Arnes log - 5 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Morgenstyrketræning den 3/4

Goodmornings:

1 x 10 x 31 kg

3 x 5 x 51 kg

1 x 5 x 61 kg

DB incline press:

4 x 8 x 18 kg

DB en arm rows:

3 x 8 x 22 kg

Mavemaskine:

4 x 8 x 32,5 kg

Træk til bryst - smalt greb

4 x 8x 50 kg

Cebel flyers:

4 x 8 x 30 kg

53 min træning til 2 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dagens 2. træningspas - spinning udholdenhed

Daniel opbygger sine udholdehedstimer på klassisk vis. Hele timen var opbygget af blokke på 5 min hvor vi kørte det samme alle 5 min- og der var ingen kraftige skift i tempo mellem de enkelte blokke. Det for mig hårdeste element var 15 min stående enkelttakt - her var jeg ind imellem nede at side i 20-30 sek - dog ikke de sidste 7 min.

En rigtig god gang træning til 4 x :banana:

post-125-1112551865_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ugestatus for uge 13

Gennemført træning

2 x spinning II

1 x spinning udholdenhed

1 x spinning i Impulse Holte (svarer til en blød II/udholdenhedstime)

1 x 30 min på hjemmespinningcyklen

1 x 60 min på hjemmespinningcyklen

4 x styrketræning

I alt 10 træningspas

Komentarer til træningen

Træningen har været sådan ok. Der mangler noget intensitet - bortset fra timen i Holte hvor jeg kørte nogenlunde igennem, så har resten af konditionstræningen været på "fornuftig" mellemintensitet - der mangler 1-2 spinning III timer for fuld damp!

Det samme kan siges om styrketræningen . 4 fornuftige pass uden at presse citronen for hårdt - tid til at få noget intensitet tilbage!

Ugens vægttab

100 g = ingenting. Det var at forvente at det var mindre end i sidste uge - men det her er ikke godt nok - tirsdag til torsdag ødelage det hele - uden en stram periode fredag til søndag - ja så havde jeg taget lidt på. Jeg var stresset og spiste for meget - men det er en forklaring - ikke en gyldig undskyldning - det er mine tænder der tygger det jeg spiser - og det kommer kun ind i munden hvis jeg beslutter at det skal det....

Humør:

OK - glæder mig til at holde foredrag på Læsø på onsdag - og til at træne med mr. Blackmoore!

Denne uges træning:

Idag: Skullet havet kørt en II i morges - men faldt først i søvn efter 3 - så træning 6.30 blev ikke aktuelt. I aften køre jeg 2 timer hvis foden vil det...

Tirsdag: Styrke morgen og spinning eftermiddag

Onsdag: træning på Læsøe

Torsdag: transport fra Læsøe til København - måske jeg kan nå noget torsdag aften - jeg forsøger!

Fredag: Spinning morgen - styrke eftermiddag

Lørdag: Spinning morgen - hjemmespinning eftermiddag/aften

Søndag: Spinning hjemme smtidigt med Paris -Roubaix

Link to comment
Share on other sites

Spinning III + II

Jeg har lyst til at skrive en længere beretning - men jeg er for træt. Første time var helt suveræn - denne gang fik jeg intensiteten op hvor den skal være ind imellem.

Anden time startede godt - men jeg havde ikke sukker i kroppen til de sidste 20 minutter der bare blev rullet igennem.

Første time: :banana: :banana: :banana: :banana:

Anden time: :banana: :banana:

post-125-1112643458_thumb.jpg

post-125-1112643478_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Spinning III + II

Jeg har lyst til at skrive en længere beretning - men jeg er for træt. Første time var helt suveræn - denne gang fik jeg intensiteten op hvor den skal være ind imellem.

Anden time startede godt - men jeg havde ikke sukker i kroppen til de sidste 20 minutter der bare blev rullet igennem.

Første time: :banana: :banana: :banana: :banana:

Anden time: :banana: :banana:

<{POST_SNAPBACK}>

Det ser godt ud Arne! Dejligt at se, at du har fået din gamle signatur tilbage. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
....Ugens vægttab

100 g = ingenting. Det var at forvente at det var mindre end i sidste uge - men det her er ikke godt nok - tirsdag til torsdag ødelage det hele - uden en stram periode fredag til søndag - ja så havde jeg taget lidt på. Jeg var stresset og spiste for meget - men det er en forklaring - ikke en gyldig undskyldning - det er mine tænder der tygger det jeg spiser - og det kommer kun ind i munden hvis jeg beslutter at det skal det.... 

...

:4thumbup: Synes stadig, at du gør det meget flot Arne. Din kurve taler for sig selv. Masser af gode pas i loggen selvom du gerne vil optimere det endnu mere. Keep it up og husk at være tilfreds også ! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det ser godt ud Arne! Dejligt at se, at du har fået din gamle signatur tilbage. :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja den passer ligesom til projekt "Has left the comfortzone" :smile:

:4thumbup: Synes stadig, at du gør det meget flot Arne. Din kurve taler for sig selv. Masser af gode pas i loggen selvom du gerne vil optimere det endnu mere. Keep it up og husk at være tilfreds også !  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Enig med Spinningsilden. Den vigtigste ting i denne sammenhæng er at

du har selverkendelsen til at reflektere over hvor det gik galt og kan rykke

videre derfra !  :smile:  Keep going....

<{POST_SNAPBACK}>

Tak skal I ha - rart at have jer med i loggen! :smile:

Styrketræning og spinning II

Formidagssession:

Bænkpres

Machine rows

Benpres

Db incline pres

Pullovers

Alt 4 sæt af 8 rep

Aften:

Spinning II med Anette Berg.

Anette kørte endnu en fremragende time - med dejligt meget tungt arbejde. Jeg kunne godt mærke og se på pulsuret at jeg ikke var restitueret oven på de 2 timer mandag, pulsen var ikke meget for at falde efter toppe.

Efter opvarmningen kørte vi i enkelttakt:

5 min oppe efter skala 7

4 min ned - ekstra gear

3 min oppe - ekstra gear

2 min nede - ekstra gear

1 min oppe ekstra gear, efter skala 9

Så lidt ned af bakke og igang med en serie på 20 min igen:

2 min stående mellemtakt efter 7 (jeg sad)

2 min siddende mellemtakt efter 7

2 min stående enkelttakt efter 8

2 min siddende enkelttakt efter 9

3 min stående mellemtakt efter 7 (jeg sad)

3 min siddende mellemtakt efter 7

3 min stående enkelttakt efter 8

3 min siddende enkelttakt efter 9

Så en kort aktiv pause

2 min siddende mellemtakt efter 7

30 sekunders stående angreb

2 min siddende mellemtajt

30 sekunders stående angreb

Slut

Fremragende time - jeg kørte helt ok og der var HELT udsolgt bagefter...

4 x :banana:

I morgen holder jeg foredrag på Læsøe og træner der med Blackmoore - det ser jeg frem til! :smile:

post-125-1112727200_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

OK - glæder mig til at holde foredrag på Læsø på onsdag - og til at træne med mr. Blackmoore!

Glæder os til at dig herover til vind, salt, verdens mindste motionsrum og en forhåbentligt spændt ventede forsamling!

Link to comment
Share on other sites

Og når du så er kommet tilbage fra Læsø regner jeg med at se dig på Englandsvej, temperaturen er efterhånden til udendørscykling.

Jeg gi'r en vand på havnen :4thumbup:

Hyg

Hæg

<{POST_SNAPBACK}>

Your are on! :smile:

Tour de Læsø

Vi hænger og gynger i 800 fods højde over en spejlblank, og denne dag krystalklar, Roskilde fjord – under os flyver 4 svaner i perfekt svaneformation lavt over vandoverfladen…..

Vi passere Frederikssund og fortsætter ud over vandet, men der er hele tiden noget at se på, massevis af fugle og en hel del skibe passere under os på vores vej. Anholt med sin sandørken dukker op ude til højre og snart efter rejsens mål – Læsø ligger under os i næsten helt solskin -sådan en dag er Danmark altså et smukt land!

blackmoore.jpg

Blackmoore i plantagen på Læsø

Blackmoore tager i mod ved den lille flyveplads, eftermiddagen bruges på at køre øen tynd i den gamle blå Golf. Det er en smuk ø Læsø. I sys ligger sandenge der jævnligt oversvømmes af vand – det er her man ”altid” har lavet salt.

salt.jpg

Her laves salt

Fra 1100 tallet og frem til ca. 1730 var Læsø det tidligste eksempel på noget man må betegne som industri, arkæologerne har fundet mere end 1000 rester af hytter brugt til saltsydning – jeg får hele den spændende historie af Poul der er projektleder på det beskæftigelsesprojekt der i mere end 10 år har fremstillet sydesalt, tro mod de gamle metoder og samtidigt lavet udgravninger af de gamle produktionsanlæg. Vi ser kirker, plantage og fiskehavne – de lækreste fiskefrikadeller indtages i guds frie natur – en dejlig dag for en bybo fra København….

Træning bliver det også til – i noget der må kandidere til at være landets mindste center får jeg trænet bænkpres, Db rows, leg extensions, hammer curls ”omvendt” pec decs og nogle andre øvelser.

laesoecenter.jpg

5/6 af centeret!

Blackmore og viv står for det lækreste aftenmåltid med hel ovndampet torsk. – Så går det mod skolen hvor jeg skal holde mit foredrag. Skaren er ikke stor, del ville være at lyve – men det er et godt publikum og jeg kommer godt rundt om min egen historie – om at man er en vinder så snart man har taget beslutningen om at tage vare på egen helse og jeg får talt om motivation, daglig fysisk aktivitet, træning og kost – gid jeg havde været lige så god den anden dag i Holte.

Tak til comrade Blackmore og Karen Ko (det heder hun altså på MOL) for 1 dejlig dag og en sjat. Jeg glæder mig til at komme tilbage til øen igen!

Link to comment
Share on other sites

Godt at have dig herovre.. Både fagligt og personligt var det rigtigt A-okay!!!

fedt du gad krydse hele Danmark for det :bigsmile:

Responsen på dit foredrag var rigtig god :4thumbup: :4thumbup:

Og få så pillet et pr kg. af det bænkpress og få lidt mere fart på :poking::tongue::tongue: . Det er helt klart ikke triceps styrke der er grænsen for din bænk, men mangende fart og så kunne der godt bruges lidt mere styrke ved pecs.

Link to comment
Share on other sites

Godt at have dig herovre.. Både fagligt og personligt var det rigtigt A-okay!!!

fedt du gad krydse hele Danmark for det :bigsmile:

Responsen på dit foredrag var rigtig god  :4thumbup:  :4thumbup:

Og få så pillet et pr kg. af det bænkpress og få lidt mere fart på :poking:  :tongue:  :tongue: . Det er helt klart ikke triceps styrke der er grænsen for din bænk, men mangende fart og  så kunne der godt bruges lidt mere styrke ved pecs.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er glad for at høre at responsen i dag var god - og du har nok ret mht. bænken. Træning med mere fart og bredere greb er vejen frem...

Link to comment
Share on other sites

Styrke og spinning fredag eftermiddag

Styrketræningen:

Goodmornings

4 x 5 x 60 kg

Db incline press (flyers style)

4 x 6 x 18 kg

Mavemaskine:

4 x 6 x 35 kg

Military press:

4 x 7 x 30 kg

Spinning II med Anette Berg

Anette var fin, men der var godt nok mange der kørte som badebilleter og der manglede i den grad stemning i Parken i dag - det er generelt ikke så godt for tiden.

Jeg kørte selv helt ok - god belastning på hele tiden - men der var lidt for meget krise i muskulaturen hver gang jeg kørte stående - selv om jeg burde være restitueret...

I morgen skal jeg køre en "Flanderen rundt event" på Englandsvej

Dagenens træning: 3 x :banana:

post-125-1112977715_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kære Arne..

På trods af at du erkender at du i denne uge faktisk ikke har tabt dig ret meget, syntes jeg at din motivation er helt i top. Du erkender det, men kæmper videre, det er dæleme godt gået. mange vil nok bare have ondt af sig selv i en periode og falde i de forskellige faldgruber. Jeg kan se at du holder dig til de omkring 2200 kcal, men hvad indtager du i løbet af dagen ? Jeg ligger nemlig på nogenlunde samme energiindtag, men du har jo set mig og jeg er en del kilo mindre end du er. Jeg er da kostant sulten. Okay, jeg træner også meget cardio, er vist oppe over de to timer om dagen, men hvordan holder du diæten ? :4mewantfood:

Jeg følger dig og du skal vide at jeg syntes det er rigtig godt det du gør. Du er uden tvivl en god støtte for andre. :4thumbup:

Camilla (Hende som ikke havde spinnet før til marathonen på Frederiksberg) :blink:

Link to comment
Share on other sites

Kære Arne..

På trods af at du erkender at du i denne uge faktisk ikke har tabt dig ret meget, syntes jeg at din motivation er helt i top. Du erkender det, men kæmper videre, det er dæleme godt gået. mange vil nok bare have ondt af sig selv i en periode og falde i de forskellige faldgruber. Jeg kan se at du holder dig til de omkring 2200 kcal, men hvad indtager du i løbet af dagen ? Jeg ligger nemlig på nogenlunde samme energiindtag, men du har jo set mig og jeg er en del kilo mindre end du er. Jeg er da kostant sulten. Okay, jeg træner også meget cardio, er vist oppe over de to timer om dagen, men hvordan holder du diæten ? :4mewantfood:

Jeg følger dig og du skal vide at jeg syntes det er rigtig godt det du gør. Du er uden tvivl en god støtte for andre. :4thumbup:

Camilla (Hende som ikke havde spinnet før til marathonen på Frederiksberg) :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for de pæne ord kære Camila

Hvad indtager jeg, tja jeg starter ofte dagen med knækbrød/rugbrød med marmelade og ½ liter skummetmælk. Nogen gange bliver det til havregryn i stedet. I løbet af formiddagen får jeg et stykke frugt. Frokosten varriere meget. Det kan f.eks være 3 stykker rugbrød med røget laks og 1 glas mælk - men det kan også være en stor portion råkost. Om eftermiddagen får jeg et eller andet igen - ofte en proteinbar i forbindelse med træning. Til aften spiser jeg 3-400 gram grøndtsager og 180-230 g fisk af en eller anden art. Inden senge tid en banan eller lig. Jeg er ofte småsulten - undtagen i timerne efter aftensmad - men det generer mig ikke mere....

Link to comment
Share on other sites

Kære Arne..

På trods af at du erkender at du i denne uge faktisk ikke har tabt dig ret meget, syntes jeg at din motivation er helt i top. Du erkender det, men kæmper videre, det er dæleme godt gået. mange vil nok bare have ondt af sig selv i en periode og falde i de forskellige faldgruber. Jeg kan se at du holder dig til de omkring 2200 kcal, men hvad indtager du i løbet af dagen ? Jeg ligger nemlig på nogenlunde samme energiindtag, men du har jo set mig og jeg er en del kilo mindre end du er. Jeg er da kostant sulten. Okay, jeg træner også meget cardio, er vist oppe over de to timer om dagen, men hvordan holder du diæten ? :4mewantfood:

Jeg følger dig og du skal vide at jeg syntes det er rigtig godt det du gør. Du er uden tvivl en god støtte for andre. :4thumbup:

Camilla (Hende som ikke havde spinnet før til marathonen på Frederiksberg) :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for de pæne ord kære Camila

Hvad indtager jeg, tja jeg starter ofte dagen med knækbrød/rugbrød med marmelade og ½ liter skummetmælk. Nogen gange bliver det til havregryn i stedet. I løbet af formiddagen får jeg et stykke frugt. Frokosten varriere meget. Det kan f.eks være 3 stykker rugbrød med røget laks og 1 glas mælk - men det kan også være en stor portion råkost. Om eftermiddagen får jeg et eller andet igen - ofte en proteinbar i forbindelse med træning. Til aften spiser jeg 3-400 gram grøndtsager og 180-230 g fisk af en eller anden art. Inden senge tid en banan eller lig. Jeg er ofte småsulten - undtagen i timerne efter aftensmad - men det generer mig ikke mere....

<{POST_SNAPBACK}>

Som jeg vist før har skrevet, er det ikke kampen mod sulten, som imponerer mig - det er i første række et spørgsmål om motivation og viljestyrke - men derimod, at du kan opretholde et højt energiniveau, selv om du er i kalorieunderskud. Min personlige oplevelse er, at selv et begrænset energiunderskud fører til, at kroppen skriger på inaktivitet - et krav, som jeg har svært ved at honorere, men du går næsten i den modsatte grøft med langvarige spinningssessioner o.l. - og det finder jeg som nævnt imponerende. Fortsat god vind - måske ses vi på landevejene, når du får gang i den rigtige cykel.

Link to comment
Share on other sites

Well coqrouge, det falder mig ikke så svært - ved ikke hvorfor, men der er da dage hvor jeg kan mærke det, hvor jeg føler mig uoplagt og svag, men heldigvis er jeg mentalt afhængig af min træning :smile: Tak for de gode ønsker - og ja jeg skal nok holde øje efter din Principia - jeg er der ude næste gang vi får vejr som i påsken...

Dagens kost sneg sig op på 2550 Kcal - men det er også ok :smile:

Link to comment
Share on other sites

Spinningevent - Flandern Rundt

Jeg ville gerne havet skrevet en historie om koncentreret kørsel - rundt i rundkørseler, i udbrud med rulleskift, hurtige ryk op ad Bosberg og Muur.... Christian havde det hele med - stemningen i lokalet var i top - der var megen højlydt grim vejrtrækning i rummet...

Men jeg kan ikke skrive den historie - mine ben var døde og jeg blev håbløst sat på 5 ud af 11 stigninger vi skulle over... Håber at jeg på mandag kan se at det var pga kalorieunderskudet......

Niske og Tulle var også med og havde vist en noget bedre tur :smile:

Tak til Christian for initiativet - det er lidt af et arrangement med lærred på hele endevægen og projektor der viste de sidste 68 km...

2 x :banana: - jeg fik da trods alt forbrændt nogle Kcal på de 85 minutter.

post-125-1113049144_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ugens vætttab 600 gram.

<{POST_SNAPBACK}>

Det går virkelig fremad med dit vægttab da!!! :4thumbup: Når man ser på din kurve, kan man se, at du VIRKELIG går til den... Det rasler næsten af dig. :devil: Så bare hæng på! Også selvom det ikke går så hurtigt, som du gerne ville have...

Tror faktisk, at du dagligt spiser MEGET mindre end mig :blink: Ikke underligt, at du er træt af og til...

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share