Rall


Rall
 Share

Recommended Posts

Okay det synes jeg bar lyder som en deal.. Men jeg chatter lige med daddy og siger at der ville være bedre plads i vores osv osv, hehe... Men ja kl på hovedbanegården... Så skal man jo faktisk ret tidligt op,, omg omg, må have en lunch pack med :4mewantfood: :4thumbup: Hmm jeg stemmer for at du makser søndag, da jeg regner med tung pat søndag!!! Så ska jeg gerne råwe!!!

Big Mike >> Jeg har lige tjecket s-togs planen, og så vidt jeg kan se, så kører A og E direkte fra Allerød til Sjælør, som er ret tæt på hvor jeg bor. Kunne I tage toget dertil istedet for?

Mht. at makse søndag, så må jeg lige se hvordan jeg har det fredag, og så skal jeg lige høre Norah om hvormeget tid, vi har til at træne i søndag :smile:

Sheiko/bb-hybrid

Uge 4, dag 5

Fredag d. 18/11 2005. City Fitness

Tid: 95 minutter

Kcal: 5200

Sidste dag på denne Sheiko'en, der er fløjet afsted uden, hvad jeg vil betegne som CNS-breakdown. Sjovt, for det har jeg oplevet de to gange, jeg tidligere har kørt Sheiko, men det betyder forhåbentlig at min WC er højere nu end hidtil. Det mest opsigtsvækkende ved fredagens træning var en ål, jeg aldrig har set før. Han lå og bænkede da jeg kom, og gutten fik minimum 10 forced på 100 kg. Bagefter fløj han rundt og lavede nogle poses, jeg aldrig her set. He he. Jeg lagde også mærke til at han hængte i røven på en af krudthovederne og spurgte ham om alt muligt. Senere stod han og curlede med 32 kg i noget nær kamikaze stil efterfulgt af mindst 4 dropset :blink: . Jeg skulle så desværre køre noget curls også, og måtte derfor ned ved siden af ham, og det første han sagde til mig var noget à la "ja, man kan godt få det lidt dårligt med sig selv når man ikke længere er så stor". What? :w00t: Jeg fattede ikke en kæft af hvad han sagde, men så fortsatte han med at fortælle om at han for mange år siden havde taget så mange steroider, at han vejede 112 kg med en fedtprocent på 8, men så havde det center han trænede i i Rødovre lukket, og så havde han tabt al massen da han stoppede med steroiderne, og nu havde han det altså dårligt med at være så lille igen. Jeg spurgte ham så, om han ikke skulle ha' noget professionel hjælp (læs psyk), men han svarede at han gerne ville starte igen på krudtet. Jeg spurgte så, hvordan hans helbred havde det efter, at han havde taget al det krudt, og gutten svarede at det havde det rigtig godt. Yeah right :wink: , jeg gad ikke spørge ham om hans mentale helbred. Ålen sagde så at han ikke vidste hvordan han skulle få noget mere masse på, hvis han ikke fik noget krudt. Jeg foreslog ham så, at han kunne starte med at optimere sin træning og sin kost. Til det svarede han, at han da spiste sundt, og at han, da han tog steroider, havd flere penge til sund kost :blink: Hvordan hænger det sammen?, spurgte jeg. Jamen, jo mere trænet og muskuløs han var, jo flere shows blev han booket til........ Det sammenhæng fattede jeg så ikke lige, men gutten forklarede mig at han var stripper :shades::banana: :4flex: :cheer: :moon: :slut: Hold kæft en klaphat. Faktisk også ret tragisk :cry3::4slap:

Fredagens tal:

Squat

1x5x 80

1x4x 95

2x3x 112

6x3x 127,5

Kørte fint

BP

1x5x 60

1x5x 70

5x5x 80

Nærmest deload

CG neutral pullups

8x10

7x10

6x10

6x10

Sad godt

Bagskulder

12x70

12x75

12x75

12x75

Siddende leg curls

15x90

12x100

10x105

12x105->partials

12x105->partials

Incl curls

9x24

8x24

8x24

8x24

Stående calf raises

8x95

8x95

8x95

8x95

8x95

Guf for kalvene

Swissball crunches

16x

16x

16x

Meget typisk er jeg blevet forkølet. Sidste weekende var vi til general forsamling i Dansk Kiropraktor Forening i Herning Kongrescenter (jeg tænkte på at snuppe et par poseringer på scenen i den store sal, men den var optaget af Finn og Jakob :tongue: ), og på vej hjem fra byen i frostvej havde jeg for lidt tøj på, det samme havde jeg i torsdags da jeg var ude at gå en tur i min frokostpause :4slap: Jeg håber, at det værste bliver overstået her i weekenden, så jeg er klar det at makse på fredag :smile:

Edited by Rall
Link to comment
Share on other sites

Kæft en hat :laugh:

GOdt at se du fik dig kæmpet igennem den russiske bøddel :devil: Kan være mig og søren kigger ind til Obbc søndag, dog blot for at træne, og kigge på ålene posere :tongue:

:4flex: Cool, hvis I kigger forbi, men husk: vi poserer kun for chicks i bikini :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hey der rall....

Nåh jeg har bil anyways.. Aka free gasss så det kun broen der skal betales.. Men hvad sagde angel mht tiden tiltræningen...?? Gider ikke være den eneste der straffer patværket :4thumbup:

OK, så slipper Puntoen for at skulle kæmpe op over storebæltsbroen med 5 BB'ere og al deres prot. :tongue: Vi kan træne fra 10-12.30, så der er frit spil på alle hylder :pumpin: Dr. Steen, you, Lagoon og jeg selv er 100% klar på både Marcus Rühl og spisning bagefter, men LungBrush er ikke helt sikker på økonomien endnu. Han melder tilbage hurtigst muligt, så vi kan få bestilt biletter og bord, hvis det bliver aktuelt :smile: Mht. kørslen, kan I komme forbi Sydhavnen og hente mig?

:smile:

Edited by Rall
Link to comment
Share on other sites

OK, så slipper Puntoen for at skulle kæmpe op over storebæltsbroen med 5 BB'ere og al deres prot. :tongue: Vi kan træne fra 10-12.30, så der er frit spil på alle hylder :pumpin: Dr. Steen, you, Lagoon og jeg selv er 100% klar på både Marcus Rühl og spisning bagefter, men LungBrush er ikke helt sikker på økonomien endnu. Han melder tilbage hurtigst muligt, så vi kan få bestilt biletter og bord, hvis det bliver aktuelt :smile: Mht. kørslen, kan I komme forbi Sydhavnen og hente mig?

:smile:

Hehe ja der er lidt mer plads i Audien... :4thumbup: Ja så godt det med træninge.. dvs at jeg ska råwe dine maks ud af dig??? godt så.. og så ska rive mig rundt i bænkpres og incline :bigsmile:

Okay... Well ang kørslen så må vi lige finde en fælles pickup place for dig og lagoon... Men det tager vi bar når det kommer lidt nærmere...

Btw så er filmen ude nu..

Link to comment
Share on other sites

Sheiko-BB/hybrid

Deload uge, dag 1

Mandag d. 21/11 2005. City Fitness

Jeg er ved at kmme mig oven på den sidste uges forkølelse, der heldigvis ikke var så slem som jeg havde frygtet. Noget der ikke er så godt, at jeg er begyndt at mærke en stikkende smerte i venstre lyske. Jeg tror måske det kan være noget brok, selv om jeg ikke kan se eller føle en udposning. Det stikker når jeg squatter, dødløfter og hoster :mad: Jeg har bestilt tid ved lægen i næste uge, og så må vi se, hvad han siger. Ellers glæder jeg mig helt vildt til poseringskurset på søndag. Mandagens tal:

Squat

5x20

6x60

5x80

5x95,5

1x112,5

2x120

2x120

2x120

2x120

2x120

Bænkpress

5x20

5x60

1x80

2x87,5

2x87,5

2x87,5

2x87,5

2x87,5

Dødløft

2x60

2x100

2x150

2x150

2x150

2x150

2x150

Træk til brystet

12x70

12x70

12x70

..supersettet med:

Gym80 lat. raises

15x35

12x40

12x40

En let træning, men smerter i lysken spiller fan... ikke :mad:

:smile:

Edited by Rall
Link to comment
Share on other sites

Sheiko

Deload, dag 3

Onsdag d. 23/11 2005. CityFitness

Jeg har strøget /BB-hybrid fra programmet, da jeg må konkludere at der ikke har været meget hypertrofi at hente på denne omgang Sheiko. Jeg tror sgu' nærmest, at jeg har tabt mig :mad: men OK, jeg kører den også mest for styrkens skyld. Der var mindre smerter i venstre lyske i dag, men tilgengæl kom der lidt i den højre lyske i dag. Hold kæft, og for at det ikke skal være løgn, så fik jeg et jag i lænden under opvarmningen til squat med 80 kg på ryggen :nonono::newtongue: Jeg tror sgu' jeg har brug for noget hvile. De gamle led kan simpelthen ikke følge med mere :wink: . Onsdagens tal:

Squat

2x112,5

2x112,5

2x112,5

2x112,5

2x112,5

BP

2x80

2x80

2x80

2x80

2x80

Dødløft

2x140

2x140

2x140

2x140

2x140

Stående calf raises

8x60

8x60

8x60

8x60

DB curls

8x20

8x20

8x20

Skrå og reverse crunch superset

3x10

Tror jeg skal finde mig en anden sport. Jeg hader overbelastningsskader. Måske jeg skulle begynde på minigolf eller blive bademester :tongue:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Sheiko

Deload, dag 3

Onsdag d. 23/11 2005. CityFitness

Jeg har strøget /BB-hybrid fra programmet, da jeg må konkludere at der ikke har været meget hypertrofi at hente på denne omgang Sheiko. Jeg tror sgu' nærmest, at jeg har tabt mig :mad: men OK, jeg kører den også mest for styrkens skyld. Der var mindre smerter i venstre lyske i dag, men tilgengæl kom der lidt i den højre lyske i dag. Hold kæft, og for at det ikke skal være løgn, så fik jeg et jag i lænden under opvarmningen til squat med 80 kg på ryggen :nonono::newtongue: Jeg tror sgu' jeg har brug for noget hvile. De gamle led kan simpelthen ikke følge med mere :wink: . Onsdagens tal:

Squat

2x112,5

2x112,5

2x112,5

2x112,5

2x112,5

BP

2x80

2x80

2x80

2x80

2x80

Dødløft

2x140

2x140

2x140

2x140

2x140

Stående calf raises

8x60

8x60

8x60

8x60

DB curls

8x20

8x20

8x20

Skrå og reverse crunch superset

3x10

Tror jeg skal finde mig en anden sport. Jeg hader overbelastningsskader. Måske jeg skulle begynde på minigolf eller blive bademester :tongue:

:smile:

gallery_8690_1_60358.jpg

Sig til hvis du skal have nogle gode stikpiller el lign :laugh:

Link to comment
Share on other sites

du er da ikke heldig med programmerne for tiden...

Har du gjort dig nogen overvejelser om hvad problemet er? For høj samlet volumen? For frekvent? For store ændringer i nettoarbejdsbyrden?

Incognito >> Det er sjovt, at du spørger om det, for jeg er netop ved at analyse problemet. Jeg er kommet frem til følgende:

-Alt kørte fint indtil jeg blev forkølet i sidste uge. Jeg fortsatte med at træne, hvor jeg nok burde ha' taget det lidt med ro

-Lænden kan ikke tåle en så hyppig belastning som i Sheiko, med squat 2 gange om ugen og dødløft en gang om ugen.

-Jeg ved dog fra tidligere at jeg responder bedst på en relativ høj volumen, men relativt infrekvent

-Lænden er ikke glad for dødløft. Dødløft kommer nok aldrig på programmet igen. Istedet kan lænden sagtens klare stivbenet dødløft.

-Mine knæ har ikke brokket sig, som de plejer at gøre. Det kan skyldes, at min teknik er blevet klart bedre i både squat og dødløft, hvilket måske har været årsagen til at mine hofter / lysken har brokket sig lidt, da jeg er blevet bedre til at presse knæene ud af og komme dybere. Jeg ved fra tidligere at knæene brokker sig, når jeg squatter over 80% af 1 RM, så måske jeg skal holde mig til de 70-80% af 1 RM og så få banket nogle set af, men med mindre frekvens end i Sheiko.

-Jeg har også lagt mærke til, at en øvelse som hacksquat går langt bedre i mine ben, end squat gør, selv om min squat teknik er blevet bedre. Ved kun at squatte, føler jeg at jeg snyder mig selv, så jeg ikke for ramt benene optimalt.

-Hvis jeg skal kigge lidt på mine mangler rent proportions mæssigt, så skal jeg ha' bragt mine baglår, læg og biceps op, og det er svært på et split med hovedvægt på squat, DL og BP. Der skal simpelthen være plads til nogle flere hjælpeøvelser

Det er kun nogle af mange betragtninger, jeg har gjort mig. Der kommer sikkert mange flere. Hvis du har nogle foreslag og idéer er du meget velkommen :smile:

Edited by Rall
Link to comment
Share on other sites

Poseringskursus i OBBC

Så var det i går, at poseringskurset i OBBC skulle afholdes. Jeg havde glædet mig som en lille dreng til juleaften, og jeg blev ikke skuffet.

Lagoon og jeg havde fået besked på at møde op på Rødovre station kl. 7.45, hvor Saabye 3450, Dr. Steen og LungBrush skulle hente os op. Der blev delt en del luftlussinger ud, da de først kom kl. 8.15, på det tidspunkt var både Lagoon og jeg godt dybfrosne :tongue: Nå, men afsted til Odense. I bilen fløj det med "lee'", "forced" og mange andre floskler, rigitg sjov tur. Ved 10-tiden rullede vi ind på P-pladsen ved OBBC. Da vi kom op i kaffestuen hillte vi på Pauli og Peter Lagermann og umiddelbart efter fik vi også hilst på resten af slænget. Rart at hilse på alle dem, men normalt bare kender fra MOL :4thumbup: Efter en kort intro ved Angel gik pigerne i gang med deres poseringskursus, mens vi drenge fik lov til at boltre os i OBBC's gudelokaler. For mit vedkommende stod den på maks dag efter 4 ugers Sheiko og en uges deload. Jeg startede med squatten, hvor Lagoon råbte og skreg mig op i højeste gear, hvilket resulterede i en ny PR på 180 kg. En forbedring på 10 kg siden sidst :4thumbup: . Bagefter var det bænkens tur, hvor jeg fik 5 kg ekstra til en ny PR på 125 kg, så det var også i orden. Jeg hader bænkpress, og mine lange arme er ikke skabt til bænkpress, men det var alligevel rart at mærke fremgang. Til sidst blev det dødløft tid, hvor jeg lige fik hilst på Luciferase. Han anbefalede mig at teste mit maks uden sko, og det gik OK. Det blev til en ny PR på 210 kg. En forbedring på 5 kg. Derefter blev det tid til lidt disko og lidt kæwe inden selve poseringskurset startede. Crawdaddy holdt et godt oplæg til, hvordan den frie rutine kan sættes sammen, ledsaget af Peter Lagermann. Bagefter blev vi delt ind i grupper efter hvilke klasser vi kunne forestille os at stille op i. Jeg var i den høje Bodyfitness klasse. Vi blev guidet igennem de fem standard posering, og til sidst fik vi individuel kritik af dommeren fra DBBF. Jeg fik at vide at jeg havde en flot fysik og jeg stod godt, og at jeg burde arbejde på at forbedre mine baglår og lægge, hvilket jeg også havde nævnt som mine svage punkter. Jeg havde også nævnt biceps som et svagt punkt, men i følge dommeren haltede de ikke efter resten af overkroppen, så det var rart at høre. Da alle havde været igennem skyndte vi os at klæde om for vi skulle også til Marcus Rühl seminar. Sympatisk gut, som dog virker udbrændt, og seminaret var ret kedeligt og hurtigt overstået. Højdepunktet var da der skulle tages billeder med ham bagefter og bla. Pauli og BadAssJones smed træjen og batlede Marcus Rühl :4thumbup: Vi var hurtigere færdig end vi havde regnet med, så vi valgte at snuppe lidt McDonalds istedet for at vente på vores bord på Jensens, hvor vi ellers havde aftalt at mødes med Norah og Christian og Miss, men det var dejligt at være hjemme inden ti. Tak til Norah og Christian for en rigtig god dag, som jeg håber I vil gentage. Meget gerne til efteråret inden DM. Tak til alle de MOL'ere og ikke-MOL'ere jeg fik hilst på :smile:

Edited by Rall
Link to comment
Share on other sites

Jeg fik at vide at jeg havde en flot fysik og jeg stod godt, og at jeg burde arbejde på at forbedre mine baglår og lægge, hvilket jeg også havde nævnt som mine svage punkter.

Haha så gik de efter dit ømtålelig punkt, the god damn calfs! Så bliver vi jo nok nødt til at blive ved at høre på det... nej det lyder sgu som om det var et fedt kursus, og du virkelig fik noget ud af det. Så må du jo bare til at give dine baglår og læg noget prygl :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Viper >> Bare vent. Læggen skal nok blive bedre og baglårene slipper eller ikke :4flex:

BadAssJones >> Lige over. Det sad rigtig godt på dig, men det har jeg jo allerede skrevet og sagt :smile:

Crawdaddy >> Tak :4thumbup: Jeg er sgu' også snart træt af at tude over det hele og være ynkelig, så jeg tænkte "what the f..." og efter et par flade fra Lagoon, så dykkede jeg som aldrig før. Sheiko spiller, man ved det bare ikke undervejs, først på maks dagen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Der var da meget godt gang i dig i dødløft....hvis du lige arbejder lidt med teknikken og lidt power i bunden kan du da hurtigt hente en hel del kg :4thumbup:

Luciferase >> Tak :4thumbup: . Altid rart med positiv kritik. Jeg synes godt nok den var tung i bunden, det var nærmest som om diskus'erne blev presset ud gennem rø... på mig :tongue:

Burning legs

Uge 1, dag 1: Ryg, hams, læg

Mandag d. 28/11 2005. City Fitness

Så er jeg klar med mit nye split, der gerne skulle give mig noget mere masse på bagsiden af lårerne og læggene. Det nye split ser således ud:

Mandag: Hamstrings workout #1 (hofte ekstension), ryg, læg

Tirsdag: Skulder, biceps, abs

Onsdag: OFF

Torsdag: Quad dominant workout, læg

Fredag: Bryst, triceps, abs

Lørdag: Hamstrings workout #2 (: knæ fleksion), (+ lidt ekstra ryg?), læg

Søndag: OFF

I erkendelse af at jeg ikke bare kan øge vægtene fra træning til træning og samtidig holde reps'ne konstante, vil jeg lave en volumen progression i stedet for. Hvis jeg så kan øge intensiteten også vil det bare være fedt, men det er ikke det primære mål.

Mandagens træning bar præg af doms i lænd og quads efter søndagens maks i squat og dødløft samt poseringskursus, så det blev en let start. Mandagens tal:

Chins (1 min)

6x

6x

6x

6x

6x

6x

Ok

Gym80 chest supported row (1,5 min)

10x90

10x95

10x100

Neutral cg pulldown (1,5 min)

12x80

12x80

12x80

Sad godt

SBDL (1,5 min)

10x100

10x140

Doms'en i mine erector's satte en stopper for mere sjov

Split squat (2 min)

10x60

10x80

10x80

Lige i r....

Gym80 reverse hyper (2 min)

10x40

10x45

12x50

Nemt

Stående calf raises rest/pause

6+4+3x95

6+4+3x95

Dejligt med nogle tunge set

Hack squat calf raises (1,5 min)

19x117

14x117

14x117

Av, av, av og av

I dag har jeg rigtig dejlig doms i bagdelen, læg og øvre del af baglårene, så det tyder godt. I aften står den på skulder og biceps :smile:

Edited by Rall
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share