CoC


Tind
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige fået min Trainer og 1´er ind af døren og de får alt det de kan trække lige pt.

Efterhånden har jeg kunne læse mig frem til at det er et yndet grebstræningsredskab herinde. Derudover oplyser Ironmind i det udsendte materiale at kun 4-5 personer har lukket en 4´er under officelle omstændigheder. Så mit spørgsmål er hvor langt er I kommet (hvilket nummer og hvor mange reps) og hvordan træner I (grease the groove, målrettet eller bare når i nu lige finder den i skuffen)?

Jeg ligger selv med 1´eren på 5 reps med venstre og 4 med højre (håndtagene skal helt ind og rører hinanden før det kan kaldes et rep :cooldance: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun Coc 1eren og den har jeg lukket 12gange med højre og 10 gange med venstre i træk.

Normalt ligger jeg dog på 5-6reps med hver hånd når jeg kører sæt.

Jeg tror desværre jeg ligger et godt stykke fra at kunne lukke 2eren endnu.

Jeg træner bare lidt engang imellem med Coc'eren efter lyst. Den bliver nok kørt et par sæt 1-3 gange om ugen.

Link to comment
Share on other sites

CoC er nok det bedste svar på forbedret grebstyrke.

Er netop gået fra Trainer til #1, Jeg kører med med mine 2-3 gange om ugen med 4 sæt til failure (omkring 4-5 reps). Laver også nogle statiske holds med dem. Jeg benytter mine CoCs efter træning hvor underarmen har været fysisk involveret dvs. når jeg har kørt ryg- og bicepstræning, samt pinch gripping. Træner også med dem på hviledagene.

Link to comment
Share on other sites

CoC er nok det bedste svar på forbedret grebstyrke.

<{POST_SNAPBACK}>

Dert kommer så an på, hvad man skal bruge denne grebsstryke til. Med CoC vil man blive bedre til at klemme, men ikke nødvendigvis til at holde et tungt objekt som i feks. dødløft. Til det formål tror jeg mere på træningsformer som pinch-gripping eller statisk hold. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så er det da godt at CoC er glimrende til statisk hold  :4thumbup:  jeg bliver ihvertfald hurtigt presset  :blush:

hva er pinch-gripping forresten  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil stadig mene at statisk hold med håndvægte eller vægtstang er bedre for ex grebet i dl :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så er det da godt at CoC er glimrende til statisk hold  :4thumbup:  jeg bliver ihvertfald hurtigt presset  :blush:

hva er pinch-gripping forresten  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Du holder evt. fat i en vægtskive med fingrene i så lang tid du kan. Ifølge TJ's artikel om grebstyrke, skal du have fat i en vægtskive der er så tung at du ikke kan holde den i mere en 10-30 sekunder.

Denne øvelse for også tommelfingeren på arbejde, hvilket CoC's ikke gør.

Edited by Jannick
Link to comment
Share on other sites

CoC er nok det bedste svar på forbedret grebstyrke.

<{POST_SNAPBACK}>

Dert kommer så an på, hvad man skal bruge denne grebsstryke til. Med CoC vil man blive bedre til at klemme, men ikke nødvendigvis til at holde et tungt objekt som i feks. dødløft. Til det formål tror jeg mere på træningsformer som pinch-gripping eller statisk hold. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Styrke i Pinch har ikke den store betydning for ens dødløft, her er det netop nødvendigt med et stærkt knusende greb. I pinch kan du ikke lukke hånden omkring objektet du løfter...

her ses et typisk pinch grip... (et stykke fra dødløft)

post-5466-1107720004_thumb.jpg

/KJ, RKC

Link to comment
Share on other sites

CoC er nok det bedste svar på forbedret grebstyrke.

<{POST_SNAPBACK}>

Dert kommer så an på, hvad man skal bruge denne grebsstryke til. Med CoC vil man blive bedre til at klemme, men ikke nødvendigvis til at holde et tungt objekt som i feks. dødløft. Til det formål tror jeg mere på træningsformer som pinch-gripping eller statisk hold. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Styrke i Pinch har ikke den store betydning for ens dødløft, her er det netop nødvendigt med et stærkt knusende greb. I pinch kan du ikke lukke hånden omkring objektet du løfter...

her ses et typisk pinch grip... (et stykke fra dødløft)

post-5466-1107720004_thumb.jpg

/KJ, RKC

<{POST_SNAPBACK}>

Det har du nok delvist ret i. Men jeg vil stadig mene, at statisk hold med vægtstang er det mest specifike med henblik på dødløft. Under alle omstændigheder vil jeg mene, at det optimale program for grebet, feks dette, indeholder både pinch-gripping, statisk hold og CoCs.

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

CoC er nok det bedste svar på forbedret grebstyrke.

<{POST_SNAPBACK}>

Dert kommer så an på, hvad man skal bruge denne grebsstryke til. Med CoC vil man blive bedre til at klemme, men ikke nødvendigvis til at holde et tungt objekt som i feks. dødløft. Til det formål tror jeg mere på træningsformer som pinch-gripping eller statisk hold. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Styrke i Pinch har ikke den store betydning for ens dødløft, her er det netop nødvendigt med et stærkt knusende greb. I pinch kan du ikke lukke hånden omkring objektet du løfter...

her ses et typisk pinch grip... (et stykke fra dødløft)

post-5466-1107720004_thumb.jpg

/KJ, RKC

<{POST_SNAPBACK}>

Det har du nok delvist ret i. Men jeg vil stadig mene, at statisk hold med vægtstang er det mest specifike med henblik på dødløft. Under alle omstændigheder vil jeg mene, at det optimale program for grebet, feks dette, indeholder både pinch-gripping, statisk hold og CoCs.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var udelukkende en kommentar til udtalelsen om hvorvidt pinch grip træning var optimalt i forhold til, som du selv nævner, dødløft. Jeg er udelukkende enig i at fx static h. vil være meget nyttelige, men taler man "crushing grip" træning som er nødvendigt i fx dødløft er pinch grip ikke meget bevendt.

Artiklen du referere til kender jeg udemærket og vil man træne et all-round greb kommer man absolut ikke uden om pinch, det var kun din bemærkning om at pinch skulle forbedre et greb i dødløft jeg opponere mod.

Kigger du fx. på John Brookfield liste over grebs fokus punkter til diverse dicipliner (strongman, highland, martial arts, etc) vil du se en nedprioritering af pinch for styrkeløftere og en opprioritering af bl.a crush grip..

men igen, jeg er absolut enig i at ved træningen af et all-round greb indgår der pinch, crush, etc.

/KJ

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share