A long and winding road...


Yod Manut
 Share

Recommended Posts

Det der kommer jo SLET ikke til at gå Jhax. Hvordan i alverden kunne du forestille dig at "the velocity diet" skulle kunne lykkes hvis du ikke for din SURGE og Maximum Strength HOT-ROX . Harghhh :devil:

Spøg til side. Glæder mig til at læse om hvordan det kommer til at spænde af. Kører du nogle målinger af fedt vs. muskeltab...? - eller er det mere pr.spejl det kommer til at foregå.

Hvis du kan opretholde din styrke - eller kun miste lidt af den - så kan det ikke være helt galt, og det er jo også let at måle på...

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Velocity Diet - Day 5/28

KL 12:30-13:00

AM/PM WALK

Gad hverken blæsevejr el. rollator imorges, så jeg forsøgte at snooze fedtet af istedet.

Gik rundt i nærliggende boligveje i frokostpausen. Fik lidt tiltrængt solskin på vejen, medens jeg gjorde mit for at ligne en nydelig indbrudstyv på udkig. De dage hvor det ikke regner, vil jeg nok gå i pausen. Det er jo oplagt at bruge tiden på det, og tildels også i mangel på bedre.

KL 1915

Fullbody i Bogholderen Dag 3/3 Uge 1/4

Hypers

x@BW

Decline Bench

10@85

Bench

6@107½

6@107½

6@107½

5@107½

Seated Rows

8@120

6@120

6@120

Lunges - venstre

10@60

10@60

8@60

Military

10x3@60

Abs

lidt

Calfs

lidt

Gun - venstre

lidt

Cross over

lidt

-----

OK pas - Dog ramt på både styrke og stolthed i bænken. Men WTF ever.... Faldt i søvn og vågnede 1830, havde ellers tænkt at hygge mig lidt i IK99 i aften.

Dag 5 er snart gået og jeg er nu oppe på 24 shakes. Dagen idag er forløbet en del bedre end igår, og i skrivende stund er jeg fortrøstningsfuld. Eftersigende kan man nu se at jeg har tabt mig - ansigtet er smallere...

Solid meal in 21 hours and counting........ Det slår mig nu, at jeg ikke har brugt bestik i 5 dage :crazy::laugh:

----------

For at motivere mig selv researchede jeg lidt på T-nation, medens jeg var på job.

Her er en som ikke nåede så langt:

Dag4

I had snow-bird family show up in their RV - A FREAKING MONTH EARLY. I really would like to kill somebody and then have sex with their dinner right now.

I need an MD shake (and some sort of mood-altering substance) to deal with this. I can do the first...

Dag5
Log over. I hate to do this, but the issues I'm dealing with are bigger than the V-Diet right now. I'm throwing up every shake I try to drink this afternoon.

I've been so irritable that I'm snapping at my kids for doing nothing more than being kids. And my son has health issues to start with.

Time to repair my metabolism with lots of veges, lean meat, no alcohol, heavier workouts, and "clean" carb sources. I may attempt it again in a few months.

At least I am well stocked on Metabolic Drive Protein Powder and Surge. More power to you folks who can hack it.

Log død...... Ikke synderligt motiverende :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Velocity Diet - Day 6/28

KL 06:55-07:40

AM WALK

Rundt i Vanløse. Note to self - husk tønden før du går hjemmefra :crazy: ...den sidste fjerdedel af turen spillede jeg en blegfed udgave af egernet fra Ice Age - om end det mindede mere om en flugt. En incinterende brun tuba spillede dybe toner som ikke lod sig overdøve af en radio.

Morgenvægt: 111,4

I eftermiddag skal handles ind til MAD. Overvejer følgende; Engelsk bøf med grønne bønner, blomkål og lidt potatis - eller - Kalkun Burger med masser af veggies i.... Har faktisk ikke i overvældende mange gode ideer. Maven er sikkert også så indsnørret at jeg ingenting kan spise når først maden er på tallerkenen.

Link to comment
Share on other sites

Velocity Diet - Day 7/28

Lørdag:

Dagen igår stod på hjemmelavede burgers :4thumbup: Jeg kan huske hvornår jeg sidst har nydt har nydt et almindelig måltid så meget. Derefter gik jeg en tur med kæresten - en hyggelig måde at få klaret min cardio/PM Walk på. Lørdagen klaret uden de helt store kriser. Dog var det usædvanligt at skubbe rundt med indkøbsvognen i Føtex. Marianne mente hun skulle have fiskefiletter fra delikatessen. Damn - de blinkede med neon på pandelappen indtil de blev gemt væk i køleskabet derhjemme :blink:

Søndag - dagen idag:

KRISE!!!!!

Jeg lider ikke så meget af cravings mere, ikke lige nu ihvertfald. Tilgengæld så giiiider jeg ikke denne her elendige diæt mere.

Jeg vil bruge dagen idag på at tænke over hvorvidt jeg skal forsætte VD, eller som jeg skal springe over til noget andet.

Een ting er dog sikkert. Jeg skal forsat være på diæt. Det er NU det sner. Jeg vil i mit livs form. Jeg aldrig været cut og det skal der laves om på. Jeg skal få The Real Hurra til at ligne en lille buttet pige, skal jeg. :devil: Om det bliver på den ene eller på den anden måde. So be it. Selvom min erfaring er stærkt begrænset, så kan jeg ikke forstille mig at det bliver nemt og uden en hvis lidelse. Men mon ikke man kan klare det på en lidt mere 'rationel' facon end VD.....

Hvis jeg beslutter mig for at springe fra - hvilket ligger mig meget nær i dette øjeblik. Så tænker jeg umiddelbart på at springe enten direkte over på Berardi's Precision Nutrition, ellers med en uges overgang a la, shakes + 1 solid meal a day.

Nedenstående er de fleste for- og imod-tanker jeg bokser med.

PROS:

At sejrer over mig selv - boost i viljestyrke

Effektiv autopilot diæt - vægten falder hurtigt

Næsten intet behov for cardio

Undgå 'public defeat' ved at køre diæten til ende

CONS:

Irritabel og uomgængelig - skændes meget med kæresten. NOT good.

RØVtræt af shakes, SAVNER mad

Føles meget af tiden som asocialt selvpineri - effektiv diæt burde kunne klares uden denne slagside.

Underlige bumser på kroppen - det plejer jeg ellers ikke. Proteinpulveret must be to blame....

Link to comment
Share on other sites

Vil også mene at man skal overveje situationen hvis forholdet påvirkes negativt. Men tror du ikke det er et spørgsmål om at du tager dig gevaldigt sammen og begynder at tænke over hvordan du opfører dig overfor hende? Det har hjulpet mig meget før i tiden. Desuden er dette fænomen generelt for perioder med kraftigt kcal-underskud - du kommer altså ikke til at slippe for det ved at skifte til en anden diæt.

Det eneste egentlige con jeg kan se, er det med at savne de faste måltider. Tror faktisk VD er en passende måde for dig at komme igang med cutting på. Det vil motivere dig en hel del med et stort vægttab på relativt kort tid. Jeg synes helt klart du skal forsøge at holde ved, hvis du kan få styr på dit temperament.

Link to comment
Share on other sites

Jens...

Jeg foreslog netop denne diæt til dig fordi den kræver viljestyrke uden lige. Som jeg har sagt til dig før: kan du klare den, kan du klare alt.

Det er 28 dage i alt. Du er godt i gang, klem balderne sammen.

Dine pros og cons kan du egentlig ikke bruge til noget, hvis du spørger mig.

PROS:

At sejrer over mig selv - boost i viljestyrke - Derfor jeg foreslog den.

Effektiv autopilot diæt - vægten falder hurtigt - Korrekt.

Næsten intet behov for cardio - PWs er nemlig til at klare.

Undgå 'public defeat' ved at køre diæten til ende - Det syntes jeg ikke du skal tænke på. Det skal bevise noget overfor dig selv og INGEN andre.

CONS:

Irritabel og uomgængelig - skændes meget med kæresten. NOT good. - Undskyld mig, men kan umuligt være diæten. Du har ikke været i gang længe nok.

RØVtræt af shakes, SAVNER mad - Hvorfor tror du jeg foreslog "1 rigtigt måltid om dagen" udgaven?

Føles meget af tiden som asocialt selvpineri - effektiv diæt burde kunne klares uden denne slagside. - Jens for helvede, hvis du vil i dit livs form, så væn dig til det.

Underlige bumser på kroppen - det plejer jeg ellers ikke. Proteinpulveret must be to blame.... - Du vil bare finde grunde til at stoppe hva? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg kun hurtigt fået skimmet VD igennem og tænkte det var hurtigere og nemmere at spørge "eksperterne"... hvad er grunden til alle de shakes? hvorfor må man ikke få bare et "solid meal" om dagen bestående af kød og grønt? :smile:

Uanset om du dropper diæten eller ej så er det sgu godt gået indtil videre, det kræver satme viljestyrke at leve udelukkende af shakes og triglycerider, 5 dage i streg med en kampvægt omkring 110kg :crazy::superman:

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg kun hurtigt fået skimmet VD igennem og tænkte det var hurtigere og nemmere at spørge "eksperterne"... hvad er grunden til alle de shakes? hvorfor må man ikke få bare et "solid meal" om dagen bestående af kød og grønt? :smile:

Uanset om du dropper diæten eller ej så er det sgu godt gået indtil videre, det kræver satme viljestyrke at leve udelukkende af shakes og triglycerider, 5 dage i streg med en kampvægt omkring 110kg :crazy::superman:

Det må man også godt. Det var også den plan jeg fulgte sidste år da jeg prøvede VD. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Velocity Diet - Day 8/28

Til at starte med. så vil jeg gerne sige at Coke Zero smager dejligt, ihvertfald oven på en uge på vandvognen. Anyways....

Velocity Diet er skrottet - 7 dage blev det til. Vægttab = 3,1kg

Planen nu er,

Uge 3 = 1-2 x mad om dagen (kød og grønt), shakes for resten (så lidt VD er der stadig, i denne uge)

Uge 4 og frem = Precision Nutrition indtil jeg er så langt nede, at jeg skal videre til noget andet. Herefter måske Berardi's Get Shredded.

----

Jeg har lært lidt om hvor få kcal. man kan slippe afsted med

Og, at jeg ikke gå vil på VD igen, sålænge jeg har tænder i munden.

----

Træning i aften ? Mon der kommer nogen man kender i IK??

Link to comment
Share on other sites

Du gav det da et forsøg... Mere end jeg nogensinde ville have gjort :tongue:

Hvorfor laver du ikke bare selv en kostplan med de sunde madvarer du finder mest attraktive? Det er sgu ikke raketvidenskab og dejligt at kunne ændre i det selv henad vejen. Du ved jo udemærket hvad der er go og hvad der er no-go :wink:

Der kommer masser du kender i IK klokken 18 :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share