Bear log2


The Bear
 Share

Recommended Posts

Som jeg sagde tidligere vil jeg kun opdatere loggen sporadisk, når der er noget at skrive om... Jeg har lavet et nyt program, som jeg da lige vil poste... Trænede det første gang igår, og det virker lovende....

Træningsprogram: Back to basis + weak spots.

Helt overordnet er der tale om et fullbodyprogram baseret på basisøvelser.

Dag 1:

Bænk dag:

Bænkpres: 5x5

Dødløft: 3 x 8

Squat: 3 x 8

Chins (gerne med ekstra vægt): 3 x 4-8

Dips: (gerne med ekstra vægt) 3 x 4-8

Military 3 x 6

Shrugs med stang: 3 x 8 – 10

Fransk pres: 3 x 8 – 10

Biceps curls: 3x 8-10

Mavebøjninger: 3 x 20 – 30 reps

Calves raises: 3 x 15

Weak spot:

Her indsætter man den muskelgruppe, man er svagest i, som således bliver trænet ekstra grundigt 3 gange om ugen. I mit tilfælde er det biceps og ser sådan ud.

Biceps rope curls: 5 x 10

Dag 2:

Ben dag:

Squat: 5x5

Bænkpres: 3 x 8

Dødløft: 3 x 8

Chins (gerne med ekstra vægt): 3 x 4-8

Dips: (gerne med ekstra vægt) 3 x 4-8

Military 3x6

Shrugs med stang: 3 x 8 – 10

Fransk pres: 3 x 8 – 10

Biceps curls: 3x 8-10

Mavebøjninger: 3 x 20 – 30 reps

Calves raises: 3 x 15

Weak spot:

Biceps rope curls: 5 x 10

Dag 3

Ryg dag:

Dødløft: 5x5

Bænkpres: 3 x 8

Squat: 3 x 8

Chins (gerne med ekstra vægt): 3 x 4-8

Dips: (gerne med ekstra vægt) 3 x 4-8

Shrugs med stang: 3 x 8 – 10

Military 3x6

Fransk pres: 3 x 8 – 10

Biceps curls: 3x 8-10

Mavebøjninger: 3 x 20 – 30 reps

Calve raises: 3 x 15

Weak spot:

Biceps rope curls: 5 x 10

Edited by The Bear
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 374
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Juvic: Jeps tror også at det nye program med dødløft og squat bliver fedt..... :smile:

Troels: Tusind tak - God jul og godt nytår til dig også.... :smile:

Angående programmet så træner jeg altid supersæt og gigantsæt, så det tager faktisk ikke så lang tid igen.... jeg prøver altid at være færdig på omkring 1 time... Men så er der også knald på med ultra korte pauser

Link to comment
Share on other sites

CJ: Tak for responsen, men jeg er nu ikke enig med dig...

Jeg har kun mulighed for at træne 3 gange om ugen, og så vil jeg mene at fullbody vil være den optimale tilgang... Dermed rammer jeg altså også biceps (såvel som de andre muskelgrupper) 3 gange om ugen, men med langt færre sæt end i et traditionelt split - program...

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Updatere som sagt ikke alle træninger for tiden.... men synes lige det var tid til en lille update :smile:

Dagens træning:

Fullbody - back to basis, tilstede i jernhulen var Juvic og den gamle bjørn. God intens rockmusik hamrede ud af højtalerne og humøret var højt blandt de to galninge som endnu engang straffede deres muskler og usle kroppe :wink:

Skrå bryst med DB:

2x12x27,5

2x8x32,5

1x6x40

Supersetted med

Biceps preachercurls:

5x6x37

Chins:

1x10

1x+8+20

1x8+20

Supersetted med :

Dips

1x10

1x+8+20

1x8+20

Military press:

3x5x50

Supersetted med

Side raises

3x8x12,5

Supersetted med

Reverse flyes:

3x12x12,5

Supersetted med

Mavebøjninger og dragonflags:

3x20 + 3 x6

Dødløft

3x6x80

Supersetted med

Shrugs:

3x6x80

Supersetted med

Biceps rope curls:

3x6x80

Fin træning.... Glemte/nåede dog ikke squat... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fullbody - back to basis, tilstede i jernhulen var Juvic og den gamle bjørn. God intens rockmusik hamrede ud af højtalerne og humøret var højt blandt de to galninge som endnu engang straffede deres muskler og usle kroppe :wink:

Sådan... Lee træning !

Fin træning.... Glemte/nåede dog ikke squat... :tongue:

Man glemmer ikke squat? :blink::wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej Holsting og velkommen i loggen

:smile:

Hej Juvic:

Jeg træner stadig (faktisk næsten hver dag), men under lidt andre forhold/omstændigheder. Dette skyldes at min kone snart føder vores barn nummer 2 og derfor ved jeg af erfaring, at der ikke er meget tid eller lyst de næste 3- 4 måneder til at smutte ned i centeret hele tiden. Derfor træner jeg nu derhjemme udfra følgende simple opskrift:

Chins 4 x 12

Pushups på standere 4 x 20

Mavebøjninger 4 x 12

Militarypress med bands (elastikker) 4 x 12

Biceps curs med bands (elastikker) 4 x 12

Kørt som et stort supersæt. Jeg træner så ca. 25 minutter hver aften 5- 6 gange om ugen... Jeg vil gerne have fat i en vægtvest, men indtil da kommer jeg nogle skiver en en stor rygsæk til chins og pushups...

Faktisk tror jeg at jeg kommer til at respondere kanon godt på den meget hyppige træningsfrekvens, da jeg LÆNGE kun har trænet 3 gange om ugen... det bliver spændende....

Link to comment
Share on other sites

Hey old buddy..

Tillykke med little-bear nr.2! :smile:

Og forstår udemærket din tankegang, synes det er helt vildt fedt du ikke bare dropper træningen under "jeg-har-ikke-tid" undskyldningen.... Man kan hvad man vil du.

Har selv brugt de elastikker en overgang.. Og de er faktisk ret gode, når man lige lære at kende dem!

Min egen træning er først nu ved at blive stabil. Desværre har jeg kun mulighed for at træne jern 3 gange om ugen. Også noget Cardio andre dage. Jeg er lidt i tvivl om jeg skal fortsætte med et fullbody program, eller jeg skal have noget split... ! HVad synes du?

Link to comment
Share on other sites

Hej Juvic champ

JA elastikkerne er overraskende gode, ligeså gode som "dummeklokker" efter min mening og meget billigere...

Hvis du kun kan træne 3 dage om ugen, vil jeg mene, at det klart skal være fullbody... PtPoul skrev engang en masse klogt om emnet herinde engang og konklusionen var klart, at hvis man kun kunne træne 3 gange om ugen, var der íngen vej udenom fullbody :smile:

Link to comment
Share on other sites

Update

Træner stadig hjemme, og det går super godt... Mit program er faktisk ret krævende, her er lige et lille udsnit:

Onsdag:

Chins:

5x12

Bipces curls:

5 x 12x 2 elastikker

Military

5x10x2elastikker

Push ups:

5x15 - høje standere

Mavebøjninger

5x12

Torsdag:

Chins:

5x12

Bipces curls:

5 x 12x 2 elastikker

Military

5x10x2elastikker

Push ups:

5x15 - høje standere

Mavebøjninger

5x12

Fredag:

Chins:

4x10

Push ups:

4x12 små pushup stands

Push ups:

3x12 store standere

Mavebøninger:

3x12

Military

3x10x2 elastikker

Side raises

3x10x1elastik

Front raises

3x10x1elastik

Lille billede af mig og trolden, som laver lidt push ups---- Emil den levende "vægtvest" :)

Edited by The Bear
Link to comment
Share on other sites

Der kan man bare se, kommer du heller ikke i hulen hos Lars mere ?

Det ser ellers godt ud med din hjemmetræning.

Fedt at du har Emil med i gamet, det er godt at vænne ham til det i en ung alder :4thumbup:

Spændende med endnu en familieforøgelse snart, så bliver der to at træne med :bigsmile:

Er det bedre at træne med hænderne på standere ?

Og hvorfor bruger du nogle gange høje standere ?

Jeg har lige prøvet at bruge et par håndvægte som standere.

Der er stangen 11 cm. over gulvet, er det ikke nok ?

Fortsat god træning

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Sejt.. Biologiske håndvægte... Sådan!

Det kan man da kalde for prograsion ? Vægten bliver tungere og tungere med tiden, og ja du har jo vægt nr. 2 på vej.. :tongue::laugh:

Cool med din home-workout....! Men håber da du får tid til at straffe vægtene i jernhulen, senere hen... Der skal jo være nogle til, at støve andet end bænken og kabeltårnet af. :4thumbup: :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hej Henning :smile: :

Ja, det er hårdere med standere, når man laver pushups.

Jeg bruger to standere, da det er meget forskellige øvelser som kommer ud af det...

Den ene øvelse er den på billedet - altså normale armbøjninger bare med standere

Den anden øvelse er med begge ben oppe på en kommode og så to standere på omkring 1 meter (faktisk er det bukke, som man bruger til at male døre o.lign på)....

Jeg ville ikke bruge en håndvægt, - de triller vel rundt, men købe nogle rigtige standere. Jeg fik mine for 10 kroner!! i netto i rønde. De har stadig flere tilbage :)

Juvic:

Jo vender self. tilbage til centeret, når tiden er til det, men lige pt. er jeg faktisk ganske godt tilfreds med at prøve noget radikalt anderledes i en periode (jeg regner med et sted mellem 3 - 6 måneder..) Jeg kan jo sagtens øge vægten i alle øvelserne med enten flere elastikker, vægteveste, tasker med vægte i og Emil :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share