The ironworks


Francis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 782
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hvordan kommer du overhovedet i tanke om, at køre med krydsgreb? og sjovt hoften ryger ind under dig. min vil gerne den anden vej.

Det var for at eksperimentere lidt.. Baggrunden er at squats (normalt) er den eneste form for øvelse jeg ikke rigtigt kan køre effektivt uden mine vl-sko. Så vil prøve på at arbejde på at kunne benbøje tilfredsstillende uden vl-sko. Og så tænkte jeg at jeg lige ville prøve krydsgreb, for at se hvordan det føles.. Men er man vant til vl-greb, så har du meget mindre føling og kontrol med vægten på denne måde. Så det ryger igen... Mht hoften ind under så er det nu heller ikke et problem jeg kæmper med normalt. Men lige idag viste det sit grimme ansigt et par gange.. :annoyed:

Mht log.. I'm on my way.! :santa2:

Link to comment
Share on other sites

Ok træning idag

dødløft

5r @ 70 kg

5r @ 70 kg

5r @ 110 kg

5r @ 140 kg

3r @ 170 kg

3r @ 200 kg

3r @ 230 kg (tunge, men langtfra dræbende.. :blink::bigsmile: )

bænkpress

5r @ 50 kg

5r @ 80 kg

5r @ 110 kg

3r @ 140 kg

3r @ 140 kg

3r @ 140 kg

3r @ 140 kg (med üpperskud.. :santa2: )

bent-åge rows

6r @ 50 kg

6r @ 80 kg

6r @ 110 kg

6r @ 110 kg

6r @ 110 kg

sidepress

Jaah.. Det var meningen at jeg ville køre lidt op. Men af en eller anden grund, kunne jeg overhovedet ikke komme i de rigtige positioner idag. Langt fra.. Havde slet ikke smidigheden til det. Plejer ellers ikke at være det store problem.. Her er i hvert fald et punkt der bliver ramt hårdt at lang tids pause :blush:

one-arm db press

6r @ 23 kg

6r @ 33 kg

6r @ 33 kg

6r @ 37 kg

Link to comment
Share on other sites

lidt træning her, 1. juledag.. :4mewantfood: (damn, formiddagstræning er noget fanden har fundet på.. Kan jeg slet ikke holde til. Den første halve time var jeg helt ødelagt :blink: )

vend og stående stem

5r @ 50 kg

5r @ 50 kg

5r @ 50 kg

3r @ 70 kg

3r @ 80 kg

3r @ 80 kg

3r @ 80 kg (ikke supertung. Men lang tid siden sidst. Så blev her i dag)

the Frozenkilt squat couplet (2 benbøj foran, hurtigt efterfulgt af 5 benbøj bagpå med samme vægt.. pænt hårdt faktisk :blush: 9

2/5r @ 80 kg

2/5r @ 80 kg

2/5r @ 100 kg

2/5r @ 120 kg

2/5r @ 130 kg

2/5r @ 140 kg (den var dæleme tung idag.. var helt ødelagt bagefter :tongue: )

sidepress (vil lige have teknikken på plads igen.. Kørte også en del bedre idag. Stort set ok)

6r @ 17 kg

6r @ 17 kg

6r @ 17 kg

6r @ 23 kg

6r @ 33 kg

6r @ 33 kg

6r @ 43 kg

6r @ 43 kg

lying db triceps extensions (ja, jeg ved heller ikke hvad der gik galt... :rolleyes: )

12r @ 14 kg

12r @ 17 kg

12r @ 21 kg

12r @ 21 kg

Link to comment
Share on other sites

træning igen idag... Ikke det vilde. Var lidt træt fra igår..

frivend+benbøj foran

3/3r @ 50 kg

3/3r @ 50 kg

3/3r @ 80 kg

3/3r @ 80 kg

3/3r @ 100 kg (energien var der sgu ikke idag.. :blush: )

dødløft

3r @ 80 kg

3r @ 130 kg

3r @ 170 kg

3r @ 200 kg

3r @ 200 kg (rimelig langsomme og umotiverende. Men ikke drænende.. )

chin-ups

3r @ kv

3r @ kv

3r @ kv

3r @ kv

pull-ups

3r @ kv

3r @ kv

3r @ kv

hv stående stem (supersettet med Ez curls)

6r @ 23 kg

6r @ 33 kg

5r @ 43 kg

3r @ 43 kg

3r @ 43 kg

8r @ 33 kg

8r @ 33 kg

8r @ 33 kg

Ez curls

5r @ 40 kg

5r @ 60 kg

5r @ 60 kg

5r @ 60 kg

8r @ 60 kg

8r @ 60 kg

8r @ 60 kg (sidste tre sæt kørt som drag-up-the-body curls - da jeg ikke kan huske det rigtige navn. Men kig evt i Kenneth Jay's log :innocent: )

Lidt en-arms træk.. Meen var sgu lige træt nok til sidst her...

Link to comment
Share on other sites

heysa heysa you!!

godt du holder træningen ved like :w00t:

god juuul. (litt sent...)

og godt nytt ååår :superman:

Jamen I like måte.. Lang tid siden at man har set dig herinde jo! Men regner med at du render rundt et eller andet sted og drikker øl og svinger med diverse kropsdele.. :boobs::tongue: Men håber at det går godt i det norske.. :smile:

Jeg var skam så seriøs at tage ned og træne nytårsdag om formiddagen! Jow jow.. kom ikke her! :tongue:

dødløft (forsøg med at køre løftet med noget bredere stand)

5r @ 70 kg

5r @ 70 kg

5r @ 110 kg

5r @ 150 kg

5r @ 180 kg

5r @ 180 kg

5r @ 180 kg (med smal stand for ligesom at sammenligne lidt.. )

5r @ 180 kg (bred stand igen)

3r @ 210 kg

skrå hv press

8r @ 23 kg

8r @ 33 kg

8r @ 43 kg

8r @ 48 kg

6r @ 56 kg

9r @ 48 kg

hv roning

10r @ 48 kg

10r @ 48 kg

Det blev en hurtig omgang, da jeg havde travlt med at skulle nå et tog...

Link to comment
Share on other sites

jo, jeg ville sgu gerne op på tidligere tiders +260 kg... men vil gerne finde en teknik der tillader mig at gøre det, samtidig med at jeg ikke bliver alt for smadret i lænden af det! Tror måske at det hjælper lidt med lidt bredere stand.. Det river godt nok en del i vingerne med det bredere greb, men tror jeg næppe bliver noget problem.. Jeg har ligesom meget bedre "plads" når jeg står med lidt bredere stand, hvor jeg når jeg står smallere, føler at jeg ikke rigtig kan komme til at spænde ordentligt op og stangen derfor hænger lidt for langt fremme og for meget i nedre ryg. Men nu må vi se hvad fremtiden bringer.. gerne masser af PR's :devil::cool:

Link to comment
Share on other sites

jo, jeg ville sgu gerne op på tidligere tiders +260 kg... men vil gerne finde en teknik der tillader mig at gøre det, samtidig med at jeg ikke bliver alt for smadret i lænden af det! Tror måske at det hjælper lidt med lidt bredere stand.. Det river godt nok en del i vingerne med det bredere greb, men tror jeg næppe bliver noget problem.. Jeg har ligesom meget bedre "plads" når jeg står med lidt bredere stand, hvor jeg når jeg står smallere, føler at jeg ikke rigtig kan komme til at spænde ordentligt op og stangen derfor hænger lidt for langt fremme og for meget i nedre ryg. Men nu må vi se hvad fremtiden bringer.. gerne masser af PR's

Du vil måske konvertere til sumo :tongue:

Link to comment
Share on other sites

så så.. Kan du holde de blasfemiske tanker væk fra min uskyldige logbog!! :devil::w00t:

når jeg skriver med bred stand, så er det selvfølgelig stadigvæk i konventionel stil. Jeg skrev jo dødløft! :devil::tongue: Men blot med hænderne helt ud til ringene på styrkeløfterstangen og fødderne placeret helt ud til hænderne, hvor jeg normalt har holdt ca midt på det roulleterede stykke i hver side og benene ca ud for hvor det roulleterede starter i hvert side (hvis det giver noget mening.. :blush: )

Link to comment
Share on other sites

Humøret er ikke i top for tiden, da jeg mistede en meget meget god ven(inde) søndag d. 7 Januar. Men holder hovedet over vandet. Og det blev da også til en gang træning idag efter flere dags pause...

frivend

3r @ 50 kg

3r @ 50 kg

3r @ 50 kg

3r @ 80 kg

3r @ 80 kg

2r @ 100 kg

2r @ 110 kg

2r @ 110 kg (kunne ikke rigtig få det til at spille idag.. Det kørte af crap til og ugly-dugly form.. Legede lidt med frivend fra hæng. Men det kan jeg slet ikke finde ud at (i hvert fald ikke når jeg prøver på at følge danjohns forklaringer.. :cry: )

benbøj foran/bagpå

2f+5b @ 80 kg

2f+5b @ 110 kg

2f+5b @ 130 kg

3b @ 150 kg

3b @ 170 kg (lang tid siden at jeg har været lidt oppe.. føles ok. Men tungt på nakken)

2f @ 130 kg

pull-ups

3r @ kv (UH)

3r @ kv (UH)

3r @ kv (UH)

3r @ kv (UH)

2r @ kv (OH)

2r @ kv (OH)

2r @ kv (OH)

7r @ kv (OH-- kipping pullups)

Link to comment
Share on other sites

Humøret er ikke i top for tiden, da jeg mistede en meget meget god ven(inde) søndag d. 7 Januar. Men holder hovedet over vandet. Og det blev da også til en gang træning idag efter flere dags pause...

hei igjen francis, long time...... :cry:

så trist å høre.....føler med deg, ditt tap af din venninde... :unhappy:

godt du har dradd igang med træningen igjen da kjære dig!!

skal tenke på dig!, stå på! :blush:

klemklem :wub:

Link to comment
Share on other sites

hei igjen francis, long time...... :cry:

så trist å høre.....føler med deg, ditt tap af din venninde... :unhappy:

godt du har dradd igang med træningen igjen da kjære dig!!

skal tenke på dig!, stå på! :blush:

klemklem :wub:

Hey.. mange tak. Var ikke lige det fedeste der kunne ske, nej.. Havde talt i tlf med hende kl 18 ca, og kl 20.50 bliver hun nærmest likvideret med et oversavet jagtgevær lige i ansigtet.. :cry:

Nå, men nok om det.. (think happy thoughts. think happy thoughts). Godt at se at din træning kører på skinner igen.. :smile: Du har da været flittig nok her efter jul, må man sige. Godt at se.. :wink:

også lidt træning idag. Om end meget minimalistisk. hehe

db råtræk

12r @ 23 kg

12r @ 33 kg

12r @ 37 kg

10r @ 43 kg (var tung for venstre hånd)

8r @ 43 kg

12r @ 33 kg

db sidepress

6r @ 23 kg (flere sæt for opvarmning og grooving af løftet.. Venstre side kører af H.. til)

6r @ 33 kg

6r @ 33 kg

6r @ 43 kg (den er pisse let (med højre) når man lige rammer banen. Føles som om man kunne reppe for evigt næsten. Men venstre, det kører bare af ged...)

rope pull-ups

3r @ kv

3r @ kv

3r @ kv

3r @ kv (godt nok kørt med et kraftigt håndklæde. Men alligevel.. Damn, det var megahårdt for nallerne :blink: Var jeg ellers ret ferm til engang. Hmm)

3" pull-ups (sådan ca... Et tykt jernspær i hvert fald)

5r @ kv

5r @ kv

5r @ kv (jeg VIL være god til pull-ups snart!! :sneaky2::crazy::devil::nonono::bigsmile: )

ab roll-outs

8r @ kv

8r @ kv

8r @ kv (sidste gang jeg kørte dem for læænge siden, fik jeg overanstrengt min mave lidt .kunne stadig mærkes. Så kørte lidt stille og roligt)

incline sit-ups

3s á 12r @ kv

db hammercurls

8r @ 19 kg

8r @ 24 kg

8r @ 24 kg

8r @ 24 kg

Link to comment
Share on other sites

Hey.. mange tak. Var ikke lige det fedeste der kunne ske, nej.. Havde talt i tlf med hende kl 18 ca, og kl 20.50 bliver hun nærmest likvideret med et oversavet jagtgevær lige i ansigtet.. :cry:

Nå, men nok om det.. (think happy thoughts. think happy thoughts). Godt at se at din træning kører på skinner igen.. :smile: Du har da været flittig nok her efter jul, må man sige. Godt at se.. :wink:

hva faen!!!!!!!!!!!! :cry::cry::cry::cry: arrrrrg uff...blir bare trist når jeg hører om sånt... Og når du er så tætt på... nei... jeg har ikke ord...

#happy-thoughts og gode tanker til dig#

nååå....min træning kjører vel ikk på skinner ennu..men er pågang. er på vei til gymmet nå iallefall, hurraaaaa :banana::yahoo:

stå på stå på francis!

klemklem

Link to comment
Share on other sites

Ked af at høre at du var en nær ven af hende Francis. :unhappy:

Det er en forfærdelig tragedie, håber du har nogle at snakke med om det.

Tak.. :smile: Håber at det går. Selvom det var en noget voldsomt oplevelse..

også lidt træning idag faktisk

dødløft

4r @ 70 kg

4r @ 70 kg

4r @ 110 kg

4r @ 150 kg

4r @ 180 kg

4r @ 210 kg

3r @ 230 kg (den 4. ville bare ikke over knæene. Prøvede ellers to gange sgu.. :mad::crazy: )

4r @ 210 kg (et godt dødløft-pas med gode løft og overskud i ryggen.. Nice :bigsmile: )

dips

4r @ kv

4r @ kv

4r @ +21 kg

prøvede med +33 kg, men der er faktisk ikke plads til den over mit lår mere.. Blev nærmest flænset i stykker, da jeg forsøgede :cry: Så skal HEELT klart have fat i et dips/chins-bælte altså)

chins

3r @ kv

3r @ kv

3f @ kv

3r @ kv

3r @ kv

3r @ kv

Og så tog jeg skiftesvis en single i chins og én i pull-ups, hvor fokus var på maks ROM (altså brystet så tæt på stangen som muligt. Lykkedes at røre i chins(uh). 3 singles af hver)

lidt BB-shrugs (mega-skod-hade øvelse :dry: ), DB overhead swings, 2db swings og lidt db pull-throughs (db swings til øjenhøjde ca)

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

ok træning idag..

frivend (1. fra gulv, resten fra hæng)

3r @ 50 kg

3r @ 50 kg

3r @ 80 kg

3r @ 80 kg

3r @ 100 kg

3r @ 100 kg (alle tre fra hæng)

3r @ 100 kg (alle tre fra hæng.. Frivend fra hæng er væsentligt hårdere for mig end fra gulvet af. Meget.. :crazy::blink::cry: )

benbøj bagpå

5r @ 70 kg

5r @ 70 kg

3r @ 110 kg

3r @ 140 kg

3r @ 170 kg

benbøj foran

3r @ 110 kg

3r @ 130 kg

2r @ 150 kg (piiv)

5r @ 130 kg

stående hv stem

6r @ 24 kg

6r @ 33 kg

6r @ 43 kg

5r @ 37 kg

5r @ 37 kg

5r @ 37 kg

6r @ 43 kg

chins

4s á 2r @ kv

3s á 3r @ kv

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig, du får jo meget mindre rom at accelerere den på :wink:

Njah, har du selvfølgelig til dels ret i.. Men hvis du taler med mange vægtløftere, vil du opdage at langt de fleste af dem faktisk er ligeså stærke fra hæng som fra gulv. Og enkelte af dem endda stærkere, idet at de herved starter i den optimale position for et kraftfuldt andet hiv (som godt kan være en videnskabi sig selv at finde ud af at komme til fra gulvet af). For egentlig skal man jo ikke starte den egentlige acceleration før dette punkt :smile: Men dette er i dén grad ikke tilfældet ved mig! :laugh:

Tror det har noget at gøre med at jeg ikke ligefrem ligger inde med verdens mest optimale teknik. Så det kunne jo selvfølgelig tages som et tegn på at jeg måske burde køre fra hæng noget oftere.. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Tror det har noget at gøre med at jeg ikke ligefrem ligger inde med verdens mest optimale teknik. Så det kunne jo selvfølgelig tages som et tegn på at jeg måske burde køre fra hæng noget oftere.. :innocent:

well...you said it! Det handler om at finde det punkt hvorfra man kan få hoften til at sige 'pop' fremad mens man driver sig selv opad med benene. Et trick kan være at gå ned til hængpositionen ved at huske, det er røven der skal bagud og skuldrene der skal fremad og IKKE stangen der skal nedad. Og så holde brystkassen så stor som det er muligt.

DanJohn plejer at sige, man skal tænke på det som en bue der skal spændes, hvor så posterior chain og især baglår er strengen, der skal forspændes (førstehivet) og så fyres af, når den er strammes til (andethivet).

At dømme efter din generelle styrke, skulle du kunne reppe med med 110 i frivend fra hæng.

Forresten: Hvordan går det med Københavnerplanerne? Det kunne være for fedt at se monsteret i levende live en dag jo!

P.S Jeg ved jo godt du ikke er 100% vl'er, men man skal jo prøve :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share