 11 minutter at komme igennem singlerne.

Af med de 2 5 kg skiver og i gang med 5 x 5. Det er det samme mønster hver gang, de 3 første reps er nemme nok - de 2 sidste bliver sæt for sæt tungere og tungere, i 5 sæt grindes de op af mine komplet ATP tømte arme....

Næste øvelse: Mavemasikinen. jeg snupper 3 x 8 med 35 kg - endnu engang øger jeg min ROM - jeg har været for fokuseret på progression i kg og til sidste var bevægelsen ikke meget andet en et ryl i mavemuskulaturen - nu er det igen en rigtig bevægelse

Sidste øvelse denne morgen: DB skulder pres - i sidtste ude klarerrede jeg ikke de 3 x 8 x 14 kg. I dag går det fint... åbenbart bliver jeg stærkere......

Jeg overvejer om jeg også denne gang skal smide en øvelse mere på - dips har jeg jo opgivet, men jeg er brændt godt og grundigt af - af sølle 3 øvelser - ja faktisk af den første alene - 10 sinngler med 88% af maks efterfulgt af 5 x 5 trækker altså tænder ud. Jeg går i bad og nyder medvinden alle 1100 meter hjem :wink:

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Ugestatus for uge 4 - 24-39/1

Gennemført træning:

3 x styrketræning

3 x spinning, 2 x II og 1 x III

Kommentarer:

Dødløftdagen om lørdagen er død, jeg gider ikke bruge mentale kræfter på noget som jeg øjensynligt ikke gider/passer mig dårligt. Styrketræning 3 gange ugentligt er fint - kan evt. tilføje en curls og træk til bryst på nogle af de andre dage - men egentligt føler jeg mig meget godt dækket ind. Jeg bliver fortsat stærkere uge for uge - det er rigtigt godt.

Spinning ugen sluttede på toppen - jeg er glad for at jeg har formået at bygge langtsomt op over de seneste 2 uger. Jeg håber at være i nogenlunde form til træffet den 12. Lige nu er stående enkelttakt med belastning et automatisk 9 tal og stående mellemtakt med moderat belastning mindst 8,5 - men det er allerede blevet bedre.

Træningsvolumen skal lidt op i den kommende tid - 8-10 træningspas skulle det gerne blive til. Svømningen er det der manglede i uge 4 - men pga. træffet har jeg prioriteret min spinningopbygning - men en enkelt gang kunne jeg vel god havet stoppet ind...

Skadestatus:

I bedring - kørte timen i går uden problemer men kunne mærke lidt om aftenen. Felden Gel stadig i brug.

Humør:

For opadgånde men er generelt i et tænksomt og introvert hjørne - det er der ikke noget negativt i - det er det gode ved min arbejdsløse hverdag at jeg har plads til den form for genopbygning. Økonomien lysner moderat og løsninger er på vej - det hjælper en del.

Den kommende uge:

Mandag ( idag) styrketræning og Spinning III

Tirsdag: Styrketræning

Onsdag: Morgen svøm og spinning hvis jeg kan få billet til en god time

Torsdag: Styrketræning

Fredag: Morgen svøm og evt. spinning

Lørdag: Fri

Søndag: Spinning om eftermiddagen

Link to comment
Share on other sites

Ugestatus for uge 4 - 24-39/1

Gennemført træning:

3 x styrketræning

3 x spinning, 2 x II og 1 x III

Kommentarer:

Dødløftdagen om lørdagen er død, jeg gider ikke bruge mentale kræfter på noget som jeg øjensynligt ikke gider/passer mig dårligt. Styrketræning 3 gange ugentligt er fint - kan evt. tilføje en curls og træk til bryst på nogle af de andre dage - men egentligt føler jeg mig meget godt dækket ind. Jeg bliver fortsat stærkere uge for uge - det er rigtigt godt.

Spinning ugen sluttede på toppen - jeg er glad for at jeg har formået at bygge langtsomt op over de seneste 2 uger. Jeg håber at være i nogenlunde form til træffet den 12. Lige nu er stående enkelttakt med belastning et automatisk 9 tal og stående mellemtakt med moderat belastning mindst 8,5 - men det er allerede blevet bedre.

Træningsvolumen skal lidt op i den kommende tid - 8-10 træningspas skulle det gerne blive til. Svømningen er det der manglede i uge 4 - men pga. træffet har jeg prioriteret min spinningopbygning - men en enkelt gang kunne jeg vel god havet stoppet ind...

Skadestatus:

I bedring - kørte timen i går uden problemer men kunne mærke lidt om aftenen. Felden Gel stadig i brug.

Humør:

For opadgånde men er generelt i et tænksomt og introvert hjørne - det er der ikke noget negativt i - det er det gode ved min arbejdsløse hverdag at jeg har plads til den form for genopbygning. Økonomien lysner moderat og løsninger er på vej - det hjælper en del.

Den kommende uge:

Mandag ( idag) styrketræning og Spinning III

Tirsdag: Styrketræning

Onsdag: Morgen svøm og spinning hvis jeg kan få billet til en god time

Torsdag: Styrketræning

Fredag: Morgen svøm og evt. spinning

Lørdag: Fri

Søndag: Spinning om eftermiddagen

<{POST_SNAPBACK}>

Godt at læse din ugestatus Arne

:cooldance::cooldance::cooldance:

Go get em boy!

Link to comment
Share on other sites

Piv: :smile:

Mads: Tja ja bum bum - jeg regner med at svømme 2 gange i den her uge - men fokus har lidt været på at komme i spinningform inden vores spinning træf.

Spinning III med Rasmus Pedstrup

Super god time. Jeg var lidt øm i mine Akillessener pga. den nye kørestilling (de stive sko) så jeg kørte mest siddende men var dog oppe nogle gange. Dejligt fyldt lokale og super god musik.

Jeg kommer tættere og tættere på en anstændig form, men der er stadig et stykke igen.

Bedømmelse: :banana: :banana: :banana: :banana:

Dagens kost

2200 Kcal, heraf 28% protein, 57 % kulhydrat og 14% fedt. Lige i underkanten med 2 x træning, snupper nok 2-300 Kcal mere inden sengetid

post-125-1107203076_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dårlig søvn og for lidt mad pga. lidt maveproblemer (derfor ingen morgen svømning) er ikke de bedste træningsforudsætninger - og jeg var også noget kraftløs til træning i dag. Jeg kørte en spinning III med Christina Peick.

Programet var bygget simpelt op: 2 min siddende mellemtakt, 2 min stående enkelttakt 7x (30 sek siddende enkelttakt/20 sek. stående angreb), så forfra med "kun" 6 x intervallet osv. ned til 3 x og så blev der snydt noget med det sidste pga. tiden.

Jeg var patetisk dårlig i først serie - men det gik da bedre hen af vejen - men øj hvor jeg var energiforladt....

2 x :banana:

post-125-1107364932_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

God bedring... Ondt i maven er noget utroligt demoraliserende noget!!

<{POST_SNAPBACK}>

Tak. Jeg tror det er ved at vær overstået - heldigvis.

Jeg fik rettet lidt op på kosten her til aften da jeg fik spist 240 g laks og en masse grøntsager. Så jeg endte på 2300 Kcal med 22 % protein, 62 % kulhydrat og 16 % fedt.

Link to comment
Share on other sites

Kost i går: 2700 Kcal :mad:

Styrketræning den 4/2

Miletary press:

10 x 1 x 41 kg - 10 singler med 4 kg under min 1 rep max er jeg nok så tilfreds med

5 x 5 x 31 kg

Incline DB press:

1 x 5 x 24 kg - progression i kg skulle prøves - men det kom til at sætte sit præg på resten. Jeg fik dem kun lige grindet opp til 1 rep.

2 x 6 x 22 kg

Close grip bænk

3 x 6 x 51 kg - måtte bruge den elendige "saddel bænk" - så jeg ved ikke om dette var "ok" eller "skidt"

Mavemaskine:

3 x 8 x 37,5 kg

:banana: :banana: :banana:

Nye "historier ala december" i pipelinen... :smile:

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Hvis du gerne vil igang med svøning skal du passe på med at springe over. Vand er et helt andet medie hvor tyngdekraften ikke er halvt så simpel som på landjorden. Det kræver tilvænning.

Tror det ville være en god ide at hoppe i baljen alligevel for at holde/udbygge fornemmelsen for vandet. (også selvom du hiver intensiteten ud af træningen.

Mads

Link to comment
Share on other sites

Du har helt ret Mads :blush:

Styrketræning lørdag den 5/2

Lørdagstræningen er hermed genindført - bare med goodmornings i stedet for dødløft. Jeg har brug for rygtræningen, men ikke for den ekstra restitutionstid som dødløften kræver - og så gider jeg ikke det der med at skulle stable skiver for at få stangen op i højde til dødløft..... :wink:

Goodmornings:

7 x 1 x 61 kg

3 x 5 x 46 kg

Beskedent udlæg - længe siden så jeg var lidt forsigtig. Jeg øger til 10 singler i næste uge, og så til 5 x 5 ugen efter.

Træk til bryst:

3 x 8 x 57,5 kg

Db curls:

3 x 8 x 14 kg

Det var det. 2 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Attack of the comfort Zone - AFVIST

Søndag eftermiddag og jeg er rigtig lad og doven. Jeg har konstateret at det er morderligt koldt uden for....... Mand der er langt ind til Scala og i øvrigt er jeg rigtigt godt i gang med et stykke hjemmeside snekkeri som forvejen har ført til at jeg aflyste en socia aftale..... Jeg bliver enig med mig selv og en jeg sludre med på messenger om at det er ok at udsætte træningen til i morgen...

En beslutning kan efterfølges at indifferens, fortrydelse eller indre ro. Nogen indre ro indfandt der sig ikke og 20 min efter var jeg alligevel på cyklen og på vej VIG BORT elendige frister - vig bort comfort zone!!!

Det var en 70 min udholdenhed jeg skulle køre - med Christina Peick på instruktør cyklen.

Programmet efter opvarmningen - sådan ca:

4 min stående enkelttakt

1 min siddende

4 min stående

1 min siddende

4 min stående

1 min siddende

1 min siddende mellemtakt

2 min stående mellemtakt

3 mi siddende

3 min stående mellemtakt

2 min siddende mellemtakt

4 min stående mellemtakt

15 min med 1 min stående enkelttakt - 1 min siddende enkelttakt

10 min med 1 min stående mellemtalkt - 1 min siddende mellemtakt - man kørte med dobbeltakt og lav belastning ind til man var klar til at deltage efter det hårde enkelttaktspas

15 min enkelttakt - man kunne følge Christina op og ned eller bare køre som man ville

I sandhedens tjenste var det ikke så meget jeg stod op i dag - jeg kørte dog med i 1 min op/nen enkelttakts passet det meste af vejen.

Jeg har ikke meget udholdenhed i muskler ne stående og kan mærke diæten - den er muligvis en tand for skarp. Tager det op med diætisten i morgen.

3 x :banana:

post-125-1107711635_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

For lidt lidt træning og for lav intensitet + 3-4 løse dage med sociale arrangementer hvor jeg har undervurderet Kcal indtaget = konsekvensen der kan aflæses i grafen i min signatur. Først troede jeg at jeg havde taget på - men uhada - jeg havde glemt at smide mine sko inde vejningen.

Det her er klart utilfredsstillende - jeg må anstrenge mig mere og holde diciplinen!!!

Sur dag .- men nu videre!!

Link to comment
Share on other sites

Arne, nu går vægten altså ikke bare konstant nedaf..... der vil komme perioder, hvor der ikke sker ret meget ! keep on fighting :devil::devil: og vær glad for hvad der er sket indtil videre ! du kender vejen ... og vi skal nok holde dig til ilden :poking::poking:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Arne, nu går vægten altså ikke bare konstant nedaf..... der vil komme perioder, hvor der ikke sker ret meget ! keep on fighting  :devil:  :devil:  og vær glad for hvad der er sket indtil videre ! du kender vejen ... og vi skal nok holde dig til ilden  :poking:  :poking:

/Vivs

<{POST_SNAPBACK}>

Det ved jeg - og stoler på Vivs :smile:

Styrketræning tirsdag den 8/2

Spændende dag i dag - selv om jeg ikke regner med at blive specielt glad sidst på aftenen - det bliver jo nok "Vagthavende Fjog" og Bent Betjentsen(citat ATS på bagsiden af Politiken) igen.....

Nå det var træningen:

Hovedret:

Bænkpres:

10 x 1 x 68,5 - tungt men godt

2 x 5 x 58,5 kg - så langt så godt

1 x 4 x 58.5 kg - hmmm - tog 2 min pause derefter

1 x 5 x 58,5 kg

1 x 3 x 58,5 kg øv....

Jeg kan godt øge i singlerne i næste uge - men 5 x 5 bliver med 58,5 igen

Db Skulderpres:

1 x 8 x 16 kg

2 x 5 x 16 kg - på den igen i næste uge

Mavemaskine:

3 x 8 x 37,5 kg - hvem sagde noget om progression :blush:

Sideorders:

Squat:

2 x 5 x 71 kg

BB row

1 x 5 x 61 kg

1 x 4 x 61 kg

Bare for ikke at glemme øvelserne - stangen lå der klar i begge tilfælde...

3 x :banana:

Jeg ønsker (næste) alle en god valgaften :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share