*** Mind over Matter ***


RunnersHigh
 Share

Recommended Posts

5 fantastiske kilometer i dag! :bigsmile:

fandt ikke helt tempoet i starten, men så kom det lige pludselig: mine ben var som små økser der huggede alt dårligt væk for hvert skridt jeg løb. Den sidste km løb jeg rigtig hurtigt og da det var overstået var jeg som genfødt: rolig og i fred med mig selv..

der er helt stille i orkanens øje :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 622
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

5 fantastiske kilometer i dag!  :bigsmile:

fandt ikke helt tempoet i starten, men så kom det lige pludselig: mine ben var som små økser der huggede alt dårligt væk for hvert skridt jeg løb. Den sidste km løb jeg rigtig hurtigt og da det var overstået var jeg som genfødt: rolig og i fred med mig selv..

der er helt stille i orkanens øje  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

...og det er jo lige akkurat sådan det skal være :smile: Sådanne dage er det bare såå fantastisk at være en glad løber... :bigsmile::cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Hey RH,

Dropper også lige et par linier her.... :smile: Inspirerende læsning og skønt at læse fra dig - og alle de løbere der kommenterer i din log - om den store glæde ved løb.

Er selv meeest kampsportspige, men har et absolut soft spot og craving for løb!

Så kan derfor kun tilslutte mig Camillas ord om at få skriblet lidt i loggen... til inspiration for os andre :wink:

Vil smutte nu... ud og løbe (naturligvis).. i regnvejr :cool:

:bigsmile: hilsen,

Tania

Link to comment
Share on other sites

Hvad så RH...??? :poking:

Sa har spæneren fra NørreBronx aka Nobleza nået de 96%... :tongue:

Du rykker vel et procentpoint op, hvis du futter ned og investerer i nogle knippelfine jeg-er-bare-så-strandklar-badeshorts i morgen - and then you are even. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hey RH,

Dropper også lige et par linier her....  :smile: Inspirerende læsning og skønt at læse fra dig - og alle de løbere der kommenterer i din log - om den store glæde ved løb.

Er selv meeest kampsportspige, men har et absolut soft spot og craving for løb!

Så kan derfor kun tilslutte mig Camillas ord om at få skriblet lidt i loggen... til inspiration for os andre :wink:

Vil smutte nu... ud og løbe (naturligvis).. i regnvejr  :cool:

:bigsmile: hilsen,

Tania

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Tania :smile:

Fedt at høre fra dig, det lader til vi har sammenfaldende interesser (løb og MA).

Jeg skal osse selv ud og løbe om et par timer og glæder mig allerede som var det juleaften! :w00t:

Jeg tror på man hele tiden skal udvikle sig i sin træning og udskifte/justere elementer i sin træning som passer til en hvor man er i sit liv lige nu. Derfor har jeg taget de ting fra MA som jeg kan bruge lige nu og kombineret dem med udholdenhedstræning i form af løb og styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Hvad så RH...???  :poking:

Sa har spæneren fra NørreBronx aka Nobleza nået de 96%...  :tongue:

Du rykker vel et procentpoint op, hvis du futter ned og investerer i nogle knippelfine jeg-er-bare-så-strandklar-badeshorts i morgen - and then you are even.  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh: .. ja badebukserne kommer helt klart til at trække op!!

Mht. Nobleza's 96% kan jeg kun sige: You go girl! :4thumbup:

Tazz... hvor er dine procentpoint for øvrigt henne?! :poking:

Jeg forventer at se den tasmanske djævel i fuldt strandforms udstyr komplet med badehætte, svømmefødder og dykkerbriller :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hvad så RH...???  :poking:

Sa har spæneren fra NørreBronx aka Nobleza nået de 96%...  :tongue:

Du rykker vel et procentpoint op, hvis du futter ned og investerer i nogle knippelfine jeg-er-bare-så-strandklar-badeshorts i morgen - and then you are even.  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh: .. ja badebukserne kommer helt klart til at trække op!!

Mht. Nobleza's 96% kan jeg kun sige: You go girl! :4thumbup:

Tazz... hvor er dine procentpoint for øvrigt henne?! :poking:

Jeg forventer at se den tasmanske djævel i fuldt strandforms udstyr komplet med badehætte, svømmefødder og dykkerbriller :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Tak, tak... :blush::banana:

Men vent I bare til jeg får fat i min nye, ultimative killer-bikini... :shades::devil::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Men vent I bare til jeg får fat i min nye, ultimative killer-bikini... :shades:  :devil:  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

:blush:

<{POST_SNAPBACK}>

:rofl2: Så kan de andre tøser på Bellevue godt pakke strandtaskerne sammen...

(selvtilliden fejler vist ingenting... :wink: )

Edited by Nobleza
Link to comment
Share on other sites

Hey RH,

Dropper også lige et par linier her....  :smile: Inspirerende læsning og skønt at læse fra dig - og alle de løbere der kommenterer i din log - om den store glæde ved løb.

Er selv meeest kampsportspige, men har et absolut soft spot og craving for løb!

Så kan derfor kun tilslutte mig Camillas ord om at få skriblet lidt i loggen... til inspiration for os andre :wink:

Vil smutte nu... ud og løbe (naturligvis).. i regnvejr  :cool:

:bigsmile: hilsen,

Tania

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Tania :smile:

Fedt at høre fra dig, det lader til vi har sammenfaldende interesser (løb og MA).

Jeg skal osse selv ud og løbe om et par timer og glæder mig allerede som var det juleaften! :w00t:

Jeg tror på man hele tiden skal udvikle sig i sin træning og udskifte/justere elementer i sin træning som passer til en hvor man er i sit liv lige nu. Derfor har jeg taget de ting fra MA som jeg kan bruge lige nu og kombineret dem med udholdenhedstræning i form af løb og styrketræning.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan være der er andre sammenfaldende interesser! :wink::tongue:

Link to comment
Share on other sites

RunnersHigh. Du skal da til at løbe sådan noget urban street running, hvor man springer fra hustag til hustag...det må f...... da give endorfinnarkose, så det basker!!! :cooldance:

Hvor meget falder din strandklarhedsprocent, hvis du sætter dig oven på dine killer-solbriller og knuser dem...??? :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hey RH,

Dropper også lige et par linier her....  :smile: Inspirerende læsning og skønt at læse fra dig - og alle de løbere der kommenterer i din log - om den store glæde ved løb.

Er selv meeest kampsportspige, men har et absolut soft spot og craving for løb!

Så kan derfor kun tilslutte mig Camillas ord om at få skriblet lidt i loggen... til inspiration for os andre :wink:

Vil smutte nu... ud og løbe (naturligvis).. i regnvejr  :cool:

:bigsmile: hilsen,

Tania

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Tania :smile:

Fedt at høre fra dig, det lader til vi har sammenfaldende interesser (løb og MA).

Jeg skal osse selv ud og løbe om et par timer og glæder mig allerede som var det juleaften! :w00t:

Jeg tror på man hele tiden skal udvikle sig i sin træning og udskifte/justere elementer i sin træning som passer til en hvor man er i sit liv lige nu. Derfor har jeg taget de ting fra MA som jeg kan bruge lige nu og kombineret dem med udholdenhedstræning i form af løb og styrketræning.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej igen

Kan se at du er karate-ka :smile:

Godt nok mange spark du får fyret af til opvarmning... men hvaaaa.. det går jo også stærkt når først der kommer gang i benene.

Har lige et spørgsmål... holder din high hele turen?? Jeg oplever nemlig min efter de første ca. 10 min - og så er det som om, den er kommer går resten af turen :blink: Hvilket egentlig ikke gør noget, er jo stadig glad som en bebs, men er nysgerrig for hvordan andre oplever det.

Btw.. havde min første morgentur i morges i laaaaaang tid... skøn måde at starte dagen på :tongue:

:bigsmile: Tania

Link to comment
Share on other sites

Hey RH,

Dropper også lige et par linier her....  :smile: Inspirerende læsning og skønt at læse fra dig - og alle de løbere der kommenterer i din log - om den store glæde ved løb.

Er selv meeest kampsportspige, men har et absolut soft spot og craving for løb!

Så kan derfor kun tilslutte mig Camillas ord om at få skriblet lidt i loggen... til inspiration for os andre :wink:

Vil smutte nu... ud og løbe (naturligvis).. i regnvejr  :cool:

:bigsmile: hilsen,

Tania

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Tania :smile:

Fedt at høre fra dig, det lader til vi har sammenfaldende interesser (løb og MA).

Jeg skal osse selv ud og løbe om et par timer og glæder mig allerede som var det juleaften! :w00t:

Jeg tror på man hele tiden skal udvikle sig i sin træning og udskifte/justere elementer i sin træning som passer til en hvor man er i sit liv lige nu. Derfor har jeg taget de ting fra MA som jeg kan bruge lige nu og kombineret dem med udholdenhedstræning i form af løb og styrketræning.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan være der er andre sammenfaldende interesser! :wink::tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Nicaman - are u one of us tooo?? :4thumbup:

Hvilket game?

:tongue: Tania

Link to comment
Share on other sites

Har lige et spørgsmål... holder din high hele turen?? Jeg oplever nemlig min efter de første ca. 10 min - og så er det som om, den er kommer går resten af turen :blink:  Hvilket egentlig ikke gør noget, er jo stadig glad som en bebs, men er nysgerrig for hvordan andre oplever det.

<{POST_SNAPBACK}>

ja det er også ca. efter 10 min mit sus sparker ind. For mig er tempoet den helt afgørende faktor for at ramme og bevare suset.

Jeg opererer med det optimale tempo som det tempo der er bedste egnet til at ramme det maksimale sus.

Min erfaring siger mig at for at ramme det med sikkerhed skal man:

1. være varmet op

2. starte langsomt og gradvist øge tempoet indtil man

3. rammer et tempo der føles behageligt, gerne noget under hvad man har kapacitet til.

Når man rammer det optimale tempo føles det som om man kan blive ved med at løbe, vejrtrækningen er helt afslappet, kroppen finder et naturligt tempo og suset sparker ind. Tricket er ikke at løbe for hurtigt, men det er svært for de fleste.

Det skal ikke forstås sådan at man ikke kan ramme suset på mange andre måder - for det kan man - men denne metode har vist sig at mindske risikoen for skader (pga. det lidt lavere tempo), behagelig og ikke mindst med garanti for at løbe ind i suset igen og igen. :smile:

Men det handler selvfølgelig om at forstå sig selv og at læse situationen: hvordan har man det på dagen, hvordan er vejret; og hvordan vil man bedst muligt kunne opnå det optimale tempo og den ultimative rytme - for en selv på enhver given dag.

Link to comment
Share on other sites

Har lige et spørgsmål... holder din high hele turen?? Jeg oplever nemlig min efter de første ca. 10 min - og så er det som om, den er kommer går resten af turen :blink:  Hvilket egentlig ikke gør noget, er jo stadig glad som en bebs, men er nysgerrig for hvordan andre oplever det.

<{POST_SNAPBACK}>

ja det er også ca. efter 10 min mit sus sparker ind. For mig er tempoet den helt afgørende faktor for at ramme og bevare suset.

Jeg opererer med det optimale tempo som det tempo der er bedste egnet til at ramme det maksimale sus.

Min erfaring siger mig at for at ramme det med sikkerhed skal man:

1. være varmet op

2. starte langsomt og gradvist øge tempoet indtil man

3. rammer et tempo der føles behageligt, gerne noget under hvad man har kapacitet til.

Når man rammer det optimale tempo føles det som om man kan blive ved med at løbe, vejrtrækningen er helt afslappet, kroppen finder et naturligt tempo og suset sparker ind. Tricket er ikke at løbe for hurtigt, men det er svært for de fleste.

Det skal ikke forstås sådan at man ikke kan ramme suset på mange andre måder - for det kan man - men denne metode har vist sig at mindske risikoen for skader (pga. det lidt lavere tempo), behagelig og ikke mindst med garanti for at løbe ind i suset igen og igen. :smile:

Men det handler selvfølgelig om at forstå sig selv og at læse situationen: hvordan har man det på dagen, hvordan er vejret; og hvordan vil man bedst muligt kunne opnå det optimale tempo og den ultimative rytme - for en selv på enhver given dag.

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for svaret!

Jeg vil prøve at sætte tempoet lidt ned i morgen dagens tur så..., ku være lækkert hvis jeg kunne holde den tidsløse og luftige fornemmelse lidt længere :tongue:

:bigsmile: Tania

Link to comment
Share on other sites

Har lige et spørgsmål... holder din high hele turen?? Jeg oplever nemlig min efter de første ca. 10 min - og så er det som om, den er kommer går resten af turen :blink:  Hvilket egentlig ikke gør noget, er jo stadig glad som en bebs, men er nysgerrig for hvordan andre oplever det.

<{POST_SNAPBACK}>

ja det er også ca. efter 10 min mit sus sparker ind. For mig er tempoet den helt afgørende faktor for at ramme og bevare suset.

Jeg opererer med det optimale tempo som det tempo der er bedste egnet til at ramme det maksimale sus.

Min erfaring siger mig at for at ramme det med sikkerhed skal man:

1. være varmet op

2. starte langsomt og gradvist øge tempoet indtil man

3. rammer et tempo der føles behageligt, gerne noget under hvad man har kapacitet til.

Når man rammer det optimale tempo føles det som om man kan blive ved med at løbe, vejrtrækningen er helt afslappet, kroppen finder et naturligt tempo og suset sparker ind. Tricket er ikke at løbe for hurtigt, men det er svært for de fleste.

Det skal ikke forstås sådan at man ikke kan ramme suset på mange andre måder - for det kan man - men denne metode har vist sig at mindske risikoen for skader (pga. det lidt lavere tempo), behagelig og ikke mindst med garanti for at løbe ind i suset igen og igen. :smile:

Men det handler selvfølgelig om at forstå sig selv og at læse situationen: hvordan har man det på dagen, hvordan er vejret; og hvordan vil man bedst muligt kunne opnå det optimale tempo og den ultimative rytme - for en selv på enhver given dag.

<{POST_SNAPBACK}>

Ih, det er bare skønt som du formår at gøre løbetræningen til en hel videnskab... :w00t::wink:

Men er da sikker på, at din teori om tempoet holder...men mest af alt tror jeg, at en god træningstur handler om mental indstilling... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så skulle det blive STRANDVEJR på søndag!  :bigsmile:

:shades:

:pumpin:  :cooldance:  :bubblebath:  :shades:  :dumbbell_lift:  :bunny:  :weight_lift:  :4dog:  :banana:  :4flex:  :cheer:  :headphonedance:  :icecream:  :hehe:  :banana3:  :4george:  :wootdance:  :elvis:  :innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

Så skal du da træne igennem de næste par dage så du kommer op og bliver 100% strandklar, eller tager du til takke med at mangle et par procentpoint?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share