Runes log


RuneN
 Share

Recommended Posts

Ingen træning i dag, men jeg fik så i stedet mulighed for en kortere prøvetur i en Tesla Roadster. OMFG, den er snappy! 3,7 sek fra 0-100 uden motorstøj var en ret surrealistisk oplevelse :w00t:

GTG-programmet kører fint og på mandag er der maxdag, hvor det bliver interessant at se hvad resultater bliver.

I morgen står den på MOL-cykeltur (.. eller dvs. Spinderella og undertegnede :laugh:) i Århus og omegn med en afstikker omkring Århus Open Water. Det skal nok blive sjovt og det bliver interessant at se svømmestævnet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag 21/8

Cykeltur med Spinderella

Distance: 76 km

Garmin Connect

En tur omkring Rønde langs vandet og hjem igen over Krajbjerg - med pitstop hos Spinderellas forældre undervejs til smørrebrød og kaffe. Det var rigtig hyggeligt og glæder mig allerede til næste tur! :bigsmile:

Tak for en rigtig fed tur, Rune! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Status på Grease The Groove Pushup Extravaganza™

16/8: 21 reps

22/8: 25 reps (øgning på 4 reps / 19%)

Huhej, hvor det går! Jeg satser på støt fremgang her i starten og første mål er at ramme min gamle PR på 36 reps :superman:

Jeg må give Spinderella ret i, at det er noget nemmere at følge pushup-programmet, hvis det passer sammen med ugedagene - og så skader det nok ikke med den ekstra hviledag :innocent:

Derfor vil jeg fremover benytte denne plan:

Mandag: Maxtest

Tirsdag: 3 sæt af 50% af max reps

Onsdag: 3 sæt af 50% af max reps

Torsdag: Hviledag

Fredag: 3 sæt af 50% af max reps

Lørdag: 3 sæt af 50% af max reps

Søndag: Hviledag

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 24/8

Styrketræning

Kettlebell swings, kettlebell clean & press, pushups, chin-ups, reverse crunches, back extensions, planke, foam rolling og band pull-aparts

Jeg stod i mine egne tanker og var lettere kvæstet efter en masse kettlebell swings, da jeg spottede en, der til forveksling lignede Morten Z. Det viste sig at være en korrekt antagelse, så fik lige hurtigt hilst på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 27/8

Marseliscykelløb

Distance: 50 km

Hastighed: 31,6 km/t snit (55,9 km/t max)

Puls: 89% snit (94% max)

Garmin Connect

Det blev et rigtig godt løb. Jeg fik startet alt for hårdt ud og var ved at eksplodere på en af de mange bakker. Efter lige at have fået pusten igen bag i en gruppe, så kørte jeg lidt mere fornuftigt og restituerede derefter undervejs ved de forskellige grupper, så jeg var nogenlunde klar inden jeg skulle videre til næste gruppe.. sjovt nok virkede det altid som om mellemstykkerne foregik i modvind :laugh:

Derudover var jeg så heldig at punktere ca. 10 minutter før start, men med hjælp fra min CO2-pumpe fik jeg skiftet slange ret hurtigt - og er bare glad for at det ikke skete på ruten.

Generelt synes jeg de fleste kørte nogenlunde pænt og folk var gode til at gøre opmærksom på biler, kryds, sten osv. Men måtte dog endnu engang konstatere, at visse ryttere tror de kører Touren. Der blev smidt med tomme energigels og kørte over for rødt ved utallige lyskryds. Jeg kan egentlig godt sætte mig ind i, hvorfor visse bilister ikke er de største fans af cykelryttere, hvis det er den type, de møder.

Min ret begrænsede mængde cykeltræning denne sæson taget i betragtning, så synes jeg faktisk det gik bedre end forventet :innocent:

Alt i alt en super dag - og nu vil jeg ramme en sofa med en varm kop kaffe og noget at spise :4mewantfood:

Edit: Den første officielle tid og snitfarten var lidt forkert, så jeg har rettet til med data fra min Garmin. Endte på en 89. plads ud af ca. 500 mandlige deltagere, så en lavere placering end først antaget. Men alt i alt er jeg godt tilfreds. Jeg gav i hvert fald alt hvad jeg havde i mig under løbet :smile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Det lyder rigtig fedt! :superman: Og virkelig heldigt at din punktering ikke skete på selve løbet. Er dog noget overrasket over at høre hvad du skriver omkring biler og lyskryds mv. - jeg troede egentlig der var skærmet mod andet trafik mens løbet stod på?

Det var det bestemt også :bigsmile: Jeg så en del deltagere stå i vejkanten og lappe cykel, især efter det begyndte at regne.. så jeg var mere end almindelig heldig. Jeg tror faktisk også jeg vil have smidt indlæg i dækkene, så jeg kan slippe for den slags :smile:

En vis del af ruten var skærmet - men selv de steder, hvor frivillige styrede trafikken, var der ryttere der trodsede deres anvisninger. Det skete fx et par gange at der var rødt for os og de frivillige var i gang med at lade et par biler komme ud, hvor folk så stadig kørte over for rødt - til stor irritation for bilisterne. Vi holdt også stille ved en baneoverskæring, da toget på Odderbanen kom forbi. Da der blev frit var der en del cyklister, der kørte tværs over kørebanen ind foran en bil, så han måtte undvige. Han så heller ikke tilfreds ud.

Link to comment
Share on other sites

Status på Grease The Groove Pushup Extravaganza™

16/8: 21 reps

22/8: 25 reps (øgning på 4 reps / 19%)

29/8: 26 reps (øgning på 1 rep / 4%)

Hmm, det var mildt sagt ikke den store øgning - men jeg fortsætter ufortrødent og ser hvad der sker til næste maxtest på mandag.

Link to comment
Share on other sites

Er det rigtigt, at det er nemmere at punktere, når det regner (noget med, at stenene vender den spidse ende opad)?

Det er helt klart nemmere at punktere i regnvejr. Dels er der den forklaring, som du nævner og derudover har sten og andet en tendens til at hænge fast på dækket, når det er vådt. Vandet virker også som et smøremiddel, som gør det nemmere for en sten eller et glasskår at skære sig igennem dækket.

Link to comment
Share on other sites

Status på Grease The Groove Pushup Extravaganza™

16/8: 21 reps

22/8: 25 reps (øgning på 4 reps / 19%)

29/8: 26 reps (øgning på 1 rep / 4%)

5/9: 27 reps (øgning på 1 rep / 4%)

I det mindste var der da fremskridt - omend den mindste af slagsen :smile:

Det kan dog også tilskrives dagsformen - jeg har minus energi, ondt i det ene øre, kriller i halsen og nyser med jævne mellemrum.. så meget kunne tyde på, at der er en forkølelse under opsejling :dry:

Jeg havde planlagt at styrketræne i dag, men skipper, så kroppen kan få lidt hvile. I stedet har jeg planlagt spinning i morgen med en veninde og håber jeg fanger sygdommen i opløbet og er klar igen der.

Link to comment
Share on other sites

Fredag 9/9

Spinning

En super time med Julie på podiet - og rigtig fedt at få hilst på både hende og Lars igen! Det var alt alt for længe siden sidst :smile:

Senere i dag står den på maxtest i pushup-programmet og i morgen er der styrketræning på programmet.

Link to comment
Share on other sites

Status på Grease The Groove Pushup Extravaganza™

16/8: 21 reps

22/8: 25 reps (øgning på 4 reps / 19%)

29/8: 26 reps (øgning på 1 rep / 4%)

5/9: 27 reps (øgning på 1 rep / 4%)

12/9: 29 reps (øgning på 2 reps / 7%)

Der er heldigvis stadig fremgang i programmet, men glemte helt maxtesten i går - så nappede den egentlig i dag i stedet. Ellers følger jeg bare programmet som planlagt den kommende uge. Der er nu "kun" 7 reps til min gamle PR på 36.

.. og nu er der kun 15 dage til flyet letter mod Playitas! :w00t:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Status på Grease The Groove Pushup Extravaganza™

16/8: 21 reps

22/8: 25 reps (øgning på 4 reps / 19%)

29/8: 26 reps (øgning på 1 rep / 4%)

5/9: 27 reps (øgning på 1 rep / 4%)

12/9: 29 reps (øgning på 2 reps / 7%)

19/9: 30 reps (øgning på 1 rep / 3%)

Kun en enkelt rep mere - men efter kun en meget lille smule træning den sidste uges tid og druk i København i weekenden er det lidt forventet :innocent:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 20/9

Styrketræning

Pushups, kettlebell swings, pullups, kettlebell clean & press, band pull-aparts og planke

Jeg har åbenbart reddet mig en omgang sygdom - har ondt i halsen og feber. Håber virkelig jeg er frisk igen inden turen går til cykel-VM i København på søndag :dry:

Link to comment
Share on other sites

Fredag 23/9

Styrketræning

Pushups, kettlebell swings, pullups, kettlebell clean & press, pallof presses, band pull-aparts, reverse cunches, back extensions og planke

Er ved at være nogenlunde frisk igen, så skulle være klar til både druk i morgen og VM-udflugt søndag :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Status på Grease The Groove Pushup Extravaganza™

16/8: 21 reps

22/8: 25 reps (øgning på 4 reps / 19%)

29/8: 26 reps (øgning på 1 rep / 4%)

5/9: 27 reps (øgning på 1 rep / 4%)

12/9: 29 reps (øgning på 2 reps / 7%)

19/9: 30 reps (øgning på 1 rep / 3%)

26/9: 31 reps (øgning på 1 rep / 3%)

Kunne liiiiiige akkurat klemme den sidste rep ud. Der er efterhånden ikke den vilde fremgang, men jeg fortsætter ufortrødent.

VM var helt vildt fedt! Jeg har efterhånden set en hel del Tour-etaper live, men det var vand i forhold til stemningen, når de danske ryttere kom forbi - især i slutningen af løbet, da Nicki Sørensen havde sit sidste krampagtige forsøg :w00t:

Udover omkring en milliard nordmænd, der heppede på Hushovd - og et helt hollandsk brassband - så spottede jeg også en über-hipster:

post-7266-047322100 1317048050_thumb.jpg

Jeg fik også set Hoogerland meget up-close, da han kom zig-zaggende mellem folk, der vadede på ruten efter løbet, og næsten klippede mig :laugh:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share