A long and winding road...


Yod Manut
 Share

Recommended Posts

The Jhax Project - Undulating Split

I Bogholderen - tirsdag ca kl 1715 til 1845

Ben/Ryg - Uge 4/8 Dag 5/7 - 4*8

Front SQ

x@60 -div back

8@80

--work

4x8@100

45´Leg Press - kun venstre - SS1

4x8@120

Yates - SS1

4x8@100

Pullups

7@BW

Pulls to Chest for fee til pullups

6@100

8@90

8@85

Supp. Rows - i Vasil

2x8@45

2x8@55

Calf Raises - SS2

3x15@110

Supported Rear Laterals - SS2

3x15@6

-------

Meget bedre end igår - thank god..... ja, eller Zarathustra - ah whateve, anyways bedre power bedre humør!! :superman:

Havde uret med idag - men skippede kontrol med pauser og negativer.

Sludrede en masse med Rall idag. Træningen trækker lidt ud med al den snak, men det passer mig nu fint nok - sålænge tiden ellers er til det. I og for sig har jeg nok de bedste pas, når jeg er Palle alene i verden og der er 90'er rock på anlægget. Men det jo sjældent at man kan have den luksus og så er det jo hyggeligt at have nogen at sludre med. Hver ting til sin tid....

Apropos Rall, så var jeg forbi hans klinik og blive knækket idag, da jeg har lidt knas med lænden i ny og næ - fx efter perioder med for meget :clown2: Så har man prøvet det også. Nu håber jeg bare, at han ikk får mig gjort helt 'stueren' :innocent:

-------

Tunen-> Thx :) Æh... Altså det var sku ikke teknikken der failede - men måske var det 'teknik' da jeg rullede stangen ned og maven og box-dødløftede den :laugh: Jeg fatter stadig ikke at jeg kan have så store udsving i styrken :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Havde uret med idag - men skippede kontrol med pauser og negativer.

Sludrede en masse med Rall idag. Træningen trækker lidt ud med al den snak, men det passer mig nu fint nok - sålænge tiden ellers er til det. I og for sig har jeg nok de bedste pas, når jeg er Palle alene i verden og der er 90'er rock på anlægget. Men det jo sjældent at man kan have den luksus og så er det jo hyggeligt at have nogen at sludre med. Hver ting til sin tid....

Apropos Rall, så var jeg forbi hans klinik og blive knækket idag, da jeg har lidt knas med lænden i ny og næ - fx efter perioder med for meget :clown2: Så har man prøvet det også. Nu håber jeg bare, at han ikk får mig gjort helt 'stueren' :innocent:

Hey, du havde chancen for at træne inden jeg kom :tongue: . Jeg mener du nævnte, at du havde fri kl. 13 :wink:

Jeg tager noget Smashing Pumpkins med næste gang, så hvis der ikke er for mange wanna-be-bb i bogholderen, der vil høre techno, så ryger der noget James Iha og Billy på :superman:

:smile:

Edited by Rall
Link to comment
Share on other sites

The Jhax Project - Undulating Split

Morgen Cardio Fra 0617 til 0637

Cykling 20 min - low intensity

------

I Bogholderen - torsdag fra ca 17 til 1845

Bryst/Skulder - Uge 3/8 Dag 7/7 - 6*3 - 120 sek pauser

DB Bænk

8@34

5x3@47

8@47 - vi vil have større DBs :nonono:

Decline Bænk

3@100

5x3@120

...spot af Rall på 3 sidste sæt - rætti fin intensitet!

Steep Incline Bench

2x3@80

2x3@85

3@80

3@80 drop 12@50 drop 8@20

Seated DB Shoulder Press

3@32

3@36

3@38

3@41 :king:

3@41

3@41

...yeah BABY - 5 grader bagud - lange pauser - low reps -> og så ligner det endelig noget

Power Partials - Laterals

2x8@20

8@18

8@18 drop 8@10 sloooow

---------

SUPER træning - Nuff said :superman:

Diæt update: Jeg strammede diæten lidt op igen, her i mandags. Imorges hoppede jeg på vægten - 112,5 kg. Hmmmm....... Jeg håber sku at Cellmass er en stor del af det, i hvert fald har det gået lidt baglæns. Dog skal det siges at jeg har pøllet hele to gange i løbet af idag :laugh: Jeg synes at spejlbilledet er blevet bedre og kollegerne fortæller mig at det ser ud til at jeg taber mig. Men 112½ - hmm hmmm... Jeg begynder at veje mig fast søndag morgen når jeg vågner, så kan der sku ikke være de store udsving.

Jeg er begyndt på HotRox Extreme fra Biotest idag. Det og så forhåbentlig lidt mere cardio - så håber jeg at vægten begynder at dale igen.

Link to comment
Share on other sites

---------

SUPER træning - Nuff said :superman:

Diæt update: Jeg strammede diæten lidt op igen, her i mandags. Imorges hoppede jeg på vægten - 112,5 kg. Hmmmm....... Jeg håber sku at Cellmass er en stor del af det, i hvert fald har det gået lidt baglæns.

Hvad er i øvrigt din review af Cell Mass?

Jeg fik jo ikke det store ud af det :unhappy:

Fine vægte ellers :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er i øvrigt din review af Cell Mass?

Jeg fik jo ikke det store ud af det :unhappy:

Fine vægte ellers :superman:

Thx - vægtene var ikke imod mig for engangs skyld - det betyder sku alligevel meget.....

Cell Mass - well - det smager godt! Jeg har lidt svært ved at vurdere det. Next in line er NoXplode. Det skulle ikke undre mig meget hvis jeg ender med at vende tilbage til kreatin monohydrat og evt noget glutamin ved siden af.

Link to comment
Share on other sites

The Jhax Project - Undulating Split

FREDAG : Revet ud af kalenderen - snoozede alarmen istedet for morgencardio og efter arb. droppede jeg træningen pga spændingshovedpine og zero energy. Istedet spiste jeg havregrynskugler fra Netto og mini skildpadder fra Toms og tog en lang lur, for efterflg at gå tidligt i seng - det var den fredag.

LØRDAG:

Morgen Cardio

Cykling 20 min - low intensity

------

I Bogholderen - Lørdag ca kl 1700 - 1845

Ryg/Ben - Uge 5/8 Dag 1/7 - 6*3

Deadlift

10@40 stiff

5@90

3@140

---work---

3@180

3@180

3@200

3@220 :clown2: PR I thinx :king:

3@200

3@200

T-Bar

3@80

3@80

3@80

3@90

3@90

3@100 - ikke kønt

Hack SQ

x@40

3@120

3@120

3@120

3@140

3@140

6@150 reppede ud

...knas med lænden, når der skulle rackes ud...

Bulg. Split SQ - DB (venstre)

3@23+23

4x3@28+28

8@28+28 - reppede ud

...knas med lænden :unhappy:

Seated Rows

6x3@110

Calf Raises - seated - SS1

3x12@45

Rear Laterals DB - SS1

3x12@8

----

Så fik jeg taget hul på anden halvdel af programmet - en præstation i sig selv og endda med en PR :superman: Jeg rammer vægtene bedre, nu hvor det er second time around. Generelt bør jeg nok monitorerer træningen mere nøje. Jeg tror jeg vil købe mig en bog, som jeg kan bruge istedet for mine papirlapper.

Jeg har haft et par rigtigt dårlige dage humørmæssigt - både igår og idag. Uden at komme nærmere ind på det, kan jeg sige at det ihvertfald har det betydet at jeg slet ikke har kunne samle motivation til at træne idag. Men jeg fik heldigvis taget mig sammen til sidst alligevel og rent faktisk gik træningen ret godt - især når det tages i betragtning at jeg idag ikke har lavet andet end at hænge med hovedet og trøstespise en masse slik :blush: (ligesom igår)

Desværre fik jeg brændt lænden af under træningen, hvilket betød at jeg var nødsaget til at lave rygøvelser undervejs, at jeg måtte spare mig selv i bulgarsk sq, at hack sq var ubehagelig, og at jeg iø. har lidt ondt i lænden nu :nonono: Jeg må nok hellere skrue lidt ned for intensiteten i DL i en periode.

Link to comment
Share on other sites

The Jhax Project - Undulating Split

Så fik jeg taget hul på anden halvdel af programmet - en præstation i sig selv og endda med en PR :superman: Jeg rammer vægtene bedre, nu hvor det er second time around. Generelt bør jeg nok monitorerer træningen mere nøje. Jeg tror jeg vil købe mig en bog, som jeg kan bruge istedet for mine papirlapper.

Jeg har haft et par rigtigt dårlige dage humørmæssigt - både igår og idag. Uden at komme nærmere ind på det, kan jeg sige at det ihvertfald har det betydet at jeg slet ikke har kunne samle motivation til at træne idag. Men jeg fik heldigvis taget mig sammen til sidst alligevel og rent faktisk gik træningen ret godt - især når det tages i betragtning at jeg idag ikke har lavet andet end at hænge med hovedet og trøstespise en masse slik :blush: (ligesom igår)

Desværre fik jeg brændt lænden af under træningen, hvilket betød at jeg var nødsaget til at lave rygøvelser undervejs, at jeg måtte spare mig selv i bulgarsk sq, at hack sq var ubehagelig, og at jeg iø. har lidt ondt i lænden nu :nonono: Jeg må nok hellere skrue lidt ned for intensiteten i DL i en periode.

Hmm, det lyder sgu' ikke godt. Hverken med lænden eller humøret. Jeg går ud fra, at du kender årsagen til begge problemer. Sig til hvis jeg skal kigge på lænden. Jeg er i bogholderen ved 15-tiden, hvis du har brug for et tjeck af lænden :superman:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

The Jhax Project - Undulating Split

I Bogholderen - mandag ca 2015

Bryst/Skulder - Uge 5 Dag 4/7 - 5*6

Bænk

10@70

6@120

6@120

6@110

6@110

6@110

Incline Bænk

6@80

6@100

3x6@90

Low Incline DB Press

2@47

6@41

6@41

6@38

5½@38

Seated DB Shoulder Press

5x6@28

Laterals

3x8@18

-----

Ingen timede pauser, men pænt kontrollerede negativer. Meget bedre end i sidste uge. Lænden har efterhånden fået det bedre, så jeg håber at jeg er i stand til at front squatte imorgen.

Flexede tidligt ud idag - da jeg fik muligheden - tøffede hjem til lænestolene hvor jeg så Blood Diamonds og diæt-syndede noget så grusomt. OK film btw. Igår så jeg The Last King of Scotland - som også er OK :smile:

Tun-> thx, skildpadder gør jo altid godt :superman: meeen, der blev nu også trukket alt hvad seler og remme ku holde til.

DBM-> hehe, det ved du jo. spandauere og mathilde -> det er de bedste supp's jeg har prøvet so far :4thumbup:

Rall-> Jae... joe... Jeg ved faktisk ikke helt, med sikkerhed, hvor det gik galt med ryggen. Om det var Hack'en eller om det var DL. Jeg har dog en ide at bægeret nok rendte over da :clown2: kiggede forbi

Link to comment
Share on other sites

The Jhax Project - Undulating Split

I Bogholderen - tirsdag ca kl 20

(Ben)/Ryg - Uge 5/8 Dag 5/7

Yates - SS1

12@70

12@90

12@90

Pulls to Chest + Pullups

12@70

6@90 + 6negativer@BW

6@90 + 5negativer@BW

Supp. Rows - i Vasil

10@45

5@65

Curls

løst til venstre arm

Rear Laterals - SS2

3 sæt @ 6kg

-------

Flexede tidligt ud igen idag. Ville have trænet samtidigt med Rall omkring kl. 16 men faldt i søvn og sov i et par timer. Så det blev lidt sent igen idag. Gad faktisk slet ikke træne, så derfor og også pga. nervøsitet for lændens tilstand, sprang jeg benene over idag. De kan få lidt imorgen istedet - hvor jeg forhåbentlig har større lyst.

Rumsterende tanker i hovedet, om at ændre fra 2split til 3split den sidste del af programmet..... Det tygger jeg lige lidt mere på.

Træningen idag blev altså lidt ad hoc. Ingen timede pauser og ikke så slavisk som vanligt. Negativerne kunne jeg godt finde på at anvende igen snart. De giver et godt pump :superman:

Der var i øvrigt propfyldt i gymmet idag. Lidt usædvanligt for det tidspunkt. Miljøet er meget præget af noobs og andre slim jims og jeg følte mig næsten lidt vulgær over at rende rundt i en wife beater.....

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

Flexede tidligt ud igen idag. Ville have trænet samtidigt med Rall omkring kl. 16 men faldt i søvn og sov i et par timer. Så det blev lidt sent igen idag. Gad faktisk slet ikke træne, så derfor og også pga. nervøsitet for lændens tilstand, sprang jeg benene over idag. De kan få lidt imorgen istedet - hvor jeg forhåbentlig har større lyst.

Rumsterende tanker i hovedet, om at ændre fra 2split til 3split den sidste del af programmet..... Det tygger jeg lige lidt mere på.

Træningen idag blev altså lidt ad hoc. Ingen timede pauser og ikke så slavisk som vanligt. Negativerne kunne jeg godt finde på at anvende igen snart. De giver et godt pump :superman:

Der var i øvrigt propfyldt i gymmet idag. Lidt usædvanligt for det tidspunkt. Miljøet er meget præget af noobs og andre slim jims og jeg følte mig næsten lidt vulgær over at rende rundt i en wife beater.....

noobs og slim jims? De ved da hvad de snakker om. Du ved sgu' da, at det er vigtigt, at træne den enkelte muskelgruppe helt færdigt før du går til en anden, så du holder blodet i musklen. Det du'r slet ikke at træne overkrop og understel samme dag, for så holder du ikke blodet oppe hhv. nede. Desuden så gi'r høje reps markeringer, mens du vokser af at køre tungt. Så hvis du træner for at blive markeret, men ikke gider at ligne Arnold, selv om man selvfølgelig har bedre gener end ham, så skal du ikke køre tung squat og dødløft. Det er også skide farligt for knæene at gå under vandret med knæene i squat. Så hellere køre benpress med en helvedes masse 20 kg skiver på, køre den øverste halvdel af range of motion og så køre 8-12 reps. Vidste du forøvrigt at det gi'r top på biceps, hvis du kører incl curls? :tongue:

Det er ellers en del flex du får lavet på job. Flex aka posering giver i øvrigt dybe streger i musklerne. Lee' :devil::laugh: :4thumbup:

Jeg er lige begyndt på Dr. Jekyl & Mr. Hide. Den lyder interessant. Jeg skal lige ha' læst den helt færdig og så tror jeg at jeg vil prøve nogle af thibs' idéer af på overkropstræningen :4thumbup:

Hvornår skal du træne på torsdag? :superman:

:smile:

Edited by Rall
Link to comment
Share on other sites

noobs og slim jims? De ved da hvad de snakker om. Du ved sgu' da, at det er vigtigt, at træne den enkelte muskelgruppe helt færdigt før du går til en anden, så du holder blodet i musklen. Det du'r slet ikke at træne overkrop og understel samme dag, for så holder du ikke blodet oppe hhv. nede. Desuden så gi'r høje reps markeringer, mens du vokser af at køre tungt. Så hvis du træner for at blive markeret, men ikke gider at ligne Arnold, selv om man selvfølgelig har bedre gener end ham, så skal du ikke køre tung squat og dødløft. Det er også skide farligt for knæene at gå under vandret med knæene i squat. Så hellere køre benpress med en helvedes masse 20 kg skiver på, køre den øverste halvdel af range of motion og så køre 8-12 reps. Vidste du forøvrigt at det gi'r top på biceps, hvis du kører incl curls? :tongue:

Det er ellers en del flex du får lavet på job. Flex aka posering giver i øvrigt dybe streger i musklerne. Lee' :devil::laugh: :4thumbup:

Jeg er lige begyndt på Dr. Jekyl & Mr. Hide. Den lyder interessant. Jeg skal lige ha' læst den helt færdig og så tror jeg at jeg vil prøve nogle af thibs' idéer af på overkropstræningen :4thumbup:

Hvornår skal du træne på torsdag? :superman:

:smile:

Vidensdeling :superman: Der er så meget visdom i det indlæg dér... DET er meningen med MOL :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vidensdeling :superman: Der er så meget visdom i det indlæg dér... DET er meningen med MOL :smile:

Nemli' ja. Jeg kan også lige oplyse at man helst ikke skal træne musklen hyppigere end hver 7. dag. Til gengæld skal den trænes med 4-5 øvelser for store muskelgrupper og 2-3 for små muskelgrupper. OG husk så at alt skal være til failure, ellers så har du ikke pumpet nok blod ind i musklen til, at den vokser.

Hvis vi så skal bevæge os over i kost afdelingen, så er det vigtigt at huske på at kun optage 30 gram protein per måltid.

:wink::tongue::superman:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

noobs og slim jims? De ved da hvad de snakker om. Du ved sgu' da, at det er vigtigt, at træne den enkelte muskelgruppe helt færdigt før du går til en anden, så du holder blodet i musklen. Det du'r slet ikke at træne overkrop og understel samme dag, for så holder du ikke blodet oppe hhv. nede. Desuden så gi'r høje reps markeringer, mens du vokser af at køre tungt. Så hvis du træner for at blive markeret, men ikke gider at ligne Arnold, selv om man selvfølgelig har bedre gener end ham, så skal du ikke køre tung squat og dødløft. Det er også skide farligt for knæene at gå under vandret med knæene i squat. Så hellere køre benpress med en helvedes masse 20 kg skiver på, køre den øverste halvdel af range of motion og så køre 8-12 reps. Vidste du forøvrigt at det gi'r top på biceps, hvis du kører incl curls?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nemli' ja. Jeg kan også lige oplyse at man helst ikke skal træne musklen hyppigere end hver 7. dag. Til gengæld skal den trænes med 4-5 øvelser for store muskelgrupper og 2-3 for små muskelgrupper. OG husk så at alt skal være til failure, ellers så har du ikke pumpet nok blod ind i musklen til, at den vokser.

Hvis vi så skal bevæge os over i kost afdelingen, så er det vigtigt at huske på at kun optage 30 gram protein per måltid.

Du har fået dit program lagt i CF kan jeg høre....

That shit's da BOMB, nigga!!!! :yo:

Link to comment
Share on other sites

The Jhax Project - Undulating Split

I Bogholderen - torsdag fra ca 17 til 1840

Bryst/Skulder - Uge 5/8 Dag 7/7 - 4*8

DB Bænk

4x8@47

Opvarming med husets største DB's :laugh:

Decline Bænk

8@80

8@90

2x8@100

Steep Incline Bench

8@50

3x8@60

Seated DB Shoulder Press

4x8@33

Power Partials - Laterals

2x8@22 PR - i thinx

2x8@20

plus lidt

Press Downs

3 løse sæt til venstre gun-trizze

---------

Udemærket dér!! Ingen faste pause og lille fokus på negativer.

Var så uheldig at rende ind i Rall, der totalt hensynsløst, stod flexede absolut vulgære vener lige i mit bloatede fjæs. Utroligt hvad man må finde sig i fra de der fitnessatleter :nonono:

Link to comment
Share on other sites

The Jhax Project - Undulating Split

I Bogholderen - Fredag 1730-19

Ryg/(Ben) - Uge 6/8 Dag 1/7 - 5*6

Deadlift from plates

x@noget

6@140

6@180

game over - lænden er ristet pibetobak :cry3:

T-Bar

5x6@90

Seated Rows

6@90

6@100

6@110

6@120

6@110

Rear Laterals DB

6@10

6@10

6@12

6@12

10@12

Barbell Curls

10@50

...av for hel.... i underarmene :sneaky2:

-----------

Vådt bølgepap. Mellemdårligt træningspas - af flere grunde. Ingen compoundøvelse (har man så overhovedet trænet?!), ingen intensitet, ingen mind-body connection osv osv osv. Meeen, det kunne dog - og er også set værre. Det bliver bedre imorgen.

Ingen ben idag, da jeg vil splitte programmet yderligere op fremadrettet. Så da jeg ikke ku DL'e idag, stod jeg tilbage med et pas, som dårligt kan siges at være et pas. Det skal der lige rettes op på - så der er en plan B hvis lænden fortsætter med at være mere til Mckenzie end til Cirkus.

------------

Tungmetal-> Ja, det var :cool: Jeg kunne ikke lige placere dig, før vi lige fik hilst her idag :4disguise: Det burde jo ellers være nemt, udfra de øvelser/programmer du kører. Men ved nærmere eftertanke tror jeg faktisk at jeg kan huske at ha' set dig front squatte dernede - jeg tror sku ikke der andre end os to der front'er dernede :yo:

FFRIB 4 ALL :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Tungmetal-> Ja, det var :cool: Jeg kunne ikke lige placere dig, før vi lige fik hilst her idag :4disguise: Det burde jo ellers være nemt, udfra de øvelser/programmer du kører. Men ved nærmere eftertanke tror jeg faktisk at jeg kan huske at ha' set dig front squatte dernede - jeg tror sku ikke der andre end os to der front'er dernede :yo:

FFRIB 4 ALL :w00t:

Jeg har i hvert fald ikke set andre end dig, Rall og mig selv, i det hele taget er der ikke mange der overhovedet laver nogen form for benbøj, men curle til tekno, det kan de sku'. :laugh:

Skal du træne i weekenden?

Btw hvor købte du dine Greens+ da du var på velocity dieten, og hvad gav du for dem??

Edited by Tungmetal
Link to comment
Share on other sites

The Jhax Project - Undulating Split

I Bogholderen - Søndag 14-1545

Ben/Mave - Uge 6/8 Dag 3/7

Front SQ

x@noget - både front og back

3@100

5@130 - PR

Squat

3@160

1@180 - PR

Lunges - Venstre

9@70

10@70

Leg Press '45

10@210

10@210

Legpress - med fokus på venstre + Bulg. SQ DB(venstre) + Step Ups(venstre)

x@200 + x@23+23 + 6@BW - et triset til venstre ben

Seated Calf + Standing Calf + Standing Calf

14@35+12@130+8@BW

15@35+12@130+6@BW

Vasil Crunches + Incline Crunches

15@15blocks + 10@BW

15@15blocks + 10@BW

-----------

Fin træning - liiiidt for rodet, men tilgengæld med dejlige PRs :smile:

Link to comment
Share on other sites

The Jhax Project - Undulating Split

I Bogholderen - Søndag 14-1545

Ben/Mave - Uge 6/8 Dag 3/7

Front SQ

x@noget - både front og back

3@100

5@130 - PR

Squat

3@160

1@180 - PR

Fin træning - liiiidt for rodet, men tilgengæld med dejlige PRs :smile:

Tillykke med PR'ne. Der var overskud til mere. Hvis du havde tjecket dine biorytmerne inden træningen, så må de havde altså været i top for bentræning :superman:

:smile:

Edited by Rall
Link to comment
Share on other sites

Hey Jhax

Som lovet en lille update af min oplevelse af DUP og kan kun sige positive ting om det. Er så småt ved at få nogle PR´s i forskellige øvelser, bare 10 kg lettere denne gang. Desuden er det ret fee´ at træne de forskellige repranges. Det ser jo også ud til at du forkæler dig selv med lidt pr´s for tiden, så det er jo, som det skal være. :superman:

Ps: dit træningsprogram/dine splits er dælme svære at gennemskue :D

- Og husk at køre nogle board presses for triceps, - det er barskt.

/TF

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share