The Open Men's World Championships sendes live


TLunau
 Share

Recommended Posts

Til Lars og Faber. Landstræneren har taget de absolut bedste løftere med til VM, og samtidig dem der har størst chance for gode placeringer og diciplinmedaljer. Der er ikke andre lige nu, der kunne erstatte disse løftere, så det I skriver er simpelt hen til at brække sig over.

Vorup gør det rigtige ved at forsøge at få bronze i sit sidste forsøg. Havde han gået ind på 330 igen i 3. forsøg og fået den, havde han ikke kunnet bruge det til en skid. De 362,5 ville ganske vist ikke have givet bronze, men en 5. plads i squat ,(for andet år i træk), hvilket ville være meget imponerende.

Niels kan ikke få 310 og 315 ned og forsøger så på 317,5, som heller ikke kommer ned, men bliver løftet let. Var det lykkedes havde det givet en flot sølvmedalje. Det skal prøves.

Nu lykkedes det ikke, og straks er man ude med riven. Var det lykkedes, så havde tonen fået en helt anden lyd. Jeg synes i to spader skal stille op og vise hvordan det skal gøres, når nu I har så travlt med at dømme andre.

Ikke med venlig hilsen

Martin Larsen

<{POST_SNAPBACK}>

Nu Handler det at være på landsholdet om at levere gode resultater og disse ser jeg ikke ved dette vm og jo jeg ville da gerne stille op og vise hvordan det skal gøres, altså at vise fremgang hver gang.

Nu handler det om, at løfterne ikke er blevet meget bedre og jeg vil da med glæde indgå i en dialog med landstræneren om problemet. Der skal gøres noget nu, hvis vi ikke bare skal acceptere, at vi i Danmark bare ikke er gode nok. Dette er en dårlig indstilling. Vi har så mange talenter i Danmark at der er nok at tage fat på.

Med mange venlig hilsener

Martin Jensen

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det er rigtigt, at vi pt. måske ikke har løftere, der kan lave et bedre resultat til et vm, men jeg kan ikke få øje på en positiv udvikling siden sidste vm. Der er ganske få, der går  bare frem i nogle af øvelserne. Hvis det var topfodbold var træneren blever fyret. Hvis man ikke kan vise fremgang, har man efter min mening ikke noget at gøre på landsholdet.

<{POST_SNAPBACK}>

Sidste års VM blev afholdt i Danmark, mens det i år blev afholdt i Sydafrika. Kan det have noget at sige tror du? :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad skulle det da have at sige? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Til Martin Jensen. Der er ingen der bare accepterer vi ikke er gode nok i Danmark. Der bliver gjort noget for at få fremgang. Derfor var det også lige netop disse løftere der var med til VM, de havde vist fremgang under træning. De løftere du nævner ville ikke have kunnet gøre det bedre, måske lige på nær Dan, men det er jo en skønssag.

Til at starte med var der kun 2 løftere der kunne blive udtaget, Vorup og Niels, da der ikke var penge til flere. Nu lykkedes det at skaffe penge til én til, Morten Sørig. Erik stillede op fordi han alligevel er til stede, Morten Rasmussen fordi han i kraft af sin EM-bronze fik mulighed for selv at betale for turen. Morten R er iøvrigt heller ikke selv tilfreds med sit resultat, men der er jo ikke andre, der kan vælte ham af pinden, så derfor skal han da med.

De talenter du nævner skal først lige vise sig værdige til en plads på et VM-hold, ligesom i alle andre idrætsgrene. Man skal slå mesteren for selv at få pladsen. Indtil det sker er det dem der skal afsted til Internationale stævner, sådan er det og bør det være. Det alene at have vist fremgang er ikke nok, hvis man ikke er den bedste.

Mvh Martin

Link to comment
Share on other sites

Til Hulle. "Gamle" Henrik Vestergaard har ikke løftet i 6 år, han var stærk engang og er det stadig, det er ingen overraskelse. Han har bare valgt at bruge tiden på andet. Morten har så sent som til NM i år slået ham ved at lave 505 kg totalt i 60-kilos klassen, iøvrigt med et dårligt resultat i bænk. Morten har vist meget mere fremgang. Henrik lavede et flot resultat, helt sikkert, men det kunne han også for mange år siden. Så det siger intet om udviklingen hos andre løftere.

Link to comment
Share on other sites

Flotte resultater der blev leveret til VM. Jeg fik et par SMS’er fra Jan mens det blev sendt på nettet, da jeg ikke selv havde mulighed for at se det. Jeg troede simpelthen at Jan tog gas på mig da han skrev Siders fik godkendt 337,5 og løftede 360 dog underkendt :smilie:

Debatten omkring landsholdet er svær. Jeg synes ofte debatter omkring danske styrkeløft ender med personlige stikpiller ol. Tingene kan jo altid blive bedre og det bliver de jo kun i kraft af man er villig til at lærer af sine fejl igennem en drøftelse af dem.

Som Kubik skriver så havde alle jublet hvis Niels havde fået de 317,5 godkendt og jeg vil give ham ret i at det skulle prøves. Samtidig mener jeg dog, at problemet med at få stangen til brystet vidner om lidt sjusket forberedelse. Jeg synes det er lidt tankevækkende at man sender en løfter til VM uden at vide hvad der skal på stangen for at den kan komme til brystet. Det burde efter min opfattelse være på plads hjemme fra. Det burde i hvert fald ikke være noget der skal bruges 3 forsøg på at få passet ind mens man er på podiet til et VM.

Ellers synes jeg Erik leverede et flot resultat, så tillykke med det. Han er sgu konge :king: . Det var ærgerligt med Morten Sørig, men en skade kan jo man jo ikke stille noget op imod. Flot at han rev sig selv op ved håret og gik ind og sikrede sig et samlet resultat til Danmark, så hatten af for det.

Link to comment
Share on other sites

Som Kubik skriver så havde alle jublet hvis Niels havde fået de 317,5 godkendt og jeg vil give ham ret i at det skulle prøves. Samtidig mener jeg dog, at problemet med at få stangen til brystet vidner om lidt sjusket forberedelse. Jeg synes det er lidt tankevækkende at man sender en løfter til VM uden at vide hvad der skal på stangen for at den kan komme til brystet. Det burde efter min opfattelse være på plads hjemme fra. Det burde i hvert fald ikke være noget der skal bruges 3 forsøg på at få passet ind mens man er på podiet til et VM. 

<{POST_SNAPBACK}>

Men kan man forberede sig hjemmefra med den slags? Trøjerne i dag kan være ret lumske når man også drejer ærmerne, så kan man reelt bebrejde Niels for manglende forberedelse?

Link to comment
Share on other sites

Det er jo svært at sige noget om det

Alle kan havde en dårlig dag

Det er da en skam med niels og stephan

Men som andre sige, havde det jo været en kæmpe succes hvis det var lykkedes

Ang. hvem der skal med, mener jeg da også at det skal være dem der kan lave det bedste resultat.

Men jeg vil da også giver faber lidt ret (selv om jeg ikke er meget for det)

Syntes da også man burder forvente lidt fremgang, fra de forskellig.

men der kan jo også sagtens have været en god fremgang til træning, uden at det lige lykkedes at ramme det til et stævne.

Hvilket jo næsten er sværer end at vinde i lotte :bigsmile:

Syntes da generelt at det gik ok

Morten er 15 kilo fra hans top

Erik laver en ny top med 5 kg

Stephan bommer, men satser det hele, og går efetr 3 pladsen fint med mig

Morten det køre ikke i ben, men i bænk tanger han sin top, dødløften går han efter en ny top, men kikser.

Niels er jo kun med for at få medalje i bænk, den går han efter.

han kunne jo havde valgt en anden trøje, og starte på 260 for at være med, men det er jo ikke derfor han er der.

Det kunne jo havde været bedre, men sådan gik det nu ikke.

Link to comment
Share on other sites

Bortset fra det, så har Casper ret i at det er vildt med de resultater. 7 totalrekorder ud af 11 vægtklasser + div. rekorder i de enkelte dicipliner.

Siders bliver kun nr. 4 på point, selvom han lavede et af de mest imponerende resultater nogensinde.

Bare for lige at nævne en ting til, så er der 5 mand på 400 kg eller over i squat i 125-kilos klassen. Det er hårde odds hvis man skal have bare en diciplinmedalje, så bare se at komme igang alle I unge talenter ude omkring i landet.

Link to comment
Share on other sites

Henning--> Det drejer sig ikke om at bebredje nogen noget. Alle har gjort deres absolut bedste. Det er jeg 100% sikker på.

Det drejer sig om at lærer så man ikke laver samme fejl 2 gange. Naturligvis kan man forberede sig så man ved hvilken slags kilo man skal have på for at få stangen ned. Self kan der være lidt forskelle på dagen, men når det er 3 løft der ikke rør brystet så er der noget i vejen i mine øjne.

Link to comment
Share on other sites

Tja, en noget hård dom. Styrkeløft er hellere ikke en sport, som er prioriteret særlig højt herhjemme, og så skal der hellere ikke så meget til før man kikser et forsøg og slet ikke får en forbedring af ens bedste stævneresultat.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det kan du have ret i, men synes nu at fremgang er en vigtig ting for at man kan være på landsholdet. Hvis man ikke viser fremgang, så er man enten ikke seriøs nok eller også man man erkende, at man træner forkert.

Der er flere der har vist en god fremgang det sidste års tid, men som ikke er med ved VM. Hvis folk ikke er gode nok skal de ikke afsted til hverken vm eller em. At lave fx 175 kg i dødløft er ikke godt nok til et vm, så synes jeg heller at en Nicolai Dahlin, Tonni, Dan eller Peter Johansen skulle have været udtaget. De har vist fremgang samt en masse andre.

<{POST_SNAPBACK}>

Mht. de unge løftere... Landstræneren har udtalt, at han ikke vil udtage ungdoms- eller juniorherrer til seniorstævner - deres tid skal nok komme. Og det giver vel også meget god mening, hvis man samtidig vil sende dem afsted til fx junior VM - det er jo begrænset, hvor mange gange man kan toppe på et år.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg så af mesterskaberne, så undrede jeg over alle de underkendte løft. Det er sikkert normen indenfor styrkeløft, men mange (de fleste?) underkendte løft kunne jeg ikke se nogle fejl i, feks Niels 360kg squat.

Der findes nok langt mere kyndige øjne end mine til at vurdere løftene, men det må være frustrerende, hvis man ofte får underkendt løft, som man ikke selv kan se fejl i.

Jeg så ikke Niels bænkpres, men det virker da underligt, at man ikke engang ved, hvad man kan få ned. Bommer danskerne ikke oftere ud end andre løftere :wink:

I øvrigt, så har Niels vel andet end bænkpresset at gå efter i en sådan konkurrence, DR i trekamp er vel ikke langt væk (feks 360-320-282,5=962,5), som jeg kunne forestille mig, at han gik efter i går. Det må der vel også være lidt prestige i. Det kan jo goså sagtens kombineres.

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvivl om at han da gerne vil slå den rekord.

Men det primære er jo hans bænk

Niels´s squat er underkendt på dybden.

Men det er rigtig at det kan være svært for udeforstående at se hvorfor det bliver underkendt. Specielt når man ser det på video

Men løfterne er som regle selv klar over det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share