Kan i blive imponeret over dem her?


Alien
 Share

Recommended Posts

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvis du sammenligner med rigtige atleter som gymnaster eller boksere, de ville kunne gøre det dobbelt så godt.

Kunne godt finde på at stille op hvis jeg havde tiden. Og Hvis der blev lokket med en stor pengepræmie kunne jeg da helt sikkert godt finde på det, men ellers ikke. Træner udelukkende for min egen skyld og for at nå mine egne personlige mål. Jeg behøver ikke at melde mig til en konkurrence for at bevise at jeg er bedre end de andre, mine egne rekorder og glæden ved at have nået dem holder jeg kun for mig selv. Har heller aldrig brudt mig om at få for meget opmærksomhed.

Husk, det er ikke altid dem der er i spotlys der er de bedste ;)

Edited by Alien
Link to comment
Share on other sites

Kunne godt finde på at stille op hvis jeg havde tiden. Og Hvis der blev lokket med en stor pengepræmie kunne jeg da helt sikkert godt finde på det, men ellers ikke. Træner udelukkende for min egen skyld og for at nå mine egne personlige mål. Jeg behøver ikke at melde mig til en konkurrence for at bevise at jeg er bedre end de andre, mine egne rekorder og glæden ved at have nået dem holder jeg kun for mig selv. Har heller aldrig brudt mig om at få for meget opmærksomhed.

Husk, det er ikke altid dem der er i spotlys der er de bedste ;)

NU hvor du er så overbevist om at du er meget bedre end alle andre, burde det ikke være noget problem for dig at stille op og demonstrere din åbenlyse overlegenhed?

Af en som ikke har brug for opmærksomhed og kun træner for sig selv, bruger du en del spalteplads på at nedgøre andre for at få dig selv til at fremstå bedre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sådan set ret ligeglad med hvad i tror jeg kan og ikke kan, det er ikke mit problem. Jeg træner udelukkende for at opnå selvtilfredshed for mig selv, ikke for andre!

Jeg indrømmer da også gerne, at jeg ikke kan lave lige så mange chinups som de kan. Kan selv lige komme op på 12 stk. :lol: Men dips kan jeg nemt klare bedre, no problem!

Jeg nedgøre ikke andre, jeg siger bare at der er masser af atleter der kan gøre det bedre, end det de præsterer i videoerne. Tag f.eks. et par professionelle gymnaster eller boksere. De ville uden tvivl kunne lave det dobbelte antal.

Edited by Alien
Link to comment
Share on other sites

Pointen i det her... det kan godt være at de kan... men de gør det jo ikke!!!

Det kan godt være at jeg er den bedste i Danmark når det kommer til DL i min vægtklasse men jeg beviser det jo aldrig ---> DERFOR er jeg heller ikke den bedste!!

Der er stor forskel på at kunne og gøre!!!

Link to comment
Share on other sites

Træner udelukkende for min egen skyld og for at nå mine egne personlige mål. Jeg behøver ikke at melde mig til en konkurrence for at bevise at jeg er bedre end de andre, mine egne rekorder og glæden ved at have nået dem holder jeg kun for mig selv. Har heller aldrig brudt mig om at få for meget opmærksomhed.

Husk, det er ikke altid dem der er i spotlys der er de bedste ;)

If you can´t walk the walk, don´t talk the talk. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sådan set ret ligeglad med hvad i tror jeg kan og ikke kan, det er ikke mit problem. Jeg træner udelukkende for at opnå selvtilfredshed for mig selv, ikke for andre!

Jeg indrømmer da også gerne, at jeg ikke kan lave lige så mange chinups som de kan. Kan selv lige komme op på 12 stk. :lol: Men dips kan jeg nemt klare bedre, no problem!

Jeg nedgøre ikke andre, jeg siger bare at der er masser af atleter der kan gøre det bedre, end det de præsterer i videoerne. Tag f.eks. et par professionelle gymnaster eller boksere. De ville uden tvivl kunne lave det dobbelte antal.

jeg har ikk rigtigt læst på lektien, men vil umiddelbart tro at de svendskere der har et alm liv ved siden af træningen modsat eks gymnaster og modsat gymnaster bruger de her jo også tid på at opbygge muskler og en flot krop

Link to comment
Share on other sites

angel -> hvor meget mistede du i styrke i hhv chins og dips da du var i konkurrence i forhold til det du havde opnået til træning?

Faktisk blev jeg bedre og bedre jo lavere vægten kom ned .. det som var hindringen var dehydreringen og manglende carbs!!! :(

Link to comment
Share on other sites

angel -> hvor meget mistede du i styrke i hhv chins og dips da du var i konkurrence i forhold til det du havde opnået til træning?

Faktisk blev jeg bedre og bedre jo lavere vægten kom ned .. det som var hindringen var dehydreringen og manglende carbs!!! :(

fair nok :bigsmile:

Men hvor meget vil du så tro du tabte på den konto?

Gymnaster er da langt mere muskuløse og stærke end fittnesmodellerne...

De er i hvert fald generelt mindre, dvs der skal mindre muskelmasse til for at de fremstår muskuløse.

Gymnaster er uden tvivl hammer stærke, især i forhold til deres kropsvægt, men da det at kunne fremvise en rimelig portion masse (og meget lav fedtprocent) bør jo at du ikke direkte kan sammenligne hvad en bodyfitnessdeltager kan lave til stævne og hvad en gymnast eller andre kan lave til træning.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Gymnaster er da langt mere muskuløse og stærke end fittnesmodellerne...

ja ingen tvivl om at de nok er nogle af de stærkeste med deres egen kropsvægt, men de bruger jo også en hel arbdag(træningsdag) 7 dage om ugen til det og at de er mere muskuløse er mere et tillægsprodukt end noget de desideret træner efetr

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sådan set ret ligeglad med hvad i tror jeg kan og ikke kan, det er ikke mit problem. Jeg træner udelukkende for at opnå selvtilfredshed for mig selv, ikke for andre!
Du er vel ikke helt ligeglad med hvad vi tror, for så havde du vel ikke skrevet det her:
Kunne godt finde på at stille op hvis jeg havde tiden. Og Hvis der blev lokket med en stor pengepræmie kunne jeg da helt sikkert godt finde på det, men ellers ikke. Træner udelukkende for min egen skyld og for at nå mine egne personlige mål. Jeg behøver ikke at melde mig til en konkurrence for at bevise at jeg er bedre end de andre, mine egne rekorder og glæden ved at have nået dem holder jeg kun for mig selv. Har heller aldrig brudt mig om at få for meget opmærksomhed.

Husk, det er ikke altid dem der er i spotlys der er de bedste ;)

...og gjort os opmærksom på at du er bedre end de andre :respekt:

Iøvrigt kan vi ikke alla være bedst, men derfor kan man da godt føre sig frem :)

Det kan jeg godt finde på, for de er somme tider lidt sjovt.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Henning, Jeg fører mig ikke frem. Startede indlægget med at skrive at jeg ikke synes, det er imponerende, og det har jeg da lov til at synes. Troede bare der ville være flere der ville give mig ret.

MaxPower, synes du skulle tage og se OL. Det er selvfølgelig ikke alle deltagerne der komme op på mr. fitness niveau. Men kig på nogle af de russiske mestre, er du gal nogle overarme og skuldre der render rundt med :devil: Her er der alstå nogle der er fitnessmodellerne overlegne, både hvad angår krop og ikke mindst styrke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke undgå at føle at "det at føre sig frem" har en vis negativ klang. Hvis ligger du i det at føre sig frem Henning ??

Umiddelbart tænker jeg på folk som føler de er lidt mere end andre, som ikke kan få nok af sig selv, og som lider af små-narcissistiske tendenser. Alt sammen noget som jeg ikke ligefrem mener man skal efterstræbe. Men måske misforstår jeg dig ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det er en fuldstændig irrelavant sammeligning melem gymnaster og fitness folk...

Jeg tør æde mine sure løbesokker på at tog du en gymnast og gav ham samme omstændigheder fra barnsben som en alm. person der både skal takle job, træning og famile, så ville han ikke være et hak bedre!! :unsure:

Han ville kun være bedre pga. hele hans liv er træning ... og for øvrigt så ville du ikke kunne placere én eneste gymnast i den høje klasse! Så uanset hvor god og dygtig han er, så ville han ALDRIG kunne vinde en medalje i klassen + 180cm

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Nice indlæg angel :)

Jeg synes ærligt talt du skulle tage at finde lidt respekt frem fra skuffen Alien, hvad er det lige der gør at du føler dig så provokeret at du er nødt til at svine nogen så umotiveret??

De gymnaster du ser til OL har intet liv ved siden af - deres liv er bygget op om træning og intet andet og det ved du sq også godt.

Jeg kan personligt skrive 1 stk. 11 mnds barn - 1 stk. arbejdende kæreste (også i weekenderne) - 1 stk. 37 timers job - venner - fritidsinteresser (jeg gerne vil pleje for at føle jeg har lidt fri fra dagligdagen en gang imellem) - og så træning, på listen over ting jeg skal have passet sammen.

Det er der ikke noget særligt i!

Der er sikkert folk herinde fra der har flere børn, travlere jobs, osv.

Pointen er at folk der stiller op i langt de flestes tilfælde er helt almindelige mennesker, der har andre ting end træning der kræver deres indsats.

Link to comment
Share on other sites

Angle

Det er en fuldstændig irrelavant sammeligning melem gymnaster og fitness folk...

Jeg tør æde mine sure løbesokker på at tog du en gymnast og gav ham samme omstændigheder fra barnsben som en alm. person der både skal takle job, træning og famile, så ville han ikke være et hak bedre!!

Han ville kun være bedre pga. hele hans liv er træning ... og for øvrigt så ville du ikke kunne placere én eneste gymnast i den høje klasse! Så uanset hvor god og dygtig han er, så ville han ALDRIG kunne vinde en medalje i klassen + 180cm

Nu er der jo også mange fitnessatleter som ikke har andet end deres fitnesstræning at gå op i. ;) Det andet du siger skal du da ikke være så sikker på, det ville da ikke være umuligt.

LungBrush

Nice indlæg angel

Jeg synes ærligt talt du skulle tage at finde lidt respekt frem fra skuffen Alien, hvad er det lige der gør at du føler dig så provokeret at du er nødt til at svine nogen så umotiveret??

De gymnaster du ser til OL har intet liv ved siden af - deres liv er bygget op om træning og intet andet og det ved du sq også godt.

Jeg kan personligt skrive 1 stk. 11 mnds barn - 1 stk. arbejdende kæreste (også i weekenderne) - 1 stk. 37 timers job - venner - fritidsinteresser (jeg gerne vil pleje for at føle jeg har lidt fri fra dagligdagen en gang imellem) - og så træning, på listen over ting jeg skal have passet sammen.

Det er der ikke noget særligt i!

Der er sikkert folk herinde fra der har flere børn, travlere jobs, osv.

Pointen er at folk der stiller op i langt de flestes tilfælde er helt almindelige mennesker, der har andre ting end træning der kræver deres indsats.

Jeg sviner ikke nogle til, det må vist være dig der føler dig provokeret. Du ved intet om OL gymnasternes liv, og jeg synes det er mere provokernde fra din side, at sige de intet liv har. Der er jo en grund til at de bruger så meget tid på det, da det jo er noget de brænder for og kan lide at bruge meget tid på. Desuden findes der da også mange fitnessatleter der ikke laver andet end og træne.

Link to comment
Share on other sites

MaxPower, synes du skulle tage og se OL. Det er selvfølgelig ikke alle deltagerne der komme op på mr. fitness niveau. Men kig på nogle af de russiske mestre, er du gal nogle overarme og skuldre der render rundt med :devil: Her er der alstå nogle der er fitnessmodellerne overlegne, både hvad angår krop og ikke mindst styrke.

Jeg ser skam masser af OL.

Jeg (og andre) forsøger bare at pointere at du kommer med en udokumenteret påstand og sammenligner atleter med ekstremt forskellige præmisser for at opnå optimale resultater i deres træning.

En bodybuilder vil kunne fremvise langt bedre form (mere masse, lavere fedtprocent) end en bodyfitness deltager.

En klatre vil kunne jorde en bodyfitness-deltager i chinups-øvelsen (måske endda i en arm :tongue: )

En person som kun skal konkurrere i bardip vil sikkert også være en bodyfitness-deltager langt overlegen i denne disciplin

Og hvis en professionel fuldtidsatlet laver noget der opbygger tilsvarende styrke, så vil han sikkert også vinde klart over en amatør-atlet.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Well jeg synes nu heller ikke det er imponerende.. Ham på første pladsen i 180+ tog 20 chins, og med den exentriske fase er det jo ikke jordens hårdeste præstation.. Det tror jeg da også jeg ville kunne gøre..

Mht. Dips, hvor mange tager de af dem?.. Jeg kan ikke få videoerne til at virke.

Eneste der er imponerende, er at de har nosser til at stille op :)

Link to comment
Share on other sites

Henning, Jeg fører mig ikke frem. Startede indlægget med at skrive at jeg ikke synes, det er imponerende, og det har jeg da lov til at synes. Troede bare der ville være flere der ville give mig ret.

MaxPower, synes du skulle tage og se OL. Det er selvfølgelig ikke alle deltagerne der komme op på mr. fitness niveau. Men kig på nogle af de russiske mestre, er du gal nogle overarme og skuldre der render rundt med :devil: Her er der alstå nogle der er fitnessmodellerne overlegne, både hvad angår krop og ikke mindst styrke.

Sammenligningen er fuldstændig absurd. Udover de forhold, som mange andre allerede har påpeget, så skal man lige huske på at sammenligningen er mellem amatøratleter, der selv betaler for alting og træner i almindelige centre og på den anden side professionelle atleter på OL niveau. Deres liv er 100% styret efter at de er de bedste til det de gør og de nødvendige facilliteter, såsom trænere, diætister mm bliver stillet til rådighed for dem. Amatører vs professionelle atleter på OL niveau? Jeps, fed sammenligning ;) :lol:

Dernæst skal man holde sig for øje at dehydrering og svaghed pga diæt har en del at sige ift. hvor stærk man er.

En hel anden ting er den nedladende attitude du lægger for dagen, dog uden at ville være ve det, ved at kalde deltagere i fx Athletic Fitness for "Fitnessmodeller". Hvad går det ud på?

Playboy>

Well jeg synes nu heller ikke det er imponerende.. Ham på første pladsen i 180+ tog 20 chins, og med den exentriske fase er det jo ikke jordens hårdeste præstation.. Det tror jeg da også jeg ville kunne gøre..

I såfald må du jo lave 20 Godkendte chins jævnfør regelsættet fra AF ;)

Link to comment
Share on other sites

Crawdaddy

Fitnessmodeller...tjahh de står jo på en scene og viser kroppen frem, en eller anden form for modeller er de vel. Kan ikke helt se det nedladende ved det :blink:

Playboy

Har lige set et par videoclip i gennem med en der lavede 35 i dips :lol: Det er sku ret lidt, jeg plejer da tit at varme op på den måde som de udfører dem på :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share