MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Jydeland tur-retur samme dag er stadig en dræber... :crazy:

Lidt kunne det dog blive til:

Sjip

10 min med double unders

- generelt crap

Kettlebell snatch up-down ladder

1,2,3,4,5,4,3,2,1 @ 24kg

- føj, nasty hårdt :annoyed:

25 reps med hver hånd, for de matematisk udfordrede :tongue:

nok desværre mest forbi min kb-kondi stinker.

DEJLIGT at få gang i systemet!!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Gi'r du en rundtur?? :hands: Overvejer nye græsgange - og måske IK er stedet... :unsure:

M :elvis:

Nu er jeg ikke blevet smittet med visse andre IK-brugeres gæstfrihed (eller mangel på samme), så:

Ingen problem :bigsmile:

Det kan selvfølgelig også tænkes at du er mere velkommen end andre der har spurgt, hehe.

Var det sådan i dag du tænkte - om ganske snart? Som skrevet er jeg i hvert fald dernede fra kl 16 i dag.

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg ikke blevet smittet med visse andre IK-brugeres gæstfrihed (eller mangel på samme), så:

Ingen problem :bigsmile:

Det kan selvfølgelig også tænkes at du er mere velkommen end andre der har spurgt, hehe.

Var det sådan i dag du tænkte - om ganske snart? Som skrevet er jeg i hvert fald dernede fra kl 16 i dag.

:laugh: Jeg takker for særstatus'en og ja - today, om ganske snart :wink: Ved ikke om du har mit nr? Smider lige en pm, så du kan give lyd mht ETA...

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Jeg takker for særstatus'en og ja - today, om ganske snart :wink: Ved ikke om du har mit nr? Smider lige en pm, så du kan give lyd mht ETA...

M :elvis:

Mon det bliver det falske nr igen... kunne være sjovt

Lørdag: Bip bip, du har en ny sms "Hej søde, her er mit nr. Candygirl"

Tirsdag: Bip bip, du har en ny sms "Hej, hvornår skal vi i mødes. Maxieboi"

Jeg ville nok undre mig en anelse. :laugh:

Og det er da klart, at jeg ikke tør snakke med en, når han regner med at få en Candygirl i røret :blush:

Link to comment
Share on other sites

Mon det bliver det falske nr igen... kunne være sjovt

Lørdag: Bip bip, du har en ny sms "Hej søde, her er mit nr. Candygirl"

Tirsdag: Bip bip, du har en ny sms "Hej, hvornår skal vi i mødes. Maxieboi"

Jeg ville nok undre mig en anelse. :laugh:

Og det er da klart, at jeg ikke tør snakke med en, når han regner med at få en Candygirl i røret :blush:

:rofl2: :rofl2: Ja, det kunne have været godt! :laugh: Men kan oplyse at der ingen problemer var :wink:

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

Onsdag 20-02

Hvorfor er det lige jeg skal kaldes "den fortabte søn" bare fordi jeg var arbejdsramt en enkelt træning? :laugh:

Bred Stem fra bundstilling + Overhead Squat

2 x 5+5 @ 20kg

Træk fra lår+knæ

3 x 3+3 @ 40kg

Træk

2 x 4 @ 40kg

1 x 3 @ 50kg

1 x 3 @ 55kg

1 x 3 @ 60kg

1 x 2 @ 65kg

0+1 @ 70kg - lorteløft

? @ 60kg

- startede meget godt. lignede lort på 70. Miss på første (bagover) og nr 2 var bare grim

Vend+opadstød

2 x 3+3 @ 50kg

1 x 3+3 @ 60kg

1 x 3+3 @ 70kg

1 x 2+2 @ 80kg

1 x 1 @ 85kg

2 x 1 @ 90kg

- Væsentlig bedre end træk. Erik rettede løs og jeg skulle bla. give lidt mere gas fra bunden. Det var ikke så tosset.

Når notationen hedder 3+3 er det først 3 vend, så 3 opadstød. Når det kun er én rep bliver det så hvad der svarer til et normalt stød.

Ben bagpå

1 x 8 @ 50kg

1 x 5 @ 70kg

1 x 5 @ 90kg

5 x 5 @ 110kg volumen PR (only just)

- God volumen. :superman:

Troede næsten det var volumen PR, og har da også kun tidligere kørt 4x5x110, så lad os sige en lille én. :innocent:

Og så var der ikke tid til mere...

Yoga-krise!!!

Det var helt umuligt at nå op til yoga her til morgen, og aftenen er booket. Har en flig af håb om at nå lidt når jeg kommer hjem, ellers skal det klemmes ind i løbet af fredag.

Link to comment
Share on other sites

Yoga-krise!!!

Det var helt umuligt at nå op til yoga her til morgen, og aftenen er booket. Har en flig af håb om at nå lidt når jeg kommer hjem, ellers skal det klemmes ind i løbet af fredag.

Det er da ved at være et skrå plan det der - er det ikke anden gang på to uger?! a045.gif:tongue:

Og så lige et med nød og næppe tillykke med PR - selvom den er noget tynd

Link to comment
Share on other sites

Det er da ved at være et skrå plan det der - er det ikke anden gang på to uger?! a045.gif:tongue:

I DÉN grad!

jo yogaen var været særdeles sporadisk de seneste par uger. Skidt skidt...

Og så lige et med nød og næppe tillykke med PR - selvom den er noget tynd

Stort set tak, så. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fik lavet en omgang absolut minimal-yoga i går eftermiddags og det blev så til yin-yoga om aftenen.

Det er måske ved at trænge ind, at min ryg er helt pjattet med det yin-halløj. MERE AF DET og det er ikke mindst langt vigtigere end chinup-programmer, underarmstræning, mave-tamtam og hvad jeg ellers har tumlet med af planer om ekstra-træning på det seneste.

Ryggen kan heller ikke få for meget på The Orange Ball of Death. Den lyder som en pose valnødder, men nøøøj, det er godt. :laugh:

I dag er planen VL-basis eftermiddag og aften-astanga indledt af en omgang yin.

For de som skulle have glemt hvad yin yoga er for en størrelse, så er det basalt set strækøvelser typisk holdt i 2-5 minutter, og som tommelfingerregel meget passive stræk.

Rigtig godt trænet igår :smile:

Vi skal bare have gjort volumen pr til hverdagskost...

Vi kan måske starte med bare at gøre volumen til hverdagskost. :innocent:

Og tak, det var en lidt spøjs træning synes jeg, men fik da lavet lidt.

Link to comment
Share on other sites

Ryggen kan heller ikke få for meget på The Orange Ball of Death. Den lyder som en pose valnødder, men nøøøj, det er godt. :laugh:

Synes også det er en af de bedre investeringer jeg har foretaget. Min ryg knækker også voldsomt, når jeg ruller rundt på den.. men det er antageligvis A Good Thing :smile:

Har også just bestilt mig en foam roller, der skulle være ret så genial til at slippe af med muskel-relaterede problemer.

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

Total solo-nolo træning. :blink: Vildt underligt...

Stængerne er ristede - både forside og bagside. Derfor lidt let dag.

Ben foran

1 x 8 @ 20kg

1 x 6 @ 40kg

1 x 6 @ 60kg

1 x 6 @ 70kg

4 x 6 @ 80kg

- ca 1 min pauser

Dødløft

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 80kg

1 x 5 @ 100kg

1 x 5 @ 110kg

- 1½ min pauser

Goodmornings

4 x 8 @ 50kg

supersættet med

Stem

4 x 8 @ 40kg

- 1 min pause mellem runder. Godt tempo :devil:

Det skulle egentlig have været det, men så var det jeg tænkte, at det duede da ikke med sådan en kedelig træning helt uden PR's. Derfor...

Overhead plate squat

10kg PR

15kg PR

20kg PR

25kg PR

- Så er den mere eller mindre toppet ud :laugh: - med mindre jeg får opdrevet en 50kg skive og kan lave den. :unsure:

Et overhead squat, hvor en vægtskive holdes imellem hænderne. Ret udfordrende for smidigheden i skuldre - ja vel hele vejen ned vil jeg tro. :smile:

og...

Overhead duck walk

10kg skive PR

- En af de øvelser ny bliver høvlet igennem med en 2½kg træningsskive. Øvelsen går ud på at man sidder i bundstillingen i et overhead squat med skiven mellem hænderne. Så går man fremad med små skridt stadig helt nede i hug.

Så var det hjem og stene lidt mol.

And then...

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Lidt yin-opvarmning og så solhilsner, stående og den første håndfuld siddende. Måske laver jeg lidt mere i morgen formiddag. :bigsmile:

Imens jeg tøffede igennem dem fik jeg lyst til at se hvordan det så ud, og få lavet en lille demo-video så jeg har lidt af sammenligne med ift videoen jeg lavede for to år siden, og måske også for at sammenligne om to år. :wink:

Det blev til 1 solhilsen A og B, alle de stående kun med 1-2 åndedræt i selve stillingen og de første par siddende på ca 9 minutter. I den rigtige version med alle åndedræt og 5 af hver solhilsen tager det ca 30 min.

Astanga er for øvrigt ret god opvarmning til astanga :hehe:

MaxP i tights hopper rundt på måtte: :blush:

Link to comment
Share on other sites

Du er sørme god til at "opfinde" PR's - Tillykke med kreativiteten :tongue:

@Astanga: Cool at se, ser nu godt ud :w00t: Men hvor gemmer du videoen fra for 2 år siden, så der er lidt sammenligningsgrundlag?

Og så syntes jeg du begynder at lire den lidt i de sidste fremad/tilbage "springninger" (dem i solhilsenerne) :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du er sørme god til at "opfinde" PR's - Tillykke med kreativiteten :tongue:

@Astanga: Cool at se, ser nu godt ud :w00t: Men hvor gemmer du videoen fra for 2 år siden, så der er lidt sammenligningsgrundlag?

Og så syntes jeg du begynder at lire den lidt i de sidste fremad/tilbage "springninger" (dem i solhilsenerne) :wink:

tak tak. :bigsmile:

Er lige igang med at smide den gamle video op. Damn, jeg var jo STOR dengang - og stiv. :laugh:

Og ang lir, hvis det er håndstanden du tænker på, så er det jo af gode grunde ikke med i "basis-udgaven", men det er nu tænkt som sådan én måde at gøre det på, hvis man er til den slags (og det er jeg :laugh: ). Men hvor er det dog grimt - også grimmere end det føles. :blush:

Gennemspringningerne imellem de siddende ser tunge ud...

Disse her er vel idealerne:

03b-Utkatasana-Vinyasa-out-ZOOM-150x150x30.jpg

04c-Virabatrasana-Vinyasa-out-ZOOM-150x150x30.jpg

Nå, sjippetovet kalder kan jeg høre. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Sjipperi

Godt 10 min hovedsageligt med Double Unders (herefter DU :wink:)

Fik et par gode serier ind af hop-hop-DU:

10

13

19 PR :4jumpy: (med én rep)

14

10

12

Ganske god føling med rebet, når det først kørte. Har dog en slem tendens til at trække for meget op (bøje armene), og så rammer det underligt nok på! :blink:

Denne crossfitter styrer rebet:

http://media.crossfit.com/cf-video/CrossFi...alDoesAnnie.wmv (50mb video)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share