MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

hey lundique

Mine generelle mål med træningen står i første indlæg i loggen, men ud over det så er mit mål med vægtløftningen pt at se hvad det kan blive til. Første "mål" er at stille op og gøre det fornuftigt. Næste større og konkrete mål hedder 200 i 2-kamp, formentlig som 90/110 eller deromkring. Derefter 100 i træk og 125 i stød.

Formålet med hop til box er power og eksplosivitet i stængerne, hvilket gerne skulle have lidt overførligheden til vægtløftningen.

Link to comment
Share on other sites

Øhh, hvor var du igår? :raisebrow: og mere vigtigt kommer du onsdag? :unsure: For jeg havde ikke lige fattet at jeg skulle tage min netbankvittering med ned i IK for at få mit kort, så nu får jeg det nok først efter påske :annoyed:

:4winkkiss:

M :elvis:

Havde en yogadate :cool: og det er tvivlsomt om jeg kommer onsdag, men der skulle nok være andre. Faktisk har jeg heller ikke styr på om og hvor meget der er lukket hen over påsken.

:4winkkiss:

Link to comment
Share on other sites

Havde en yogadate :cool: og det er tvivlsomt om jeg kommer onsdag, men der skulle nok være andre. Faktisk har jeg heller ikke styr på om og hvor meget der er lukket hen over påsken.

:4winkkiss:

Oki, vælger nok at tage en omgang på arbejdet for Anders er der allerede kl. 11 og det er jo ligesom ikke muligt at nå for hååårdtarbejdende mennesker.... :crazy::laugh:

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga - mandag

Billeder af ashtanga-serien

Guidet III, fuld praksis @ yogamudra

Wee - astanga :superman:

Man bliver dælme stiv af ikke at lave sin astanga. :blush:

Men følelsen, varmen og flow på den time var sublimt, og selv lidt brokkerier fra skulderen kunne ikke ødelægge det. Jeg kørte endda lette vinyasaer hele vejen på nær et par stykker for at skåne den bette skulder.

Efterfulgt af café-pas. :laugh:

Planen for påsken hedder deload (stængerne trænger), en let omgang i dag og vel mindst en mere senere på ugen, og jeg kan så forhåbentlig finde ud af hvor meget IK har åbent i påsken.

Link to comment
Share on other sites

Hyggedeload @ IK 99

Mission 60kg eller deromkring

På en tirsdag!!! LaMotta,chris-, advokaten, Den Gale Østriger var i hulen og Team BB BB'ede majet massivt.

Godt selskab :smile:

Jeg var en smule d055.gif men det er ikke altid let når man tilsyneladende er blevet udstyret med denne glaskrop. :sneaky2:

Ben foran - superman arme

1 x 10 @ 20kg

1 x 10 @ 40kg

1 x 10 @ 50kg

3 x 10 @ 60kg

- puuh, alle de reps, og selv så sølle en vægt var nok til at irritere lænden. WTF! :cry:

Dødløft

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 80kg

2 x 5 @ 100kg

- skodlænd

Stivbenet dødløft på box

5 x 10 @ 60kg

Chins

3 x 6

Squat walkouts

3 x 170kg + lidt kvarte squats

- Michael var nået til sin worksæt-vægt, og jeg blev fristet til lige at smide den på nakken. Michael troede seriøst jeg skulle til at dykke den de første to gange og sprang op for at spotte. Han blev lidt skuffet. :laugh:

Ikke voldsomt tung, bare uvant med de kg.

Frivend + knickstød

2 x 5 @ 60kg

1 x 10 @ 60kg - 40 sek

1 x 5 @ 60kg

- Inspireret af en crossfitter, der lavede 30 af disse med 135lbs~62kg på 2:04. Knickstød er et opadstød uden udfald kan man sige, eller et pushpress hvor man bøjer benene igen efter stangen er stødt.

Shit, det var fedt at få lidt gang i kadavaret. På de 10 holdt jeg som den kvikke læser kan regne ud et tempo svarende til crossfit-fyren - det skal jeg så bare gøre 3 gange i streg. Kunne egentlig være ret skægt at jeg om jeg kunne komme tæt på, selvom det ikke har meget (læs: noget som helst) med VL at gøre. :innocent:

Hop til platform

3 x 5

- gode høje landinger

DB lower trap raise

3 x 10 @ 9kg

Det var det. Imponerende er det at lænden begynder på præcis det samme brokkeri som for 2-3 år siden nu jeg nærmer mig samme vægte i benbøj. Temmelig meget øv

Link to comment
Share on other sites

Har du fået tjekket ryggen? Sorry, vidste ikke det var derfor du kørte så let.

Den er skam under løbende overvågning. Det lader bare ikke til at være noget der kan løses let, og ham der har bygget min ryg må have haft en dårlig dag (eller drukket på jobbet). :gal:

Det med lænden er vist kommet sådan så småt her på det sidste, men viste sig særligt i lørdags, hvor det blev et problem i backsquatten. Planen for i går var i første omgang bare deload, fordi jeg syntes benene trængte, og så kom det bag på mig at selv de bittesmå vægte var nok til at provokere lænden. Og som jeg fortalte Morten havde jeg præcis samme bøvl sidst jeg toppede med styrketræningen for 2-3 år siden og løftede ca samme kg.

Nu lyder det hele også så dramatisk. Jeg kan jo stadig træne det meste og render ikke rundt i et konstant smertehelvede eller noget.

Og fortsæt du bare med at være lidt skarp i tungen. :tongue: Tænk på hvor mange svinere du ikke ville få fyret af, hvis du skulle gå og tage hensyn hele tiden. :4winkkiss:

Link to comment
Share on other sites

Lette løfterier @ IK 99

En let lørdagstræning, kun en lille bitte smule forsinket. :innocent:

Stem fra bundstilling med trækgreb + Overhead Squat

1 x 5+5 @ 20kg

Råtræk / træk

5 sæt blandet fra hæng, gulv @ 40-50kg

Vend, fri/hæng

50

60

70

- fornuftigt tempo på albuerne

Frivend + knickstød

1 x 10 @ 60kg

Walking lunges

3 x ca 18 skridt @ 2x14kg

Ben foran

2 x 6 @ 60kg :blush:

Fik da lidt sved på panden.

Jeg må indrømme at mine skader tager temmelig meget af motivationen. Netop som jeg var begyndt at få lidt tur i den, så er skulderen gal og lænden opfører sig som den gjorde for 3-4 år siden i samme situation. ARGH.

Skal i hvert fald forbi kiroen i næste uge...

Link to comment
Share on other sites

Jeg må indrømme at mine skader tager temmelig meget af motivationen. Netop som jeg var begyndt at få lidt tur i den, så er skulderen gal og lænden opfører sig som den gjorde for 3-4 år siden i samme situation. ARGH.

Skal i hvert fald forbi kiroen i næste uge...

Skader sucks :unhappy:

Jeg håber, du snart bliver dem kvit igen post-10703-1206279400.gif

Link to comment
Share on other sites

funny-pictures-orange-kitten-has-ladybug.jpg

Har været så snedig at fange en virus her over påsken, så alt er mere eller mindre på standby pt.

Det vil næppe være en god idé at træne VL i morgen, men måske lidt blød hjemme-astanga. Fredag er booket, så VL må vist blive torsdag+lørdag (7-9-13).

Link to comment
Share on other sites

Har været så snedig at fange en virus her over påsken, så alt er mere eller mindre på standby pt.

Det vil næppe være en god idé at træne VL i morgen, men måske lidt blød hjemme-astanga. Fredag er booket, så VL må vist blive torsdag+lørdag (7-9-13).

Nå, det var derfor du ikke var til træning - troede lige skaden var blevet værre :unhappy:

God bedring :flowers:

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Repost - but cannot resist. :blush:

post-1845-1206652513_thumb.jpg

Lidt småtteri (meget små) tidligere på dagen:

TGU

1 x 3+3 @ 24kg

Windmill

1 x 3+3 @ 24kg

Det virkede :shades:

og her til aften:

Skin the cat

12 reps nogle få reps af gangen

Turkish Get Up

1 x 3+3 @ 24kg

Get up sit up (anchored)

24kg

Seated russian twist

24kg

- gr8

Windmill

1 x 10+10 @ 24kg

- easy light weight, men den begyndte da at rive lidt hen mod slutningen.

Hook swings

24kg

- mystisk

2 hands anyhow

1 x 1+1 @ 32+24kg (høj hofte)

1 x 1+1 @ 32+24kg (lav hofte)

- BRUTAL!!! :devil: Savner en del power i sidepresset og turen op med begge føles som om den vil rive min mave midt over.

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

Stille og rolig kom-igang-træning med the crew. Chris, Tim, Den Gale Østriger, Fru Erik og Frk. Gulerod m.fl. :hehe:

Stem fra bundstilling med trækgreb + Overhead Squat

2 x 5+5 @ 20kg

Skin the cat

2 x 3

Ben foran

1 x 8 @ 20kg

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 60kg (superman arme)

1 x 5 @ 70kg (superman arme)

1 x 5 @ 80kg (superman arme)

1 x 5 @ 85kg (superman arme)

1 x 5 @ 90kg

- lidt tunge i det.

Dødløft

1 x 5 @ 80kg

5 x 5 @ 100kg

- let let

BB rows

4 x 10 @ 50kg

- maje maje let. Kun første sæt fra helt død, de andre bare meget foroverbøjet

Chins

6,6,6 :devil:

Hyperextensions

2 x 15 @ mig

Reverse Hyperextensions

2 x 15 @ mig

Hopperi

2 sæt stående

lidt med tilløb

Fik snakket med Fru Coach og vi var enige om at med mine nuværende små-skavanker så sætter vi lige stævne-planerne på midlertidigt hold. Det er ikke med min gode vilje, men jeg ved udmærket godt at det ville være fjollet at stille op om 1 md. Sådan er det. Og som man siger: Der kommer altid et VL-stævne til. :laugh:

Coach Anders prikkede lidt til mig under udstrækningen og mente jeg sørme havde lavet meget - lettere ironisk fornemmede jeg. Jeg havde åbenbart ikke rigtigt forklaret årsagen med ryggen, så blev han en smule mere medgørlig. Vi fik så en udmærket snak og som han sagde er det tydeligt at jeg er fint bygget til VL - se bare mine stænger :laugh: og hvad jeg lavede i fronten da teknikken spillede og de mentale blokader blev nedbrudt. Jeg mangler i høj grad tilvænning på de høje procenter, for de 90 i fronten i dag er jo sølle 70% af max. :blink: Det er kun en smule bedre ben bagpå. Men han kunne også godt forstå, at før det kan blive seriøst, så må basis være i orden - aka styr på skaderne.

Tim og Michael var on fire i dag. De teamede op i benbøj-stativet, Michael med et topløft på 185 i ben foran og Tim nakkede langt om længe de 200 i ben bagpå efter at have lavet en supergod 2'er på 190. Syge knægte - glæder mig til når jeg forhåbentlig for mulighed for at straffe de samme kg. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share