Runes log


RuneN
 Share

Recommended Posts

Tirsdag 1/11

Styrketræning

Kettlebell clean & press

8 @ 24 kg

8 @ 24 kg

7 @ 24 kg

6 @ 24 kg

Kettlebell swings

20 @ 16 kg

20 @ 16 kg

20 @ 16 kg

20 @ 16 kg

20 @ 16 kg

Kunne ikke finde 20'eren og vil helst ikke benytte 24'eren før teknikken er helt på plads.

Chinups

6 @ BW

5 @ BW

3 @ BW

3 @ BW

3 @ BW

Pushups

20

20

Reverse crunches

15

15

15

Back extensions

15

15

15

Band pull-aparts

15

15

15

Fin omgang træning, men centeret var proppet med især personlige trænere og deres kunder. Enten er der tilbud på personlig træning for tiden eller også er folk startet ekstra tidligt på deres nytårsfortsæt :raisebrow:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Søndag 13/11

Mountainbike

Distance: 42 km (heraf ca. 20 km på ruten)

Puls: 80% gns. (95% max)

Garmin Connect

Fantastisk tur i skoven med holdet. Der var en helt spektakulær udsigt ud over bugten, hvor man ikke kunne skelne vandet fra luften i horisonten pga. tågen. Pulsen er lidt misvisende, da det er data fra både transportcyklingen til skoven og selve MTB-ruten. Den ville have været højere, hvis jeg havde husket at trykke på lap-knappen :smile:

Rart endelig at have noget træning at logge efter alt for meget overarbejde og omkring en uges tandpine efter en rodbehandling, der gik galt.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Søndag 18/12

Spinning puls

Hård time med Julie på podiet og god musik i højttalerne :w00t:

Onsdag 21/12

Styrketræning

Pushups

15

15

15

Chinups

5

4

4

4

3

Kettlebell clean & press

13 @ 20 kg

12 @ 24 kg

10 @ 24 kg

10 @ 20 kg

Kettlebell swings

20 @ 20 kg

20 @ 20 kg

20 @ 20 kg

Pallof presses

15 @ 10 kg

15 @ 10 kg

13 @ 10 kg

Reverse crunches

15

15

15

Back extensions

15

15

15

Jeg får stadig trænet fra tid til anden, men det er ikke lige blevet logget. Jeg har haft ret travlt med både jobbet og det firma, som jeg er med til at starte op ved siden af og glæder mig til at kunne slappe helt af i julen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Mandag 23/1

Styrketræning

Pullups

4

3

3

3

2

:nonono:

Kettlebell clean & press

2 x 15 x 16 kg (opv)

2 x 10 x 24 kg

2 x 14 x 20 kg

2 x 12 x 20 kg

2 x 10 x 20 kg

Facepulls

20 x 17,5 kg

20 x 17,5 kg

18 x 17,5 kg

15 x 17,5 kg

Pallof presses

15 x 12,5 kg

15 x 12,5 kg

15 x 12,5 kg

15 x 12,5 kg

.. og så var der ellers ristede mavemuskler! Det er godt nok en effektiv øvelse :superman:

Reverse crunches

15

15

15

Back extensions

15

15

15

Har nu trænet en smule siden 1. januar, men har bare ikke lige fået logget noget.. men loglysten er større nu, så det er planen at logge regelmæssigt igen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har over det sidste længere stykke tid med overarbejde og opstart af eget firma tilegnet mig liiige rigeligt flæsk. Dette skyldes ikke mindst for lidt træning og alt for meget god mad :4mewantfood:

Lige nu vejer jeg 85 kg og vil gerne ned omkring de 75-78 kg, som jeg tidligere har ligget på. Det er en vægt, der før har været til at vedligeholde uden at skulle spise overdrevet sundt og med plads til fest og farver fra tid til anden.

Målet er at ramme de 78 kg. pr. 1 april 2012, hvilket burde være realistisk.

Metoden er forholdsvis simpel:

Kost

* Ingen kalorieholdige drikkevarer

* Højere indtag af protein, flere grøntsager og et moderat indtag af frugt

* Få hurtige kulhydrater - pasta, ris o.l. times, så det primært indtages efter træning

* Ingen hurtige sandwiches på jobbet, men i stedet fisk/kød, grøntsager og rugbrød

* Mellemmåltider med højt indhold af protein, når sulten melder sig (skyr, hytteost etc.)

Motion

* Mere regelmæssig træning (duh) - 1-2 x spinning samt 2-3 gange styrke om ugen (afhængig af arbejdsforhold)

* Benyt et styrketræningsprogram med fokus på øgning af styrke (især corestyrke) og vedligeholdelse af muskelmasse under vægttabet (under udarbejdelse)

* 20 km cykling til og fra arbejde hver dag (.. også selvom bilen i modsætning til cyklen har sædevarme! :laugh:)

Jeg regner med at hoppe på vægten hver 4-5. dag, så jeg kan følge fremskridtet og poste her i loggen - og så er det ellers bare at føre planen ud i livet :superman:

Link to comment
Share on other sites

Godt at se dig tilbage i logland! :bigsmile:

Mange tak, Spinderella! :biggrin:

Held og lykke med vægttabet - og god fornøjelse med de kolde cykelture til og fra arbejde. laugh.gif

Takker!

Hehe - det bliver i sandhed en kold fornøjelse, men er dog heldigvis godt bevæbnet med skiundertøj, uldsokker og pigdæk på cyklen :cold:

Jeg kan i den forbindelse i øvrigt berette, at man føler sig lidt lettere fjollet, når man kører rundt på pigdæk i vintervejr, der byder på over 10 graders varme :rolleyes:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Fredag 27/1

Styrketræning

Ehem.. det er lidt siden, så jeg har glemt cifrene :innocent:

Men den stod på kettlebell clean & press, pullups og anden leg.

Søndag 29/1

Spinning puls

Julie styrede podiet med hård hånd! Meget høj snitpuls og max på 97% :omg:

Mandag 30/1

Styrketræning

Kettlebell clean & press

2 x 15 x 16 kg

2 x 14 x 20 kg

2 x 8 x 24 kg

2 x 6 x 24 kg

Pallof presses

15 x 10 kg

14 x 10 kg

10 x 10 kg

10 x 10 kg

Pullups

5

3

2

Pushups

15

15

12 (noget død efter de andre øvelser..)

En relativt hurtig omgang træning, der lidt skulle overstås. Jeg har været træt ind til benet hele dagen og er glad for endelig at have ramt sofaen :sleeping:

I morgen er der status efter første uges vægttab. Har vejet mig et par gange i løbet af ugen og det ser fornuftigt ud :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 31/1

Spinning puls

Activio-pulsmålen var helt hen i vejret og skiftede frejdigt mellem 40% og 90% af max, så måtte køre på gefühl.

Jeg tror jeg begynder at tage mit eget pulsur med til pulstimerne igen. Jeg er godt nok meget lidt imponeret over Activio, der har stort delay, når det da viser den rigtige puls.

Men ellers en god time :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har over det sidste længere stykke tid med overarbejde og opstart af eget firma tilegnet mig liiige rigeligt flæsk. Dette skyldes ikke mindst for lidt træning og alt for meget god mad :4mewantfood:

Lige nu vejer jeg 85 kg og vil gerne ned omkring de 75-78 kg, som jeg tidligere har ligget på. Det er en vægt, der før har været til at vedligeholde uden at skulle spise overdrevet sundt og med plads til fest og farver fra tid til anden.

Målet er at ramme de 78 kg. pr. 1 april 2012, hvilket burde være realistisk.

Metoden er forholdsvis simpel:

Kost

* Ingen kalorieholdige drikkevarer - heller ikke mælk?

* Højere indtag af protein, flere grøntsager og et moderat indtag af frugt

* Få hurtige kulhydrater - pasta, ris o.l. times, så det primært indtages efter træning - hvorfor ris osv. efter træning? Er det til restitution eller?

* Ingen hurtige sandwiches på jobbet, men i stedet fisk/kød, grøntsager og rugbrød

* Mellemmåltider med højt indhold af protein, når sulten melder sig (skyr, hytteost etc.) - eller kylling eller hamburryg right?!

Motion

* Mere regelmæssig træning (duh) - 1-2 x spinning samt 2-3 gange styrke om ugen (afhængig af arbejdsforhold)

* Benyt et styrketræningsprogram med fokus på øgning af styrke (især corestyrke) og vedligeholdelse af muskelmasse under vægttabet (under udarbejdelse)

* 20 km cykling til og fra arbejde hver dag (.. også selvom bilen i modsætning til cyklen har sædevarme! :laugh:)

Jeg regner med at hoppe på vægten hver 4-5. dag, så jeg kan følge fremskridtet og poste her i loggen - og så er det ellers bare at føre planen ud i livet :superman:

ih jeg synes altid du aber efter Rune! :4thumbup: :laugh:

held og lykke med det og tillykke med dit første flotte resultat. Jeg synes dog du skal have vejedag om fredagen så vi kan lave en vejeklub!

Link to comment
Share on other sites

ih jeg synes altid du aber efter Rune! :4thumbup: :laugh:

held og lykke med det og tillykke med dit første flotte resultat. Jeg synes dog du skal have vejedag om fredagen så vi kan lave en vejeklub!

:laugh:

Mange tak, Jaaanie! Fredag, eh? Det kan vi godt sige! Første officielle vejeklubsmåling tikker ind i morgen, så :wink:

* Ingen kalorieholdige drikkevarer - heller ikke mælk?

Ikke som udgangspunkt, men det er dog ikke regler, der er mejslet i sten. Generelt drikker jeg kun vand/kaffe/te/coke zero/whatever, men har fx et par gange nappet et glas mælk efter træning, når jeg er kommet hjem, da der har været for lang tid til aftensmaden var bikset sammen.

.. og så har jeg drukket en halv Dr .Pepper :innocent: Generelt skal der også være plads til udskejelser fra tid til anden. Jeg er stor fan af 80/20-princippet og så længe det meste er sundt, så går det nok det hele.

* Få hurtige kulhydrater - pasta, ris o.l. times, så det primært indtages efter træning - hvorfor ris osv. efter træning? Er det til restitution eller?

Primært pga. restitution, men også fordi det skulle være fordelagtigt at time sine hurtige kulhydrater, så man indtager dem efter træning. Lidt tekst fra en, der ved mere end jeg gør:

"When taken after a workout, carbohydrates restore muscle glycogen. And if you don't eat carbs in your post-workout recovery meal, your body may actually break down muscle for this very same purpose. After you finish exercising, your body needs carbs – and it needs them fast. Simple carbohydrates, like the ones you might usually avoid any other time in the day, are absorbed quickest by the body, and thus they're the ideal candidate"

* Mellemmåltider med højt indhold af protein, når sulten melder sig (skyr, hytteost etc.) - eller kylling eller hamburryg right?!

Jep - jeg prøver at variere måltiderne lidt, så det ikke bliver alt for kedeligt og kylling og hamburgerryg er gode bud :smile:

Ellers har jeg proppet køleskabet på jobbet med alt muligt forskelligt: Rejer, torskerogn, tun, laks (man aner et fisketema..), æg, hytteost (smager ret godt med kanel!), roastbeef og surmælksprodukter af forskellig beskaffenhed..

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Fedt at der er flere der er hoppet med på den store vægttabsbølge der hærger MOL her i starten af året :smile: Glæder mig til at se hvordan det kommer til at gå :smile:

Ja, det må være konsekvenserne af de mange julefrokoster, der begynder at vise sig :laugh:

Og I lige måde - ser frem til at følge med fra sidelinien i din log.. og du må da med i vejeklubben :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share