Vokser man ???


nybegynderen
 Share

Recommended Posts

Man læser hele tiden om vigtigheden af squats og dødløft etc, hvis man gerne vil vokse. Jeg træner for at tage 3-5 kilo muskemasse på på overkroppen(jeg vejer 62 kg og måler 170 cm). Kan dette ikke lade sig gøre uden at lave disse basis øvelser ???.

Jeg laver biceps curls, triceps one arm extension, bent over rows, lateral raise, front raise og mavebøjninger/armbøjninger med vægt. Jeg laver disse øvelser to gange ugentligt med ca. 4 sæt af 8-10 reps.

Er mit mål ikke opnåeligt med disse øvelser (jeg spiser selvfølgeligt hensigtsmæssigt)?

Link to comment
Share on other sites

Blackice, han træner også ryg. (bent over rows)

Man kan sagtens kan vokse uden squat og dødløft. Men squat og dødløft bygger væsentlig mere muskelmasse ens de øvrige øvelser, da hele kroppen stimuleres og trænes. (Der er en grund til jeg har en illustration af dødløft som mit personlige avatar). Men vil du af en eller anden grund ikke træne dødløft og squat, kan du alligevel sagtens vokse.

Problemet er nærmere at du ikke får trænet din ben overhovedet. Du kan sagtens vokse uden bentræning, MEN!

Det kommer til at gå meget meget langsomt, og du bliver hellere ikke så vanvittig stor. Hvad men benpres, leg extension mm. det er i hvert fald bedre end ingenting.

Ideen med at køre tunge øvelser er jo at det frigiver nogle stoffer i kroppen, som får resten af musklerne til at tro, at de også skal vokse.

Du vil nok i højere grad blive veltrænet end stor. Et ”hardcore” look opnår du aldrig med din nuværende træning, men 5 kilo er absolut ikke umulig.

Link to comment
Share on other sites

bent over er ikke meget.

Og hvis han skal tage 5 kg på , på overkroppen så er mavebøjninger og lateral altså ikke vejen frem. Hvor er BP, og MIl pres, curls , dips? Det må da være vigtigere.

vigtighen af dødløft og squat er vidst ikke det vi skal diskutere her. Det er ikke mig du skal overbevise. Jeg træner jo altså både DL og squat.

Link to comment
Share on other sites

vil give blackice ret!  Der mangler for mange basale øvelser i nybegynderens program, til at jeg vil begynde an sige at det er ben han mangler!  Jeg vil først sige at han skal tage bryst øvelser med (BP), og derefter kan vi gå videre, og snakke dips, MI, dødløft og squat. Hvis han så dropper sine iso-øvelser, og smider lidt, rows, chins og curls, ind i et rigtigt forhold, vil jeg mene at de 5 kg er opnåeligt!   Men ikke uden ryg (ok, han har rows, men det er jo kun en øvelse), og bryst øvelser, så bliver det sku svært.........

Link to comment
Share on other sites

Nybegynder: Lyt ... du vil vokse hurtigere hvis du smider noget sqaut i din træning. Jeg mener at det er lidt uheldigt, personligt, da min ben vokser abnormt hurtigt :( Så du kan hurtigt få problemer med duck-ass og baggy-pants, hvis du kører dem for vildt/godt.

Ang, det med at du skal lave rygøvelser før du smider kilo på overkroppen er jeg ik' heeelt enig. Hvis du kører den gamle fængsels-metode og bare kører store BASIS øvelser, så skal du nok vokse og jeg ville mene at Benchpress er den rigtig ve frem hvis du skal ha' noget på overkroppen.

Og nej, bent over rows holder ik' til noget, hvis vi skal snakke om de vigtige ryg øvelser .... Der skal chins til synes jeg. Men igen, der hjælper sqauten også.

MVH DNL

Link to comment
Share on other sites

Det burde ikke være nødvendigt at køre pulldown. Du kommer langt, med de tre store som Xax nøvner. Jeg træner selv alle tre. Desværre er jeg ikke alt for tålmodig. Men det kommet.

Deluxe, forstår altså ikke alt dit brok om Squat. Hvis jeg ikke tager fejl har du vidst kun trænet lidt over et år. Hvordan kan man få så store ben på et år at det er ved at blive et problem.

Link to comment
Share on other sites

Til xax og Blackice:

I får jeres mål imorgen, og så kan jeg supplere med et billed - hvis I lige levere jeres email i PM.

I skal huske på, at hvad I mener er store ben muskler ikke nødvendigvis skal sammenlignes med mig. Grund herpå er at jeg netop har taget så mange kilo på, og at min ben er vokset så meget at jeg faktisk ikke kan være i mine gamle bukser og derfor tøffer rundt i joggintøj og baggy pants. Da jeg så har været på udkig efter nye bukser (er jo ik' en totalt taber! imodsætning til hvad nogle tror), har jeg oplevet at de bukser som BØR være min størrelse ikke passer ved mine lår og ved røven. Jeg har fundet ud af, at mange andre med store lår/muskler oplever dette! Ud over det, spurgte jeg nogle andre BB'ere som alle sagde at det var normalt at få duck-ass når man kørte sqaut igennem længere tid. Og ang. det med hvor lang tid jeg har trænet, så se hellere på mine resultater end blot den tid jeg har brugt :)

Ville det ha' lydt bedre hvis jeg sagde at jeg havde trænet i 5 år, og taget 15 kg på? Eller et års tid og opnået det samme?

Og igen - Ingen steroider til mig - har heller ikke benyttet mig af dem. For så at nedlægge den tvivl om alle mine kilo måske kun er en masse fedt, kan jeg sige - nej, det er ikke bare fedt. Jeg har selvfølgelig fået en del fedt, da jeg netop har taget så mange kilo på, men det er absolut intet der er at skabe sig over. Men ok - Imorgen får I jeres mål samt billed, nu er jeg træt! :(

Godnat folkens

MVH DNL

Link to comment
Share on other sites

Ja det glæder vi os til at se og høre om. Jeg har også taget 15kg på siden jeg startede. og jeg synes overhovedet ikke mine lår er store. LANGT LANGT Fra.

Så derfor var det mere relevant end som sådan.

Vi ved godt du ikke har været på AS eller lign.

Snakkes i morgen. sleep well

Link to comment
Share on other sites

hehe lad mig lige slå noget fast *G*

Dem som har givet mig deres mails, skal nok få billed idag - MEN I skal huske på HVAD jeg var før, og hvad jeg er nu! Jeg giver jer samtlige mål på bukser samt lår. Ud over det beskriver jeg tydligere mine gains.

I kan næsten forestille jer det her : Startede på 65kg. og nu knap 1 år efter er jeg på 80kg. Så I kan jo nemt se at de bukser jeg havde før i tiden, IKKE passer mere :) Men nok om det, I skal nok få lårene at se engang iaften :)

Resten kommer vel, når folk får lavet et område for før-efter billeder på MOL - Kræver dog at der er folk som er villige til at sætte deres billed på :) Evt. med strip for øjnene hvis der er så slemt og så selvfølgelig fra MOL's side - En funktion der eliminere højrekliks mulighed på den billedside!

(I vil vel ikke have at folk bare kan snuppe billederne?!?)

MVH DNL

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share