*** Mind over Matter ***


RunnersHigh
 Share

Recommended Posts

  • Replies 622
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Så skal du da træne igennem de næste par dage så du kommer op og bliver 100% strandklar, eller tager du til takke med at mangle et par procentpoint?

<{POST_SNAPBACK}>

jeg er tilfreds med at være over 95% :innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

Det skal du også være! :cooldance:

Det gode vejr ser ud til at være på vej, så go' tur på søndag :sun::icecream::alright::cool::thumb::cheer:

Link to comment
Share on other sites

Har lige et spørgsmål... holder din high hele turen?? Jeg oplever nemlig min efter de første ca. 10 min - og så er det som om, den er kommer går resten af turen :blink:  Hvilket egentlig ikke gør noget, er jo stadig glad som en bebs, men er nysgerrig for hvordan andre oplever det.

<{POST_SNAPBACK}>

ja det er også ca. efter 10 min mit sus sparker ind. For mig er tempoet den helt afgørende faktor for at ramme og bevare suset.

Jeg opererer med det optimale tempo som det tempo der er bedste egnet til at ramme det maksimale sus.

Min erfaring siger mig at for at ramme det med sikkerhed skal man:

1. være varmet op

2. starte langsomt og gradvist øge tempoet indtil man

3. rammer et tempo der føles behageligt, gerne noget under hvad man har kapacitet til.

Når man rammer det optimale tempo føles det som om man kan blive ved med at løbe, vejrtrækningen er helt afslappet, kroppen finder et naturligt tempo og suset sparker ind. Tricket er ikke at løbe for hurtigt, men det er svært for de fleste.

Det skal ikke forstås sådan at man ikke kan ramme suset på mange andre måder - for det kan man - men denne metode har vist sig at mindske risikoen for skader (pga. det lidt lavere tempo), behagelig og ikke mindst med garanti for at løbe ind i suset igen og igen. :smile:

Men det handler selvfølgelig om at forstå sig selv og at læse situationen: hvordan har man det på dagen, hvordan er vejret; og hvordan vil man bedst muligt kunne opnå det optimale tempo og den ultimative rytme - for en selv på enhver given dag.

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for svaret!

Jeg vil prøve at sætte tempoet lidt ned i morgen dagens tur så..., ku være lækkert hvis jeg kunne holde den tidsløse og luftige fornemmelse lidt længere :tongue:

:bigsmile: Tania

<{POST_SNAPBACK}>

Hej RH :smile:

Well... så har jeg prøvet et par gange eller tre at finde det perfekte tempo, du taler om, så min "high" kunne blive hos mig under hele turen (ml. 7 - 10 km).

Mine ture starter som regel stille ud.. langsomt "opvarmnings tempo" (har dog altid varmet knæ og ankler op inden), og så finder jeg farten efter de første ca. 1 - 1½ km.

Men - må ihvert fald for noget tid endnu, erkende at den lette følelse kommer og går under mit løb. Det betyder dog ikke, at jeg har opgivet håbet om et helt "let" løb.. :tongue:

-Så forløbig nyder jeg bare mine ture (som altid) og lever godt med en skiftende følelse af lethed. (Alt andet ville jo være brok :wink: )

Ps. Godt at se din strandform er ved at være i hus..

:bigsmile: Tania

Link to comment
Share on other sites

Der bliver gået en del ture for tiden i det gode vejr, så løbetræningen er på standby til fordel for sandaler og shorts  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det lyder ellers også lækkert :4thumbup: Jeg nyder i øjeblikket begge dele... :smile: Det er sommer, når det er bedst :sun:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hey Runner :bigsmile:

..... Orvs.... :blink::wink::poking::tongue:

Her er ikke sket så meget siden sidst jeg var forbi... hmmm... det kan jeg da næsten ikke tro?? :poking:

Har solen skinnet lige siden mit sidste indlæg?? :wink: Du siger bare til hvis du mangler noget inspiration... så kan du få en kampsport lektion eller løbemakker for en dag... hvis du vel at mærke ikke stæser afsted.. :blush: (løber jo ikke så hurtigt igen...)

kh,

:4heart: Tania

Link to comment
Share on other sites

Har solen skinnet lige siden mit sidste indlæg??  :wink:  Du siger bare til hvis du mangler noget inspiration... så kan du få en kampsport lektion eller løbemakker for en dag... hvis du vel at mærke ikke stæser afsted..  :blush:  (løber jo ikke så hurtigt igen...)

kh,

:4heart: Tania

<{POST_SNAPBACK}>

lyder spændende.. :smile:

Måske vi kunne lave en

MOL all-starz løbetur

engang imellem rundt om søerne f.eks?

Nobleza, Niceman og andre.. hva' sir' i til det? :cooldance:

Edited by RunnersHigh
Link to comment
Share on other sites

lyder spændende..  :smile:

Måske vi kunne lave en

MOL all-starz løbetur

engang imellem rundt om søerne f.eks?

Nobleza, Niceman og andre.. hva' sir' i til det?  :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

:bigsmile:

Det lyder da som en god ide... kunne godt bruge lidt motivation til at komme i løbeskoene igen, efter at jeg er kommet hjem.. :innocent:

So count me in... :cooldance:

:4heart: Tania

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share