Arnes log - 5 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Lørdags træning - spinning udholdenhed med vikar om hvem ikke meget skal skrives

Timen kørt i hyggeligtg selskab med Niske. Jeg kørte roligt under den første lange mellemtakts serie - da vi så kom til en serie med 5 x(45 siddende tungt arbejde - 15 sekunder stående angreb) og 5x(30 sekunder tungt sidende - 30 sekunder stående angreb) begyndte jeg at give dengas. Den sidste serie bestod af:

4 min siddende mellemtakt - 1 min stående enkelttakt

3 min siddende mellemtakt - 2 min stående enkelttakt

2 min siddende mellemtakt - 3 min stående enkelttakt

1 min siddende mellemtakt - 4 min stående enkelttakt

Her gav jeg den også godt med gas. Ok træning på en dag hvor kroppen ikke var helt med.

3 x :banana:

post-125-1109415268_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg kørte roligt under den første lange mellemtakts serie - da vi så kom til en serie med 5 x(45 siddende tungt arbejde - 15 sekunder stående angreb) og 5x(30 sekunder tungt sidende - 30 sekunder stående angreb)

Øhhh - lyder da ikke som en udholdenhedstime?? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kørte roligt under den første lange mellemtakts serie - da vi så kom til en serie med 5 x(45 siddende tungt arbejde - 15 sekunder stående angreb) og 5x(30 sekunder tungt sidende - 30 sekunder stående angreb)

Øhhh - lyder da ikke som en udholdenhedstime?? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej det har du helt ret i!

Link to comment
Share on other sites

Tak skal du ha' Panda :smile:

Kamp mod elementerne - samt en spinning III med hr Spock på podiet

Den hårdeste del af dagens træning var næsten kampen mod snemasserne på vej til, og ikke mindst på vej hjem fra, træningen. København slap sidste gang - men til gengæld er det åbenbart os det skal gå ud over denne gang. Modbydeligt glat er det derude nu.

Inden timen fik jeg lige hildst på Spinningsilden som havde kørt timen før, håber at vi snart får kørt den samme time :smile:

Mr Spock var i god form på podiet og havde lavet et super program. Efter opvarmningen:

3 x (5 min siddende mellemtakt efter 7-7,5, 1 min siddende enkelttakt og så 3 min stående angreb efter 9,1 min rul)

Så 3 min pause og så en enkelttaktsserie:

1 min ned - 1 min op

2 min ned - 2 min op

1 min ned - 1 min op

3 min fuldt angreb - og det var så det.

Jeg havde en fin time og følte mig dejligt stærk når vi angreb. Topkarakter kan timen dog ikke få - så skulle jeg havet kørt med mere intensitet under de 3 x 5 min siddende mellemtakt. God træning var det dog med et program der passer mig perfekt - jeg fortrækker så langt angreb frem for mellemtaktsserier stående. Angreb vil sige at man "køre væk fra musikken" tempoet i musikken var til 65-70 rpm og man forsøger så¨at presse tempoet op på omkring 80-85 - kan man nå mellemtakten er der for lidt belastning på.

Alt i alt tæt på en perfekt time - og det er skønt at mærke at jeg bliver stærkere for hver gang. Foden mærker jeg stadig en smule til - god opvarmning er meget vigtigt - men så går det fint - jeg mærkede ikke noget til den efter de første 10 min.

:banana: :banana: :banana: :banana3:

post-125-1109705792_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Til lykke med vægttabet. Det, der imponerer mig mest er, at du kan være så meget i kalorieunderskud, som 2 kg/uge kræver og alligevel have energi til at gi' den gas til træningen. Fra mig selv ved jeg, at selv et meget mindre kalorieunderskud kan dræne mig for al overflødig energi :dry:

Er det viljestyrke altsammen?

Link to comment
Share on other sites

Til lykke med vægttabet. Det, der imponerer mig mest er, at du kan være så meget i kalorieunderskud, som 2 kg/uge kræver og alligevel have energi til at gi' den gas til træningen. Fra mig selv ved jeg, at selv et meget mindre kalorieunderskud kan dræne mig for al overflødig energi :dry:

Er det viljestyrke altsammen?

<{POST_SNAPBACK}>

Forklaringen er nok glæde ved tæningen. I går følte jeg mig helt drænet for energi inden træning - men så snart pulsen kom lidt op fik jeg et kick - som er ekstra stort nu efter skadespausen. Viljestyrke spiller vel en rolle - men det er mere i den daglige kamp mod fristelserne. Viljestyrke er en meget svag kraft over for cravings - men det hjælper at jeg har mandag klokken 12 som fast sigtepunkt - her møder jeg vægten på CMRC og min kære diætist Tine - og jeg gider ikke være en af dem som sidder og hælder dårlige undskyldninger ud - så det er bare med at passe kost og træning!

Link to comment
Share on other sites

45 minutter på syregrænsen

Efter en lang pause, pga forberedelser til Race across America, var Chris tilbage på podiet i dag - og det blevtil en lidt ekstrem udholdenhedstime.

Nu når vi er ved RAAM - det er et cykelløb på 5200 Km fra San Diego til Atlantic city - altså tværs over USA, som Chris skal køre til sommer. Det er et ekstremt løb som ikke køres i etapper - hver rytter køre så længe hvert døgn som han/hun orker og sover hvor man nu er kommet til -. vinderen sdste år kørte løbet på ca. 8 dage....

Chris har lige kvalificeret sig ved at køre 845 km på 24 timer i et ekstremløb i Florida - både dette løb og RAMM er "no drafting" løb - dvs. det er forbudt at ligge på hjul...

Tilbage til aftenens time. Vi begyndte (efter opvarmningen) med 10 min i siddende enkelttakt, derefter 10 min stående (som jeg kom igennem med 40 sek. nede) 2 minutter siddende og så stående resten af vejen i varrierende kadance - dvs. stående arbejde i ca 36 minutter i træk - ikke for tøsedrenge - og heller ikke helt for mig (nej det er ikke det samme) - konceptet med ca 55 minutter i enkelttakt passede mig derimod glimerende - når jeg sad ned kørte jeg rigtigt tungt - på eller lige over "syregrænsen" - de sidste 25 minutter var et langt sug - ren spinners high - pragfuldt!!!!!

Jævnt arbejde ved intensiteter på 85%+ er optimale betingelser for at komme i denne herlige tilstand: Super time - super træning - næsten ingen fodsmerter - det må give :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

post-125-1109878913_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ny "træningspartner"

I dag kom en ny trænningspartner ind af min dør - båret ind af de kære mennesker herinde kent som "Niske den tavse" og Vivsen. Jeg vil gerne have lov til at præsentere denne min nye partner, så her er den:

cykel.jpg

Det er Niskes som jeg har lånt for en tid. Ideen er at bruge den så godt som hver morgen og ellers på dage hvor der ikke er tid til anden træning. Jeg vil ikke sætte mig meget ambitiøse mål med den - jeg ved at jeg nok sjældent vil gide at træne mere end 30 min af gangen her hjemme - så det har jeg vedtager er helt ok - også da det jo er et supplement til min "normale" træning - ikke en substitut.

Cyklen blev "indviet" for lidt siden. Jeg kørte 30 min, heraf 5 min desideret oppvarmning. Kadancen blev varrieret mellem enkelttakt (Musik: Nothern Exposiure) og mellemtakt og jeg var også lidt oppe at stå. Jeg kørte på pulsen som blev holdt mellem 74-75% og 82% - og sådan vil det typisk være når jeg bruger cyklen. (Den ligner på en prik gode gamle "nr.37" fra Parken - jeg bliver helt nostaltisk....)

Endnu engang tak til Niske for lån - og til Vivsen for at være flyttefirma!

Dagens pulskurve vedhæftet. Hjemmetræning uden for MUBSVET

post-125-1109945513_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Arne>Jeg mener at kunne huske, at du bor i lejlighed. Larmer sådan et dyr ikke ukristelig meget - til gene for dine uden tvivl fortræffelige naboer?

<{POST_SNAPBACK}>

Den eneste bekymring der er grund til at have for mine naboer, er pga musikken som bliver spillet højt! Houserytmer er ikke nabovenlige :tongue: Heldigvis kender vi hinanden godt her i opgangen - og jeg ved de siger til på en venlig måde, hvis det bliver for meget. Cyklen larmer ikke ret meget - slet ikke sammenlignet med da jeg havde en ConceptII romaskine.

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Jeg så dig lige kort i nyhederne da jeres nye hold blev præsenteret. Det klæder dig med det nye hår :wink:

Og tillykke med det flotte vægttab, det går jo strygende. Hvor meget er du nede på efterhånden?

<{POST_SNAPBACK}>

Tak tak :smile: - Den oplysning får du, som jeg har været inde på for en måneds tid siden, ikke. Jeg oplyser vægttabet - ikke andet - og jeg forklare heller ikke hvorfor det er sådan. Håber på din forståelse herfor.

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Jeg så dig lige kort i nyhederne da jeres nye hold blev præsenteret. Det klæder dig med det nye hår :wink:

Og tillykke med det flotte vægttab, det går jo strygende. Hvor meget er du nede på efterhånden?

<{POST_SNAPBACK}>

Tak tak :smile: - Den oplysning får du, som jeg har været inde på for en måneds tid siden, ikke. Jeg oplyser vægttabet - ikke andet - og jeg forklare heller ikke hvorfor det er sådan. Håber på din forståelse herfor.

<{POST_SNAPBACK}>

Ups ja, det havde jeg helt glemt. Sorry :blush:

Link to comment
Share on other sites

Til lykke med dyret. Den ser meget sejere ud end min :dry: faktisk helt prof-agtig.

Jeg håber det er korrekt de ikke larmer; ellers er min underbo nok ikke så glad for mig de dage jeg sætter mig på den efter midnat. Men han har ikke sagt noget, så du har vel ret....

Link to comment
Share on other sites

Spinning i Scala

Også Spinningsilden (kvinden der køre tungt i enkelttakt og så holder samme belastning i mellemtakt :blink: ) og Niske havde fundet vej til Scala og Christinas Peicks time denne søndag - Niske tyvstartede endda med II timen før Udholdenhedstimen.

Christina havde vist lidt travlt i dag, så timen blev kun på 60 min. - lidt kort. De 60 miutter var der imdlertid ikke noget i vejen med. Jeg kørte med i det meste - 5 min i stående mellemtakt, som skulle køres efter 6,5 ("let andstrengende arbejde") sprang jeg dog over og sad ned - jeg kan ikke køre stående mellemtakt under 8-8,5 - sådan er det. Ellers flød det ganske fint for mig.

Mere end 3 x :banana: kan det ikke blive til - men helt ok træning.

post-125-1110130098_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du for da høvlet noget fedt fra kroppen må man sige.

Imponerede du kan holde til alt den spinning, har kun prøvet en time i

hele mit liv og det var 59 minutter for meget!

Det går da ikke længe i det tempo før du er en streg i luften :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Du for da høvlet noget fedt fra kroppen må man sige.

Imponerede du kan holde til alt den spinning, har kun prøvet en time i

hele mit liv og det var 59 minutter for meget!

Det går da ikke længe i det tempo før du er en streg i luften :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Der er en del kg til pindstadiet - men det går da meget godt - det skal indrømmes :smile:

Det er ikke noget problem at holde til spinningen - mit hoved ville gerne køre mere end min halvgamle krop kan - jeg elsker det simpelthen :smile:

Aftentræning:

25 min på spinningcyklen til Blondies greatest hits

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share