Arnes log - 5 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Var i gården med tøj til tøre lige efter. Overbo til Arne: "Jeg kan slet ikke få det til at passe at du ind imellem spiller høj hård housemusik - hvad er det jeg ikke har forstået om dig Arne?".....

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh: Han/hun synes måske ikke, du virker som en rave-party teenager på E? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Overbo udstiller fordomme om, hvad nydelige gentlemen, der har passeret teenageårene og en sjat til, bør beskæftige sig med - en disciplin, som selveste MDK har gjort sig skyldig i her på MOL. Vi ska' gi' dem, ska' vi!

Selv lytter jeg (næsten) fordomsfrit til næsten hvadsomhelst - jeg kan f.eks. Køligbørns CD forfra og bagfra. Min datter på 4 mener, at hun er den centrale målgruppe. Faderen må så tilhøre den sekundære.....

Link to comment
Share on other sites

Var i gården med tøj til tøre lige efter. Overbo til Arne: "Jeg kan slet ikke få det til at passe at du ind imellem spiller høj hård housemusik - hvad er det jeg ikke har forstået om dig Arne?".....

<{POST_SNAPBACK}>

Det er godt at rykke lidt i folks fastgroede meninger en gang imellem.

Men dét der Strandvejsnoget? Hvis jeg skal cykle helt til Hellerup for at møde dig er der ikke kræfter til at køre hjem også :w00t:

Der er fedest på Ama'r :devil:

Hyg

Hæg

Link to comment
Share on other sites

Var i gården med tøj til tøre lige efter. Overbo til Arne: "Jeg kan slet ikke få det til at passe at du ind imellem spiller høj hård housemusik - hvad er det jeg ikke har forstået om dig Arne?".....

<{POST_SNAPBACK}>

Det er godt at rykke lidt i folks fastgroede meninger en gang imellem.

Men dét der Strandvejsnoget? Hvis jeg skal cykle helt til Hellerup for at møde dig er der ikke kræfter til at køre hjem også :w00t:

Der er fedest på Ama'r :devil:

Hyg

Hæg

<{POST_SNAPBACK}>

Bare rolig - jeg kommer også til Amager - Stierne på Amager Fælled er super til intervalarbejde - og så har jeg min Tour de Amager - ned af Amager Strandvej - Via Dragør og Kongelunden og hjem via Fælleden - det kommer lidt senere på sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Var i gården med tøj til tøre lige efter. Overbo til Arne: "Jeg kan slet ikke få det til at passe at du ind imellem spiller høj hård housemusik - hvad er det jeg ikke har forstået om dig Arne?".....

<{POST_SNAPBACK}>

Det er godt at rykke lidt i folks fastgroede meninger en gang imellem.

Men dét der Strandvejsnoget? Hvis jeg skal cykle helt til Hellerup for at møde dig er der ikke kræfter til at køre hjem også :w00t:

Der er fedest på Ama'r :devil:

Hyg

Hæg

<{POST_SNAPBACK}>

Bare rolig - jeg kommer også til Amager - Stierne på Amager Fælled er super til intervalarbejde - og så har jeg min Tour de Amager - ned af Amager Strandvej - Via Dragør og Kongelunden og hjem via Fælleden - det kommer lidt senere på sommeren.

<{POST_SNAPBACK}>

Sig lige til når den tur kommer... altså hvis du vil have selskab noget af eller hele turen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Du kan også prøve turen op langs Hillerødmotorvejen (med start Utterslev Mose). Du kan køre helt frit op til Farum da der kun er et reelt stop når man passerer Klausdalsbrovej. Ellers er der ingen forstyrrende sideveje og der er masser af plads til at overhale :4thumbup:

Det første stykke er måske ikke så skønt som turen langs Strandvejen med Rungsted Havn som mål (fed tur!), men det er ekstremt effektivt fordi det sidste stykke er fuld skrue med indlagt bakkespurter når man nærmer sig Farum.

Bare en strøtanke....

Og jeg synes man kommer langt hårdere afsted end til spinning hvis man samtidig har det rette musik i iPod'en når man kører udendørs....

Link to comment
Share on other sites

Du kan også prøve turen op langs Hillerødmotorvejen (med start Utterslev Mose). Du kan køre helt frit op til Farum da der kun er et reelt stop når man passerer Klausdalsbrovej. Ellers er der ingen forstyrrende sideveje og der er masser af plads til at overhale  :4thumbup:

Det første stykke er måske ikke så skønt som turen langs Strandvejen med Rungsted Havn som mål (fed tur!), men det er ekstremt effektivt fordi det sidste stykke er fuld skrue med indlagt bakkespurter når man nærmer sig Farum.

Bare en strøtanke....

Og jeg synes man kommer langt hårdere afsted end til spinning hvis man samtidig har det rette musik i iPod'en når man kører udendørs....

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for tippet - den rute er allerede på menuen - kørte den en del gange sidste år - dejligt fri for tværgående trafik som du skriver :smile:

Jeg kan af en eller anden grund ikke fordrage at cykle med musik i ørene - men sådan er vi så forskellige..

Link to comment
Share on other sites

Lidt styrketræning og eftermiddagss spin

Styrkedel:

Incline DB press:

6 x 10 x 18 kg

Supersættet med

:

Db enarms row

6 x 10 x 18 kg

Goodmornings

3 x 6 x 51 kg

Spinning II

Instruktøren på denne II time var en veloplagt spock.

Vi kørte et program med en indledende tempodel: 10 sek, 20 sek....60 sek stående mellemtakt med 1 min sidende imellem. Derefter 1,2,3 og 4 minutter i stående enkelttakt med 1 min siddende imellem og endelig en serie med 1 min stående enkelttakt, 30 sek siddende angreb, 30 sek pause - gentaget 3 gange.

Jeg kørte den indledende temposerie, men var en del nede at side i enkelttaktsdelen, simpelthen for at holde lidt igen på intensiteten - jeg kørte timen med et gennemsnit på omlring de 80-82% af makspulsen - fornuftigt.

3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Let lørdags hjemmetræning

Ind imellem må man være lidt kreativ... Jeg vidste at jeg ikke ville orke mentalt at sidde på spinningcyklen i 30 min med middel intensitet i dag - så jeg gjorde det at jeg kørte 3 x 10 min med 10 x råtræk med 30 kg i hurtigt tempo ind imellem....

ok træning på sådan en lørdag hvor krop og hoved har en tung, tung dag...

2 x :banana:

post-125-1115476800_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Bare lige en lille "jeg følger med" :wink:

Hvor er det fedt at se at din signatur bliver større og større som ugerne går og tabet bliver dertil svarende flere og flere kg :4thumbup:

Keep up the good work :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Bare lige en lille "jeg følger med"  :wink:

Hvor er det fedt at se at din signatur bliver større og større som ugerne går og tabet bliver dertil svarende flere og flere kg  :4thumbup:

Keep up the good work :4flex:

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for din dejlige hilsen her i min log :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dejlig søndag morgen med spinning

Der var brug for den store mentale forhammer for at få mig ud at døren i dag.... Hele kataloget af undskyldninger og bortforklaringer var i spil denne morgen... Jeg er tung, tung i hovedet - sikkert af at havet arbejdet en del med mig selv - mked udgangspunkt i tidligere omtalte Dr. Phil bog... Den lover jeg at skrive om i den kommende uge.

Afsted kom jeg heldigvis - og det er jeg jo nu ret så glad for :smile:

Dagens stand in for bortrejste Chris var Kurt Mørch. Kurt er en af de instruktører der har det der uforklarlige der skaber en intens stemning i et spinninglokale - han har en underspillet og diskret men alligevel intens karisma - man for ba1re lyst til at give den gas.

Programmet:

6 min opvarmning i mellemtakt

1 . serie:

3,4 og 5 min. stående enkelttakt med 3 min mellemtakt imellem

Aktiv pause 2 min

2. serie

4 x(40 sek siddende mellemtakt 20 sek stående)

1 min siddende enkeltttakt

4 x (30 sek. siddende mellemtakt 30 sek stående) (havde en lille mental blackout og sprang 3 gang stående over....)

1 min siddende enkelttakt

4 x (20 sek siddende mellemtakt 40 sek stående)

1 min siddende enkelttakt

4 x (10 sek siddende mellemtakt - 50 sek stående)

Aktiv pause 2 min

3. serie

1 min stående enkelttakt - 1 min siddende angreb

1 min stående enkelttakt - 1 min siddende angreb

30 sek stående enkelttakt - 30 sek siddende enkelttakt -1 min stående angreb

2 min dobbelttakt (30 nede- 30 oppe - jeg blev nede)

Slut

En hård II time - ingen havde blinket hvis Kurt havde kørt det program til en III time...

Det lille mentale udfald koster en :banana: - så timen får :banana: :banana: :banana:

post-125-1115546297_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hele kataloget af undskyldninger og bortforklaringer var i spil denne morgen...

<{POST_SNAPBACK}>

Nå dér var den!!! Manglede det katalog i morges da jeg ville have været ud og løbe... kan jeg få det tilbage tak :tongue::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hele kataloget af undskyldninger og bortforklaringer var i spil denne morgen...

<{POST_SNAPBACK}>

Nå dér var den!!! Manglede det katalog i morges da jeg ville have været ud og løbe... kan jeg få det tilbage tak :tongue::laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Nope jeg overtog bogen

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Arne

Superflot at du fik spændt op i rygraden og kom afsted til spinning :smilerock: - hvordan tog din fod oplevelserne idag ?

:banana3:

ps tror ikke Arne vil have Den Store Undskyldningshåndbog" tilbage :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Arne

Superflot at du fik spændt op i rygraden og kom afsted til spinning :smilerock:  - hvordan tog din fod oplevelserne idag ?

:banana3:

ps tror ikke Arne vil have Den Store Undskyldningshåndbog" tilbage  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Tak kære Vivs :smile: Min fod tog det pænt - den var tilstrækkelidt lidt hævet (kan man skrrve det? :tongue: ) til at det gik fint :smile:

Og du har helt ret - den bog behøver ikke at være hos mig - selvom jeg har skrevet mange af kapitlerne!

Dagens første træning

26 km på raceren - det gik herligt op ad Strandvejen - grunden hertil blev tydelig da jeg vendte rundt - vind! Jeg kørte til Søborg hvor det blev til lidt diverse styrketræning, herunde benpres, crunches, træk til bryst front laterals og bænkpres.

Jeghavde nu en time til jeg skulle vejes - så jeg snuppede det meste af turen den modsatte vej - dog kun 22 km denne gang

Vejningen gik fint - jeg havde drukket omkring 2 liter undervejs - så jeg tror ikke der var så meget væskeunderskud - til gengæld er jeg noget mindre hævet i denne uge. Jeg får min nye super badevægt fra Tanita i denne uge - så skal der plottes vægt hver morgen! Nå men jeg var godt 3 kg lettere i denne uge - ialt har jeg tabt 19,1 kg - motivationen er nu høj - der skal spises Paradis is med Hoosier når jeg når -25!

Dagens første træning - får se om mine ben vil mere i dag - får 3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne,

Godt at se, at det kun blev til en lille kategori 4 stigning på din flotte etapeprofil af vægttabet. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Tak - ja nu er det med at gøre retsten til en lang nedkørsel!

Link to comment
Share on other sites

Hell Year, så er kurven den rigtige vej

Min signatur denne uge er HELT klart dedikeret til dig, Arne!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Takker - vi deler jo passionen for citater fra den gamle super imperialist!

Link to comment
Share on other sites

En plan for fortsat vægttab

Vejning

Så snart jeg får den her:351.jpg

Så begynder jeg at veje mig hver morgen - og plotte det på kurven i min signatur - vægten skal følges tættere så der ikke kommer flere toppe på kurven!

Kost

Jeg skriver nu ned hvad jeg spiser og hvornår jeg gør det - samt udregner energiregnskabet for alle måltider. Dette vil ikke blive logført her. Der bliver tale om en no nonsens diæt med beskedne daglige variationer - men dog nogle. Hver mandag gennemgås ugen med min gode diætist Tine.

Træningen:

Der skal køres en masse på cykel når vejret er til det. Jeg har nu omsider tøjet til at køre også når det kun er 8-10 grader varmt. Turene i år har haft en højere intensitet end de fleste af min spinningtimer.

Der suppleres med styrketræning med stor volumen - via mange sæt med 8-12 reps. Når der trænes i garage gym - så skal der supersættes - det kan være svært i SATS - ialt skal der styrketrænes 3-4 gange om ugen.

Der suppleres med den hjemlige spinning cykel samt evt crosstrainer - samt fortsat nogen spinning.

Intensiteten i cardioarbejdet skal ligge på 78-82% som norm - med undtagelser til begge sider. Noget højrere 2-3 gange om ugen for formens skyld - noget mindre undertiden for at få volumen på.

Der skal helst trænes minimum 90 min per dag - gerne 2 timer eller mere.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som en seriøs plan du har dig der, Arne! :smile: Bliver sgu fedt at følge, sikker på det vil gå forrygende :biggrin:

Der skal køres en masse på cykel når vejret er til det

4-5 dage endnu...4-5 dage :sun::cooldance: ( :hands::unsure: )

:firebounce::smile:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning d. 10/5

Bænkpres:

1 x 10 x 31 kg

5 x 10 x 41 kg

Goodmornings:

1 x 10 x 31 kg

1 x 10 x 41 kg

5 x 10 x 46 kg

Mavemaskine:

5 x 10 x 30 kg

Chest supported rows:

5 x 10 x 45 kg

Siddende DB skulderpres:

5 x 10 x 12 kg(side)

2 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share