Claus Styk tilbage på DR


Arne
 Share

Recommended Posts

Jeg tror IKKE gennemsnits-Jensen gider hører sandheden, de vil hører hvad der passer ind i deres små kasser

AMEN. Det er nemlig sandheden. De fleste VIL ikke lære, når det er meget lettere at tro på det man altid har troet på. Og sådan er det bare.

Thomas

Jeg ved ikke hvikle gennemsnits-Jensener i mener, men det er nu ikke min oplevelse..

Hvis man præsenterer budskabet på en ordentlig måde, er langt de fleste jeg måder, såvel patienter som motionister, modtagelige for sund fornuft..

Faktisk er det min oplevelse, at de sværeste at få til at ændre sig, er folk i motionscentrene som har haft lidt gode resultater med ineffektiv træning. :)

det kan du ha ret i, når man får dem på tomandshånd, og har tid til at give dem de eksempler der skal til for aha-oplevelsen rammer dem lige i nødden. Forskellen på dig og guruen er at han når 100.000 hver gang du når 1 !

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fedtprocenten i danskernes kost er faktisk faldet over de sidste 20 år. Vores problem er altså ikke at vi indtager for meget fedt, men at vi indtager for mange kalorier og rører os for lidt.

Lavede engang en tråd hvori jeg inkluderede danskernes forbrug af fedt og sukker. Ifølge Danmark statistik er både forbruget af sukker og fedt væsentligt faldet de sidste årtier, men vi bliver federe og federe. Meget tyder derfor på at det er fordi vi bevæger os for lidt. I modsætning til PMB så mener jeg at den primære faktor for fedme er mangel på motion.

Link to comment
Share on other sites

Meget tyder derfor på at det er fordi vi bevæger os for lidt. I modsætning til PMB så mener jeg at den primære faktor for fedme er mangel på motion.

Det tror jeg til dels at du har ret i. Men jeg tror også det faktum at vi er blevet tudet ørene fulde med at vi IKKE bliver fede, hvis bare vi holder os fra fedt, spiller en rolle. For man har jo tit hørt den der med at spiser man en masse grøntsager, frugt, ris, brød og pasta, så kan man bare spise lige så meget man vil. Problemet er at dette overflod af kulhydrater er unødvendigt, når man ser på vores aktivitetsniveau. Kroppen tvinges simpelt hen ud i de novo lipogenese, for at slippe af med det massive overskud af energi. Og vi bliver derfor federe og federe, selvom vi spiser mere fedtfattigt og mindre sukker. Vores energiindtag stemmer simpelt hen ikke overens med vores aktivitetsniveau.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Jeg melder mig ud af diskussionen. Men går ud fra at jeg bare kan smutte ned til Johnny H i Greve hvis jeg vil mødes med dig og snakke videre?

At du er konfliktsky kommer ikke bag på nogen. Din manglende evne til at se tingene i et bredere perspektiv undskylder derimod ikke dine barnlige antydninger af Jesper's politiske tilhørsforhold. Politisk ligger du helt klart tættere på Jonni's synspunkter end Jesper gør.

'Pyt

Det ville jeg have skrevet da jeg så hans kommentar. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share