Arnes log - 5 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg må hellere genoptage den daglige kostberegning og logføreingen af den - ellers sejler det bare :wink:

Dagens kost: 2450 Kcal - heraf 18 % Protein og 72 % Kulhydrat. Anden af prots skal kalrt op i de kommende dage.

Link to comment
Share on other sites

Hey Arne

Igen igen igen, skal vi sige tillykke til dig :4thumbup: :sun: ..det er dejligt at se, at det igen går den rigtige vej :smile:

Træning to gange om dagen 6 dage om ugen....well... bare du husker på at selv MZ's ord ikke er lov, der kommer ingen politi efter dig og straffer dig, hvis du en dag føler det er i overkanten :poking::blush: (undskyld MZ :smile: ) .. det er muligt, jeg har jo selv gjort det en længere periode, men det er også der, man på et tidspunkt siger jeg gider ikke mer' og så sejler alting.. med mindre man har nogen der holder en i ørerne, og det har du jo, Arne :poking::innocent:

Keep up the good work :smile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Hey Arne

Igen igen igen, skal vi sige tillykke til dig  :4thumbup:  :sun:  ..det er dejligt at se, at det igen går den rigtige vej  :smile:

Træning to gange om dagen 6 dage om ugen....well... bare du husker på at selv MZ's ord ikke er lov, der kommer ingen politi efter dig og straffer dig, hvis du en dag føler det er i overkanten  :poking:  :blush:  (undskyld MZ  :smile:  ) .. det er muligt, jeg har jo selv gjort det en længere periode, men det er også der, man på et tidspunkt siger jeg gider ikke mer' og så sejler alting.. med mindre man har nogen der holder en i ørerne, og det har du jo, Arne  :poking:  :innocent:

Keep up the good work  :smile:

/Vivs

<{POST_SNAPBACK}>

Tak tak Vivsen :smile: . Nu er det ikke MZ' s "diktat" - men nåede som jeg nåede frem til efter at vi havde diskuteret det frem,og tilbage. :smile:

Link to comment
Share on other sites

:cooldance: Rigtig god arbejdslyst med alle passene Arne. Jeg vil fortsat spændt følge med.  :hippy: You'll succeed  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Tak frk. Sild :smile:

Stille og rolig genopstart på styrketræningen

Bænkpres:

2 x 10 x 30 kg

3 x 6 x 50 kg

Goodmornings:

2 x 5 x 30 kg

3 x 6 x 50 kg

Military press:

3 x 5 x 25 kg

Machine back flies

3 x 6 x 45 kg

Mavemaskine:

3 x 10 x 25 kg

Incline DB press:

3 x 8 x 18kg - styrken er ikke havd den var for 3 uger siden - men sådan er det

Stille og roligt: 2 x :banana:

I eftermiddag: Spinning hos frk. Peick - dagsformen afgøre om det bliver 1 eller 2 timer.

Link to comment
Share on other sites

Dagens 2. træningspas blev en lidt unispireret spinning II. Ok mellemintensitets træning, det er hvad der er at sige om det.

Det er lidt trælst at både Chris, Anette Berg og Christina Peick er væk for øjeblikket - man kommer til at savne stemningen og energien som de kan tilføje.....

2 x :banana:

post-125-1111513974_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning den 23/3

Jeg kan ikke både øge volumen og øge/holde intensiteten samtidigt. Derfor var dagens første træning en stille og rolig omgang:

Crosstrainer: 15 min jævnt arbejde ved omkring skalatrin 6 (Fysiologisk skala fra 1 til 10)

DB skulderpres:

3 x 6 x 12 kg

En arms roning:

3 x 5 x 22 kg

Træk til bryst:

3 x 6 x 55 kg

Mavemaskine:

3 x 10 x 27,5 kg

Der vil blive en del af den slaks blandede træninger - jeg vil selvfølgelig gerne være stærkere og komme i bedre kondition, men det primære er at brænde Kcal af og vedligeholde muskelmassen samtidigt - derfor skal volumen op - uden at der går "fedforbrændingszone lavintensitet" i den - kombineret med nogle højintensive pas ind imellem.

Link to comment
Share on other sites

Eftermiddagstræning - endte med at gå sukkerkold

Træningsmenuen var fin - en spin III og en II med det gode Kurt Mørk. Jeg kørte lidt mit eget ræs, jeg holdt mig på 7-7,5 det meste af vejen i III timen. Jeg gav den faktisk mere gas i II timen. Jeg havde ikke sukker i flaskerne - og det hævnede sig. Efter 30 min af 2. time måtte Arne kravle ud af lokalet - helt sukkerkold - lige pludselig var den der bare - den der mur. Jeg rystede og kunne ingen ting - ikke spor behageligt. En energibar og 20 min senere var jeg fin igen :smile:

:banana: :banana: for de 84 minutter det blev til

Ingen pulskurver i dag - fik slettet dem fra uret...

I morgen først styrketræning og siden træning på den hjemlige spinningcykel

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning den 24/3

Goodmornings

5 x 5 x 50kg

Bænkpres:

2 x 3 x 55 kg

2 x 5 x 50 kg

Military press:

4 x 5 x 25 kg

Pull over:

4 x 10 x 22 kg

Mavemaskine:

3 x 10 x 25 kg

Cabel flyers:

3 x 6 x 25 kg

En del kæbe med spock

3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Træerne vokser ikke ind i himlen, Rom blev ikke bygget på en dag... fornuften (læs forhandlinger mellem vilje og muskler) dikterede at jeg kun skulle træne en gang i dag - og således blev det.

Kostmæsigt ender jeg på ca 2300 Kcal denne dag.

Link to comment
Share on other sites

Spinning III den 25/3

Min moral var dårlig i dag - ikke så snart var jeg kommet på spinningcyklen før jeg begyndte at finde på alle mulige undskyldninger til at stå af før tid.... Det blev ikke bedre da vi kom igang. Jeg havde virkeligt svært ved at hold tempo i stående mellemtakt og de første 25 min var jeg en :chicken: med belastningsknappen. Det gik ok da vi skulle køre tung enkelttakt, men rigtigt godt blev det først da vi fik 8 min. til frit arbejde - det skulle bare være hårdt. Her fandt jeg omsider frem til de indre spinningdyr og begyndte at nyde det...

Programmet efter opvarmningen:

Mellemtaktsserie - pyramide:

30 sek stående

1 min nede

45 sek stående

1 min nede

60 sek oppe

1 min nede

90 sek oppe

1 min 30 sek nede

120 sek oppe

1 min 30 sek nede - og hele vejen ned igen i omvendt rækkefølge

Derefter 12 min tung enkelttakt - skiftevis 2 min nede - 2 min oppe

Så 8 min fri - jeg kørte enkelttakt som lå på omkring 70 - mest siddende men også oppe og stå - umidelbart efter 2 mkin stående enkelttakt sluttende med 30 sek spurt.

Det begyndte skidt og endte ok - men mere end :banana: :banana: kan det ikke blive til.

post-125-1111747284_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cykeltime med forhindringer

8.55-9.10 Jeg cykler lang søerne i København og NYDER foråret - HERLIGT

9.12-9.18 Er ved at klæde om i Scala - skal køre en "påskeevent" spinningtime - KATASTROFE!!! INGEN CYKELBUKSER I RYGSÆKKEN.....

9.20-9.30 - Jeg drøner langs søerne i København med kurs mod min bolig på Østerbro..

9.30-9.23 - Pisker op ad trappen - finder bukserne og ned ad trappen igen

9.33-9.38 - Køre med kurs mod Parken

9.38-9.41- Lyn omklædning

9.45-10.40 - Køre spinning III med vikar Jan Jappe - FREMRAGENDE instruktør med LOUSY musiksmag..... Jeg køre med meget mere enrgi end de seneste dage - rigtig god time. Jeg ender med et pulsgennemsnit på 81 - lige et slag under min grænse for et 8 tal. Jeg har ændret farverne på mine pulskurver. De blå felt er et 6 tal og derunder, det gule repræsentere et 7 tal, det grønne 8 og det røde 9 og 10.

På trods af de lidt kaotiske omstændigheder en rigtig god gang træning til 4 x :banana:

post-125-1111834083_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dagens anden session

I går røg det 2. pas på den dårlige morals alter - ikke i dag :smile:

Squat:

2 x 6 x 51

2 x 5 x 56 kg - man skal starte et sted...

Bænkpres:

3 x 6 x 51 kg

2 x 5 x 56 kg

Machine backflies

3 x 6 x 50 kg

Mavemaskine

4 x 10 x 30 kg

Benpres:

1 x 10 x 190 kg

2 x 10 x 220 kg

Military press:

3 x 6 x 30 kg

En god eftermiddag i Parken :smile::banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træing

Blød spinning II - en stille og rolig start på træningsugen - gennemført på en intensite svingende mellem 6 og 7.5

2 x :banana:

post-125-1112005557_thumb.jpg

Ugestatus for uge 12

Gennemført træning

1 x spinning III+II

3 x spinning III

1 x spinning II

1 x kombineret let cardio -let styrke

3 x styrketræning

I alt 9 træningspas.

Kommentarer til træningen

Det har været en fornuftig træningsuge. ) pas er tilfredsstillende - det ville være halsløs gerning at gå direkte fra 4-6 træningspas til de 12 jeg har tænkt mig at ende op med i lang tid fremover.

Jeg havde en enkeltdag med rigtig dårlig træningsmoral - som heldigvis blev efterfulgt at en rigtig god træning dagen efter - nu venter jeg bare på vejningen i morgen - det bliver meget spændende!

Træningen i den kommende tid

Det vare ikke længe før raceren kommer af stalden - jeg havde nok været ude i påsken hvis cyklen havde været klar - den skal lige have en ny kæde.

Jeg skal tilbage til svømningen igen - jeg nød det jo faktisk, så det genoptages. Alt i alt skulle det gerne give lidt mere variation i cardiotræningen. Køre jeg kun spinning - så tror jeg at det bliver for surt - pluds at jeg let arkumulere træthed i bestemte muskler. Det kan jeg mærke lige nu - de musker der skal arbejde meget hårdt statisk når jeg står op har det ikke specielt godt lige nu.

Helbred

Grønt lys i alle lamper - med undtagelse af den venstre fod der stadig drille ind imellem - mere mellem træning end under. Jeg må igan med Felden gel igen.

Humør

Det er mere komplekst. Jeg er ikke trist eller noget - jeg har det faktisk helt ok... Men alt er ikke godt alligevel. Mit engagement er ikke voldsomt og jeg gider ikke rigtigt være sammen med andre. Det er som om jeg har mistet noget af "den tynde væg" og mit engagement som jeg tidligere har skrevet om. Jeg har en mistanke om at det slyldes den medicin jeg får - jeg tror jeg skal prøve en aftrapning fra Abilifyen - selvom den også gør meget godt for mig....

Det var ordene for denne gang :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens 2. session:

Bænkpres:

2 x 6 x 50 kg

3 x 3 x 60 kg

Goodmornings:

2 x 6 x 50 kg

3 x 5 x 60 kg

Bænkpres:

3 x 3 x 60 kg

Træk til bryst:

3 x 6 x 60 kg

Machine rows:

4 x 5 x 55 kg

Mavemaskine:

3 x 6 x 32,5 kg

Military press:

3 x 3 x 35 kg

3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Kosten i dag ender på 2300 Kcal - heraf 24% fra protein (Pulver er ansvarligt for en del)

Jeg spiser rigtigt fornuftigt for øjeblikket - men jeg har ikke helt indfriet mine ambitioner om at bryde de sidste barriere i min kræsenhed.... Det bliver heller ikke ige nu det sker... der er stadig 8 måneder tilbage af 2005....

Link to comment
Share on other sites

men jeg har ikke helt indfriet mine ambitioner om at bryde de sidste barriere i min kræsenhed.... Det bliver heller ikke ige nu det sker...

:nono: ooohhhh :nono::raisebrow::nonono: Har du prøvet det med små bitte skridt - en ting ad gangen ? i små doser ? :poking:

:banana3:

ps good luck med vejningen idag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ugens vægttab: 3,7 kg!

Det føles helt godt!! :smile:  :smile: :banana3: Den nye "gamle" tilgang virker sørme!

<{POST_SNAPBACK}>

Vildt :4trumpet: Keep it up (eller bare derhenad)

Faktisk temmelig vildt, når man tager i betragtning at du "kun" har lavet ca 9 timers motion, er det ikke? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share