The ironworks


Francis
 Share

Recommended Posts

Takker og i lige måde da.. :smile:

kørte følgende idag..

bænkpress

5r @ 50 kg

5r @ 50 kg

5r @ 90 kg

5r @ 120 kg

5r @ 140 kg

5r @ 140 kg

4r @ 140 kg (nummer fem døde på mit bryst. først tænkte jeg "oh shit", men jeg fik helt ubesværet "kastet" den ned på lårene og derfra videre ned på gulvet.. Ingen smerte eller kamp eller noget som helst. Aner ikke hvordan jeg gjorde det.. Men ham der stod ved siden af mig så helt forkert ud i hovedet bagefter. hehe.. :bigsmile: gad jeg seriøst godt have haft på video. Gg)

8r @ 110 kg

8r @ 110 kg

stående stem

5r @ 50 kg

3r @ 70 kg

3r @ 90 kg (sidst virkelig en grinder)

3r @ 80 kg

3r @ 80 kg

3r @ 80 kg

Føles jeg får meget ud af bænktræningen. kan virkelig mærke den i både bryst, skuldre og arme. og føler mig stærk i den.. Og det kører godt! Men det irriterer mig lidt at de dage hvor jeg går til den i bænk, dræber det fuldstændigt mit stående stem :blush: selv de 80 kg var langsomme og besværlige og sad helt forkert! Ved ikke helt om det er en vanesag eller om jeg skal have rettet noget til.. :dry:

pulldowns ala pull-ups (hehe)

8r @ 60 kg

5r @ 80 kg

5r @ 105 kg

5r @ 105 kg

hammercurls

6r @ 22 kg

6r @ 30 kg

6r @ 30 kg

6r @ 30 kg

og så nåede jeg ikke mere.. Havde sgu lidt travlt idag desværre

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 782
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

så det afhænger åbenbart meget af "udgaven

Jeps! Samme her.

Den vi havde til DM havde en lidt for stor diameter til mig så det gik helt ad h til.

Har du mulighed for at træne med Ole Torp? Gider du at hilse ham fra DK´s 7. stærkeste mand?

Jeg har selv tænkt mig at tage en tur op til Gamle Flemming i Holbæk hvis han har tid. Så er vi nogle der lige skal have et lille kursus.

Med tilstrækkelig meget træning så burde ben foran kmme op på ca. 85% af ben bagpå. Helt almindeligt for vægtløftere.

Link to comment
Share on other sites

Det var slemt...!

Men lavede da lidt igår.. gik lidt bedre!

råtræk

3r @ 50 kg

3r @ 50 kg

3r @ 70 kg

2r @ 80 kg

2r @ 80 kg

2r @ 80 kg

frivend

3r @ 80 kg

3r @ 100 kg

3r @ 100 kg (lidt stive skuldre idag.. )

benbøj med VL-sko

5r @ 90 kg

5r @ 130 kg

3r @ 160 kg

3r @ 160 kg

halve dødløft

3r @ 160 kg

3r @ 200 kg

1r @ 240 kg

1r @ 270 kg

1r @ 200 kg

1r @ 330 kg (var sgu tung idag.. nok fordi jeg (forsøgte) kørte tung dødløft igår :mad: )

bænkpress

5r @ 50 kg

5r @ 80 kg

8r @ 110 kg

10r @ 130 kg (kørte rimelig ok)

meget smal bænk (flush-sets)

8r @ 110 kg

8r @ 110 kg

og så lidt mave..

Link to comment
Share on other sites

Kan godt være at det er for "farligt" at køre dødløft efter dagsformen.. mener at det måske er sværere at mærke hvornår kroppen trænger til hvile istedet for flere tunge løft, end det måske er i andre øvelser..

Men har faktisk tænkt lidt på det samme..

Link to comment
Share on other sites

endnu en halv-dårlig dag.. Startede ud med at lænden var lidt træt. ikke noget helt vildt, bare sådan en lidt soven-agtig følelse.

Men trænede med min tlf som mp3-afspiller idag. mest som et forsøg, for at se om jeg evt skulle investere i en "rigtig" mp3-afspiller. og det må jeg hellere få gjort.. Koncentrationen steg lige et tak med Korn og Rammstein skrigende ud i ørerne af en!

Men kørte så lidt:

benbøj, med Vl-sko og ekstra dybde

5r @ 70 kg

5r @ 70 kg

5r @ 100 kg

5r @ 130 kg

4r @ 160 kg (havde satset på 2-3 sæt af 5 reps, men ak nej. Den første rep kom lidt ud og hænge, hvilket åd lidt. Nok fordi det er længe siden at jeg har kørt med VL-sko. Og efter sættet var jeg for træt i lænden til at køre flere sæt. Hvem der dog bare havde råd til et par kiropraktor-besøg i ny og næ.. Men på en su må man være yderst sparsom desværre! :dry: )

Prøvede på at køre lidt bænk m.m. men så lidt så jeg ikke gider at notere det.. Men den står HELT KLART på træning igen imorgen..! :poking:

Link to comment
Share on other sites

Lige for tiden?? kun sten.. :raisebrow:

men ole torps træstamme plejer at stå nede i klubben også. Men den er til reperation for tiden.. Jeg har leveret aksler til den for længe siden, men arne og michael(også fra DK stærkeste) har ikke fået nosset sig sammen til at lave den færdig!! Tsk tsk..

og så er jeg ved at få lavet sådan en 2.3" stålstang - ala apollon's axle, som er meget populær i udlandet!

Men det er sådan set det..! Jeg gad helt vildt godt have fat i et stort dæk at flippe rundt med, men har ikke fået taget mig sammen til at finde et endnu!

Mener dog at en lastbil er et lige stort og dyrt nok stærkmandsremedie. Gg.. :bigsmile::bigsmile::poking::4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Nå men så er du lige så ilde stedt som os andre her ovre på øen.

For ikke så længe siden var der adgang til Atlas-sten, Dæk (408 kg), træstamme og farmerwalk. Nu er der INTET.

Dvs. at vi står med håret i postkassen en måned inden sjællandsmesterskaberne.

Jeg har også sat næsen op efter en tur til Holbæk hvor jeg troede at der var et center med nogle af tingene men så havde de heller ingen ting mere.

Hvor faen får man fat på sådan noget henne her på falderebet....? :crybaby:

Link to comment
Share on other sites

Kan jeg godt se.. Det er pænt irriterende!! :confused:

Forresten, vi har også nogle farmers walk implementer eller hvad det nu hedder, der vist nok vejer 103 kg plus sådan nogle 15 kg skiver til at skrue i hver ende.. Dem havde jeg lige glemt! Plus at vi også har et par øltønder.. Havde jo faktisk glemt det meste..

Men det er mest sådan gejl.. Det var bedre at have det store, vigtige ting!

Er det ikke tidligt at de holder det ovre hos jer?? Er du ved at være klar så..

Link to comment
Share on other sites

Det ser ud til at det blir den første eller anden weekend i maj men vi har ikke fået de formelle indbydelser endnu.

Formen er ved at være OK men jeg har haft lidt vrøvl med ryggen. Men heldigvis lysner det nu.

Men for fanden havde man da bare nogle af de der remedier til at øve sig med.

Jeg har selv været lidt sent ude og da jeg så endelig får lettet røven og spurgt efter tingene så er de væk væk væk.

Men hva faen for så kan konkurrenterne vel heller ikke øve sig med dem...

Link to comment
Share on other sites

Har det fuldstændigt på samme måde.. Er lidt ved at droppe den direkte stærkmandstræning for i år, fordi at jeg ikke kan få planlagt at køre med dem ordentligt. Er sgu lidt træls.. Synd du ikke ligefrem bor rundt om hjørnet. Ellers kunne vi have samlet de vigtigste ting sammen tilsammen.. Du har ingen planer om at flytte til horsens indenfor nærmeste fremtid?? haha.. :wink:

Men trænede også lidt.. ikke det vilde. Simoh was in da house!! :4thumbup:

alm. bænkpress

8r @ 50 kg

5r @ 80 kg

3r @ 130 kg

3r @ 160 kg

3r @ 160 kg

3r @ 160 kg

8r @ 120 kg Må siges at køre rigtig godt idag, selvom de faktisk ikke føltes helt gode i teknikken. ligesom om at skuldrene kom lidt i klemme. ikke på nogen "av"-måde, bare så det ødelagde den perfekte bane for løftet lidt. men god power på.. Bænk var supersættet med:

pull-ups (pulldowns hvor der står PD efter vægten)

8r @ 60 kg PD

5r @ 90 kg PD

3r @ kv

3r @ kv

3r @ kv

3r @ kv

8r @ 85 kg (prøvede på at holde en 1-2 sek pause ved brystet(mit svage punkt), men blev vist kortere og kortere hen i sættet. hehe)

seated DB press (total træls øvelse.. Man sidder så akavet :mad: )

6r @ 27 kg

6r @ 37 kg

6r @ 40 kg

5r @ 40 kg (den var TUNG!! ikke så meget i starten, men når man skal strække armene helt over hovedet) (nogen der har input om denne øvelse er de velkomne!)

supersættet med:

narrow V-grip pull-ups

4r @ kv

4r @ kv

4r @ kv

4r @ kv

herefter prøvede jeg lidt forskelligt pjat, men havde fået rigeligt med bodybuilding for en dag.. :dry::poking: Så til sidst:

lille øltønde, overhåndsgreb, tid for 5 reps knap 21 sek. Damn, kunne godt mærke både på tiden og præstationen at jeg ikke havde fået varmet kroppen ordentligt op inden. hehe..

samt diverse grebsting...

var lige på vægten og kropsvægten siger 123.5 kg.. gyyyys :blush::innocent::mad: :4mewantfood:

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

takker takker. hehe.. :laugh: Det er begyndt at give lidt, efter at jeg har kørt det lidt frem i prioriteten på det sidste, bænkpress. Har en eller anden drøm om at nå de 200 kg uden udstyr ligesom en anden vis ex-vægtløfter.. *HOSTmHOSTpHOSTv* :tongue:

Jeg har forresten glemt alt om dit tricks med "lang stang" i eks frivend.. Kom jeg lige i tanke om igen, da jeg lige var forbi din log idag. Det må jeg hellere lige få testet her en dag..! :smile:

Link to comment
Share on other sites

lavede lidt idag... ikke det vilde

råtræk

2r @ 50 kg

2r @ 50 kg

2r @ 70 kg

2r @ 70 kg

2r @ 70 kg

2r @ 70 kg

1r @ 80 kg (fokuserede på fart og form idag. de kørte rigtig pæne og lette)

dødløft (fokusér på at holde spænd i ryggen, da den har været lidt drilsk siden sidste weekends skod-dødløft omgang)

5r @ 70 kg

5r @ 120 kg

5r @ 160 kg

5r @ 160 kg

5r @ 160 kg (kørte rigtig godt. var pænt træt i ryggen bagefter. Men ikke på en negativ måde og det gik rimelig hurtigt over igen)

pull-ups (pulldowns hvor der står PD efter vægten)

8r @ 50 kg PD

5r @ 80 kg PD

3r @ kv

3r @ kv

3r @ kv

3r @ kv

8r @ 85 kg PD (det er bare en skod-øvelse. Min ultimative hadeøvelse.. Mærkeligt at jeg bare ikke kan få den til at køre ordentligt.. Måske jeg skal prøve at køre den i ladders igen.. Synes bare at jeg kan tage for få reps til at få gavn af ladders. Hmm)

hammercurls

6r @ 22 kg

6r @ 30 kg

6r @ 30 kg

6r @ 30 kg (her kan jeg roligt tage en større vægt næste gang. De er ved at køre ganske godt efterhånden)

og det var det... ikke noget revolutionerende dér

Link to comment
Share on other sites

en okay omgang.. ny rekord i frivend. Men var vist mere viljestyrke end øget styrke. For fuck hvor den dog bare GRIM!!!! :4thumbup: ( :blush: )

frivend og pushpress

3r @ 50 kg

3r @ 50 kg

2r @ 80 kg

1r @ 90 kg

1r @ 100 kg

1r @ 110 kg

1r @ 120 kg

0r @ 125 kg

0r @ 125 kg

1r @ 125 kg (endeligt!!!!!! :4thumbup: men jeg har godt den grimmeste frivend stil længe set efterhånden!! Det er vist godt nok jeg ikke blev vægtløfter da.. puuha!)

benbøj foran

3r @ 50 kg

3r @ 80 kg

3r @ 110 kg

3r @ 130 kg

3r @ 130 kg

3r @ 130 kg (synes faktisk den var lidt tung. Har en film af det, og synes sgu min stil ser pænt underlig ud! Lægger den nok lige op, hvis jeg kan finde ud af det. så kan i komme med jeres kommentarer.. Min makker mener ikke det er galt, men har ham også mistænkt for at være meget lidt kritisk mht øvelsesteknik!)

rumænsk dødløft m/træk-fat

8r @ 110 kg

8r @ 140 kg

7r @ 140 kg (hallo)

8r @ 140 kh (det var bedre, tak)

lidt mave plus lægge

ps. ligger filmene op om lidt

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

hehe.. håber jeg ikke for dig!! :wink:

Nah, nogle af "nøgleprincipperne" er der vist endnu, meen teknikeren vil vist vride sig godt og grundigt.. Synd der ikke er så mange muligheder for at dele mpegs på nettet, uden at have sit eget site

Link to comment
Share on other sites

Nå, men www.yousendit.com fungerer heller ikke idag.. Er der nogle der har andre forslag til hvordan jeg kan hoste film, vil jeg gerne høre fra jer :smile:

stem

5r @ 50 kg

5r @ 50 kg

3r @ 80 kg

1r @ 100 kg

1r @ 110 kg (jow jow.. :bigsmile: )

0r @ 110 kg (ÆV!!)

3r @ 90 kg

3r @ 90 kg

3r @ 90 kg

bænkpress

5r @ 50 kg

5r @ 80 kg

3r @ 110 kg

3r @ 140 kg

2r @ 160 kg (var meget tæt på at jeg havde den tredje. min spotter skulle bare lige røre den i 3-5 cm af bevægelsen. Meen tæller jo stadigvæk ikke.. stem først åd vist lidt!)

supersettet med:

pull-ups (pulldowns hvor der står PD bag vægtene)

8r @ 50 kg PD

5r @ 80 kg PD

3r @ kv

3r @ kv

3r @ kv

3r @ kv

8r @ 90 kg PD (det kørte sådan set ok. Men det er bare ikke et løft jeg har ret god "kontakt" med.. :raisebrow: )

dips

5r @ kv

5r @ kv + 11kg

5r @ kv + 19 kg

5r @ kv + 19 kg

9r @ kv + 19 kg (var jo alligevel sidste sæt. hehe)

supersettet med:

bent-over rows

5r @ 70 kg

5r @ 100 kg

5r @ 120 kg

5r @ 120 kg

5r @ 120 kg (var ikke så gode idag.. Var lidt træt i ryggen, så var ikke så god til at holde den stille og i en lav nok vinkel :blush: )

hammercurls

6r @ 22 kg

6r @ 30 kg

6r @ 35 kg

6r @ 35 kg (daamn. De var ikke engang så slemme igen.. Dem kunne jeg sagtens have prøvet et par gange tidligere, tror jeg!! :mad: )

og så lidt grebspjat...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share