The ironworks


Francis
 Share

Recommended Posts

Nååh, fik sgu de 250 i dødløft. så det er jo vældigt.. :poking::wink: :4thumbup:

til gengæld gik det ikke så godt i træstamme.. Vi havde lånt en træstamme udefra og den havde meget langt mellem håndtagene, så det var MEGET svært at presse til efter opadstødet med den.. Så fik kun 110 kg :blush: 120 prøvede jeg tre gange efter samme vend, men ak - no go!!

Fik 160 kg rimelig let i (smal) bænk, men de 170 kom ikke op.. Kunne godt mærke at det havde suget godt med det træstamme-løft!

Fik 210 kg i benbøj til vandret.. Den var tung nok til at jeg ikke hoppede på 220 kg - idet et missede løft kostede points..

Så det var det.. alt i alt et spændende stævne - med nogle meget stærke mennesker! Der var en styrkeløfter-turned strongman med der stort set stemte 140 kg op i træstamme, benbøjede 280 og bænkede 210 efter styrkeløfter-regler - uden udstyr, vel at mærke.. :w00t: kom ikke her. hehe..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 782
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Slettet bruger

Og så gik jeg sku glip af det fordi jeg var på arbejde til kl. 18:30..............sårnowetlort! :mad:

Hva blev der ellers dødløftet?? Nogen der kom over 300kg?

Link to comment
Share on other sites

Nej, utroligt nok ikke.. Højeste var 280 kg. Ole Torp holdte her da han først er ved at komme ordentlig igang igen.. og en der hed Allan (ikke rasmussen, han kom ikke) missede 290 kg. mest pga at han ikke var sat op til det, tror jeg..

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. det bliver på huskeren: Morten og michael stillede ikke op alligevel! Morten pga en skade og Lundsmand pga en begravelse.

Men arne lavede vist nok 230 i ben, 120 i træstamme, 200 i bænk og 250 i død

Ole lavede 230 i ben, 120 i træstamme, 190 i bænk og 280 i død (mener jeg)

Selv om det ser lige ud på papiret, var alle oles løft med overskud hvor arne's var til kanten.. Så Ole har en fordel rent styrkemæssigt, hvorimod arnes utrolige viljestyrke hjælper ham meget på vej. hehe

Køleren.. => takker! :smile: De var rare at få hjem. hehe.. Så nu kører battlen jo op til de 275 kg :poking:

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Hmm..  det bliver på huskeren:  Morten og michael stillede ikke op alligevel! Morten pga en skade og Lundsmand pga en begravelse.

Men arne lavede vist nok  230 i ben, 120 i træstamme, 200 i bænk og 250 i død

Ole lavede 230 i ben, 120 i træstamme, 190 i bænk og 280 i død (mener jeg)

Selv om det ser lige ud på papiret, var alle oles løft med overskud hvor arne's var til kanten..  Så Ole har en fordel rent styrkemæssigt, hvorimod arnes utrolige viljestyrke hjælper ham meget på vej. hehe

<{POST_SNAPBACK}>

Mange tak. :smile:

Ja, Arne har en viljestyrke som få, hvilket er en utrolig stor fordel for ham i stærkmand. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det hjælper ham til, at slå folk der reelt er stærkere end ham i konkurrencerne. Jeg snakkede iøvrigt med ham i lørdags, det lader til at han har store planer for i år. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, han er rigtig begyndt at tænke stort igen.. Han er vist bare lidt bekymret for om han kan holde til det! Så vidt jeg forstod på det hele, så vil han vist give det en chance mere i år og så ellers sige at det var det.. i hvert fald indenfor de næste par sæsoner..

Link to comment
Share on other sites

trænede også lidt idag forresten...

1 råtræk+2 træk-benbøj

1s @ 50 kg

1r @ 50 kg

1r @ 70 kg

hugtræk (puha, længe siden jeg har været dernede. hehe)

2r @ 70 kg

1r @ 80 kg

1r @ 80 kg

1r @ 80 kg (ville ikke køre tungere, for de begyndte at sidde lidt "shaky")

trækhiv fra hæng(undtagen den første)

5r @ 100 kg

5r @ 100 kg

5r @ 100 kg

trækdødløft

3r @ 130 kg (arr, var jeg ligegodt for brugt i ryggen til at få noget ud af)

bænkpress med medium greb

5r @ 50 kg

5r @ 50 kg

5r @ 80 kg

3r @ 110 kg

3r @ 110 kg

3r @ 110 kg (lad os kalde det rehab-træning. Gg (dovne hund))

DB hammercurls

6r @ 21 kg

5r @ 30 kg

5r @ 30 kg

5r @ 30 kg

5r @ 30 kg

Og så lidt mave.. mave køres totalt på la-la-fornemmelsen for tiden. hehe.. :blush::innocent:

Link to comment
Share on other sites

en dårlig dag idag.. :dry:

Kan godt mærke at jeg er lidt brugt i kroppen idag efter sidste fredag, plus at jeg var pænt stiv lørdag og lod mig lokke til en masse læggen arm osv osv..

Så tror sgu at jeg har overanstrengt mine arme(biceps) lidt, for de gjorde pænt nas idag.. efter jeg havde lavet en lille-bitte smule, var jeg nødt til at gå hjem. stort set alle øvelser jeg prøvede irriterede min arme.. Så det var sgu en kort dag

men fik da lavet:

frivend og stem/pushpress

50 kg x 3 vend + 5 stem

50 kg x 3 vend + 5 stem

80 kg x 3 vend + 3 stem + 3 pushpress

90 kg x 1 vend + 2 stem + 2 pushpress

100 kg x 1 vend + 1 stem + 2 pushpress

100 kg x 1 vend + 1 stem + 2 pushpress

110 kg x 1 vend + 2 pushpress

110 kg x 1 vend + 1 pushpress (sad utrolig dårligt og havde allerede fået ondt i armene her så gad ikke mere..)

Jeg forsøgte med at par øvelser mere, men valgte at gå hjem istedet for.. :sneaky2: så nu står den på et par dage ro og så forhåbentlig klar fredag eller lørdag igen! Krydser fingre.. hehe..

Link to comment
Share on other sites

Ikke specielt meget energi idag.. men fik da lavet lidt!

råtræk

3r @ 50 kg

3r @ 50 kg

2r @ 70 kg

2r @ 70 kg

2r @ 70 kg

2r @ 75 kg (alle lette)

benbøj foran (puha.. længe siden man har været her sidst! kunne godt mærkes da)

6r @ 50 kg

6r @ 80 kg

4r @ 110 kg

3r @ 110 kg

3r @ 130 kg (virkelig tunge og grimme. hehe.. må have lignet en karklud, i bunden af sidste rep)

3r @ 110 kg

dødløft

3r @ 70 kg

3r @ 120 kg

2r @ 170 kg (kørt med låsegreb hertil, men av-av.. :blush: )

2r @ 200 kg

2r @ 200 kg (sad rigtig dårligt idag og var pænt tunge)

farmer holds

3 "sæt" af 30 sekunder..

dødløft

2r @ 200 kg (lettere end inden farmers)

og så bare hjem og være irriteret over at det ikke kører helt på toppen.. :mad: Men skal bare lige have et par dage til at sparke det ordentligt igang igen, tror jeg!

Link to comment
Share on other sites

idag lavede jeg..

råtræk

2r @ 50 kg

2r @ 50 kg

2r @ 70 kg

1r @ 80 kg

½r @ 85 kg (mangel på koncentration. havde den oppe på strækte arme, men "glemte" at holde den mens jeg rejste mig op. Så tæller ikke..)

1r @ 85 kg (keine problemos)

frivend og pushpress

3r @ 80 kg

3r @ 80 kg

1r @ 100 kg

1r @ 110 kg

0r @ 120 kg

1r @ 110 kg

benbøj bagpå (fuldstændig uden "gejst" :mad: )

3r @ 110 kg

3r @ 110 kg

3r @ 140 kg

1r @ 160 kg

dødløft m/dobbelt overhåndsgreb

2r @ 110 kg

1r @ 130 kg

1r @ 160 kg

1r @ 190 kg

4r @ 160 kg

bænkpress

5r @ 50 kg

5r @ 50 kg

3r @ 80 kg (føles lidt tunge idag.. :blink: )

3r @ 110 kg

3r @ 130 kg (kun lige knap og nap - igen kraft på)

5r @ 130 kg (lidt bedre)

så lidt nakke, mave osv..

Link to comment
Share on other sites

Tror også at det er lidt sådan noget.. og så at jeg har været ovre og træne på rimelig uregelmæssige tidspunkter. Men nu er det jo heldigvis(hmm) hverdag igen imorgen.. Så må jeg ind i rytmen igen! :smile:

Men takker mange gange for støtten.. :4thumbup: Var du egentlig med til stævne sidste/forrige weekend?? Min gamle træningsmakker, Claus Mikkelsen fra Horsens, vandt jo hans aldersklasse. så han har ikke været til at skyde igennem lige siden. hehe.. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lige ovre og lave lidt fyldstof.. kørte egentlig okay idag!

Ligesom om at når man har forberedt sig på at det bare lige er en kort, hård omgang så har man lige en tand mere energi at presse igennem med.. Kunne være man skulle udnytte det noget oftere. hehe... (tankestof)

bænkpress (m/ normalt greb)

5r @ 50 kg

5r @ 50 kg

3r @ 80 kg

3r @ 110 kg

3r @ 130 kg

3r @ 140 kg (kørte rigtig godt idag.. De 140 kg var med overskud, trods bænk igår også. overvejde 150 kg, men måtte hellere vente. tror de var der ellers)

stående stem (m/lidt smallere greb end sædvanligt)

5r @ 50 kg

3r @ 80 kg

3r @ 90 kg (raketter)

3r @ 100 kg (en grinder den sidste. Hmm.. Er gået lidt tilbage her :mad: )

3r @ 90 kg (raketter igen.. sjovt så meget ti kg kan gøre)

bent-over roning

5r @ 80 kg

3r @ 100 kg

3r @ 120 kg

3r @ 120 kg (ingen problem, selvom stangen vil "rulle" lidt i grebet)

hammer curls

6r @ 22 kg

6r @ 30 kg

6r @ 30 kg

snatch-grip cuban press (m/ to håndvægte)

8r @ 11 kg

8r @ 11 kg

lateral raises (francis goes bodybuilding. hehe)

12r @ 12 kg

12r @ 12 kg (underlig øvelse. man står bare og svinger armene. og prøver på at undgå at give sigselv trælår. hehe)

og så hjem.. Ahhh

Link to comment
Share on other sites

Ovre og lave lidt...

frivend og knickstød

3r @ 50 kg

3r @ 50 kg

3r @ 50 kg

2r @ 80 kg

2r @ 100 kg

1r @ 110 kg

1r @ 110 kg

1r @ 110 kg

benbøj bagpå

5r @ 70 kg

3r @ 110 kg

3r @ 140 kg

3r @ 170 kg (ikke så vild koncentration idag)

dødløft

3r @ 110 kg

3r @ 150 kg

3r @ 180 kg

2r @ 220 kg (nummer to kom langt 'ud' at hænge, så der var ikke overskud til nummer tre)

og så lidt grebspjat...

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Lavede lidt igår..

råvend og stående stem

5r @ 50 kg

5r @ 50 kg

3r @ 80 kg

3r @ 90 kg

2r @ 100 kg (3. døde på vejen op)

1r @ 100 kg (2. døde på vejen op... piv)

frivend

3r @ 80 kg

3r @ 80 kg

3r @ 100 kg

3r @ 110 kg

1r @ 110 kg (lidt avs i mine albuer igen..)

benbøj bagpå

5r @ 80 kg

3r @ 120 kg

1r @ 160 kg

1r @ 160 kg

1r @ 160 kg (føltes "træls" i hoften.. i det hele taget en dårlig dag :sneaky2: )

alm bænkpress

8r @ 50 kg

8r @ 80 kg

8r @ 110 kg

6r @ 110 kg (højrep for at få noget blod til armene og ikke køre så tungt. havde træls albue)

smal bænk

8r @ 110 kg

8r @ 110 kg

lidt mave og så gad jeg ikke mere.. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Nyt program fra idag af.. Træning fire dage om ugen. to split program (nedre/øvre krop). Programmet køres mandag, tirsdag, torsdag og fredag..

Dag 1:

powerclean and jerk(uden udfald) 6x3/2r

frontsquats (med kæder, når jeg får nogle) 5x3r + 2x 8-12r

dødløft (+ stivbenet) 5x2r + 2-3 x 8r

farmers (skifte mellem "walks" og "holds/reps" 3 "sæt"

grebsting (2 øvelser a tre sæt)

Dag 2:

bænkpress 5x5r + 2x8-12r

stående stem (også med kæder snart) 5x3r

foroverbøjet roning (evt pull-ups. ikke besluttet) 5x5r

curls/hammer-curls 4x6r

mave (2 øvelser a tre sæt)

skuldre (laterals + rot. cuff øvelse)

Formålet er at få smidt noget grundstyrke på og muskelmasse visse manglende steder. Derfor lidt back-off sæl hist og pist.. Vil gøre mit bedste for at få en periode hvor jeg virkelig vil træne seriøst og følge programmet og give det en skalle hver gang ovre i klubben. samtidig rydde lidt op i min diæt og sørge for at få protein nok.. Vil prøve at se om jeg kan øge min fremgang lidt ved virkelig at tage træningen seriøst i en periode!! Hidtil har det mest været sådan lidt la-la.. :blush:

Men nu skal det være!!!! :devil::devil::devil::w00t::devil:

Ps. hvis nogle undrer sig over at jeg har ben foran med istedet for bagpå, så er det fordi at jeg synes mine ben bagpå er begyndt at gå mere og mere i hoften. Har flere og flere dårlige dage med det løft. Samtidig er det tydeligt for mig at jeg har en svaghed i ben foran, så den kunne jeg passende lige gøre noget ved i den her periode. Dette er også lettere at få til at hænge sammen med relativ hyppigt dødløftstræning.. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg kan mærke at den kræver ryg/mave-styrke på en helt anden måde end benbøj bagpå.. Synes faktisk at 140 kg foran er hårdere end 200 kg bagpå. hehe.. :innocent:

Jeg har taget 130 kg på ole torps træstamme i træning, men bommede 120 kg for et par uger siden på en træstamme med noget bredere greb. så det afhænger åbenbart meget af "udgaven".. hehe.. Jeg kunne mærke at jeg manglede rutine i store træstammer med bredt fat, for jeg havde sgu svært ved at sparke igennem med benene når man står bagover i knap 45 grader. Plus at det bredere greb gjorde det svært at presse igennem med armene..

Link to comment
Share on other sites

Første dag på det nye program.. Det føles hårdere end det ser ud til på papiret! hehe.. :blush:

frivend

3r @ 50 kg

3r @ 80 kg

3r @ 100 kg

3r @ 100 kg

3r @ 110 kg (den var faktisk med et lille overskud. så satser på 3x3 med den næste gang)

benbøj foran (pyha-hård øvelse. hehe.. Men kørte faktisk godt idag!)

3r @ 60 kg

3r @ 90 kg

3r @ 120 kg

3r @ 120 kg

3r @ 130 kg (var tung, men ikke helt til grænsen)

8r @ 90 kg

dødløft

3r @ 120 kg

2r @ 150 kg

2r @ 180 kg

2r @ 210 kg

2r @ 210 kg

2r @ 210 kg

semi-stivbenet/rumænsk dødløft

8r @ 150 kg

7r @ 150 kg

farmer walk (vægt ca 100 kg. kan ikke huske det præcist)

2 ture á måske 30 meter. (tre drejninger per tur. belastende. Men gad ikke at slæbe dem med ud i det store lokale)

pinch grip

maks x +15 kg

maks x +15 kg

maks x +20 kg

og så hjem og slappe af.. hehe.. :sleeping::sleeping::sleeping::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share