The ironworks


Francis
 Share

Recommended Posts

ser som altid godt ud med træningen dit store brød :wink:

Halløjsa.. :smile: Jamen det går sådan rimeligt. I hvert fald taget i betragtning af at jeg har rejst så meget for tiden, helt uden træning..

benbøj foran

3r @ 50 kg

3r @ 50 kg

3r @ 50 kg

3r @ 80 kg

benbøj bagpå MRS (efter den store MVP :4thumbup: og genoplivet efter eksempel af Holsting :bigsmile: )

3r @ 110 kg

3r @ 130 kg

3r @ 130 kg

benbøj foran

3r @ 110 kg

2r @ 130 kg (var sgu ingen saft og kraft i stængerne i aften... )

hv stående stem

5r @ 23 kg

5r @ 33 kg

5r @ 37 kg

5r @ 37 kg

5r @ 37 kg

5r @ 37 kg

5r @ 37 kg (de kørte til gengæld strygende)

dips

8r @ kv

8r @ kv

8r @ kv

8r @ kv

8r @ kv (første gang dips i et par måneder.. Kunne godt mærkes på første sæt, som var noget rusten. Resten kørte glat og med pænt overskud)

skulder raises "supersæt" (10 lateral raises, 10 rear raises og 10 front raises)

1 combo @ 14.5 kg var sgu for tungt :blink::blush: da jeg var midt i front raises, var jeg syret helt til.. Damn )

1 combo @ 10 kg :laugh:

1 combo @ 10 kg (må have været et yndigt syn.. :tongue: )

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 782
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det står for Mave-Ryg-Spænd.. :smile: Det er simpelthen benbøjninger, hvor du holder en usædvanlig lang pause i bunden (5-6 sekunder) og koncentrerer dig om at spænde ekstra meget op i mave, ryg og bagsiden.. hjælper lidt på smidigheden og en god bundstilling - tror jeg :tongue:

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Det står for Mave-Ryg-Spænd.. :smile: Det er simpelthen benbøjninger, hvor du holder en usædvanlig lang pause i bunden (5-6 sekunder) og koncentrerer dig om at spænde ekstra meget op i mave, ryg og bagsiden.. hjælper lidt på smidigheden og en god bundstilling - tror jeg :tongue:

Også kaldet paused squats? :santa2:

Link to comment
Share on other sites

Ganske fed træning idag.. :bigsmile: Havde dog fået lavet en rodbehandling over middag, så det dunkede gevaldigt i tanden til sídst. Men forkul det.. :devil::cool:

råtræk+træk-benbøj

2+3r @ 50 kg

2+3r @ 50 kg

2+3r @ 50 kg

2+3r @ 70 kg

2+3r @ 70 kg

2+2r @ 80 kg

2+2r @ 80 kg

1+1r @ 85 kg

1+1r @ 85 kg

1+1r @ 90 kg (lidt tung, men stadig god nok.. Kan man vist kun være tilfreds med. Er vist en tangering af all-time best eller i hvert fald tæt på. Og så med så lidt træning.. Nice :santa2: )

træk-dødløft (med et dynamisk shrug i enden af hver rep og med låsegreb - av av!!)

3r @ 110 kg

3r @ 140 kg

3r @ 160 kg

3r @ 160 kg

1r @ 160 kg (valgte så lige at lave et rullegardin ud af skindet ved ringfingeren.. :crazy: Kørte ellers godt, men det er godt nok bare røv/baglårs-øvelse nummer et, når man fokuserer på stilen. Dayumm... :inlove: )

pull-ups (med overhåndsgreb.. Lidt opvarmning på pulldowns-stationen)

5r @ kv

5r @ kv

4s á 3r @ kv (kropsvægten sagde lige en studs over 122kg idag.. Skal lige ti kg længere ned og styrken lidt op, så begynder jeg at være tilnærmelsesvis tilfreds... :nissetunge: )

parallel-bars dips

8r @ kv

6r @ +15 kg

6r @ +26 kg

6r @ +26 kg

5r @ +26 kg (var sgu ikke til nummer seks.. Trisser syrede fuldstændigt. Længe siden de har lavet noget fornuftigt.. :blush: )

8r @ kv

8r @ kv (næsten samtlige reps var en grinder i toppen. hehe.. :4thumbup:

Lidt mave....

Jeg har forresten lagt mig fast på et program, kraftig inspireret af et DBM lavede tidligere. Jeg har blot rykket lidt rundt på øvelserne og cuttet tredjedagen væk, da jeg ikke har mulighed for at træne faste dage om ugen. Derfor skifter jeg blot mellem de to dage, og tager en særlig konditioneringsdag engang imellem.. :xmas:

Så, til dem der er nysgerrige...:

dag 1:

frivend - 1 fra¨gulv, 2 fra hæng)

benbøj foran - 3 reppere.. Byg op, og evt et par back-off set.. nogle dage knap så tungt og så flere sæt. Det hele tages lidt på gefühlen. Har jeg det bedst med.. :xmas:

hv vend og stem - 5 sæt af 5. Skifte mellem at køre op på en maks femmer, og 5 sæt med en arbejdsvægt. Igen, altid plads til afvigelser fra gang til gang..

cheat barbell curls - Ikke det vilde sving. Men tungt og hårdt. Igen, efter samme princip nok som hv stem..

dag 2:

råtræk+trækbenbøj - 2+2r. Byg op til en tung to'er. Helst et par sæt. Nogle gange helt op, andre gange lidt under.

træk-dødløft+shrug - 3'reppere. Lidt ligesom ben foran. Fokus på god stil, så det bliver med baglår, røv og øvre ryg som prime movers. Har jeg bedst erfaringer med.

pull-ups - med overhåndsgreb. Enten skifte mellem en dynamisk (volumen dag) og en kør-op dag. eller også en kør-op dag hver gang. Tanken var, efter opvarmning, at køre næsten til failure i de første to sæt og så slutte af med 4x3r med fokus på fart og fuld ROM. Når jeg så når 10 gode reps i ét sæt, vil jeg begynde at smide vægte på..

parallel-bars dips - Ved det ikke helt endnu. Enten skifte mellem at køre op i 8r, 5r og 3r fra gang til gang (som anbefalet af Bill Starr) eller også blive ved 8-reppere og bygge noget styrke der. Det skal der lige tænkes lidt over.. :4smartass:

Hver træningssession startes med ship (som jeg er så crappy til.. gik ellers rimelig ok da jeg var judomand og vejede 105-107 kg :blush: ) og så 4 sæt af hyper-extensions og incline sit-ups supersættet.

Hver træning sluttes af med mave eller grebstræning, når der er overskud til det.. :xmas:

Any comments, please fire away... :chicken::bottom::hands:

(ps. grunden til at jeg er gået væk fra dødløft og tunge benbøj bagpå m.m. er at jeg føles mig meget mere "i form" når jeg kører vægtløfter-øvelser, dips, pull-ups osv.. Den smidighed/bevægelighed som benbøj foran, råtræk, træk-benbøj osv kræver/udvikler, kan mærkes ret meget i min vægtklasse.. :blush: Har jeg kørt tunge benbøj og dødløft i en periode, føler jeg mig mange gange som en gammel stiv mand. Hvor jeg med masser af ol-øvelser og chins/dips, har det lidt modsat. Føler mig meget mere eksplosiv og let-til-ben, selvom vægten siger det samme. Så det bliver fokus i en periode.. Men kan man nu også sagtens blive stærk af, vil jeg mene.. :xmas: )

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

parallel-bars dips

8r @ kv

6r @ +15 kg

6r @ +26 kg

6r @ +26 kg

5r @ +26 kg (var sgu ikke til nummer seks.. Trisser syrede fuldstændigt. Længe siden de har lavet noget fornuftigt.. )

8r @ kv

8r @ kv (næsten samtlige reps var en grinder i toppen. hehe..

122 kg kropsvægt + 26 kg i dips... :blink: Damn, det må rykke godt i skulderleddet.

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk ikke engang så galt.. Har jeg heldigvis aldrig haft problemer med. Men er så også opmærksom på ikke at "bounce" i bunden :xmas: Da jeg var stærkest har jeg vist kørt 5'ere med 45-50 kg og 127kg kropsvægt. Men der var jeg sgu seriøst bange for at vores stativ knækkede. Det knagede og bragede.. :blink::crazy: Men det er nu en konge-øvelse. noget mildere ved skulderen end bænkpress, for mit vedkommende.. :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Programmet ser fint ud. Nogen særlig grund til, at du ikke har almindlige squat med?

Med hensyn til dips-stativet, så skal det nok holde. "I gamle dage" har jeg da set et par stykker kører med ca 200kg samlet vægt på det.

(ps. grunden til at jeg er gået væk fra dødløft og tunge benbøj bagpå m.m. er at jeg føles mig meget mere "i form" når jeg kører vægtløfter-øvelser, dips, pull-ups osv.. Den smidighed/bevægelighed som benbøj foran, råtræk, træk-benbøj osv kræver/udvikler, kan mærkes ret meget i min vægtklasse.. :blush: Har jeg kørt tunge benbøj og dødløft i en periode, føler jeg mig mange gange som en gammel stiv mand. Hvor jeg med masser af ol-øvelser og chins/dips, har det lidt modsat. Føler mig meget mere eksplosiv og let-til-ben, selvom vægten siger det samme. Så det bliver fokus i en periode.. Men kan man nu også sagtens blive stærk af, vil jeg mene.. :xmas: )

:nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Synes det ser fedt ud dit nye program, og jeg synes godt jeg kan sætte mg ind dine tanker omkring VL-træning og det med at føle sig lettere på tæerne (har selv for nyligt smidt træk, OH-squat og frivend ind) :nissegrin: - selvom jeg kun er en ærgerlig pind i forhold til dig :blush:

Synes dog det er lidt synd ikke i det mindste at tage dybe OL-squat med, som trods alt er en øvelse, hvor du vil kunne flytte en del vægt uden, at det går på kompromis med tankerne omkring de krav til smidighed/bevægelighed, du efterstræber, eller hvordan?

kropsvægten sagde lige en studs over 122kg idag.. Skal lige ti kg længere ned og styrken lidt op, så begynder jeg at være tilnærmelsesvis tilfreds...

Men hvorfor den anoreksi? :nissetunge:

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

hvilke øvelser er egentlig VL
VL er en forkortelse for Vægtløftning - altså sporten. På engelsk, Olympic Weightlifting.. :xmas: Så VL-baseret træning, er træning hvor der køres en del vægtløftnings-orienterede øvelser og med stor fokus på teknik, fart og smidighed, og liige knap så meget på maksstyrke (selvom det selvfølgelig også er rigtigt vigtigt).. :xmas:
og frivend???
Frivend (Powerclean på engelsk) er en hjælpeøvelse til Olympisk vægtløftning, som dog også står ret godt for "sig selv".. Det er en øvelse som lå i top fire over øvelser, da russerne i 80'erne lavede undersøgelser over hvilke løft der gjorde mest til at øge totalen hos deres vægtløftere. Og den er meget velegnet til at øge eksplosiv styrke i hele kroppen (med især fokus på posterior chain og benene) :cool:
OL-squat??
OL-squats er simpelthen bare benbøjninger (squats) kørt på den måde som OLympiske vægtløftere kører dem. Dvs stor knævandring, så ret ryg som muligt og hofterne ned mod anklerne.. Altså en del anderledes fra benbøjninger som styrkeløftere kører dem :xmas:

Men spørg endelig.. Altid rart at kunne hjælpe lidt :xmas:

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

her er et
til et okay udført powerclean... Og
kan du få et generelt billede af hvad VL træning indebærer (og også OL-squats) :nissecool:

coolis, var som å se meg på de videoene der jo.

ha ha... :nissegrin:

jepps. er ikke så faglært på alle de navn på øvelser. her i norge bruker vi bare uttrykk som knebøy og blablabla norski-ord..

men tusind tark for hjelpen,

du er jo bare fenomenaaal :nissegrin:

å, hjelp, bare 120-ett-eller-annet-kilo.. kødder ikke med deg!!!!!

Link to comment
Share on other sites

menne.. flere spørsmål..

spørretimen her.. :

du skrev noe i loggen din om at du følte deg litt "lettere"i kroppen med det programmet du kjører nå. og jeg som er fjell-dame vet du.. vil jo gjerne være lett i kroppen og utholden til mine vandringer..

syntes du jeg skal kjøre litt breathing squaths fremover? ja,assa..etter desember-måned da..hehe... :blush:

også synes jeg egentlig at kroppen min er "stor nok" nå, -har fått flere kommentarer på byen om at jeg må være svømmer eller no, fordi skuldrene er så brede og ryggen er så trænet.. Diæt er jo en selvfølge for å komme seg ned i fedt%, menne... sånn ellers med styrke-program??... FRAAANCIIISS...

nå er det på tide å fjerne pølse-ræva og litt flesk på beina. men samtidig ikke bli for "stor". merker det på beina allerede at buksene er vanskelig å få over lårene...

hm... okey.. vanskelige ønsker for program.. men regner med du fixer den biffen!! :inlove:

:xmas: m

"det var deg og det var meg. det var minner som aldri vil dø. det var kjærlighet. og en sol som farga himmelen rød, det var øl. berusende ord, nannannannnannannnanaaaaaaa...." :music:

Link to comment
Share on other sites

første træning efter en lang og hård ikast-installation.. Røvkedelig by :annoyed:

vend og stående stem

3r @ stang

3r @ stang

3r @ 50 kg

3r @ 50 kg

3r @ 50 kg

3r @ 80 kg

3r @ 80 kg

3r @ 80 kg

3r @ 80 kg

1r @ 90 kg

1r @ 90 kg

1r @ 100 kg

1r @ 100 kg (med lidt overskud)

lidt leg med split-vend.. Men er sgu en mærkelig øvelse. :blink: Men kunne være fed nok at lære

dødløft

5r @ 70 kg

5r @ 110 kg

5r @ 150 kg

5r @ 180 kg

3r @ 210 kg

3r @ 210 kg

bænkpress

5r @ 50 kg

5r @ 80 kg

3r @ 110 kg

3r @ 140 kg

2r @ 160 kg (simoh måtte give en hånd på nummer tre.. :annoyed: )

8r @ 120 kg

6r @ 130 kg

pull-ups

4s á 2r @ kv (og så kom de og lukkede klubben... Flad nok)

Link to comment
Share on other sites

tro mig, jeg drømmer en del om det.. Men min træning (og i det hele taget min hverdag) er så ustabil for tiden, at der er konstant tidskneb og har svært ved at planlægge bare én dag frem.. :ill: Men det er helt klart planen! Jeg har en installation i frankring omkring uge 2-3 stykker. Men efter den, er det planen at jeg vil tage en længere pause fra rejseriet og give træningen en ordentlig skalle... Jeg har også været enormt heldig at beholde så meget styrke som jeg har, med 12-14 timer lange arbejdsdage ofte 7 dage om ugen, med meget svingende måltider osv. Og er jo ikke sikkert at det varer ved.. Kan være at man lige pludselig crasher, styrkemæssigt. Og ville jeg fandme være ked af jo... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

okay træning idag.. Selvom dødløft igår godt kunne mærkes (en hel del) i benbøj foran.. :blink:

benbøj foran i mili-boots og krydsgreb (lige for forsøgets skyld.. mili-boots er okay, men krydsgreb har jeg lidt svært ved..)

6r @ 60 kg

6r @ 60 kg

6r @ 90 kg

3r @ 120 kg

3r @ 120 kg

3r @ 140 kg (men daaamn, nummer tre var ved at begrave mig. Kunne overhovedet ikke holde formen på denne vægt. (hoften røg ind under mig, som en hund der skulle til at skide :crazy: Mistænker kraftigt dødløft for at være en med-årsag, sammen med krydsgreb. Idet at man ved krydsgreb ikke rigtig kan presse igen med hænderne og derfor er nødt til at få hofterne ind under for at "rette" overkroppen op.. Så VL-greb bliver og mili-boots får en tester igen næste gang :xmas: )

5r @ 120 kg

chins (med underhåndsgreb - opvarmning på pulldownsstation)

5s á 5r @ kv (kropsvægten siger nu lige knap 124 kg.. :annoyed: på trods af at jeg har holdt ret meget igen med føde og flydende kalorier for tiden. Goddamn it.. Men okay, så kan jeg jo trøste mig med at min chin-styrke er tilsvarende god. For de var faktisk med lidt overskud.. :inlove:

pull-ups (som så er med overhåndsgreb, til dem der ikke heelt har fanget den endnu :santa2: )

4s á 3r @ kv (også flyvende)

rumænsk dødløft (med rigtig god stil idag.. Ren dan john-træning :nissegrin: )

'6r @ 90 kg

6r @ 90 kg

6r @ 120 kg

6r @ 140 kg

6r @ 140 kg

Ez curls

6r @ 40 kg

6r @ 60 kg

6r @ 70 kg (en lille smule cheat. Meen ikke meget.. :innocent: )

6r @ 70 kg (ditto.. :nissecool: )

db hammercurls

15r @ 24 kg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share