MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Formiddags-Mysore @ yogamudra

MaxiBon did his astanga, and it was goooood. :yahoo:

Fuld serie og kørte normal vinyasa halvvejs gennem de siddende, da de var overraskende lette efter omstændighederne. Også godt flow og varme.

Kun minimale beklagelser fra skulderen, men jeg havde også dopet mig en smule. c085.gif

Også en rigtig god tur op i bro.

Jeg kan dog også med sikkerhed konstatere at astangaen ikke formår at løsne op for ryggen. Mine nedre erectors føles som overstramme telt-barduner. :gal:

Det må jeg finde andre midler til at fixe.

Videre med dagens show. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Guidet II @ yogamudra

Magnificent Astanga :yahoo:

18 svedende og hårdt arbejdende yogier talte jeg til timen i dag inkl. undertegnede. Det gav varme varme og mer' varme, og Bodils tællinger gav som altid et fint flow.

Gennemspringningerne var nogenlunde i starten, hverken specielt lette eller svære. Så tænkte jeg lidt over hvad jeg gjorde. Jeg strakte ikke anklerne og trak ikke benene/knæene nok ind til brystet men regnede med jeg kunne klare mig med at trykke godt fra med armene. Da jeg fik rettet disse ting fløj jeg tilbage :w00t: - i hvert fald ind til trætheden begyndte at sætte ind. :blush:

Urdhva dhanurasana gav som ofte et faaaaantastisk stræk og det føltes som jeg kunne fortsætte mod himlen. :hippy:

Det lykkedes at krølle helt sammen i karna pidasana og få knæene helt i gulvet og ind til ørene. Dejligt stræk af ryggen.

Urdhva dhanurasana

31a-Urdhva-Dhanurasana-ZOOM-150x150x30.jpg

Karna pidasana

03-Karna-Pidasana-ZOOM-150x150x30.jpg

Fik en helt suveræn følelse af en varm og gennemarbejdet krop, og det giver næsten helt gåsehud at tænke på hvor meget bedre det kan føles hvis jeg rent faktisk var smidig. :laugh:

VL i morgen - in case you were wondering. :shades:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige fået fingrene i Magnificent Mobility (M^2) og har her til aften kørt alle øvelserne igennem efter at have set videoen.

En ganske positiv oplevelse og en god følelse af parathed i kroppen. Uden at være særlig effektiv med tiden tog det kun ca 20 minutter (fik dog ikke lige noteret det præcist :blush:), og jeg måtte endda lige ty til videoen for at blive mindet op et par af øvelserne, så når programmet bliver trimmet ned skulle det gerne blive en overskueligt og ikke mindst effektiv lille warmup.

Link to comment
Share on other sites

Endnu en tur hos kiroen, hvor jeg blev knækket i både lænd, ryg og nakke.

Min skulderirritation er foresaget af ustabilitet, så knoglen groft sagt skurre på ledlæben, når armen er løftet over hovedet og bærer belastning.

Så:

Daglig rotator-tamtam ca 3x15 med hver :gal:. Ind/ud med overarmen tæt til kroppen, og ind/ud med overarmen ud fra kroppen plus 45 grader shoulder raise (midt mellem front og lateral raise).

Ang. lænden og ømhed her i forbindelse med "tung" squat, der var mistanken primært på dårlig stabilisering af kernen. Det skal jeg naturligvis have meget fokus på når jeg løfter, og så fik jeg ordineret en øvelse hvor jeg skal have et vippebræt under den ene fod og squatte uden vægt. I første omgang kun venstre side, da det er denne side der brokker sig.

Link to comment
Share on other sites

Endnu en tur hos kiroen, hvor jeg blev knækket i både lænd, ryg og nakke.

Min skulderirritation er foresaget af ustabilitet, så knoglen groft sagt skurre på ledlæben, når armen er løftet over hovedet og bærer belastning.

Så:

Daglig rotator-tamtam ca 3x15 med hver :gal:. Ind/ud med overarmen tæt til kroppen, og ind/ud med overarmen ud fra kroppen plus 45 grader shoulder raise (midt mellem front og lateral raise).

Ang. lænden og ømhed her i forbindelse med "tung" squat, der var mistanken primært på dårlig stabilisering af kernen. Det skal jeg naturligvis have meget fokus på når jeg løfter, og så fik jeg ordineret en øvelse hvor jeg skal have et vippebræt under den ene fod og squatte uden vægt. I første omgang kun venstre side, da det er denne side der brokker sig.

Skidt, kammerat!

Hvordan står det til med din serratus anterior?

Har du optimal fyring for den og hvad med nederste del af trappen og serratus posterior?

Har du overfyring for din lat og teres major og minor?

Hvordan reagerer du på ringtræning?

Yours truly!

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Skidt, kammerat!

Tjoo, så slemt er det altså heller ikke. :blush:

Hvordan står det til med din serratus anterior?

De er der forhåbentlig begge to, men ellers :blink:

Har du optimal fyring for den og hvad med nederste del af trappen og serratus posterior?

Pas

Har du overfyring for din lat og teres major og minor?

Fisk

Hvordan reagerer du på ringtræning?

Det har været HÅRDT de få gange jeg har været med på morgentræningen i IFI. :laugh:

Yours truly!

Hvis det er muligt at lokke lidt yderligere diagnostisering mm ud af dig, så er jeg meget interesseret. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tjoo, så slemt er det altså heller ikke. :blush:

De er der forhåbentlig begge to, men ellers :blink:

Pas

Fisk

Det har været HÅRDT de få gange jeg har været med på morgentræningen i IFI. :laugh:

Hvis det er muligt at lokke lidt yderligere diagnostisering mm ud af dig, så er jeg meget interesseret. :bigsmile:

Som vi snakkede om over messenger, vender jeg tilbage i morgen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

The usual crew gav den gas og Guarden beærede os med hans tilstedeværelse.

Opvarmning: Magnificent Mobility

Halløj hvor det kører.

20 af øvelserne fra DVD'en kørt igennem på godt 10 min.

Føltes rigtig godt - et sikkert hit. :superman:

Teamede op med Guarden i squat stativet, og endte med at få en halv fysiologi-time som bonus.

Ben foran

1 x 8 @ 20kg

1 x 5 @ 40kg

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 80kg

5 x 3 @ 100kg

2 x 10 @ 80kg

- Guarden kørte imellem mine worksæt. :tongue:

Til sidste sæt fik han rettet min nakke. Jeg knækker lige for meget bagover i nakken, og det skal jeg lade være med. Føltes faktisk også lettere for benene på sidste sæt, på de første rep havde jeg det næsten som om jeg var ved at besvime.

Dødløft underhåndsgreb (helt uden snydegreb)

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 80kg

1 x 5 @ 100kg

2 x 3 @ 120kg

1 x 1 @ 140kg PR (Guarden lokkede :laugh:)

3 x 3 @ 110kg

1 x 1 @ 130kg (overhånds)

1 x 1 @ 130kg (overhånds, låsegreb og Erik rettede startposition)

Yates rows

4 x 10 @ 60kg

Sluttede med lidt strækkeri.

Sikke hurtigt tiden gik. :blush:

Havde en god følelse med skavankerne - der var rimelig godt styr på sagerne.

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

The usual crew gav den gas og Guarden beærede os med hans tilstedeværelse.

Opvarmning: Magnificent Mobility

Halløj hvor det kører.

20 af øvelserne fra DVD'en kørt igennem på godt 10 min.

Føltes rigtig godt - et sikkert hit. :superman:

Teamede op med gaurden i squat stativet, og endte med at få en halv fysiologi-time som bonus.

Ben foran

1 x 8 @ 20kg

1 x 5 @ 40kg

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 80kg

5 x 3 @ 100kg

2 x 10 @ 80kg

- Guarden kørte imellem mine worksæt. :tongue:

Til sidste sæt fik han rettet min nakke. Jeg knækker lige for meget bagover i nakken, og det skal jeg lade være med. Føltes faktisk også lettere for benene på sidste sæt, på de første rep havde jeg det næsten som om jeg var ved at besvime.

Dødløft underhåndsgreb (helt uden snydegreb)

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 80kg

1 x 5 @ 100kg

2 x 3 @ 120kg

1 x 1 @ 140kg PR (Guarden lokkede :laugh:)

3 x 3 @ 110kg

Yates rows

4 x 10 @ 60kg

Sluttede med lidt strækkeri.

Sikke hurtigt tiden gik. :blush:

Havde en god følelse med skavankerne - der var rimelig godt styr på sagerne.

Hahahah, snydegreb... Hedder det hermed officielt :laugh:

Fed træning idag skippy, rock on! :wolverine:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det I går op i låsegreb eller ej? Det er da en mindre detalje i forhold til, hvor meget man kan løfte, ikke? :unsure: Og hvad er det lige låsegreb er?

Det ser ud til lænden arter sig nogenlunde, når der er nye PR's :smile: Tillykke med det :superman:

Nå ja - så fandt jeg også lige en passende lolkitty :laugh: Det der billede af Urdhva dhanurasana (Thx crtl+c crtl+v :tongue:) ser altså vildt ud :w00t:

i-duz-yoga-ta-relax.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det I går op i låsegreb eller ej? Det er da en mindre detalje i forhold til, hvor meget man kan løfte, ikke? :unsure: Og hvad er det lige låsegreb er?

Det ser ud til lænden arter sig nogenlunde, når der er nye PR's :smile: Tillykke med det :superman:

Nå ja - så fandt jeg også lige en passende lolkitty :laugh: Det der billede af Urdhva dhanurasana (Thx crtl+c crtl+v :tongue: ) ser altså vildt ud :w00t:

i-duz-yoga-ta-relax.jpg

Det er nu primært Jacob der går op i det med grebet, og låsegreb er heller ikke anvendeligt i underhåndsdødløft (ja, jeg prøvede :laugh:).

Men det betyder bestemt noget, for kører man dobbelt overhåndsgreb uden låsegreb, så vil grebet for de fleste være den begrænsende faktor i hvad man kan løfte, og dermed det der får mest fokus.

Og tak for lolkatten :laugh:

Kunne være meget spas at få et billede af mig selv i U.D. for at se hvor langt der er til det andet billede.

128291119595433750iizstuckinyo.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det I går op i låsegreb eller ej? Det er da en mindre detalje i forhold til, hvor meget man kan løfte, ikke? :unsure: Og hvad er det lige låsegreb er?

Det ser ud til lænden arter sig nogenlunde, når der er nye PR's :smile: Tillykke med det :superman:

Nå ja - så fandt jeg også lige en passende lolkitty :laugh: Det der billede af Urdhva dhanurasana (Thx crtl+c crtl+v :tongue:) ser altså vildt ud :w00t:

i-duz-yoga-ta-relax.jpg

grebet er en væsentlig faktor indenfor mange former for kontaktsport, primært kampsport.

grebet kan sagtens være begrænsende faktor for antallet af kropshævninger du kan lave, og dermed inddirekte begrænsende faktor.

spørgsmålet kunne også vendes om: hvorfor vil folk gerne have stærke ben? different people, different preferences :wink:

I mine øjne giver det god mening, at man fra naturens side har beskyttelsesmekanismer i kroppen, der sørger for at den ikke lider unødig overlast. En beskyttelsesmekanisme for løftemekanikken kunne sagtens tænkes at være hæmning af ekstensorkæden såfremt man ikke er stærk nok til at holde fast i det som løftes. Who knows...?

Link to comment
Share on other sites

grebet er en væsentlig faktor indenfor mange former for kontaktsport, primært kampsport.

grebet kan sagtens være begrænsende faktor for antallet af kropshævninger du kan lave, og dermed inddirekte begrænsende faktor.

spørgsmålet kunne også vendes om: hvorfor vil folk gerne have stærke ben? different people, different preferences :wink:

I mine øjne giver det god mening, at man fra naturens side har beskyttelsesmekanismer i kroppen, der sørger for at den ikke lider unødig overlast. En beskyttelsesmekanisme for løftemekanikken kunne sagtens tænkes at være hæmning af ekstensorkæden såfremt man ikke er stærk nok til at holde fast i det som løftes. Who knows...?

Tak for forklaringen :smile:

Jeg har nok bare tænkt på dødløft, som en øvelse hvor det gælder om at løfte tungt og ikke om det er dødløft med låsegreb, uden låsegreb eller hvilket greb man nu måtte ønske. Jeg kan godt se, at I så der ud over har lavet det med underhåndsgreb, så det er jo en yderligere variation og vel ikke det der giver det tungeste løft :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak for forklaringen :smile:

Jeg har nok bare tænkt på dødløft, som en øvelse hvor det gælder om at løfte tungt og ikke om det er dødløft med låsegreb, uden låsegreb eller hvilket greb man nu måtte ønske. Jeg kan godt se, at I så der ud over har lavet det med underhåndsgreb, så det er jo en yderligere variation og vel ikke det der giver det tungeste løft :smile:

Jeg er gået væk fra at lave mix-grip løft.

Vil sågar tilråde folk at køre med straps + dobbelt overhåndsgreb frem for mix-grip.

Dobbelt underhåndsgreb er som du selv er inde på en variation.

Grunden til at jeg laver den er at udadrotation i skulderen forstærker opspændet i den øvre ryg. Lots of people need that, me included...

Link to comment
Share on other sites

Takker for spørgsmål og bidrag, MarianneB og Guarden. :bigsmile:

Grunden til at jeg laver den er at udadrotation i skulderen forstærker opspændet i den øvre ryg. Lots of people need that, me included...

Lige netop derfor G. satte mig til at lave den.

Her til aften:

Magnificent Mobility

Min lettere nedskalerede version tog 11½ minut at køre igennem. Ganske passende og jeg synes ikke der er grund til at skære mere bortset fra måske 1-2 øvelser som er dækket ind.

Det er ikke sikkert folk får så meget ud af at jeg nævner øvelsesnavnene, for man skal nok se dem, men nu gør jeg det alligevel.

Easy og medium køres 8-10 reps pr side, 1 sæt. Difficult typisk 5 reps pr side, 1 sæt.

Easy:

Yoga twist (liggende ben-twist med krydsede ankler og strakte ben)

Bent knee twist (liggende ben-twist med bøjede knæ

Side lying trunk twist (liggende på siden føres den øverste arm ind over kroppen i en halvcirkel

Supine bridge (liggende røvløft)

Cat / Camel (kattestrækket)

Birddog (på alle fire løftes skiftevis modsat arm/ben)

Calf stretch (basalt læg-stræk med hænderne i jorden og et ben af gangen - som hundestrækket)

Medium:

Anterior-posterior leg swings (bensving frem-tilbage)

Side-to-side leg swings (bensving side-side foran kroppen)

Supine scorpion (liggende på ryggen krydses et ben af gangen ind over kroppen op mod modsatte hånd)

Prone scorpion (som supine scorpion, men på maven)

Scap pushups (armstrækkere, men kun bevægelse i skulderleddet)

Overhead broomstick dislocations (skuldermobilitet med kosteskaft)

Difficult:

Toy soldiers (semi-høje spark med strakt ben til udstrakt hånd)

Single leg RDL (et-benet rumænsk dødløft, det frie ben sparkes bagud)

Reverse warrior lunge with twist (lunge bagud med rotation af overkroppen i lunge-positionen)

Walking spiderman (stort skridt frem som i lunge, hvor hænderne plantes i gulvet på linje med forreste fod, retur og modsat)

Alternating lateral lunges (lunges til siden)

Squat to stand (foroverbøjet har hænderne fat i tæerne/under fødderne - skift mellem foroverbøjet med strakte ben til bundstilling i et squat)

Crossover overhead reverse lunges (et lunge bagud krydset ind bag det blivende ben med armene strakt over hovedet)

Skulder-elastik-cirkus

done

Sjipning

20 min i alt

1 min normal samlede ben

1 min alternating step

3x 100 normal sjip med samlede ben - starttid 1 min, worktid ca 35 sek

3x ca 100 alternating step - starttid 1 min, worktid ca 30 sek

lidt blandet

De sidste små 10 min dedikeret Double Unders.

Startede ikke ligefrem fantastisk, men endte med 3 serier på hhv 10, 12 og 14 D.U. i streg. :superman:

Træerne vokser i øvrigt ikke helt ind i himlen endnu...

Her i løbet af dagen har lænden beklaget en smule, hvilket er lidt underligt at det kommer forsinket på den måde.

Og så er mine haser tilsyneladende skrumpet 5-10 cm i længden :gal: og jeg har mavedoms fra helvede :laugh: men mon ikke det går over.

Link to comment
Share on other sites

Tak for listen - og godt med beskrivelser - "liggende røvløft" er meget bedre end supine bridge :laugh:

Tror faktisk jeg vil til at bruge broomstick dislocations som opvarmning og dynamisk strækøvelse.. det lyder til at der er en del, der er sluppet af med skulderproblemer primært via den øvelse. Der kan i hvert fald ikke være tvivl om, at det er den slags øvelser jeg trænger til - kan faktisk ikke engang udføre broomstick dislocates korrekt, selv med så bredt greb som muligt.. kommer ikke meget længere end til nakken, når den skal bag ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

Fredag d. 4. april

Teamede op med fruen i squatracket efter han havde stuntet den tilstrækkeligt med noget han kaldte VL.

Opvarmning: Magnificent Mobility

se tidligere indlæg

Ben foran

1 x 8 @ 20kg

1 x 5 @ 60kg

4 x 8 @ 80kg

Ben bagpå

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 80kg

4 x 8 @ 100kg

- Yderst lærerigt. Når jeg "bare" squatter får jeg ondt i lænden. Når jeg fokusere alt hvad jeg kan på at aktivere venstre oblique, så lader der til at være styr på det. :bigsmile:

Den er dog også irriteret i dag, så jeg gjorde det tydeligvis ikke godt nok...

Yates rows

1 x 10 @ 60kg

4 x 10 @ 70kg

Facepulls

4 x 10 @ 25kg

Link to comment
Share on other sites

God weekend :smile:

duckurdayqr0.jpg

Det billede er vist ikke videre samarbejdsvillig, men tak og i lige måde.

Indtil videre har jeg brugt lørdagen utrolig fornuftigt, først som tilskuer til TSC med dejlig mange tossede MOL'ere, og efterfølgende skivepåsætter til Ungdoms DM i Vægtløftning @ IK 99, hvor Fru Eriks drenge stod for de klart bedste tekniske løft i deres kategorier, og Oskar hev da også lidt metal hjem. Det kribler i fingerene!!!

Link to comment
Share on other sites

Du er et utrolig godt forbillede for sådan en som mig.... holder pause når du har dårlig lænd. Giver du privattimer i den slags fornuftig tankegang?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share