Kan i blive imponeret over dem her?


Alien
 Share

Recommended Posts

Det ser jeg i disse to følgende kommentarer fra dig:

1: At en gymnast, bokser eller ligende som hverken har været på hård diæt, er dehydreret eller ikke laver andet end at træne overkroppen

Jeg tror nu nok at både boksere og gymnaster laver andet end det.

2: Alien er i hans gode ret til at kritisere hvor svage de her atleter er ... men at sammenligne det med de personer som han gør.... pfffff

Her kan jeg måske have misforstået dig, men jeg synes at det lyder utroligt nedladende!

Vil også mene at denne tråd har bedst af at dø ud, da den ikke rigtig medfører noget godt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Der er faktisk en del af dem der følger med på MOL .. har lige chattet med en af dem efter han havde set tråden ;)

Det kan måske få ophavsmanden til tråden til at skamme sig lidt...

Tjaaaa... tror nu man er har prøvet lidt af hvert som fitness atlet - det er nu mere til at grine over end at græde :tongue:

... hvis ikke man i tide og utide beskyldes for doping, ja - så er man åbenbart svag eller også er man kun en "model" der ikke kan bruges til særligt meget....

Tue>

Synes du skal tage en slapper ... (og ikke for meget flueknepperi)

Jeg kunne også have skrevet: ... At en gymnast, bokser eller ligende som hverken har været på hård diæt, er dehydreret eller ikke laver andet end at træne overkroppen kan tage 50 reps imponerer mig sgu ikke - det taget i forhold til en athletic-fitness atlet der træner specielt med henblik på muskelhypertrofi for derved at få en stor muskelvolumen på underkroppen som kan virke ekstremt tyngende i netop den situation hvor man gennem mange måneders hård diæt står og skal yde et max-antal chins/dips

Jeg er ikke nedladende overfor nogen idrætsmand - alle der gider dyrke en sportsgren intenst har min dybeste respekt....

Og hvis man stadigvæk er harm over min argumentationsmåde og mener at jeg er nedladende overfor andre idrætsfolk - så send mig lige en PM!! Så tager vi den derfra i stedet for at spille god tråd-plads på den slags :)

Tror ikke helt du ser min pointe i at jeg kun bringer argumentet op fordi sammenligning mellem de to sportsgrene er helt forkert (i hvert tilfælde i min verden)

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Angel>Grundlæggende synes jeg bare det er dumt at begå den samme fejl som du kritiserer Alien for. Jeg er enig med dig i at han kommer til nogle fejlkonklusioner om de atleter (og bokserne), fordi han ikke er nok inde i tingene. Du begår dog den samme fejl mht. bokserne (kan ikke udtale mig om gymnasterne). Som Tue's eksempler viser, udtrykker du nøjagtig den samme ringeagt for nogle udøvere du ikke ved nok om, nøjagtig ligesom Alien gjorde. Du siger så det ikke var meningen, er det er da også ok, men selv din omformulering er forkert. (Boksere og gymnaster træner IKKE kun overkroppen.)

Derfor må du vel være forberedt på at få samme kritik for dine udtalelser som han har fået for sine... ;)

Edited by pugilist
Link to comment
Share on other sites

(Boksere og gymnaster træner IKKE kun overkroppen.)

Derfor må du vel være forberedt på at få samme kritik for dine udtalelser som han har fået for sine... ;)

De træner nu engang ikke deres underkrop for hypertrofi... kan vi ikke godt blive enige der???

Boksere skal være hurtige - derfor ville en stor muskelmasse hæmmer deres eksplosive evner - derfor træner boksere ikke efter store ben men efter ben som kan bære dem hurtigt rundt og give dem nogle eksplosive ryk... eller er jeg helt galt på den!?

En gymnast træner ben i det omfang at de skal kunne lave nogle kraftfulde afsæt men heller ikke de ønsker stor muskelmasse da det ville hæmme dem gevaldigt i nogle af deres øvelser... eller er jeg helt galt på den??!

Jeg tager gerne kritik, men mit indlæg blev åbenbart misforstået fordi jeg ikke skrev en fuld sætning omkring hvad der lå bag "Træner kun overkroppen" - det var en generalisering for at udpensle min mening :)

Og lad mig lige endu engang pointere at jeg ABSOLUT ingen ringeagt har for andre idrætsudøvere - jeg respektere alle personer der dyrker idræt på hvert deres eget niveau - men i mine øjne skal man ikke sammenligne to sportsgrene og atleter der er på forskellige vilkår :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det ?

Kører I nu igen hets mod et nyt medlem ?

Det er ikke let at være ny her på forumet.

Mon ikke MOD har set det ?

Nu tror jeg lige du skal slå koldt vand i blodet makker. Når en person tramper herind og fører sig frem på så arrogant vis, og så samtidig fyrer en masse pis af, som tydeligtvis ikke har hold i virkeligheden, så er det vel meget fair at man stiller spørgsmål ved det som bliver sagt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det er da et fakt at de nu engang ikke er de atleter der er mest kendt for særligt vedudviklet benmuskulatur! :unsure:

Og der er stor forskel på om du har 5-8 kg hængende ekstra nede om benene - det ved enhver der har prøvet at lave chins med ekstra vægt :)

Der er da heller ingen fitnessatleter der har veludviklet benmuskulatur. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Henning> Jeg må nu altså give Thomas ret, det er det rene bullshit at sige at der er en masse boksere der kan tage de 50 chins, og når nogen så sætter spørgsmålstegn ved det siger man "det var da synd" - hvor arrogant kan det blive?

Det er da på ingen mode hetz eller noget som helst andet! Og hvad skulle MOD gøre? Der er intet hændt i uoverensstemmelse med reglerne.

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Henning> Jeg må nu altså give Thomas ret, det [ber det rene bullshit at sige at der er en masse boksere der kan tage de 50 chins, og når nogen så sætter spørgsmålstegn ved det siger man "det var da synd" - hvor arrogant kan det blive?

Det er da på ingen mode hetz eller noget som helst andet! Og hvad skulle MOD gøre? Der er intet hændt i uoverensstemmelse med reglerne.

enig ;)

Tonen i denne tråd kunne dog godt ønskes bedre, og samtidig virker det også som er nogle har tendens til at læse indlæg på den værst tænkelige måde, hvis de ikke er formuleret 100% entydigt. Lad være med det <_<

Link to comment
Share on other sites

Det er da et fakt at de nu engang ikke er de atleter der er mest kendt for særligt vedudviklet benmuskulatur!  :unsure:

Og der er stor forskel på om du har 5-8 kg hængende ekstra nede om benene - det ved enhver der har prøvet at lave chins med ekstra vægt :)

Der er da heller ingen fitnessatleter der har veludviklet benmuskulatur. :tongue:

ATHLETIC-FITNESS.... (ikke fitness)

Nogle af dem stiller også op i BB... det er sgu nogle store drenge :drool:

Link to comment
Share on other sites

Det er da et fakt at de nu engang ikke er de atleter der er mest kendt for særligt vedudviklet benmuskulatur!  :unsure:

Og der er stor forskel på om du har 5-8 kg hængende ekstra nede om benene - det ved enhver der har prøvet at lave chins med ekstra vægt :)

Der er da heller ingen fitnessatleter der har veludviklet benmuskulatur. :tongue:

ATHLETIC-FITNESS.... (ikke fitness)

Nogle af dem stiller også op i BB... det er sgu nogle store drenge :drool:

Det er jeg skam klar over, men jeg benytter jo som bekendt enhver lejlighed til at svine fitnessfolket. :)

Link to comment
Share on other sites

Der er da heller ingen fitnessatleter der har veludviklet benmuskulatur. :tongue:

Selvom jeg ved det er en prank fra din side, så vil jeg faktisk sige at en fyr som Jan Moos, godt kan fremvise udmærkede hjul.. Måske ikke WSB-bundgarnspæle; men fornuftigt skårede basser der ikke ligner hønselår.

I øvrigt er jeg helt uenig i, at tråden bør dø.. Der er da åbenbart meningsudveksling på kryds og tværs, og det er da herligt vi ikke alle er enige - ellers var det da døden for et diskussionsforum :)

Tonen har da heller ikke været SÅ skarp endnu.. Vi er da ikke lavet af glas.

Link to comment
Share on other sites

Okay Angel, jeg misforstod nok hvad du mente da du brugte udtrykket "træne". :)

Lidt svært at vide at "træne" kun omfatter hypertrofi-fremkaldende øvelser, hehe :tongue:

Du har ret i at boksere ikke træner for at få store ben, men de træner såsandelig heller ikke for at få en stor overkrop!

Jeg vil faktisk vove den påstand at squat er en bedre øvelse for en bokser end chin-ups. En bokser skal ikke trække noget til sig, han skal støde det væk, og det starter i benene. Den styrke man udvikler i chin-ups har jeg lidt svært ved at se hvor man skal bruge specifikt.

De fleste boksere træner (herhjemme) stortset ikke decideret styrketræning, så på den måde "træner" de faktisk heller ikke overkroppen. Personligt træner jeg mest store øvelser, såsom frivend, råtræk, squat osv., da man som bokser bruger HELE kroppen. Ingen del er vigtigere end en anden. Skal man op i vægt som bokser, skal man sørge for at få benene med, da relativ styrke i hele kroppen er utrolig vigtig.

Link to comment
Share on other sites

MaxPower, synes du skulle tage og se OL. Det er selvfølgelig ikke alle deltagerne der komme op på mr. fitness niveau. Men kig på nogle af de russiske mestre, er du gal nogle overarme og skuldre der render rundt med :devil: Her er der alstå nogle der er fitnessmodellerne overlegne, både hvad angår krop og ikke mindst styrke.

- vi lader billederne tale for sig selv.

Først IMPONERENDE russiske 55 kilo fordelt på SOLID OL gymnast:

bon01nats1sr.jpg

Dernæst en skændsel for træningsverdenen ..Peter Lagermand.. tsk..

Peterlagermand.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvor høj er den gymnast?

Jeg er sikker på at Lagermand, i samme posering, ville være tilsvarende stor. Peter er da på ingen måde lille?

Gymnasten er 162 cm.

Jeg ved ikke hvor høj Lagermand er; men han er absolut ingen kæmpe - men højere end 162 er han da.

Men det er sådan set også underordnet; pointen er, at gymnaster absolut har imponerende styrke samt en god fysik; men de kan ikke måle sig med hverken Fitness eller BB.

Det er 2 forskellige verdener, og de bør hverken sammenlignes eller forveksles.

Det ville svare til, at der var en spurt med som disciplin til Fitness, og så blev de hånet for ikke at være lige så hurtige som Maurice Greene.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Skrev du ikke at gymnasten var mere muskuløs end lagermand? Sådan læste jeg det...

Og jeg er uenig i at gymnasten er mere muskuløs, ikke desto mindre fordi han er af meeeget lille bygning og der skal derfor ikke meget masse til at få ham til at se stor ud.

Link to comment
Share on other sites

Skrev du ikke at gymnasten var mere muskuløs end lagermand? Sådan læste jeg det...

Hæ hæ.. Det er bare mig og min ironi :tongue:

Og jeg er uenig i at gymnasten er mere muskuløs, ikke desto mindre fordi han er af meeeget lille bygning og der skal derfor ikke meget masse til at få ham til at se stor ud.

HELT enig!!

Og nu skal der ses 100-meter finale..... :elephant:

Se DER er der sgu et par athleter med en ok fysik!

Link to comment
Share on other sites

Sikke dog mange indlæg der er blevet postet i mens jeg var væk. Havde lige besøg af nogle venner, så har ikke lige haft tiden til at svare igen på jeres indlæg. Orker ikke at læse alle jeres indlæg igennem. Men kan se at der er et par stykker som mener, at jeg har oprettet tråden, på baggrund af, at jeg ville svine fitnessdeltagerne til. Det har i misforstået, for det var ikke grunden til at jeg oprettede denne tråd. Jeg kom bare med en uforbeholden mening om, at deres styrke ikke imponerede mig. Den mening har jeg lov til at have. Det skal dog lige siges, at jeg ikke viste fitnessmodellerne var amatører.

Synes forresten der er mange personer der reagerer meget voldsomt på mit indlæg, hvorfor tager i det så tungt og alvorligt? Gå dog ud og få lidt frisk luft ;)

Edited by Alien
Link to comment
Share on other sites

sve99wc0pb.jpg

Det der er altså alligevel nogle rimelig nasty delts og arme, taget i betragtning af at det er en gymnast.. Tjeck også lats osv det er rimelig massivt. :devil:

jaja men folk er ikk til at imponere :tongue:

Men jeg er :tongue:

Syntes sgu det er en cool bygning de har, små eller ej og når man så tænker på at det for manges vedkommende nok er uden vægttræning

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt er jeg helt uenig i, at tråden bør dø.. Der er da åbenbart meningsudveksling på kryds og tværs, og det er da herligt vi ikke alle er enige - ellers var det da døden for et diskussionsforum :)

På tidspunktet hvor jeg foreslog at henrette tråden, var det meningsløse ordkløveri ved at overskygge debatten. At tråden nu er kommet ind i et (off topic?) spor, hvor der foregår en reel diskussion, det er noget helt andet.

Tonen har da heller ikke været SÅ skarp endnu.. Vi er da ikke lavet af glas.

Det gælder jo netop om at få situationen ind på sit rette spor, INDEN tonen bliver skarp. Og det er åbenbart med fælles hjælp lykkedes. Let the :argue: continue with a twist of :)

Synes dog stadig at tråden blev startet på et mærkværdigt grundlag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share