MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

The neverending story - part 1 milliard

Jeg var en tur til kiro i morges for at få samlet lidt op på status.

Skulder:

Skulderen har opført sig rimelig pænt den sidste uges tid - kun en gang har jeg vågnet hvor den var øm, og til yogaen var der kun en mini-snert af lidt irritation.

Løsning: Masser af træning specifikt til styrkelse af stabilitet. Minimum af træning der involverer armene over hovedet med belastning på.

Lænd:

Har haft det rigtig godt - ikke mindst efter min lækre træning i lørdags. Jeg mangler nok lidt ekspertøjne og -hænder (du ved hvem du er :wink:) til helt at få på plads hvad problem og løsning er, men det lader til det bunder i ringe aktivering især af venstre oblique og hvad der ellers er deromkring.

Løsning (so far): Masser af tung træning med højt stabiliseringskrav. Fokus på teknik teknik teknik. Squat på vippebræt hjemme.

Brystryg:

Min scheuermann-wannabe er en daglig, men dog rimelig mild, gene. Tendens til låsning og træt ryg.

Bedste løsningsforslag indtil videre: Mobilisering, mobilisering, mobilisering (og styrketræning), f.eks. i form af Orange Ball of Death, M^2, Z-health, yin yoga, dans!?!1? :wink: eller hvad jeg ellers kan finde på...

Nu kommer den svære del:

At gøre en indsats dagligt. :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Brystryg:

Bedste løsningsforslag indtil videre: Mobilisering, mobilisering, mobilisering (og styrketræning), f.eks. i form af Orange Ball of Death, M^2, Z-health, yin yoga, dans!?!1? :wink: eller hvad jeg ellers kan finde på...

Med fare for at bidrage til gheyness i loggen, så er salsa faktisk en fantastisk god måde at få mobiliseret brystryggen på. Mange moves og opvarmningen ligner til forveksling de thorax-mobiliseringsøvelser, der findes i Z-Health :smile:

Link to comment
Share on other sites

Med fare for at bidrage til gheyness i loggen, så er salsa faktisk en fantastisk god måde at få mobiliseret brystryggen på. Mange moves og opvarmningen ligner til forveksling de thorax-mobiliseringsøvelser, der findes i Z-Health :smile:

Den sag er allerede tabt, så det går nok - nu var det heller ikke lige salsa.

Ellers må jeg bare kalde det noget i stil med "To-personers Z-health til musik" for at få det sneget ind. :innocent:

Hvis Jesper begynder til salsa er han ikke velkommen i IK99 længere...

Forventede heller ikke andet fra dig. :bigsmile:

Og som om det skulle stoppe mig i øvrigt. :tease:

Så er det godt det er "Vild med Dans"-agtig dans vi skal gå til :tongue:

Det lyder så voldsomt når du skriver det sådan. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Vægtløfterier @ IK 99

Kom lidt sent fra job, så programmet blev kortet ned til det vigtigste.

The usual suspects var i hulen og fruen var voldsomt snakkesalig.

Magnificent Mobility

kort udgave

Ben foran

1 x 8 @ 20kg

1 x 8 @ 50kg

1 x 5 @ 70kg

3 x 5 @ 80kg

2 x 5 @ 90kg

- Fulgtes med Oskar der kørte bagpå. Blandede det lidt med og uden pause.

Det er svært med den ryg og de albuer...

Dødløft walks

1 x 5 @ 100kg

3 x 5 @ 110kg

- puha, den er lee'.

Fik en del kommentarer med på vejen, både spørgende om drillende. :bigsmile:

Dødløft med trækgreb fra boks (under knæ)

1 x 8 @ 110kg - T'n'G

1 x 8 @ 120kg - T'n'G

3 x 5 @ 110kg - med stop

- Justerede setup'et lidt så jeg stod på to af de mindre klodser i stedet for den ene store. Det gav nok 3-4cm mere ROM.

Det føltes fedt at køre touch-and-go, men som Erik så rigtigt påpegede, så havde jeg skod-teknik. Derfor med stop og meget fokus på korrekt setup og holde spændet.

Naturligvis markant højere med stop, men føltes godt.

Det er en sølle workload jeg præsterer for tiden. :laugh::blush:

Link to comment
Share on other sites

Blandet landhandel @ home

Efter ca 40 minutter opvarmning på cykel (gæt selv hvorfor) endte jeg med en omgang godt og blandet hjemme. Heldigt jeg har en fint udstyret træningscenter. :bigsmile:

Magnificent Mobility

en kvik omgang

Chinups negativer

5x10

Kettlebell frontsquat

1 x 5+5 @ 24kg

1 x 5+5 @ 32kg

2 x 5+5 @ 32+24kg

KB overhead shrugs

1 x 10+10 @ 24kg

2 x 10+10 @ 32kg

- lidt en test. Havde set den anbefalet med barbell, men den virkede vist ikke helt så godt med kb.

Staggered chins (et vist antal så hurtigt som muligt)

20 rep @ 2:08

- weak!!!

Ball pushups

2 x 10+10 @ mig

Reverse lunges w. racket KB

2 x 8 @ 24kg

Partial chinups

2 x 12 @ mig

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Formiddags-Mysore @ yogamudra

Who needs detox when you have astanga??? :laugh:

Jeg svedte i hvert fald godt igennem en fuld praksis, dog med lette gennemspringninger. Kroppen har været godt gennemtæsket efter fredags-træningen - det føles bl.a. som om nogle har forsøgt at flå mine rectus abdominis af ved vedhæftningen på ribbenene. :gal: Ja, og så virkede det lidt som om gumpen vejede 5-10kg mere end normalt, så det var småt med kræfterne til vinyasas.

Intet fra skulderen - YAY

funny-pictures-kitten-monitor-evil-plan.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vægtløfterier @ IK 99

Magnificent Mobility

det sædvanlige

Ben foran

1 x 8 @ 20kg

1 x 5 @ 40kg

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 70kg

1 x 5 @ 80kg

3 x 5 @ 90kg

- tungt, men føltes ganske fornuftigt.

Barbell overhead shrugs

1 x 10 @ 40kg

3 x 10 @ 50kg

- igen, virkede lidt pudsig, men jeg tror jeg begyndte at fatte idéen med den.

Chins negativer

3 x 10 @ mig

- puha

Træk DL fra boks med stop

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 80kg

3 x 5 @ 100kg

Chins

20 @ 2:05

- føj!

Reverse lunges

3 x 8 @ 50kg

Partial chins

12

10

- out of juice

Medicine ball pushups

4 x 5+5 @ mig

- bold under én hånd af gangen. Den brændte mit pattøj af for vildt sidst, så jeg tog det roligt med reps.

Link to comment
Share on other sites

Vægtløfterier @ IK 99

Onsdag

Temmelig godt gang i hulen og Michael, den gale østriger, havde savnet mig meget. :innocent:

Magnificent Mobility

kort

Underhånds dødløft

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 70kg

2 x 5 @ 100kg

2 x 5 @ 110kg

Overhead shrugs

1 x 10 @ 20kg

3 x 10 @ 50kg

Ben foran superman arme

1 x 8 @ 20kg

1 x 5 @ 40kg

1 x 5 @ 60kg

3 x 5 @ 70kg

Yates rows

3 x 10 @ 70kg

Hanging Leg Raise

2 x 5 @ mig

- giftig :gal:

Og det var vel cirka hvad jeg nåede på godt en time.

Efterfølgende stod den på generalforsamling, som var en overraskende hurtigt overstået affære, hvor klubbens tosse / fulderik også fik gjort sig bemærket et par gange. Temmelig sjovt de første minutter, men han blev hurtigt en smule belastende. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var i øvrigt på besøg hos min nye voodoo-doktor Kauf i går i hans fine klinik-lokale dejlig centralt.

Formålet var naturligvis at komme lidt dybere i forståelsen af mine skavanker.

Han har dælme lært nogle tricks, ham Kauf. :crazy::laugh:

Jeg vil ikke forsøge med en komplet gennemgang, men overordnet set fandt han nogle ret fornuftige forklaringer på hvorfor min krop arter sig som den gør. Jeg er groft sagt bare meget meget tight på forsiden, nærmest fra top til tå. Kombineret med min tendens til scheuermann og krumryggethed er det skidt. Om vi kom helt til vejs ende ved jeg ikke, og han mangler stadig lige at udarbejde en slagplan. Goooo kauf :superman:

Jeg er egentlig rimelig optimistisk trods tidligere fejlslagne forsøg, for ift. denne omgang har mine tidligere behandlinger være nærmest ren symptom-behandling... Du har ondt i ryggen? Godt, så knækker vi ryggen og styrker den lidt". Med Kaufs gennemgang af mig var der meget mere fokus på årsager og fikse roden til problemet og ikke bare lappe på følgerne af det egentlige problem. Det bliver næppe et superhurtigt fiks, og vil kræve en del arbejde af mig. Det har jeg prøvet før med varierende succes. Jeg kender også mig selv godt nok til at se, at motivationen til at få lavet den slags daglige øvelser er kraftigt afhængig af om jeg tror på det faktisk vil virke, så det er helt essentielt.

To be continued...

Link to comment
Share on other sites

Weeee :cheer: Bliver dejligt når vi kan trille sammen :wub:

Og den er fin, selvom jeg jo syntes du skulle have haft den i sort, men der var jo tungtvejende argumenter der talte for den hvide :wink::tongue:

Ja, det gør - det bliver ren fornøjelse at køre fra dig. :shades:

Ud over at argumenterne naturligvis var bundsolide, så var det hvid jeg sku' ha' - færdig BOOOM! :tongue:

Tillykke med dyret, den ser fed ud, hvad er data på den? vi bliver snart nød til at ændre navn fra Motion-online til cykling-Online :smile:

Takker :bigsmile:

Den korte version:

Alu stel m. carbon gaffel

Komplet ultegra grey

Den lange version:

Model: Spider Carbon

Gaffel: Battaglin Comp Ste/Carbon

Gruppe komplet: Ultegra Grey

Kranksæt: 50/34T 172.5mm, 175mm

Styr: ITM S.Over

Frempind: ITM Racer

Sadelpind: ITM Forged Lite

Sadel: Selle Italia SLR XR

Dæk: Michelin Speedium

Hjul: Fulcrum R7

Farve: White, Blue, Black

8.9 kg (Battaglin)

Pedaler medfølger ikke

Link to comment
Share on other sites

Ja, det gør - det bliver ren fornøjelse at køre fra dig. :shades:

Ud over at argumenterne naturligvis var bundsolide, så var det hvid jeg sku' ha' - færdig BOOOM! :tongue:

Takker :bigsmile:

Den korte version:

Alu stel m. carbon gaffel

Komplet ultegra grey

Den lange version:

Model: Spider Carbon

Gaffel: Battaglin Comp Ste/Carbon

Gruppe komplet: Ultegra Grey

Kranksæt: 50/34T 172.5mm, 175mm

Styr: ITM S.Over

Frempind: ITM Racer

Sadelpind: ITM Forged Lite

Sadel: Selle Italia SLR XR

Dæk: Michelin Speedium

Hjul: Fulcrum R7

Farve: White, Blue, Black

8.9 kg (Battaglin)

Pedaler medfølger ikke

Ser fint ud, bortset fra at stellet ikke er carbon og hvorfor har kranken så få tænder 50/34 mod de normale 53/39 bliver den ikke alt for let og køre?

Link to comment
Share on other sites

Ser fint ud, bortset fra at stellet ikke er carbon og hvorfor har kranken så få tænder 50/34 mod de normale 53/39 bliver den ikke alt for let og køre?

Mon ikke jeg overlever uden alt det carbon? :tongue:

50/34 kan jeg forstå er det man kalder Compact, og det betyder vel bare at der er lidt bedre mulighed for rent faktisk at få brugt de store gear?

Jeg har ikke helt styr på matematikken, men hvis den foran hedder 50 tænder og bagved 12 (?) så rammer jeg 50km/t ved 100rpm. Næppe noget der vil ske alt for tit eller alt for længe af gangen.

Men ud over det vil jeg da tro den kan blive en standard, hvis jeg beder om det.

Link to comment
Share on other sites

Mon ikke jeg overlever uden alt det carbon? :tongue:

50/34 kan jeg forstå er det man kalder Compact, og det betyder vel bare at der er lidt bedre mulighed for rent faktisk at få brugt de store gear?

Jeg har ikke helt styr på matematikken, men hvis den foran hedder 50 tænder og bagved 12 (?) så rammer jeg 50km/t ved 100rpm. Næppe noget der vil ske alt for tit eller alt for længe af gangen.

Men ud over det vil jeg da tro den kan blive en standard, hvis jeg beder om det.

Nej, man kan ikke leve uden carbon :laugh:

Regner du med at køre med 100 rpm, jeg tror de fleste ligger på ca 80.

Det er ret sjovt at hammere igennem når det går nedad, jo større gear jo større fart, det er fedt når man kommer op på samme hastighed som bilerne :4thumbup: ved en god bakke i mandags kom jeg 100M for langt da jeg skulle dreje, kunne ikke nå at stoppe, kommer til at tænke på at jeg nok heller må købt en hjelm inden jeg styrter :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det er ret sjovt at hammere igennem når det går nedad, jo større gear jo større fart, det er fedt når man kommer op på samme hastighed som bilerne :4thumbup: ved en god bakke i mandags kom jeg 100M for langt da jeg skulle dreje, kunne ikke nå at stoppe, kommer til at tænke på at jeg nok heller må købt en hjelm inden jeg styrter :laugh:

Jeg kaldte dig fornuftig i går - det tager jeg i mig igen. :nonono:

Kan du så få købt en hjelm! Eller du har måske glemt hvordan mit hovede så ud efter "sammenstød" med en bus, hvor jeg havde hjelm på og uden at hverken jeg eller bussen havde særlig fart på?!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kaldte dig fornuftig i går - det tager jeg i mig igen. :nonono:

Kan du så få købt en hjelm! Eller du har måske glemt hvordan mit hovede så ud efter "sammenstød" med en bus, hvor jeg havde hjelm på og uden at hverken jeg eller bussen havde særlig fart på?!

Hov, hov, man skal jo passe på håret :laugh: (de steder jeg har hår et det 3mm) jeg har aldrig kørt med hjelm, nok fordi jeg syntes det ser lidt dumt ud og er besværlig, jeg lover at købe en på lørdag :blush:

Du må ikke minde om det billed jeg får bare bårlige nerver, hvis bussen kørte langsom skulle du jo bare have kørt hurtigere :tongue: er du helt over det eller har du forsat ondt i hoved?

Max sorry for logspam.

Link to comment
Share on other sites

Hov, hov, man skal jo passe på håret :laugh: (de steder jeg har hår et det 3mm) jeg har aldrig kørt med hjelm, nok fordi jeg syntes det ser lidt dumt ud og er besværlig, jeg lover at købe en på lørdag :blush:

Du må ikke minde om det billed jeg får bare bårlige nerver, hvis bussen kørte langsom skulle du jo bare have kørt hurtigere :tongue: er du helt over det eller har du forsat ondt i hoved?

Max sorry for logspam.

Pænhed tæller ikke når man træner, det er kun sved og tungt åndedræt der gør det :devil:

Det med at det er besværligt, kan jeg godt give dig ret i på daglige cykelture, men når det er træningsture, kan jeg ikke se problemet. Jeg sætter i hvert fald ikke cyklen fra mig og begynder at gå rundt uden hjelm.

Jeg kan oplyse, at den også beskytter, når to ivrige piger prøver at lappe cykel :innocent::tongue:

Har efterhnden kun ondt, hvis jeg ligger på ryggen - og så klør det selvfølgelig :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share