The ironworks


Francis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 782
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja.. man kan sku køre en masse pushpress og måske lægge 10-15 kg til toppen. Men når du så kommer "tilbage" til stående stem, så er vægten stadigvæk ligeså tung. og man kan endda komme ud for at den ikke er til at få fra skuldrene af. hehe..

Så selvom pushpress er en ganske glimrende "komplet" øvelse, så kan den ikke erstatte stående stem.. Jeg kører altid mine stem med fokus på fart fra bunden af, for det er altid her man mister et løft! ikke nødvendigvis her man går i stå, men fordi man simpelthen ikke har fået fart og kraft nok i den fra starten af.. Er min erfaring i hvert fald. hehe.. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
and lots of talking. hehe

<{POST_SNAPBACK}>

And SMS'ing :laugh::wink:

Intet..  det er rent press og intet push/jerk..  Simoh var der som vidne. hehe..

<{POST_SNAPBACK}>

Det må man ikke tage fejl af, det er sandheden - Fancis køre sin stående stem strict som en mofo :cooldance::smile:

Dødløft i weekenden Francis, det er do or die :devil::gun2:

Edited by simoh
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg kunne godt finde på at træne lidt fredag hvis jeg får tideligt fri fra arbejde. Måske træner jeg et eller andet som ikke er særlig vigtig.....måske ben og læg :laugh::innocent:

Jep, der skal sku dødløftes i weekenden, 250kg skal op! :devil:

Link to comment
Share on other sites

lige ovre og lave lidt.. dog ikke så meget som planlagt, da min mobil løb tør for strøm! (hvad er der dog ved at ske for mig. Gg..)

dødløft

5r @ 70 kg

5r @ 70 kg

5r @ 120 kg

dødløft fra boxe - svarende til ca 18" dødløft

3r @ 170 kg

3r @ 210 kg

3r @ 250 kg

3r @ 280 kg

1r @ 320 kg

½r @ 350 kg (på vej op røg den yderske skive af først den ene side og så den anden side, Ikke så fedt at stå og holde balancen med 320-350 kg i hænderne som er kommet i sving. . :laugh: )

0r @ 360 kg (gik lidt for længe imellem løftene, så kunne kun lige få det igang. Meen skal nok komme snart. har alligevel ikke kørt løftet i måske 4-6 mdr.. )

stivbenet dødløft/rumænsk dødløft/keystone dødløft/whatever :wink:

5r @ 100 kg

5r @ 130 kg

5r @ 150 kg

5r @ 150 kg

zercher løft fra lidt over 18"

3r @ 70 kg

3r @ 100 kg

3r @ 120 kg

3r @ 120 kg (var lidt pivet idag, så gad ikke at køre højere op.. )

Var meningen at jeg skulle køre lidt mere, men løb som sagt tør for strøm midt i (endnu) en vigtig samtale så måtte skynde mig færdig og så hjem i laderen..

Simoh var der også.. Vi fik snakket om stort og småt! vældig hyggeligt faktisk. hehe.. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Ja det var sku hyggeligt idag, faktisk ævlede jeg så meget at jeg ikke fik nået det jeg havde planlagt :raisebrow::dry::mad::laugh: Nå, skidt pyt, der skal jo maxes i weekenden så det går heller ikke jeg trykker mig selv i jorden med for meget volumen op til sådan en vigtig begivenhed :innocent::laugh:

Hvad siger du til lørdag kl. 14:00?

Det giver mig masser af tid til at sove længe så jeg kan være helt frisko til løftet :smile::sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Var lige lidt aktiv idag...

benbøj bagpå

3r @ 60 kg

3r @ 60 kg

3r @ 100 kg

3r @ 130 kg

3r @ 160 kg

3r @ 160 kg

3r @ 160 kg (de var sgu lidt tunge og langsomme idag)

"bulgarian" squats

8r @ kv

8r @ kv (hmm.. kan ikke helt finde ud af om den er noget værd, øvelsen)

stående stem fra stativ

3r @ 50 kg

3r @ 80 kg

2r @ 100 kg (hmm.. :mad: )

3r @ 90 kg (med fart på endda)

2r @ 100 kg (GRRRRRR!!!! :devil::devil::devil: )

3r @ 80 kg (flyvende)

[bskrå press med håndvægte

8r @ 27 kg

8r @ 37 kg

8r @ 48 kg

7r @ 48 kg (den er sgu lidt hård når man ikke kører den ret tit.. :blush: )

dips

5r @ kv

5r @ kv+12 kg

5r @ kv+15 kg

4r @ kv+15 kg (kunne godt mærke at jeg var pænt ramt af det skrå presse-pjat. æv)

2xDB vend og pushpress

3r @ 27 kg

3r @ 37 kg

2r @ 45 kg (tæt på tre, men den ene kom lidt ud af ""kurs"..)

et par mave-øvelser...

I det hele taget bliver man(jeg) utrolig "ramt" og pumpet af at køre så mange presse-øvelser, når man er vant til at køre fullbody med en enkelt eller maks to presse-øvelser.. VEd ikke om det er en vanesag(workload evt) eller om jeg bare egner mig bedst til at køre oftere mindre "koncentrerede" træningspas.. Nogen bud?? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ovre og lave lidt igår.. gik ok

dødløft

5r @ 70 kg

5r @ 70 kg

3r @ 120 kg

3r @ 160 kg

3r @ 190 kg

3r @ 220 kg (den sidste var godt nok noget hård at få op og havde måske ikke gået til SL-stævne. Men er jeg jo pænt ligeglad med :wink: bare den kommer helt op, og det gjorde den!

frivend

3r @ 50 kg

3r @ 50 kg

3r @ 80 kg

3r @ 100 kg

3r @ 100 kg

3r @ 100 kg (kørte pænt lette idag..)

pull-ups

3r @ kv

3r @ kv

3r @ kv

3r @ kv (den øvelse er bare så træls.. Jeg har ikke rigtig noget følelse med den.. :mad: )

pulldowns med iso-hold i bunden

3r @ 85 kg

3r @ 85 kg

3r @ 85 kg

14r @ 85 kg (gad ikke mere. hehe..)

rumænsk dødløft

8r @ 100 kg

5r @ 140 kg

5r @ 140 kg

4r @ 150 kg (havde ikke stropper med idag og så er den bare træls at holde, synes jeg)

gripwork med den tykke og pinch-blokken

den tykke: op til 50 kg flere gange med begge sider. var lidt træls idag, da jeg havde glemt magnesium. så kan den bare være ond..

pinch-blok: 4x 10 sekunder med tyve kg - per hånd

DB hammercurls

6r @ 26 kg

6r @ 26 kg

6r @ 30 kg

6r @ 30 kg

5r @ 30 kg (ynkelige biceps.. har faktisk ingen biceps. kun den der på siden af armen - brachialis? hehe... pænt mystisk)

lateral (gaab) raises

12r @ 12 kg (3 sæt)

snatch-grip PP BTN

16r @ 50 kg

og så måtte det vist være nok for en dag.. hehe.. Kan godt mærke at jeg er lidt brugt idag efter at have kørt benbøj og dødløft to dage efter hinanden. Men sker der nu ikke noget ved engang imellem..

Link to comment
Share on other sites

masser af stenløft idag..

en omgang serier af 115, 125 og 140 kg sten...

derefter 3 omgange af 5-8 reps med den lette sten fra en kasse af for at øve "vendet" op til podiet..

Alt i alt sugede det gevaldigt godt i min ryg, arme(hænder) og baglår.. Puuha.. :blush:

Obs. mini-"stævne" på fredag hvor der bliver kørt fire disipliner; benbøj, træstamme, bænkpress og dødløft.. løftene skal bare fuldføres. ikke noget med styrkeløfteregler her.. dog skal hoften være ca i samme højde som knæet i squatten.. Så det bliver jo lidt spændende at se hvordan det går!! hehe.. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

hvis det går godt, så får jeg de 250 i dødløft før den (satans) kølemontør. hehe.. :wink: vi kan jo ikke have at han kommer og slår mig på min egen hjemmebane. haha... :poking: og med tre reps på 220 kg på en medium dag, der burde det måske nok kunne lade sig gøre. hehe

og jeg har én gang før fået 130 kg over hovedet i træstammeløft, så det ville jeg sku også gerne have.. Meen det er nu nok lidt optimistisk, idet jeg ikke har kunnet køre løftet meget længe (træstammen har været i stykker)

Link to comment
Share on other sites

Det er stærkmændene der holder et "test"-stævne for at se hvor de ligger henne rent styrkemæssigt.. Regner med at deltagerne bliver mig, arne, michael, morten, ole torp og måske allan rasmussen. men ikke sikkert..

Det bliver bare holdt nede i klubben.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er stærkmændene der holder et "test"-stævne for at se hvor de ligger henne rent styrkemæssigt..  Regner med at deltagerne bliver mig, arne, michael, morten, ole torp og måske allan rasmussen. men ikke sikkert..

<{POST_SNAPBACK}>

Rasmussen trækker sig sgu nok pga sygdom eller en skade. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hej Francis :smile:

Jeg følger også med herinde, og det er nogle fee øvelser du kører... Styrken er skam heller ikke dårlig :wink:

Håber du får flyttet nogle kg. til det stærkmandshalløj :devil:

Ham Allan Rasmussen.... Begyndte han at krudte den, da han startede på stærkmandstræning, efter sin styrkeløftperiode??

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så meget for at "bagtale" nogen, så må hellere lade være med at udtale mig om for meget.. men man har måske sine kraftige anelser.. hehe..

Og ja, chancen for at han dukker op er nok ikke så stor.. :wink: Det skulle da lige være for at kunne vise et flot dødløft. men så er det også mere eller mindre sket..

Link to comment
Share on other sites

ham der allan rasmussen, hvad er han for en bandit? Der kom en fyr ude i Thor en kort overgang, som snakkede (meget, rigtigt meget) om at han havde stillet op til stærkmand flere gange og han hed osse allan. Normal af højde, mørkt hår, mundtøj som bare ikke stopper. Er det den samme?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Francis hvornår afholdes det stævne?

Og det er vel nu på fredag ikke? (d. 18/3), hvilket tidspunkt på dagen?

Edited by simoh
Link to comment
Share on other sites

Lavede lidt med jim, men manglede sgu lidt gnist idag.. :blush:

frivend og pushpress

3r @ 50 kg

3r @ 70 kg

1r @ 80 kg

1r @ 110 kg

1r @ 120 kg

benbøj

3r @ 90 kg

3r @ 120 kg

2r @ 150 kg

2r @ 180 kg (de var lidt tunge idag. skulle helst være bedre fredag da... Hmm)

dødløft

2r @ 120 kg

2r @ 150 kg

2r @ 180 kg

1r @ 200 kg (pæn fart på allle sammen. dejligt nok)

smal bænk

5r @ 50 kg

5r @ 90 kg

2r @ 120 kg

1r @ 140 kg

1r @ 150 kg (sådan nogenlunde.. burde i hvert fald være til 160+ kg på fredag)

og det var faktisk det.. :raisebrow: kunne vel knap nok betale sig at gå derover.. Må over imorgen og lave noget lidt mere produktivt. hehe

Link to comment
Share on other sites

Lavede lidt idag.. ikke det vilde. Mindre end meningen..

stående stem

5r @ 50 kg

5r @ 50 kg

5r @ 80 kg

2r @ 100 kg

2r @ 100 kg (suk.. )

3r @ 90 kg (enormt hurtige idag. især den første.. damn)

3r @ 90 kg

partial pushpresses (pushpress til over hovedet og så laangsom negativ ned til skuldrene. super stem-hjælpeøvelse, tror jeg)

6r @ 100 kg

6r @ 100 kg

bent-over rows

5r @ 50 kg

5r @ 80 kg

5r @ 110 kg

5r @ 120 kg

5r @ 120 kg

smal bænk

5r @ 50 kg

5r @ 80 kg

3r @ 110 kg

3r @ 140 kg

3r @ 130 kg

1r @ 150 kg (rimelig let idag.. Må håbe det bare kører på fredag. hehe)

Overvejer kraftigt at køre smal bænk i konkurrencen på fredag.. for det første tror jeg at jeg er lidt stærkere i den. Og derudover er jeg også mere sikker på de tungere vægte med den øvelse.. :smile: Selvom de andre nok vil kigge lidt. hehe..

Link to comment
Share on other sites

partial pushpresses  (pushpress til over hovedet og så laangsom negativ ned til skuldrene. super stem-hjælpeøvelse, tror jeg)

6r @ 100 kg

6r @ 100 kg

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har lidt den samme opfattelse¸ bare jeg kører mine negativer når jeg laver opadstød. Af en eller anden grund har jeg ikke den vilde lyst til at køre en masse stem. Held og lykke med 'ikke-stævne-mere-sådan-løfte-komsammen' på fredag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share