Arnes log - 5 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Træningsplan for denne uge:

Tirsdag morgen:

Styrketræning i Parken

Tirsdag aften:

Hjemmelig spinding og en tabata i en eller anden øvelse

Onsdag formiddag:

Cykling og træning i Zacho gym

Onsdag aften: Hjemmelig spinding

Torsdag morgen

Styrketræning i Parken

Torsdag eftermiddag/aften crosstrainer i Parken

Fredag morgen: lang spinding event i Parken

Lørdag og søndag: Racercykel og måske en gang styrketræning lørdag

Edited by Morten Z
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Der skal noget svømning ind i ovenstående - ved ikke lige hvor - men det løser sig...

Styrketræning i Parken

Mit døgn med dårlig mave og minussøvn har åbenbart haft en forsinket effekt - sjældent - hvis nogensinde - har jeg følt mig så kræftløs til træning. Programmet blev derfor kort.

Bænkpres:

1 x 8 x 30 kg

2 x 5 x 51 k

3 x 3 x 61 kg

2 x 5 x 50 kg

Siddende db skulderpres:

3 x 6 x 16 kg

Mave Maskine:

3 x 6 x 35 kg

Standing cabel flyes:

3 x 6 x 35 kg

1 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Der var ikke meget lyn over min racercykel da jeg i dag kæmpede mig op af Søborg Hovedgade med op til 94% i puls.... sølle 16 km/t kørte jeg hvor bakken var værst... Og nok er det en slem bakke efter københavns standard, men Muur de Huy er det ikke....

Nå men fin træning

Det med den gode træning fortsatte i M. Zachos garage gym. Jeg fik trænet en del sæt et bens benpres, 4 sæt crunches, 7 sæt bænkpres suppersættet med siddende laterals, 5 sæt hammer curls suppersættet med triceps kickbacks og endeligt 3 sæt en arms roning. Så trillede jeg hjem igen :smile:

3 x :banana:

Edited by Morten Z
Link to comment
Share on other sites

Styrketræning i Parken

Goodmornings:

5 x 5 x 55 kg

Military press:

5 x 5 x 25 kg

Træk til bryst:

5 x 5 x 67,5 kg

Mavemaskine:

5 x 10 x 30 kg

Roning i maskine (Af den type hvor man sidder med brystet op mod en pude og trækker):

5 x 5 x 55kg

Lidt forskelligt skulder/rotor cuff arbejde i kabel tingen

3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Roning i maskine (Af den type hvor man sidder med brystet op mod en pude og trækker):

5 x 5 x 55kg

Hvis du ellers ikke oplever bøvl med ryg/lænd, så kan du med fordel skifte ovenstående øvelse ud med Barbell Rows :smile: - evt. kombineret med Seated Cable Row hvis lænden i starten sætter begrænsningen.

<{POST_SNAPBACK}>

Jaja - men jeg var doven i dag :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Templet er faldet

Rammen om mange store oplevelser, mange gode øjeblikke og suplime oplevelser, stedet hvor mange MOL folk har fældet litervis af sved og oplevet endorfinerne bruse ud i kroppen - selve spinningens højborg med de gråhvide vægge med signerede cykeltrøjer, de velkendte huller i gulvet og den dejlige duft af mange timers kamp, er ej mere - templet er faldet!

Gulvet er brutalt blevet haket i stykker og dækket over med moderne hightech gulbelægning. trøjerne smidt ud og væggene malet over med SATS farver.... det bliver aldrig det samme igen.... æret være templets minde!

Store bededags evnent i Parken

Værtsparet Anette Berg og Peter Alminde var i top form i dag. De 90 minutter gik faktisk rigtigt hurtigt under deres inspirerende ledelse - med hjælp fra bla. Ramstein...

Vi kom igennem meget forskelligt - Peter tog sig mest af tempokørslen og Anette af det tunge arbejde.

Jeg selv kørte ok. Det blev ikke til meget stående. Det er vist mest en mental ting - jeg er bange for at skade min dårlige fod, det betyder at jeg spænder og køre helt forkert - og så bliver det en lidelse at køre stående....

Træningsmæssigt gør det ikke så meget, men det betyder lidt at jeg mistre følelsen af at være med i timen.

Når jeg ser på pulskurven, så vil jeg sige at jeg ligger 3-4 % under hvad jeg burde meget af tiden - men det hænger delvist sammen med at jeg sad i stedet for at stå op. Jeg var nu også godt brugt da vi nåede i mål - især mine balder var ømme - nok fordi jeg kørte goodmornings i går. Alt i alt en fin omgang træning - til 3 af de store :banana:

post-125-1114165687_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vi kom igennem meget forskelligt - Peter tog sig mest af tempokørslen og Anette af det tunge arbejde.

What a surprise :laugh::bigsmile:

Det nye gulv ser faneme godt ud - glæder mig vildt til at prøve det!

Jeg tror også at det vil betyde meget for lyden- der vil forekomme endnu mindre forvrængning, fordi gulvbelægningen ikke reflekterer så meget lyd som det gamle (hårde).

Link to comment
Share on other sites

Denne morgen kørte jeg min gamle morgenrute på 20 km på raceren - kort - for kort, men øj hvor var det koldt for mine tæer - heller ikke i år har jeg fået købt skoovertræk....

1 x :banana: - jeg skal op over de 30 km...

Link to comment
Share on other sites

Arne, den der kurve bliver bare pænere og pænere at se på :biggrin: Impressive!! :1356:

Det nye gulv ser faneme godt ud - glæder mig vildt til at prøve det!

Er du ikke mest på cyklen, når du er til spinning? :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror Spock har tænkt sig at lave nogle breakdance moves mellem spinningsessionerne :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh: Det ville jeg være med på :w00t::cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Takker for jeres pæne ord - og Fast - jeg vil være der og se det!

Endelig en god spinningtime

Mine balder brænder, min venstre knyst er revet til blods - men det er ligemeget, vi er 30 minutter inde i dagens spinning III time og endorfinerne pumper ud i kroppen på mig - som altid når det sker, på en dag hvor man slet ikke forventede det. Jeg kom til spinning uoplagt og med en kraftig DOMS i mine ben - men jeg var vred, vred på nogle samarbejdspartnere der har vist sig konfliktsky og har handlet unfair, en af dem hilste på mig kort inden timen - og så blussede vreden op (nej I får ikke historien) og allerede tidligt kom jeg op og køre på et 7 tal.

Rasmus kørte en lang opvarmning med støt stigende intensitet - og derefter gik det løs i stående enkelttakt - efter 9 minutter skulle vi så ned og køre mellemtakt i 20 sek af gangen, med 1 min stående imellem, det gjorde vi vist ialt 6 gange. Programmet derefter kan jeg ikke huske, ud over at der var en lille pause og at vi sluttede med 2 min siddende mellemtakt for fuld skrue på belastningen. Jeg havde det bare så fetd som man kun kan ha det når man ligger på 87-90% af maks og føler sig komplet usårlig! :devil::cooldance:

FEDT FEDT FEDT FEDT!!!! :banana: :banana: :banana: :banana: :banana3:

post-125-1114454814_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Tillykke med fedttabet Arne - til trods for modgangen, så se på kurven. Den går nedad! Med din fortsatte determination vil du nå dit mål. se på antal kg ift antal uger, det går jo som det skal!

Lidenskabelig beskrivelse af spinningtimen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er skam også tilfreds med vægttabet. Jeg er dog ikke helt tilfreds med mig selv. Jeg hat de sidste 3 uger haft 5-6 dage hvor jeg er faldet i - mere eller mindre. Min diætist forsøgte at overbevise mig om i dag at alle mennesker falder i en gang i mellem - og det har hun da ret i :smile: Jeg synes vare det er sket for mange gange - men det er da dejligt at det stadig går ned af!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er skam også tilfreds med vægttabet. Jeg er dog ikke helt tilfreds med mig selv. Jeg hat de sidste 3 uger haft 5-6 dage hvor jeg er faldet i - mere eller mindre. Min diætist forsøgte at overbevise mig om i dag at alle mennesker falder i en gang i mellem - og det har hun da ret i :smile:  Jeg synes vare det er sket for mange gange - men det er da dejligt at det stadig går ned af!

<{POST_SNAPBACK}>

Jeps, din diætist har helt ret :wink: . Så længe vægten stadig går nedad, så synes jeg ikke at du skal bruge krudt på at slå dig selv i hovedet med at du falder i indimellem. Hvis vægten begynder at stige.....så skal du stadigvæk ikke slå dig selv i hovedet, det kommer der ikke noget godt ud af, men så skal der selvfølgelig strammes op :smile: .

Eva :smile:

Link to comment
Share on other sites

Panda :smile:

Formiddagstræning: 2 x 8 km transportcykling (med fuld "spurt" op ad bakken på Søborg Hovedgade) samt syrketræning i M. Zachos garagegym.

Jeg fik lavet: Et bens benpres, incline db press, leg extensions. BB row, goodmornings og squat - i løbet af en god times træning. Fin træning til 3 gode x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Panda  :smile:

Formiddagstræning: 2 x 8 km transportcykling (med fuld "spurt" op ad bakken på Søborg Hovedgade) samt syrketræning i M. Zachos garagegym.

Jeg fik lavet: Et bens benpres, incline db press, leg extensions. BB row, goodmornings og squat - i løbet af en god times træning. Fin træning til 3 gode x :banana:

<{POST_SNAPBACK}>

Når nu du træner i Mortens garage. Træner han så med eller er det kun dig og så kigger han på eller hvad?

P.S. Godt at se at selvom du vakler lidt på livets vej, så fortsætter du stadig i den rigtige retning.

Link to comment
Share on other sites

Panda  :smile:

Formiddagstræning: 2 x 8 km transportcykling (med fuld "spurt" op ad bakken på Søborg Hovedgade) samt syrketræning i M. Zarchos garagegym.

Jeg fik lavet: Et bens benpres, incline db press, leg extensions. BB row, goodmornings og squat - i løbet af en god times træning. Fin træning til 3 gode x :banana:

<{POST_SNAPBACK}>

Når nu du træner i Mortens garage. Træner han så med eller er det kun dig og så kigger han på eller hvad?

P.S. Godt at se at selvom du vakler lidt på livets vej, så fortsætter du stadig i den rigtige retning.

<{POST_SNAPBACK}>

Jep mr. frys - kursen bliver ikke afviget en tomme - projektet skal lykkedes denne gang, der er ikke flere chancer! :devil:

Morten benytter skam lejligheden til at få trænet lidt også :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share