Spritus??


lonelyone
 Share

Recommended Posts

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Men jeg er enig, fx i går fik jeg lige et par pils med mine arbejdskollegaer (måske lidt for mange), men det endte med lidt spiritus kørsel hjem (totalt åndssvagt)  , men sket er sket. Men i morges var jeg godt nok ikke særlig klar i hovedet, men kom op og træne, men for satan hvor er man slatten efter sådan en dag.

Næste gang du kører spiritus kørsel er du så ikke flink at tage din telefon og taste 1 1 2. vi prøver igen, altså 1 1 2.

Og så oplyser du bare hvor du er, og hvor stiv du er, og at du nu er ved at køre, så er jeg sikker på at der nok er nogen der skal tage sig af det.

Sorry men der er INGEN undskyldning for spiritus kørsel.

Link to comment
Share on other sites

Sorry men der er INGEN undskyldning for spiritus kørsel.

Fuldstændig enig. Jeg sad også med den største lyst til at kommentere det, men man vil jo nødig være trådkaprer.

Desværre findes der en del mennesker som aldrig lærer det, men det kan være de tænker over det den dag de har frarøvet et andet menneskes liv.

Link to comment
Share on other sites

Jonas er lige fyldt 18, og har disse interesser?  :laugh:
Bodybuilding, IT, Marketing, Fotografering, Personlig udvikling, Ledelse og strategi, Politik, Retorisk akrobatik.

<{POST_SNAPBACK}>

Spaltepladsen tillod mig, beklageligvis, kun at anføre et udsnit af dem!

jonasm:
Ja, for hvem verden er for stor og farlig, og kommunikationen med andre mennesker er for pinlig, er det dejligt at kunne forholde sig til noget til enkelt som en pinlig dinglevand, - helt ligesom at narkomanen kan forholde sig til sit dope! raisebrow.gif

Jeg går ud fra at den var rettet på mig.

Det var dog egentlig fantastisk som du kunne få blæst mit indlæg fuldstændig ud af proportion og ud af sammenhæng.

Dit ytringsfriheds argument er måske heller ikke særlig anvendeligt på et debatforum. Du bruger det jo bare som argument for at svine folk og ikke argumentere videre for det. Hvilket jeg ikke synes er specielt konstruktivt her.

Min Narkoman agtige tilgang til alkohol er der nok ikke så meget at gøre ved, men jeg ved dog at den langt mildere end mange, mange andres, der sjovt nok ikke bliver narkomaner eller det der ligner. Men det behøver du jo ikke at argumentere for, da du jo ikke har læsetvang...

Jeg kommer helt til at tænke på Scott fra South Park når jeg tænker på dig.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu bliver det farligt, allerede her begynder en magtliderlig sindelagskontrollør at ville bestemme hvad man må skrive under ytringsfrihed, og hvad man ikke må. Iøvrigt aner jeg IKKE hvad "south park" er!

Hvorfor i alverden skulle jeg det? Det er tydeligt for enhver at her er fyldt med pattebørn, der har brug for en kyndig pædagog!

Jonas du er jo ikke andet end en knægt og så mener du lige at du kan lege Pædagog for os, måske du lige skulle lærer at styrer dig selv før du prøver at styrer andre.

Skurken

<{POST_SNAPBACK}>

Ha, ha, det kan undre, at skrivelsen kommer fra en som IKKE engang har lært at stave endnu!

Link to comment
Share on other sites

hvad er jeres undskyldning for endnu ikke at have jonas på ignore?

att: Everlast

heh jeg kan også snildt forestille mig du kan drikke en del. jeg er også begyndt at få black - outs når jeg bliver rigtigt fuld :dry:

men det værste er tømmermændende. sidste gang jeg var stiv knækkede jeg mig intet mindre end 6 gange(EDIT: dagen efter pga tømmermænd)... hader fandme når der ikke er andet end galde tilbage :sneaky2:

jeg er ikke nær så stor som dig og der går ihvetrfdald en hel dag før jeg er på toppen. måske er jeg ikke engang på toppen dagen efter tømmermændende pga af mangel på søvn og mad :mad:

Edited by Don Nors
Link to comment
Share on other sites

Don:

Hvis jeg virkelig har fyret den af (det gør jeg så slet ikke så meget mere som jeg har gjort) - så kan jeg faktisk køre igennem et døgn (velatmærke uden stoffer eller noget, kun alkohol).

Da jeg var 18, så havde sådan en tur konskvensen at jeg var helt kvæstet 1-2 dage, idag da jeg er blivet noget ældre - så kan jeg sagtens opleve at være max kvæstet helt op til onsdag/torsdag faktisk,

Derfor lader jeg være med at køre de lange etaper mere (medmindre jeg har ferie, eller er på festival) - selvom det har sin charme. Rent træningsmæssigt har det grimme konsekvenser.

Nu her idag, hvor jeg stadig er mærket efter fredagen (og røg på slamæde igen) der er min form skudt helt i sænk, kroppen har suget væske til sig som om den var bange for aldrig at få noget vand igen - og jeg er sgu småskæv i skallen stadigvæk.

Tror dog jeg er klar, omend lidt træt imorgen igen :) - men der er dømt straf-cardio til mig selv hele ugen, der skal køres minimum 1 times hård cardio hver dag.

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt som jeg også har det.

Da jeg var 18 gik jeg i byen torsdag - lørdag og var frisk søndag, nu går jeg i byen lørdag og er frisk onsdag.

Tror de har lavet om på bajerne siden man bliver så kvæstet.

Skurken

<{POST_SNAPBACK}>

Det KUNNE tænkes at være ÉN af konsekvenserne ved et varigt misbrug! :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh: :4thumbup: You must be joking :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg drikker sjældent og når jeg endelig gør det ryger der en del overbords. Desværre røg der her for en uges tid siden så meget overbord at jeg var påvirket af det en hel uge efter.. træt, dårlig og utilpas. Så der går lang tid før jeg gør det igen. Jeg kan heller ikke som da jeg var 18 ( Nu er jeg 27 )

Mht til stoffer og alkohol: Er det ikke en lidt gammeldags holdning at skelne mellem fx speed, exctasy, coke og hash under en kam og så på den anden side alkohol? Der er vel ikke nogen af delene der er særligt "sunde" fremfor andre. Alkohol er det mest udbredte og misbrugte narkotika igennem tiderne, så om du sniffer coke hver weekend eller drikker dig stiv... ja, jeg kan ikke se den store forskel. :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Ok Poul,

det er klart at skadevirkningerne af alkohol på folk der har taget alkohol i lang tid er til at overse!?! :w00t: Uanset om man kender dem eller ej. Vi har i landet her et sted imellem 150-300 tusinde alkoholikere. En stor del af de værste tilfælde dør af deres misbrug. Resten belasteder deres familer, hospitalsvæsnet, deres omgivelser, økonomien og smadrer deres liv.

Jeg har også bevæget mig i technomiljøet og alle mulige andre miljøer, hvor folk har haft massive forbrug af stoffer. Men ikke misbrug. For det er der forskellen ligger. Der er ikke noget der er særligt sundt. Om du drikker 5 liter papvin + 15 guldbajere om dagen eller du ryger crak hver dag er et fedt. Du smadrer dit liv.

Men fri mig for de pissehellige stoddere der sidder og prøver at komme sig efter en massiv ethanolforgiftning for 6. weekend i træk og så ryster på hovedet og fordømmer mig når jeg ruller en fed.

Efter at have stiftet bekendtskab med det meste igennem tiden er der ingen tvivl om at alkohol er det der belaster kroppen mest. Men det siger sig selv, hvis man tænker lidt over det.

Link to comment
Share on other sites

Ok Poul,

det er klart at skadevirkningerne af alkohol på folk der har taget alkohol i lang tid er til at overse!?! :w00t: Uanset om man kender dem eller ej. Vi har i landet her et sted imellem 150-300 tusinde alkoholikere. En stor del af de værste tilfælde dør af deres misbrug. Resten belasteder deres familer, hospitalsvæsnet, deres omgivelser, økonomien og smadrer deres liv.

Jeg har også bevæget mig i technomiljøet og alle mulige andre miljøer, hvor folk har haft massive forbrug af stoffer. Men ikke misbrug. For det er der forskellen ligger. Der er ikke noget der er særligt sundt. Om du drikker 5 liter papvin + 15 guldbajere om dagen eller du ryger crak hver dag er et fedt. Du smadrer dit liv.

Men fri mig for de pissehellige stoddere der sidder og prøver at komme sig efter en massiv ethanolforgiftning for 6. weekend i træk og så ryster på hovedet og fordømmer mig når jeg ruller en fed.

Efter at have stiftet bekendtskab med det meste igennem tiden er der ingen tvivl om at alkohol er det der belaster kroppen mest. Men det siger sig selv, hvis man tænker lidt over det.

<{POST_SNAPBACK}>

jeg taler ikke om mennesker der sniffer coke dagligt.

Det er nok at man tager stoffer i weekenden!

det er ikke et fåtal der har taget stoffer i weekenden og ghar røget på psykiatrisk skadestue etc..

Alkoholindtag er ikke ufarligt. men vi kan hurtigt blive enige om at det er sjældent at mennesker, der holder sig til at drikke sig stive 1-2gange hver weekend der oplever en massiv deroute psykosocialt.

Derimod er der mere end en "weekend narkoman" der har kæmpet for at få sin mentale helse og hverdag tilbage.

hvis du opfatter det anderledes er du enten naiv eller "in denial".

EDIT: din argumentation er lidt udsvævende. Du blander HASH coke og alkoholmisbrug sammen.

taler om at dagliogt alkoholindtag skader kroppen mest. Fysisik kan det godt være at alkohol skader kroppen mest. Men weekend misbrug af coke skader ens psykiske helse voldsomt.

Dagligt overforbrug af alkohol og weekend misbrug af hårde stoffer er ikke direkte sammenlignelige da hyppigheden er forskellig.

Mvh Poul

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

jeg taler ikke om mennesker der sniffer coke dagligt.

Det er nok at man tager stoffer i weekenden!

det er ikke et fåtal der har taget stoffer i weekenden og ghar røget på psykiatrisk skadestue etc..

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg talte med en psykiater fornyligt, som fortalte at den almene opfattelse blandt hans kolegaer var at man ikke blev psykisk syg af at indtage narkotiske stoffer. Grunden til at narkotika var så udbredt blandt de psykiatriske patienter skyldtes en form for bevidst eller ubevidst selvbehandling. Han mente, at alle dem der kom på psykiatrisk skadestue efter at have taget stoffer, ville være kommet der før eller siden aligevel. :wink:

Link to comment
Share on other sites

jeg taler ikke om mennesker der sniffer coke dagligt.

Det er nok at man tager stoffer i weekenden!

det er ikke et fåtal der har taget stoffer i weekenden og ghar røget på psykiatrisk skadestue etc..

Alkoholindtag er ikke ufarligt. men vi kan hurtigt blive enige om at det er sjældent at mennesker, der holder sig til at drikke sig stive 1-2gange hver weekend der oplever en massiv deroute psykosocialt.

Derimod er der mere end en "weekend narkoman" der har kæmpet for at få sin mentale helse og hverdag tilbage.

hvis du opfatter det anderledes er du enten naiv eller "in denial".

EDIT: din argumentation er lidt udsvævende. Du blander HASH coke og alkoholmisbrug sammen.

taler om at dagliogt alkoholindtag skader kroppen mest. Fysisik kan det godt være at alkohol skader kroppen mest. Men weekend misbrug af coke skader ens psykiske helse voldsomt.

Dagligt overforbrug af alkohol og weekend misbrug af hårde stoffer er ikke direkte sammenlignelige da hyppigheden er forskellig.

Min argumentation er netop ikke udsvævende:

Men det er tilgængæld din måde at bedømme skadevirkninger på .

Du bedømmer altså et stofs farlighed udfra hvor stor sandsynlgheden for at blive indlagt på psykiatrisk afdeling?

Jeg sammenlignede desuden dagligt coke misbrug med dagligt alkoholmisbrug, og ikke som du skriver, et weekendmisbrug med et dagligt misbrug. Læs min post igen.

Det er klart at coke og hash ikke er det samme og ikke kan sammenlignes. I denne tråd er der flere der skelner mellem "stoffer" på den ene side og alkohol på den anden side. Det var blot min pointe at alkohol i samme grad er "stoffer".

Man kan godt lave en rangorden for hvad der er mindst og mest skadeligt, men det er jo omsonst.

Der er flest mennesker der tager skade af alkohol, tag ned på psykiatrisk afdeling og tjek klientellet ud: LANGT de fleste har eller har haft et massivt alkoholmisbrug. Der er nogle der ryger på skadestuen pga. coke, andre får depressioner pga. x og nogle bliver paranoide pga. hash. Hvorom alting er:

Disse mennesker er der til hver en tid, selvom du fjerne stofferne som Squatfather også påpeger...

I Indien og Thailand har de fattige hverken råd til heroin eller øller, så istedet for sniffer de bare lim..

Link to comment
Share on other sites

Der er flest mennesker der tager skade af alkohol, tag ned på psykiatrisk afdeling og tjek klientellet ud: LANGT de fleste har eller har haft et massivt alkoholmisbrug. Der er nogle der ryger på skadestuen pga. coke, andre får depressioner pga. x og nogle bliver paranoide pga. hash. Hvorom alting er:

Disse mennesker er der til hver en tid, selvom du fjerne stofferne som Squatfather også påpeger...

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg mente blot, at det primært var de psykisk syge der søgte selvbehandling i rusmidlerne, og ikke rusmidlerne der gør folk psykisk syge. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også bevæget mig i technomiljøet og alle mulige andre miljøer, hvor folk har haft massive forbrug af stoffer. Men ikke misbrug. For det er der forskellen ligger. Der er ikke noget der er særligt sundt. Om du drikker 5 liter papvin + 15 guldbajere om dagen eller du ryger crak hver dag er et fedt. Du smadrer dit liv.

Men fri mig for de pissehellige stoddere der sidder og prøver at komme sig efter en massiv ethanolforgiftning for 6. weekend i træk og så ryster på hovedet og fordømmer mig når jeg ruller en fed.

Det er så der forskellen på vores opfattelse ligger: jeg mener at have set hvordan weekend brug af stoffer har fået almindelige velfungerende mennesker til at atbe kontrollen og have behov for samme foranstaltninger som man ser "hverdagsmisbrugere" tage.

-bevæge sig væk fra omgangskredsen og miljøet der skadede dem.

-psykiatrisk behandling/medicinsk behandling for "smadrede" receptorer af neurotransmittere i hjernen.

Der er også den mere overfladiske observation; dem der har taget mange stoffer i weekenderne (især coke) i længere tid har flere fællestræk:

-Er grållige i deres hud og ser usunde ud.

-De er ikke så hurtige længere (der er røget et par sikringer).

-Er ikke lige så glade længere udbredt kynisk adfærd/livssyn

-Følelseskolde

Jeg så heller ikke disse bivirkinger før jeg havde kendt disse mennesker i lang tid +5år.

Det er ikke et sort/hvidt emne og der er et overlap af forskellige årsager/udgangspunkter etc.

men jeg finder det direkte uansvarligt at kalde coke mindre skadeligt end alkohol.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også bevæget mig i technomiljøet og alle mulige andre miljøer, hvor folk har haft massive forbrug af stoffer. Men ikke misbrug. For det er der forskellen ligger. Der er ikke noget der er særligt sundt. Om du drikker 5 liter papvin + 15 guldbajere om dagen eller du ryger crak hver dag er et fedt. Du smadrer dit liv.

Men fri mig for de pissehellige stoddere der sidder og prøver at komme sig efter en massiv ethanolforgiftning for 6. weekend i træk og så ryster på hovedet og fordømmer mig når jeg ruller en fed.

Det er så der forskellen på vores opfattelse ligger: jeg mener at have set hvordan weekend brug af stoffer har fået almindelige velfungerende mennesker til at atbe kontrollen og have behov for samme foranstaltninger som man ser "hverdagsmisbrugere" tage.

-bevæge sig væk fra omgangskredsen og miljøet der skadede dem.

-psykiatrisk behandling/medicinsk behandling for "smadrede" receptorer af neurotransmittere i hjernen.

Der er også den mere overfladiske observation; dem der har taget mange stoffer i weekenderne (især coke) i længere tid har flere fællestræk:

-Er grållige i deres hud og ser usunde ud.

-De er ikke så hurtige længere (der er røget et par sikringer).

-Er ikke lige så glade længere udbredt kynisk adfærd/livssyn

-Følelseskolde

Jeg så heller ikke disse bivirkinger før jeg havde kendt disse mennesker i lang tid +5år.

Det er ikke et sort/hvidt emne og der er et overlap af forskellige årsager/udgangspunkter etc.

men jeg finder det direkte uansvarligt at kalde coke mindre skadeligt end alkohol.

<{POST_SNAPBACK}>

Fuldstændig korrekt. Stoffer er ikke kun for folk med psykiske problemer, det er skam også for ganske almindelige folk der bare lige vil prøve noget grænseoverskridende en enkelt gang, og så kan vi lige tage næste weekenden med og en mere osv.

Til sidst kommer der altså bivirkninger, man mærker dem bare ikke selv, og man tror ikke selv man har et problem, og der ligger det store problem.

coke og alkohol er da absolut ikke i samme boldgade, det er det samme som at sige en gulerød er sundere end et æble. Det kan og skal absolut ikke stilles op mod hinanden, det er 2 VIDT forskellige ting.

Link to comment
Share on other sites

Hej...

Jeg kom til at tænke på om mr. fitness og folk fra DM i BB overhovedet slår sig løs og hælder umenneskelige mængder spiritus ned i ganen??

<{POST_SNAPBACK}>

-------------------------------------------------------------------------------------------

Hejsa!

Alkohol er tomme kalorier,som mand sætter sig på maven.

Dog er den vigtigste pointe,at det nedsætter stofskiftet;derfor bør de 1-3 genstande indtages sent,hvilket i følge Anderson har en positiv indflydelse på glykogenlagerene i muskerne,forudsat du har tjek på kosten.

Det er yderst uhensigtsmæssigt at indtage det efter træning af ovenstående grund.

Mads

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share